Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:19

bruintje123 schreef:
Als ze weer werk vinden mogen ze blijven.
Dus het gaat niet op of ze willen of niet.

Daarom noem ik het verhuizen.

En hoe noem je het wat er gebeurt als ze dat werk niet vinden?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:20

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:
Die laatste zin had er wat mij betreft niet bij gehoeven >;) , maar het is wel duidelijk dat jij een stuk makkelijker tegen deportatie aan kijkt dan ik ja......

Nou die laatste zin geeft aan wat ik denk, nl 'doe niet zo dramatisch'..
Ja ik denk makkelijker over teruggaan naar je thuisland, als je het in een ander land niet voor elkaar krijgt. Blijf het vooral deportatie noemen :j het is niets anders als terugverhuizen.

Waarom is dat nou zo erg? Kun je dat uitleggen (normale vraag?)

Dus jij denkt dat teruggaan goedkoper is? Weet je dat elke Pool en Marokkaan die teruggaan naar hun thuisland maandelijks 400 euro krijgen van de Nederlandse overheid!
En wat doen we met alles wat ze hier hebben opgebouwd tijdens hun werkzame leven? Wat doen we met de kinderen die hier inmiddels studeren?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:21

Pech hebben.

Ik doe toch ook niet dramatisch als mijn kennis geen verblijfs vergunning kan krijgen als hij geen baan houd .
Dat is het risico wat je van te voren maakt en afweegt voordat je vertrekt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:25

Citaat:
Dus jij denkt dat teruggaan goedkoper is? Weet je dat elke Pool en Marokkaan die teruggaan naar hun thuisland maandelijks 400 euro krijgen van de Nederlandse overheid!

Dat is ook schandalig maar laten we vooral doorgaan met knuffelen :j

Overigens, in de situatie zoals hier geschetst, is dat niet aan de orde. Als je hier om economische redenen wilt wonen, en het mislukt en je verhuist gewoon terug, dan ontvang je ook geen geld meer.

Citaat:
En wat doen we met alles wat ze hier hebben opgebouwd tijdens hun werkzame leven? Wat doen we met de kinderen die hier inmiddels studeren?

We hebben het over een periode van een paar maanden waarin ze werk moeten vinden. Wat haal jij er nu allemaal bij dan?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:27

Cer schreef:
Nou die laatste zin geeft aan wat ik denk, nl 'doe niet zo dramatisch'..
Ja ik denk makkelijker over teruggaan naar je thuisland, als je het in een ander land niet voor elkaar krijgt. Blijf het vooral deportatie noemen :j het is niets anders als terugverhuizen.

Waarom is dat nou zo erg? Kun je dat uitleggen (normale vraag?)

Nee, dat kan ik niet. Niet als jij het verschil niet ziet tussen gedwongen het land uit gezet worden en terugverhuizen. Als je dat verschil niet ziet dan is het dezelfde actie.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 29-10-15 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:28

Teddy
Na een aantal jaar krijgen ze in andere landen ook gewoon de nationaliteit.
Maar daar is het eerst zo dat je eerst je eigen boontjes hebt moeten doppen voordat je kans maakt om voor altijd te mogen blijven.

Krijgen ook niet de eerste dag al een uitkering.

Wat is daar mis mee?
Mensen die daarmee aangeven te willen investeren in een land?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:29

Okee, ik denk even met je mee..

Het is deportatie, want de afspraak om werk te vinden in een ander land, als economisch vluchteling, ben je niet nagekomen. Dus je wordt gedeporteerd. En dat is erg omdat...?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:32

Gewoon immigratieregels toepassen zoals zoveel gewilde economisch sterke landen.

Als ik naar Canada wil, moet ik minimaal een bep. budget hebben en binnen een bep. Periode een betaalde baan...raak ik baan kwijt, dan kwijttos Canada..die gaan mij dan niet levenslang onderhouden....

Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als er een hervedeling van vluchtelingen komt...dat er een groep naar de armere Europese landen gebracht worden....of de toestroom dan nog zo groot is...

Want de vluchteling wil naar Engeland, Nederland, Zweden en Duitsland...dan ben je economisch vluchteling...en daar mag een strak beleid op gevoerd worden...

En geen gesubsidieerde banen waardoor het Nederlandse volk achter de banen vist, omdat papa onderneming tig euro's subsidie krijgt bij het aannemen van een persoon met vluchtelingenstatus en een Nederlandse sollicitant meteen het ronde archief vind omdat ze dan te duur zijn...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:32

Cowboy. Het is niet gedwongen.
Dat is nu net het punt.

Gedwongen is ook al heb je werk lig je er toch uit.
Bij emigreren is het voor in aanmerking te komen voor altijd te mogen blijven de eerste paar jaar aantonen dat je niet op de staat zijn zak teert.

Teer je niet op de staat mag je gewoon blijven.
Dus niets verplicht opzouten dan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:34

Tcm62 schreef:
Gewoon immigratieregels toepassen zoals zoveel gewilde economisch sterke landen.

