Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:50

8nnemiek schreef:
Als dat inderdaad door gaat, wat ik niet hoop, dan krijg je simpelweg een klein bedrag betaald voor de stroom die je terug levert aan het net, en betaal je weer voor de stroom die je verbruikt terwijl het donker is.
Een thuisaccu kan dan wel helpen, maar in de winter zul je dan weer wat meer kwijt zijn aan elektra.
Maar als ze tegen die tijd gewoon een goede prijs betalen voor de stroom die je teruglevert dan is het natuurlijk geen probleem dat ze de regeling afschaffen.

Ja, ik hoop dat ook echt niet. Ik wil prima investeren in zonnepanelen, maar zolang ik niet weet wat ze met het salderen gaan doen heb ik niet zo’n haast := Ik zou me echt genaaid voelen als die dingen er net op liggen en ineens gaat die regeling weg.
Zou dat ook zo belachelijk vinden met het oog op het klimaatakkoord; niemand wil dan toch meer zonnepanelen? Dan is het hele voordeel weg...

Maar ik sprak met iemand in de zonnepanelen en die zeiden dat veel bedrijven en ook energiemaatschappijen wel goed aan het lobbyen zijn om dit tegen te houden.
Maar ja, je weet het nooit met onze regering :=

mysa schreef:
Hoe met al die huizen die niet geschikt zijn? En appartementen en zo?

Appartementen zijn toch juist prima geschikt voor zonnepanelen? Je legt gewoon het hele dak vol en dan kan je het hele complex voorzien van energie.
Volgens mij zijn er maar weinig huizen niet geschikt voor zonnepanelen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:05

verootjoo schreef:
8nnemiek schreef:
Als dat inderdaad door gaat, wat ik niet hoop, dan krijg je simpelweg een klein bedrag betaald voor de stroom die je terug levert aan het net, en betaal je weer voor de stroom die je verbruikt terwijl het donker is.
Een thuisaccu kan dan wel helpen, maar in de winter zul je dan weer wat meer kwijt zijn aan elektra.
Maar als ze tegen die tijd gewoon een goede prijs betalen voor de stroom die je teruglevert dan is het natuurlijk geen probleem dat ze de regeling afschaffen.

Ja, ik hoop dat ook echt niet. Ik wil prima investeren in zonnepanelen, maar zolang ik niet weet wat ze met het salderen gaan doen heb ik niet zo’n haast := Ik zou me echt genaaid voelen als die dingen er net op liggen en ineens gaat die regeling weg.
Zou dat ook zo belachelijk vinden met het oog op het klimaatakkoord; niemand wil dan toch meer zonnepanelen? Dan is het hele voordeel weg...

Maar ik sprak met iemand in de zonnepanelen en die zeiden dat veel bedrijven en ook energiemaatschappijen wel goed aan het lobbyen zijn om dit tegen te houden.
Maar ja, je weet het nooit met onze regering :=

mysa schreef:
Hoe met al die huizen die niet geschikt zijn? En appartementen en zo?

Appartementen zijn toch juist prima geschikt voor zonnepanelen? Je legt gewoon het hele dak vol en dan kan je het hele complex voorzien van energie.
Volgens mij zijn er maar weinig huizen niet geschikt voor zonnepanelen :)

Dat hangt maar net van de sterkte van de fundering en dak af. Op een plat dak moeten ze schuin geplaatst worden en samen weegt zo’n constructie 50 kilo. Voor 1 paneel

verootjoo

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:11

Ja, dat klopt idd :j Dat moet het dak kunnen houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:17

Wij hebben ze ook op een plat dak liggen. De constructie en panelen zelf zijn niet zo enorm zwaar, maar de gewichten om het spul op hun plek te houden zijn wel zwaar. Dat zijn gewoon grote, betonnen blokken.
Maar ik neem aan dat ze daar bij grote bedrijven en flats geen normaal beton voor gebruiken, maar de constructie gewoon aan het gebouw vast maken. Dat scheelt iig een hoop gewicht.

