bruintje123 schreef:Als ze weer werk vinden mogen ze blijven.
Dus het gaat niet op of ze willen of niet.
Daarom noem ik het verhuizen.
En hoe noem je het wat er gebeurt als ze dat werk niet vinden?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Cowboy55 schreef:Die laatste zin had er wat mij betreft niet bij gehoeven, maar het is wel duidelijk dat jij een stuk makkelijker tegen deportatie aan kijkt dan ik ja......
Nou die laatste zin geeft aan wat ik denk, nl 'doe niet zo dramatisch'..
Ja ik denk makkelijker over teruggaan naar je thuisland, als je het in een ander land niet voor elkaar krijgt. Blijf het vooral deportatie noemenhet is niets anders als terugverhuizen.
Waarom is dat nou zo erg? Kun je dat uitleggen (normale vraag?)
Citaat:Dus jij denkt dat teruggaan goedkoper is? Weet je dat elke Pool en Marokkaan die teruggaan naar hun thuisland maandelijks 400 euro krijgen van de Nederlandse overheid!
Citaat:En wat doen we met alles wat ze hier hebben opgebouwd tijdens hun werkzame leven? Wat doen we met de kinderen die hier inmiddels studeren?
Cer schreef:Nou die laatste zin geeft aan wat ik denk, nl 'doe niet zo dramatisch'..
Ja ik denk makkelijker over teruggaan naar je thuisland, als je het in een ander land niet voor elkaar krijgt. Blijf het vooral deportatie noemenhet is niets anders als terugverhuizen.
Waarom is dat nou zo erg? Kun je dat uitleggen (normale vraag?)
Tcm62 schreef:Gewoon immigratieregels toepassen zoals zoveel gewilde economisch sterke landen.
Als ik naar Canada wil, moet ik minimaal een bep. budget hebben en binnen een bep. Periode een betaalde baan...raak ik baan kwijt, dan kwijttos Canada..die gaan mij dan niet levenslang onderhouden....
Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als er een hervedeling van vluchtelingen komt...dat er een groep naar de armere Europese landen gebracht worden....of de toestroom dan nog zo groot is...
Want de vluchteling wil naar Engeland, Nederland, Zweden en Duitsland...dan ben je economisch vluchteling...en daar mag een strak beleid op gevoerd worden...
En geen gesubsidieerde banen waardoor het Nederlandse volk achter de banen vist, omdat papa onderneming tig euro's subsidie krijgt bij het aannemen van een persoon met vluchtelingenstatus en een Nederlandse sollicitant meteen het ronde archief vind omdat ze dan te duur zijn...
Cer schreef:We hebben het over een periode van een paar maanden waarin ze werk moeten vinden. Wat haal jij er nu allemaal bij dan?
Cowboy55 schreef:Cer schreef:We hebben het over een periode van een paar maanden waarin ze werk moeten vinden. Wat haal jij er nu allemaal bij dan?
Nee, we hadden het in de oorspronkelijke vraagstelling over mensen die werk hadden, dat verloren en binnen 2-3 maanden iets anders moetsen vinden of ze zouden het land uitgezet worden. En dat kunnen (net als in de VS bijvoorbeeld) mensen zijn die al jaren in het land wonen en werken. Dus een integratie zoals Teddy beschrijft is wel degelijk denkbaar.
Cer schreef:Okee, ik denk even met je mee..
Het is deportatie, want de afspraak om werk te vinden in een ander land, als economisch vluchteling, ben je niet nagekomen. Dus je wordt gedeporteerd. En dat is erg omdat...?
Blue_Eyes schreef:Gedwongen is net zo goed: ben jij je baan kwijt? Okee, eruit dan. Wat Cowboy zegt. Het plaatst je in een ongelooflijk kwetsbare positie tov je werkgever. Uitbuiting ligt direct op de loer.
Blue_Eyes schreef:Nou mijn stelling (vorige pagina) maakte daar eigenlijk korte metten mee.Volgens mij beginnen er nu ook verschillen te ontstaan doordat de oorspronkelijke vraag niet meer duidelijk is. Wie moet er terug? Hoe is die hier gekomen? Wat is de situatie? Zo lang je dat niet duidelijk in beeld hebt (en ik zie dat mensen het hier over verschillende zaken hebben) kun je geen discussie voeren.
bruintje123 schreef:Teddy
Na een aantal jaar krijgen ze in andere landen ook gewoon de nationaliteit.
Maar daar is het eerst zo dat je eerst je eigen boontjes hebt moeten doppen voordat je kans maakt om voor altijd te mogen blijven.
Krijgen ook niet de eerste dag al een uitkering.
Wat is daar mis mee?
Mensen die daarmee aangeven te willen investeren in een land?
Sammie schreef:Nou mijn stelling (vorige pagina) maakte daar eigenlijk korte metten mee.Geen verschil in waar je vandaan komt of waarom je hier komt. Eerst werk vinden. Werk = blijven. Geen werk (meer) = twee a drie maanden de tijd om ander werk te vinden. Nog steeds geen werk dan ga je retour huis. En ja desnoods gedwongen dus.
(eea wel met minimumloon lijkt mij. Voor 5 euro per uur werken en na een jaartje nog maar 4 euro is bijv. dan niet van toepassing).
Tcm62 schreef:Wat staat er in de emigratieregels van Canada? Alleen mensen die aantoonbaar een aandeel aan de Canadse economie bijdragen zijn welkom....aha....