Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:04

Cer schreef:
Dankjewel, ik snap nu beter wat je bedoelt :j

Maar ik heb er wel zo mn twijfels bij... staat dit fenomeen ergens beschreven?

want de moslims zijn er toch al langer dan dat de PVV stemmen haalt?

Accoord, klopt.
In 1982 werd dit gemeten mbt de "centrum democraten".
De eerste rabiate partij die in het parlement kwam.
Citaat:
Daalt na een paar jaar het aantal stemmers omdat het wel meevalt met de verturving of omdat de wijk anders gekleurd is geworden? (in Den Haag kan ik me voorstellen dat de PVV stemmende wijken nu Denk stemmen bijvoorbeeld, maar ik heb de plaatjes van de vorige verkiezingen niet bekeken.. en toen was Denk er nog niet, bedenk ik me nu, dus dat gaat niet op).

...die verschuivingenmaken het niet makkelijk, maar van de cd naar leefbaar nederland, lpf, pvv en ik vergeet er (hopelijk ;) ) nog een paar.
Citaat:
Verspreiding is inderdaad beter, maar als ik het stukje uit het Parool goed lees, is dat niet wat er gebeurd. Het integreert niet maar blijft bij elkaar klitten...

...dat is idd een akelige ontwikkeling wat het Parool beschrijft - maar het woord klitten hoeft niet.
Denkbaar gaat het om 1e en 2e generatie. En met name een 2e generatie puber die alle getreiter zat is en nadrukkelijk een eigen standpunt inneemt.... Ik ben er niet echt blij mee, maar begrijpelijk vind ik het wel.
...ook die opmerking "velen hebben geen idee van wat voor kloteleven deze kinderen leven" is een trieste waarheid.
Citaat:
Kan het dan trouwens uberhaupt goed werken, integratie? Zijn er voorbeelden waar grote groepen van verschillende afkomst naadloos samenleven? (vraag ik me hardop af op dit moment).
Of is, in het slechtste geval, het gewoon niet haalbaar omdat mensen het niet kunnen...? (dat laatste is wel een beangstigend idee)

Het voorbeeld: Nederland de afgelopen 5 eeuwen.
Of Uncle Sam: soms heb je strubbelingen. Dat wel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:04

bruintje123 schreef:
Dat heb ik wel gelezen.
Nee dat wil ik niet delen. Dat heb ik in het verleden al veel gedaan in dit soort topics. En dan wordt er toch overheen gewalst.

Jij walst ook over andermans bron heen toch? Alleen maar roepen dat er zoveel onderzoeken zijn die het tegendeel beweren, terwijl je ook op de onderzoeksmethodiek in kan gaan bijvoorbeeld. En uitleggen waarom dit onderzoek in jouw ogen minder waard is dan die onderzoeken die jij niet wilt delen.

Beetje pot verwijt de ketel dit.

bruintje123

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:07

Inderdaad is ook pot verwijt de ketel, geef ik direct toe.
Maar dat krijg je hier vanzelf.
Ik heb voorheen wel braaf onderbouwd, een keer houd dat op.
En als mensen de kop niet in het zand steken, al kijk je maar een keer opsporingsverzocht, weet je de cijfers. Daar hoef ik ze geen artikelen voor te geven. het is gewoon bekend. Wie dat niet wil zien ziet het toch niet, al kom ik nu met 10 artikelen aan.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:09

Als je het eerder wel braaf onderbouwd hebt, hoeveel moeite kan het dan zijn dat opnieuw te doen? Ben wel benieuwd naar een kritische blik op de onderzoeksmethodiek hoor. :)

edit: Linkdump zonder toelichting en onderbouwing wordt idd vaak genegeerd, maar dat is logisch in mijn ogen.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 21-03-17 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:09

bruintje123 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik denk persoonlijk dat het twee kanten uit werkt.
Wanneer je criminaliteit serieus gaat aanpakken (dat doen we in mijn ogen niet echt in Nederland) ongeacht afkomst (want wat is de meerwaarde van dit gegeven?), zullen er minder mensen roepen: "Die buitenlanders weer." En komt er meer aandacht voor de aanpak dan voor de dader, waardoor afkomst niet meer hoofdzaak is, en wordt er ook minder geschreeuwd dat er sprake is van discriminatie.

Het enige dat belangrijk zou moeten zijn is:
- Welke criminaliteit is er begaan?
- Wat is de straf die de dader krijgt?

De rest is voor de statistieken waar criminologen zich mee bezig kunnen houden, in plaats van de media.