Voordeel van grote gebouwen/appartementen is wel dat je meer mogelijkheden hebt voor bv aardwarmte. In je eentje is dat niet betaalbaar, maar met een aantal huishoudens samen wordt dat een stuk aantrekkelijker.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:28

Maar als er dan bij hoogbouw veel appartementen boven elkaar zijn, is het dakoppervlak te klein? Wijzelf hebben weinig zon door bos.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:32

Elk plat dak moet een grindlaag kunnen houden, deze is even zwaar als de constructie + zonnepanelen.

Altijd is het, 'ja maar', lekker positief :Y)

Hier in het dorp zijn ze megastallen vol aan het leggen met zonnepanelen, voor iedereen waarvan het dak niet geschikt is.
Er zijn zó veel manieren waarop het wel kan, kost alleen soms wat meer moeite

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:47

mysa schreef:
Maar als er dan bij hoogbouw veel appartementen boven elkaar zijn, is het dakoppervlak te klein? Wijzelf hebben weinig zon door bos.

Geen idee hoe jouw gebouw eruit ziet en hoe het met de schaduw is. Dat kan zo’n zonnepanelenman beoordelen.
Waar ik werk ligt ook het dak vol zonnepanelen en dat is wel echt een groter gebouw dan een gemiddeld appartementencomplex en daar kan het ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:57

Amyyy schreef:
Elk plat dak moet een grindlaag kunnen houden, deze is even zwaar als de constructie + zonnepanelen.

Hier in het dorp zijn ze megastallen vol aan het leggen met zonnepanelen, voor iedereen waarvan het dak niet geschikt is.

Hebben die megastallen een plat dak? Zo nee dan is het niet te vergelijken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:05

Loretta schreef:
Karl66 schreef:
Stel dat het milieu echt duizend miljard gaat kosten, zoals Baudet beweert. Dan is het echt niet zo dat het kabinet dat geld allemaal uitprint, op een stapel gooit en in de fik steekt. Los van het feit dat dit juist slecht voor het milieu is, werkt het niet zo. Dat geld wordt geïnvesteerd in het milieu. Daar worden bedrijven voor aan het werk gezet, daar gaan mensen hun loon mee verdienen, daar gaan nieuwe technieken mee ontwikkeld worden. Die duizend miljard verdwijnt niet, die komt in onze economie terecht. En laat het milieu nou net een onderwerp zijn waar wij als Nederland, gezien onze achtergrond, heel goed in kunnen excelleren, waardoor wij niet alleen nieuwe economische activiteiten in Nederland zelf hebben, maar die activiteiten ook nog eens kunnen exporteren naar andere landen en er geld mee kunnen verdienen.
Dat lijkt mij een stuk slimmer dan wachten tot zelfs de grootste scepticus de veranderingen niet meer kan ontkennen, we te laat zijn en we geen enkele keuze hebben dan de milieutechnieken uit het buitenland te moeten importeren en die duizend miljard aan buitenlandse bedrijven te betalen.

Als dit scenario gevoerd zou worden dan zal dat echt geweldig zijn. Helaas zet dit kabinet voornamelijk in op verhogingen van de energietarieven om daarmee energieslurpende tesla's en warmtepompen mee te subsidieren. Nieuwe technieken zijn heel hard nodig en dat kan inderdaad veel banen opleveren. Met het beleid dat nu gevoerd wordt kun je net zo goed geen beleid voeren.

Sorry hoor, maar als je met dit soort baudettiaanse leugens gaat reageren, dan heeft het totaal geen zin om met jou nog verder te discussiëren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:10

verootjoo schreef:
mysa schreef:

Geen idee hoe jouw gebouw eruit ziet en hoe het met de schaduw is. Dat kan zo’n zonnepanelenman beoordelen.
Waar ik werk ligt ook het dak vol zonnepanelen en dat is wel echt een groter gebouw dan een gemiddeld appartementencomplex en daar kan het ook.

