Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Oh dat wist ik niet, mijn zus studeert psychologie (nu bezig aan haar master) en vertelde me dat je zonder niet veel kunt doen. Zij studeert wel experimentele dus misschien dat nog anders is dan als je klinische doet of zo.
Ayasha schreef:Nee hoor, orthopedagogen, maatschappelijk werkers kunnen prima aan het werk met hun bachelors. Verpleging ook, psychologen gaan ook echt niet zo vaak voor een master bij mijn weten. Ik zie iig heel veel BSc’s.
Ayasha schreef:Schemerdier schreef:Oh dat wist ik niet, mijn zus studeert psychologie (nu bezig aan haar master) en vertelde me dat je zonder niet veel kunt doen. Zij studeert wel experimentele dus misschien dat nog anders is dan als je klinische doet of zo.
Experimentele is idd anders omdat je dan ook gewoon heel veel praktijk ervaring van doen hebt (veelal via stages in de master ) neuropsychologie is ook zo eentje. Net als psychotherapie.dat zijn richtingen die veel meer praktijk-gericht en iets meer Uhm gericht op zelf handelen zeg maar, waar de anderen eerder ‘adviserend’ zijn (binnen een multi disciplinair team)
germie schreef:Het gebruik van u, gij en jij. Groot verschil. U gebruiken wij zelden zeg maar, het is een beleefdheidsvorm, maar hier nogal afgeschaft zeg maar. Belgen gebruiken het vrijwel altijd. Gij gebruiken wij niet. Jij wordt gebruikt door Belgen om de Nederlanders niet te shockeren en is hier de gebruikelijke aanspreekvorm.
germie schreef:Het gebruik van u, gij en jij. Groot verschil. U gebruiken wij zelden zeg maar, het is een beleefdheidsvorm, maar hier nogal afgeschaft zeg maar. Belgen gebruiken het vrijwel altijd. Gij gebruiken wij niet. Jij wordt gebruikt door Belgen om de Nederlanders niet te shockeren en is hier de gebruikelijke aanspreekvorm.
poes schreef:U is idd echt niet overal in België en het wordt niet als beleefdheidsvorm gezien in die streken waar ze het altijd gebruiken.
germie schreef:poes schreef:U is idd echt niet overal in België en het wordt niet als beleefdheidsvorm gezien in die streken waar ze het altijd gebruiken.
Ik heb geregeld met belgen rond antwerpen te maken en daar is u iets wat altijd gebruikt wordt, ook al ga ik allang over op jij omdat je elkaar al langere tijdkent. Als je dan zegt noem me maar jij, dan nog u, dat hoort zo is dan het antwoord, een beleefdheidsvorm.
Maar inderdaad, in andere streken is het minder.
Omdat het valentijn is kreeg ik deze. Ik moest even nadenken: je hebt een mooi balkon met stevige schokbrekers.
Amai amai