Dat denk ik dus ook dat het twee kanten op werkt.
En ja natuurlijk moet elke crimineel aangepakt worden zonder twijfel.

Wel denk ik dat als je dat doet met de cijfers die voorhanden zijn je dat meer gericht kunt doen. En zo Meer mensen bereiken. Dat is de meerwaarde.

Ik zie niet echt de meerwaarde van die cijfers, dat moet je me toch nog eens uitleggen...
Een crimineel is toch een crimineel?

Of bedoel je die cijfers niet voor het gewone volk? Ik bedoel, als 'bedrijfskundige' heb ik weinig te maken met criminelen en allochtonen. Het heeft voor mij dan ook geen meerwaarde om de cijfers hieromtrent te kennen. Dus wat mij betreft hoeft dat niet wijd verspreid hoor... Het zorgt alleen maar voor meer discriminatie. In mijn ogen door mensen die cijfers niet weten te interpreteren en vooral heel goed kunnen zeggen 'zie je wel!'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:11

Zoek mijn berichten na zou ik zeggen.
Criminaliteit komt meer voor bij allochtone mensen. En nee het is niet zo dat dat komt door alleen maar de wijk waar ze wonen.
CBS en criminaliteit en achtergrond en jij hebt de cijfers ook.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:14

Janine door wel naar de cijfers te kijken kun je specifiek handelen.
Dus op scholen waar veel allochtone kinderen zitten gericht lesmateriaal geven. Ze leren welke kansen ze wel hebben in Nederland.
Dat kan ook bij moskeeën.
Dat kan aangeboden worden in een vorm van bijvoorbeeld straattaal die ze interesseert of wat dan ook.
Juist als je een doelgroep weet kun je ze bereiken.

Dat doet een reclamemaker op tv toch ook, speelgoed voor nieuw lego wordt ook niet in de avond om 23.00 uitgezonden maar bij een populair kinderprogramma. Je wilt een doelgroep bereiken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:18

Die cijfers kun je gewoon bij het CBS opzoeken op de site. Heel uitgebreid en welke je maar wil. Allemaal zeggen hetzelfde. Natuurlijk heeft de buurt een hele grote invloed of je crimineel wordt of niet, lijkt me logisch. De oorspronkelijke vraag was (dacht ik) waarom er toch zo veel PVV stemmers zijn en ja, statistisch gezien zijn "die buitenlanders" gewoon veel crimineler. Dus wanneer er slechts een iemand dat erkent voelen zij zich begrepen en hop. Die man snapt onze angst dus heeft hij gelijk.

Er zijn overigens wel projecten om jongeren uit de criminaliteit te houden, door ze van de straat te houden. Dat kan zijn door te voetballen, door muziek te maken of wat dan ook. Zowel in Nederland als in het buitenland lijkt dit wel effectief. Wanneer ze al crimineel zijn werkt het vaak niet, dus het is puur preventief. Wanneer er gestraft moet worden ben je sowieso eigenlijk al te laat met oplossingen denk ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:18

Maar de volgende stap is dat zelfs als die cijfers er zijn, je nog steeds zit met Nederlandse jongeren die overlast geven of in de criminaliteit belanden, en dat we dat moeten aanpakken, liefst op de manier die zo goed mogelijk werkt, en tegen zo min mogelijk kosten als dat kan.

Maar dat is precies waar jij de deur steeds dicht slaat: je wilt niks. Alles wat niet volkomen gericht is op keihard aanpakken, en het voortdurend laten voelen hoe allochtoon ze wel niet zijn, is volgens jou wegkijken of ontkennen. Dat is onzin. Je kunt namelijk ook zonder het hele concept van afkomst nog steeds tot de conclusie komen dat bepaalde dingen ongewenst zijn. Maar jij lijkt uit te zijn op wraak en vergelding en polarisatie, niet op oplossingen. Want alles wat ook maar enigzins breder gaat, krijgt meteen het label 'theedrinken' opgeplakt. De cijfers over de effectiviteit van een bredere aanpak dan alleen maar meer straf (en/of het land uit gooien) vind je niet interessant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:19

bruintje123 schreef:
Janine door wel naar de cijfers te kijken kun je specifiek handelen.
Dus op scholen waar veel allochtone kinderen zitten gericht lesmateriaal geven. Ze leren welke kansen ze wel hebben in Nederland.
Dat kan ook bij moskeeën.
Dat kan aangeboden worden in een vorm van bijvoorbeeld straattaal die ze interesseert of wat dan ook.
Juist als je een doelgroep weet kun je ze bereiken.