Die is al geweest en er moeten een stuk of zestien op, geloof ik. Meer zou beter zijn, onze buren hebben er 38

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:14

bigone schreef:
Amyyy schreef:

Hebben die megastallen een plat dak? Zo nee dan is het niet te vergelijken.

Hoezo niet? Je gebruikt dan de zonnepanelen die op die op de stal liggen om je eigen energie op te wekken, omdat je eigen dak bijvoorbeeld niet geschikt is. Op zoek gaan naar andere oplossingen, waarvan dit dus een alternatief is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:16

Maar zoveel grote stallen staan er niet in onze grootste stad. Jij hebt het over coöperaties en ja dat werkt op veel plekken prima.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:16

Karl66 schreef:
Sorry hoor, maar als je met dit soort baudettiaanse leugens gaat reageren, dan heeft het totaal geen zin om met jou nog verder te discussiëren.

Wat vertel ik dan voor Baudiaanse leugens. Wat er op dit moment aan klimaat wordt gedaan is feitelijk alleen maar de energierekening verhogen en subsidies voor elektrische autos en warmtepompen. Niet veel soeps eigenlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:23

Behalve coöperaties ken ik de projecten van 'zonnepanelen delen' en 'zon op Nederland' (binnen de "postcode roos").

Iemand noemde zonnepanelen 'huren met recht van koop'(?).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 00:08

Hey er is een apart klimaattopic jongens!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 02:29

Theo Hiddema heeft een versplinterde ziel, ja hoor doe even normaal. Hier trapt toch niemand serieus in?

FvD-Kamerlid Hiddema neemt Statenzetels niet in - https://nos.nl/l/2277536

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 05:35

Bijzonder figuur is dat :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 06:01

Huh, is ie stoned ofzo :')

Maar Annabel Nanninga neemt ook haar zetel al niet in := hoe gaan ze de zetels eigenlijk wel vullen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:15

Nee en Thierry natuurlijk ook niet. Lekker democratisch, FVD

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:18

Tja ik snap niet dat mensen voorkeurstemmen geven aan Hiddema.
Ik bedoel...die man zit toch in de 2e kamer.
Die gaat z’n plek in de kamer echt niet opgeven voor een plek in de provincie.

Die Annabel zal ook wel een versplinterde ziel hebben. Stond ook in 2 provincies op de lijst.

Wellicht dat je door zo’n versplinterde ziel zulke rare uitspraken gaat doen :+

Edit: oh stond Thierry ook op een lijst in de provincie :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:38

NatasjavE schreef:
Tja ik snap niet dat mensen voorkeurstemmen geven aan Hiddema.
Ik bedoel...die man zit toch in de 2e kamer.
Die gaat z’n plek in de kamer echt niet opgeven voor een plek in de provincie.

Die Annabel zal ook wel een versplinterde ziel hebben. Stond ook in 2 provincies op de lijst.

Wellicht dat je door zo’n versplinterde ziel zulke rare uitspraken gaat doen :+

Edit: oh stond Thierry ook op een lijst in de provincie :')

Ja, in ZH en NH. In ZH was ie verkozen (en NH waarschijnlijk ook wel). Nou na lang overwegen kwam hij erachter dat ie harder nodig is in de tweede kamer :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 07:49

Wat zal dat toch een innerlijke strijdt gegeven hebben. :+ :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:26

NatasjavE schreef:
Wat zal dat toch een innerlijke strijdt gegeven hebben. :+ :')

Ja en een heel psychologisch verwerkingsproces...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:33

Bij ons hadden meerdere partijen tweede kamer leden op de lijst. Vind dat echt een vreemd iets. Er stond ook ergens een burgemeester op. Net of die gaan stoppen met hun huidige functie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:38

Een burgemeester zou toch neutraal moeten zijn? Raar om dan toch je naam onder een partij te zetten >;)