FirebirdM schreef:Het is gewoon een praktische overweging, niet alleen voor politici maar voor iedereen. Wat wil je bewerkstelligen en hoe kom je daar? Voor het grootste deel van de mensen die het over 'schande, dom, racisme, hoe kon dit gebeuren, omg geschokt' hebben, is het antwoord: exact het tegenovergestelde van wat je nu doet. Kijk in de spiegel.
Nog kwalijker is de politiek correcte tegenreactie (maar zo min mogelijk lijken op [vul maar in], tot in het absurde). Door op de kleinste dingen los te gaan devalueer je woorden als 'racisme' en 'discriminatie' enorm, en geef je bovendien het toch al twijfelende deel van de mensen (of die nou echt racist zijn of vanuit andere overwegingen tot hun standpunt komen) een flinke zet in de tegenovergestelde richting. Dat was toch wat je niet wilde, of gaat het toch vooral om je goed voelen over jezelf en je eigen opvattingen?

Mooi gezegd.
En dat is precies waar ik ook op doelde met de "te ver doorgeschoten linkse cultuur waar je iedereen in een hokje van racist of seksist wilt duwen alleen maar omdat ze het niet met je eens zijn".
Zoals eerder aangegeven zou ik niet op Trump gestemd hebben (als ik mocht stemmen), maar na alle aantijgingen die hier rondvliegen zou ik wel steeds meer de neiging krijgen wel op hem te stemmen.