Dat doet een reclamemaker op tv toch ook, speelgoed voor nieuw lego wordt ook niet in de avond om 23.00 uitgezonden maar bij een populair kinderprogramma. Je wilt een doelgroep bereiken.

Absoluut mee eens, maar ben je het dan ook met mij eens dat deze cijfers niet overal breeduit gemeten hoeven te worden?
Geef het aan de persoon die hiermee materiaal gaat ontwikkelen om verder preventief te gaan handelen. En als er dan lesmateriaal van wordt gemaakt, doe het volgens de K3/Spicegirls wijze... Eentje met rood haar, blond haar, zwart haar, kroeshaar, dik, dun etc. etc. En niet een blad vol met zwarte kindertjes die aan het zakkenrollen zijn :+ Laat ook dat zwarte kindje een blonde zakkenroller aanwijzen. Bij wijze van. :+ Afijn, ik zit alweer veel te diep er in, daar ging het allang niet meer over :') De cijfers. :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:21

Shadow0 schreef:
Maar de volgende stap is dat zelfs als die cijfers er zijn, je nog steeds zit met Nederlandse jongeren die overlast geven of in de criminaliteit belanden, en dat we dat moeten aanpakken, liefst op de manier die zo goed mogelijk werkt, en tegen zo min mogelijk kosten als dat kan.

Maar dat is precies waar jij de deur steeds dicht slaat: je wilt niks. Alles wat niet volkomen gericht is op keihard aanpakken, en het voortdurend laten voelen hoe allochtoon ze wel niet zijn, is volgens jou wegkijken of ontkennen. Dat is onzin. Je kunt namelijk ook zonder het hele concept van afkomst nog steeds tot de conclusie komen dat bepaalde dingen ongewenst zijn. Maar jij lijkt uit te zijn op wraak en vergelding en polarisatie, niet op oplossingen. Want alles wat ook maar enigzins breder gaat, krijgt meteen het label 'theedrinken' opgeplakt. De cijfers over de effectiviteit van een bredere aanpak dan alleen maar meer straf (en/of het land uit gooien) vind je niet interessant.

Dat is dus precies het gevoel dat ik er ook bij krijg. Vooral omdat het zo vaag blijft allemaal.

Ik snap die weerzin tegen concreet worden ook nooit zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:23

Shadow0 schreef:

Zo denk ik er ook over... Imo kweek je alleen maar meer afstand door constant te benoemen welke afkomst iemand heeft.

Ps. Ik denk trouwens dat velen 'schrikken' als ze op zoek gaan naar hun roots. Hoe NL ben je uiteindelijk?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:27

Picasso schreef:
Zo denk ik er ook over... Imo kweek je alleen maar meer afstand door constant te benoemen welke afkomst iemand heeft.

Ps. Ik denk trouwens dat velen 'schrikken' als ze op zoek gaan naar hun roots. Hoe NL ben je uiteindelijk?

Maar dat maakt het nog geen taboe of iets dat niet benoemd mag worden, want het gebeurt voortdurend.

Sterker nog, wat jij zegt is juist taboe, want dan ben je een wegkijker. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:28

Kahawa schreef:
Picasso schreef:

Maar dat maakt het nog geen taboe of iets dat niet benoemd mag worden, want het gebeurt voortdurend.

Sterker nog, wat jij zegt is juist taboe, want dan ben je een wegkijker. :D

Nee hoor, kopje thee? :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:31

Picasso schreef:
Kopje thee? :D

Graag! Kun je de gelukzoekende en aanslagplannende vluchteling die ik in huis genomen ook even een kopje inschenken? ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:32

Ja thee drinken is wat er nu gedaan is.
Dat staat voor mij synoniem aan knuffelen, aai over de bol geven. Dus geef jij je een eigen naar er aan, wat je wilt.

Alles behalve aanpakken dat is voor mij thee drinken. Want ja een Nederlander, die mogen we aanpakken, maar zo gauw we dat bij een Marokkaan doen is het omdat we discrimineren. Nee dat is omdat hij ongewenst gedrag had.
Maar dat wil er juist steeds niet in. Want ze kunnen er niets aan doen, worden onheus bejegend. Nou kom maar op met alles.
Nee het was een onprettige kwal. klaar punt.
Laat verdorie niet alles in de kiem smoren met discriminatie. Nu wordt daar veel te veel naar geluisterd. Alles is discriminatie.

