verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:59

harbourlight schreef:
Als de negatieve dingen ook gewoon benoemd worden dan geeft dat een grote groep mensen het idee dat het erkend wordt en dat daar misschien ook wel wat aan gedaan gaat worden.

De negatieve dingen worden gelukkig ook in de media steeds meer benoemd

http://www.volkskrant.nl/opinie/de-werk ... ons-anchor
http://www.volkskrant.nl/opinie/coa-moe ... ~a4154943/

Ik zie de toekomst ook met een bang hart tegemoet... zoals iemand al schreef: de oorlog zit niet in een land, de oorlog zit in mensen, en die komen nu in groten getale onze richting uit.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:12

Riddershow schreef:
Wat ik altijd als “excuus” voorbij zie komen wat ik echt niet snap is de redenatie dat wij ook een onderlaag in de bevolking hebben. Dat er ook blonde verkrachters zijn en blanke overvallers. En dat het heus niet allemaal buitenlanders/asielzoekers zijn die aanrandend, verkrachtend, stelend op hun WW-bibs zittend door NL rondwaden en dat het niet alleen 2e/3e generatie Marokkanen zijn.

Natuurlijk heeft elk land/stad een onderlaag en deze is even gevarieerd als de bevolking. Dus ja, we hebben geen asielzoekers nodig voor verkrachtingen/diefstallen en als WW-trekkers. Maar… zeg nu zelf, we hoeven er ook niet perse meer te hebben. Deze percentages proberen we juist omlaag te krijgen en niet te verhogen. En als iemand tijdens zijn asielaanvraag niet eens zijn handen thuis kan houden of een beetje fatsoen kan tonen (en dat is in mijn ogen juist het moment dat je je van je beste kant moet tonen, want je wil toch blijven?) dan hoeft ik zo’n persoon er niet in de maatschappij bij. We hebben er al genoeg van de onderlaag.

Daarmee zeg ik dus niet dat alle asielzoekers zijn, maar ik ben wel voor een zeer strenge schifting. Je mag ze zelfs een waarschuwing geven (van te voren en na een klein incident), maar daarna is het zonder pardon je kans op asiel verliezen als je over de scheef gaat.

dat ben ik helemaal met je eens Riddershow..
en ik denk ook iedereen..

Degene die hiermee komen (en ik heb dat ook gezegd), zeggen dit tegen degene die helemaal geen vluchtelingen willen opnemen, omdat diegene misschien wel eens een ander zou kunnen misbruiken en/of meppen.

Dus stel dat hier de pleuris uitbreekt, Nederlanders moeten vluchten.. Een handje Nederlanders misdraagt zich en een land zegt: Nee, wij nemen geen Nederlanders op, we hebben al genoeg mensen die zich misdragen, en hier zitten ook mensen tussen die zich misdragen..

m.a.w.

Ik ben het zeer zeker met je eens.. kun je je niet gedragen, dan in een kamp/azc met verscherpt toezicht/insluiting, of als het mogelijk is uitzetting.. zodat er ook een duidelijk boodschap uitgaat naar de mensen die wel van goede wil is in de AZC's om zich verre te houden van de mensen die zich misdragen omdat dit je status in gevaar brengt..

filteren kun je immers pas, nadat je ze ergens hebt opgenomen..

ik ben zwaar allergisch voor mensen die gewoonweg de grenzen dicht willen gooien en anderen willen weren zolang niet bewezen is dat ze geen verkrachter, moordenaar of dief zijn (want daar komt het soms wel op neer). Daarop heb ik gezegd, ja hoor eens, er zijn net zoveel kaasvretende gekken. Je wilt toch ook niet dat jij zelf wordt veroordeeld samen met familie, kennissen, collega's etc, op iets dat een willekeurige andere gedaan heeft.. alleen omdat je uit het zelfde land afkomstig bent, ben je dan ook maar een gevaar tot het tegendeel is bewezen.. Dan zeg ik inderdaad, moeten we dan ook alle Nederlanders vrezen tot het tegendeel bewezen is?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:22

papagroom schreef:
Nou ben ik altijd een man van weinig woorden,en zal niet zo snel hele lange stukken schrijven.
Best wel een handicap hier.. :-)
Kom ik een prachtig stukje tegen waar ik mezelf helemaal in kan vinden...dat scheelt een hoop gepruts op mn mobieltje..
http://theekransje.net/auschwitz-en-de- ... e-vandaag/

De vergelijking met de Holocaust raakt in mijn optiek kant noch wal. Een aantal reacties eronder geven al duidelijk weer waarom.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:54

harbourlight schreef:
LadyMadonna schreef:
Harbourlight, waarom is iets anders zien dan een ander excuses zoeken? Dat is dus precies wat ik bedoel.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid, en andersom.
Hij ligt waarschijnlijk in het midden...