Als ik naar Canada wil, moet ik minimaal een bep. budget hebben en binnen een bep. Periode een betaalde baan...raak ik baan kwijt, dan kwijttos Canada..die gaan mij dan niet levenslang onderhouden....

Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als er een hervedeling van vluchtelingen komt...dat er een groep naar de armere Europese landen gebracht worden....of de toestroom dan nog zo groot is...

Want de vluchteling wil naar Engeland, Nederland, Zweden en Duitsland...dan ben je economisch vluchteling...en daar mag een strak beleid op gevoerd worden...

En geen gesubsidieerde banen waardoor het Nederlandse volk achter de banen vist, omdat papa onderneming tig euro's subsidie krijgt bij het aannemen van een persoon met vluchtelingenstatus en een Nederlandse sollicitant meteen het ronde archief vind omdat ze dan te duur zijn...

Dat dus. Maar duidelijker geformuleerd. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:34

Cer schreef:
We hebben het over een periode van een paar maanden waarin ze werk moeten vinden. Wat haal jij er nu allemaal bij dan?

Nee, we hadden het in de oorspronkelijke vraagstelling over mensen die werk hadden, dat verloren en binnen 2-3 maanden iets anders moetsen vinden of ze zouden het land uitgezet worden. En dat kunnen (net als in de VS bijvoorbeeld) mensen zijn die al jaren in het land wonen en werken. Dus een integratie zoals Teddy beschrijft is wel degelijk denkbaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:35

Gedwongen is net zo goed: ben jij je baan kwijt? Okee, eruit dan. Wat Cowboy zegt. Het plaatst je in een ongelooflijk kwetsbare positie tov je werkgever. Uitbuiting ligt direct op de loer.

Blue_Eyes

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:36

Volgens mij beginnen er nu ook verschillen te ontstaan doordat de oorspronkelijke vraag niet meer duidelijk is. Wie moet er terug? Hoe is die hier gekomen? Wat is de situatie? Zo lang je dat niet duidelijk in beeld hebt (en ik zie dat mensen het hier over verschillende zaken hebben) kun je geen discussie voeren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:37

Cowboy

Na jaren worden ze in andere landen ook niet meer uitgezet.

Neem inderdaad de regels van bijvoorbeeld Canada over.
Scheelt een hoop profiteurs.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:37

Gedwongen het land uitgezet te worden..

Nou ik heb dus in Zwitserland gewerkt....en als je geen werk meer hebt, dan ga je gedwongen het land uit ja...
Als je van te voren de spelregels kent dan weet je waar je aan begint...dan is het jammer mislukt...maar niet het probleem van de samenleving.

Als je ergens naar toe verhuist en je bent afhankelijk van een verblijfsvergunning en je wacht al een jaar hierop, wacht dan ook even met een kind.....zet dat niet in als pressiemiddel....je bent zelf verantwoordelijk voor je gezin en de toekomst die je het gaat bieden...hier in Nederland is het de staat en de samenleving....in alle andere landen waar ze uit vertrekken is het je eigen verantwoording, iets wat ze weten en kennen....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:41

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:

Nee, we hadden het in de oorspronkelijke vraagstelling over mensen die werk hadden, dat verloren en binnen 2-3 maanden iets anders moetsen vinden of ze zouden het land uitgezet worden. En dat kunnen (net als in de VS bijvoorbeeld) mensen zijn die al jaren in het land wonen en werken. Dus een integratie zoals Teddy beschrijft is wel degelijk denkbaar.

Inderdaad, je verwoordt het net iets duidelijker thx

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:42

Cer schreef:
Okee, ik denk even met je mee..

Het is deportatie, want de afspraak om werk te vinden in een ander land, als economisch vluchteling, ben je niet nagekomen. Dus je wordt gedeporteerd. En dat is erg omdat...?

Wie heeft het nou over 'economisch vluchteling'? DIT is de vraag die Sammie stelde om 13:09:

Wat vinden mensen daar eigenlijk van? Alleen nog mensen toelaten die al werk hebben en dus geen politieke vluchtelingen meer toe laten.. (er zijn buiten de VAE meer landen die dat doen). Geen werk met, zeg maar 2 a 3 maanden, is een retourtje naar huis.

En daar gaf ik antwoord op. "Mensen die al werk hebben". Mensen die zomaar iets serieus opgebouwd kunnen hebben voor hen en de hunnen. En die dan zomaar 'gedwongen verhuisd worden'.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 29-10-15 15:45, in het totaal 4 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:42

Blue_Eyes schreef:
Gedwongen is net zo goed: ben jij je baan kwijt? Okee, eruit dan. Wat Cowboy zegt. Het plaatst je in een ongelooflijk kwetsbare positie tov je werkgever. Uitbuiting ligt direct op de loer.

Nee, regels stellen die iederen van te voren kent...en uitbuiting gebeurd ook bij niet vluchtelingen...ga maar eens op de werkvloer kijken waar knetterhard gepresteerd dient te worden anders is het exit...