En ja dan gooi ik (en vele met mij) de kont in de krib. Bevalt het niet, ga dan. je hebt nog zo'n paspoort dat je zonder problemen kunt naar dat land wat zoveel beter is.
Maar dat doen ze dan ook niet.
Dus hou aub op met discriminatie en zorg voor een beter beeld in de maatschappij.
En ja dat kan alleen door te benoemen waar de problemen zijn.
Het algemeen houden is waarom we nu zijn beland op het punt dat PVV zoveel stemmen heeft.
En ipv bedenken hoe kan dat, is het nog steeds afschuiven en beledigen van die groep stemmers.
Nog steeds geen seconde nadenken.

En ja iedereen denkt dat ik hier PVV heb gestemd omdat ik daar voor op kom, maar nee dat heb ik dus niet. Maar ik begrijp het dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:34

Nee Bruintje, gelijke monniken, gelijke kappen... Juist geen onderscheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:36

Kahawa schreef:
Picasso schreef:
Kopje thee? :D

Graag! Kun je de gelukzoekende en aanslagplannende vluchteling die ik in huis genomen ook even een kopje inschenken? ;)

Gezellig! :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:44

Picasso schreef:

Is een slecht geïntegreerde, baan inpikkende, uitkeringstrekkende hbo student met migratie achtergrond ook welkom?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:50

Picasso schreef:

Allemaal gelijk. Prima.
Maar dan ook nooit geen zielig gejammer meer over discriminatie. Ik krijg geen kans door mijn naam. Negerzoenen weer in de winkel en zwarte Piet gezever ook klaar.
Dit is Nederland alles gelijk.
Dus geen gezemel meer over wat hier heel gewoon is.
Geen baan omdat er te weinig ali's aanwezig zijn. Die soort voordelen zijn er dan ook niet.

Ohnee. Dat mag ook weer niet.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:58

bruintje123 schreef:
Picasso schreef:

Allemaal gelijk. Prima.
Maar dan ook nooit geen zielig gejammer meer over discriminatie. Ik krijg geen kans door mijn naam. Negerzoenen weer in de winkel en zwarte Piet gezever ook klaar.
Dit is Nederland alles gelijk.
Dus geen gezemel meer over wat hier heel gewoon is.
Geen baan omdat er te weinig ali's aanwezig zijn. Die soort voordelen zijn er dan ook niet.

Ohnee. Dat mag ook weer niet.

Mag ik iemand die mij om mijn naam weigert dan wel gewoon een racist noemen? Dat is namelijk hetgeen wat volgens mij niet benoemd mag worden.
Racisten en fascisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:06

Mixje90 schreef:
Picasso schreef:

Is een slecht geïntegreerde, baan inpikkende, uitkeringstrekkende hbo student met migratie achtergrond ook welkom?

Ja hoor, als jij het niet erg vind dat er een mix van allerlei culturen met een aandoening aan het centraal zenuwstelsel over de vloer komt, is er niks aan de hand! :Y) :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:18

bruintje123 schreef:
Ja thee drinken is wat er nu gedaan is.
Dat staat voor mij synoniem aan knuffelen, aai over de bol geven.

Veel jongeren kampen met hechtingsproblemen: gebrek aan knuffels en aai over de bol. Blijkt namelijk dat dat belangrijke dingen zijn die een mens gewoon heel hard nodig heeft.

Dat knuffelen of een aai over de bol geven eerder negatieve associaties oproept, terwijl 'keihard aanpakken' juist iets positiefs gevonden lijkt te zijn, is best emotionele armoede.

Als je wat wilt maken van jongeren, natuurlijk geef je ze dan met regelmaat een aai over de bol! Op jonge leeftijd letterlijk, later ook figuurlijk.
Grenzen heb je ook nodig - maar vooral ook dingen die opbouwen, steunen, aanmoedigen. Daar groeien mensen van.

Citaat:
Want ja een Nederlander, die mogen we aanpakken, maar zo gauw we dat bij een Marokkaan doen is het omdat we discrimineren.

Jij verzint dit, niet wij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:39

Nee shadow dat verzin ik niet.
Bij een nederlander zal hij het wel gedaan hebben, bij een buitenlander roepen er tien, nee hij is vals beschuldigd.

Hechtingsprobleem ligt dan toch bij de ouders.
Waarvan bij die culturen de moeders veel al thuis zitten. Waarom moet daar dan een hechtingsprobleem zijn?
Dat zou dus juist bij de Autochtone kinderen problemen moeten geven en zouden die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit cijfers.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:50

Ik zou bijna denken dat je gewoon bewust aan het trollen bent... ;)