Cer schreef:Dankjewel, ik snap nu beter wat je bedoelt
Maar ik heb er wel zo mn twijfels bij... staat dit fenomeen ergens beschreven?
want de moslims zijn er toch al langer dan dat de PVV stemmen haalt?
Accoord, klopt.
In 1982 werd dit gemeten mbt de "centrum democraten".
De eerste rabiate partij die in het parlement kwam.
Citaat:Daalt na een paar jaar het aantal stemmers omdat het wel meevalt met de verturving of omdat de wijk anders gekleurd is geworden? (in Den Haag kan ik me voorstellen dat de PVV stemmende wijken nu Denk stemmen bijvoorbeeld, maar ik heb de plaatjes van de vorige verkiezingen niet bekeken.. en toen was Denk er nog niet, bedenk ik me nu, dus dat gaat niet op).
...die verschuivingenmaken het niet makkelijk, maar van de cd naar leefbaar nederland, lpf, pvv en ik vergeet er (hopelijk

Citaat:Verspreiding is inderdaad beter, maar als ik het stukje uit het Parool goed lees, is dat niet wat er gebeurd. Het integreert niet maar blijft bij elkaar klitten...
...dat is idd een akelige ontwikkeling wat het Parool beschrijft - maar het woord klitten hoeft niet.
Denkbaar gaat het om 1e en 2e generatie. En met name een 2e generatie puber die alle getreiter zat is en nadrukkelijk een eigen standpunt inneemt.... Ik ben er niet echt blij mee, maar begrijpelijk vind ik het wel.
...ook die opmerking "velen hebben geen idee van wat voor kloteleven deze kinderen leven" is een trieste waarheid.
Citaat:Kan het dan trouwens uberhaupt goed werken, integratie? Zijn er voorbeelden waar grote groepen van verschillende afkomst naadloos samenleven? (vraag ik me hardop af op dit moment).
Of is, in het slechtste geval, het gewoon niet haalbaar omdat mensen het niet kunnen...? (dat laatste is wel een beangstigend idee)
Het voorbeeld: Nederland de afgelopen 5 eeuwen.
Of Uncle Sam: soms heb je strubbelingen. Dat wel.