We kunnen het dramatisch maken..een zielige buitenlander die 15 uur per dag werkt voor 3 euro per uur, hier een jaar zo leeft, 6 kinderen ondertussen en zijn baan kwijt...hoppa morgen op de trein..

Zo gaat dat niet...

Regels van te voren die bekend zijn en dan is de buitenlander zelf verantwoordelijk hoe hier mee om te gaan..zo gaat dat in de meeste gezonde landen die hun eigen economie beschermen.

Wat staat er in de emigratieregels van Canada? Alleen mensen die aantoonbaar een aandeel aan de Canadse economie bijdragen zijn welkom....aha....
Laatst bijgewerkt door Indestal op 29-10-15 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:43

Blue_Eyes schreef:
Volgens mij beginnen er nu ook verschillen te ontstaan doordat de oorspronkelijke vraag niet meer duidelijk is. Wie moet er terug? Hoe is die hier gekomen? Wat is de situatie? Zo lang je dat niet duidelijk in beeld hebt (en ik zie dat mensen het hier over verschillende zaken hebben) kun je geen discussie voeren.
Nou mijn stelling (vorige pagina) maakte daar eigenlijk korte metten mee. :D Geen verschil in waar je vandaan komt of waarom je hier komt. Eerst werk vinden. Werk = blijven. Geen werk (meer) = twee a drie maanden de tijd om ander werk te vinden. Nog steeds geen werk dan ga je retour huis. En ja desnoods gedwongen dus.

(eea wel met minimumloon lijkt mij. Voor 5 euro per uur werken en na een jaartje nog maar 4 euro is bijv. dan niet van toepassing).
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-10-15 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:47

Nou ja volgens mij mixt politiek vluchteling en werk hebben niet heel erg.. vandaar mijn verwarring waarschijnlijk...

Ik associeer werk zoeken met economisch vluchteling.. excuus

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:49

bruintje123 schreef:
Teddy
Na een aantal jaar krijgen ze in andere landen ook gewoon de nationaliteit.
Maar daar is het eerst zo dat je eerst je eigen boontjes hebt moeten doppen voordat je kans maakt om voor altijd te mogen blijven.

Krijgen ook niet de eerste dag al een uitkering.

Wat is daar mis mee?
Mensen die daarmee aangeven te willen investeren in een land?

Ben ik helemaal met je eens, maar dat gaat toch niet op voor deze vluchtelingen stroom? Eer dat ze gelegaliseerd zijn (en dat gaat wel ff duren, het registreren kost al 6 maanden)ben je volgens mij al minimaal jaar verder. En dan nog werk vinden. En dat is nou dechele crux, dat wordt moeilijk aangezien er al zoveel autochtonen geen werk hebben! Trouwens de oudere nederlander wordt ook gesubsidieerd. Elke werkgever die een 50+ aanneemt krijgt 2.000 euri bonus en bij 55+ zelfs 7.000. Het helpt nog niet echt, dus subsidies bij allochtonen gaan ook niet werken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:52

Sammie schreef:
Nou mijn stelling (vorige pagina) maakte daar eigenlijk korte metten mee. :D Geen verschil in waar je vandaan komt of waarom je hier komt. Eerst werk vinden. Werk = blijven. Geen werk (meer) = twee a drie maanden de tijd om ander werk te vinden. Nog steeds geen werk dan ga je retour huis. En ja desnoods gedwongen dus.

(eea wel met minimumloon lijkt mij. Voor 5 euro per uur werken en na een jaartje nog maar 4 euro is bijv. dan niet van toepassing).

Slecht plan, vind ik. Want wie kan de tijd nemen om eerst te solliciteren naar een baan in Nederland, terwijl hij tussen de kogels door rent? Terwijl hij ondergedoken zit omdat de overheid een prijs op zijn hoofd heeft gezet? Lijkt me dat je dan juist de mensen die de hulp het allerhardst nodig hebben, het allerhardst ontzegt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:54

Hoe kom je daarbij? Die subsidie voor 50+? Wat een fabel...het is juist duurder een oudere aan te nemen omdat de pensioenpremie hoger ligt en daardoor kiezen ze er juist vaker niet voor..
Je schept verwachtingen....er zullen misschien wat begroepsgroepen zijn waarbij de overheid wat steunt...

Maar je stelt nu elke werkgever bij elke 50+er...terwijl dat de groep is die er het eerste uitvliegt bij reorganisaties en het moeilijkst aan het werk komt omdat men geen "oud" wil...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:55

Tcm62 schreef:
Wat staat er in de emigratieregels van Canada? Alleen mensen die aantoonbaar een aandeel aan de Canadse economie bijdragen zijn welkom....aha....

Ja? http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/20/can ... -te-vangen

Verder heb ik zo mijn sterke vermoedens dat jij een SA bent van iemand met wie ik niet wens te discussieren... Dus laat ik het verder naar jou toe hierbij.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:55

BLue Eyes, hoe groot denk dat die groep mensen is?