Hoe kan je een verkrachting zien als geen misdrijf om maar een voorbeeld te noemen? Dan wordt er gezegd: Ja maar dat doen Nederlanders ook.

Hoe kan het gebeuren dat in Duitsland nu in vele AZC's de sharia geldt waardoor de asielszoekers die niet moslim zijn nu in dezelfde situatie zitten als waarvoor ze gevlucht zijn?

Hoe kan het dat vluchtelingen kunnen zeggen dat de opvang niet goed genoeg is en waarom worden daar excuses voor verzonnen? Het is noodopvang.
.

Natuurlijk is dit allemaal niet goed te praten, maar (ja, daar is ie), het is gewoon waar dat het bovenste door Nederlanders net zo goed gebeurt.
Daarnaast vind ik niet dat je hierdoor direct alle vluchtelingen als fout kan bestempelen. Zoals ik hier al zo vaak heb aangegeven: het is niet zwart of wit.
Mensen die kwaadwillend zijn direct aanpakken, maar niet de goedwillende mensen daar slachtoffer van laten worden.

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:27

Ik heb even een stuk gequote uit een artikel (helemaal te lezen hier: http://www.ad.nl/ad/nl/30561/Geert-Wild ... icht.dhtml
Citaat:
Niet zo vreemd dat juist mensen met een lager inkomen bang zijn. Zij kríjgen ook eerder te maken met de negatieve kant van migratie
Emeritus hoogleraar migratiestudies Han Entzinger
Betekent het dat de sfeer is omgeslagen? Dat er na de eerste verzoenende gebaren - de dekeninzamelingen, de welkomstliedjes op Youtube - een tegenbeweging ontstaat? Emeritus hoogleraar migratiestudies Han Entzinger (Erasmus Universiteit) denkt van niet. ,,Het leek volgens mij maar even of het protest minder was. Door alle aandacht voor zo'n gruwelijke foto als die van Aylan.'' Uit onderzoek blijkt volgens Entzinger dat de tegenstand tegen asielzoekers in het bijzonder en immigratie in het algemeen 'al decennia constant is'. ,,Bij 30 à 40 procent van de bevolking leeft het gevoel: moeten we dit wel willen?''

Weinig migranten
Welke Nederlanders vóór zijn en welke tegen; dat is ook 'vrij consistent', weet Entzinger. De voorstanders zijn volgens hem over het algemeen hoogopgeleid, wonen in de multiculturele steden of de Randstad, hebben vaak een 'wat meer kosmopolitische blik' en stemmen op partijen als D66 of GroenLinks. De tegenstanders kiezen niet alleen voor PVV, maar ook voor SP en de VVD, zijn lager opgeleid en wonen op plekken waar juist weinig migranten zijn. Entzinger: ,,Dat betekent dat ze er minder aan 'gewend' zijn. Of dat ze juist uit de verkleurde steden vertrokken zijn omdat ze zich daar minder op hun gemak voelden.''

Weerstand tegen vluchtelingen is volgens hem niet alleen 'een onderbuikgevoel'. ,,Het is niet zo vreemd dat juist mensen met een lager inkomen bang zijn. Zij kríjgen ook eerder te maken met de negatieve kant van migratie. Zo moeten zij met hen wedijveren als het gaat om het toch al kleine aantal sociale huurwoningen.''

Huurwoningen
Het is volgens Entzinger daarom 'heel goed' dat het kabinet onlangs besloot de voorraad huurwoningen snel te vergroten door de regels voor bijvoorbeeld het ombouwen van kantoorpanden te versoepelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:34

Boeiend artikel......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:34

inderdaad...ik denk dat een bankdirecteur uit Wassenaar niet zoveel last heeft en ook geen risico loopt om uit zijn huis gezet te worden om daar 25 asielzoekers in te proppen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:50

geerke schreef:
inderdaad...ik denk dat een bankdirecteur uit Wassenaar niet zoveel last heeft en ook geen risico loopt om uit zijn huis gezet te worden om daar 25 asielzoekers in te proppen.

Nee, inderdaad. Want dat gebeurt overal op het moment, toch? Witte mensen uit hun huurwoning en 25 vluchtelingen erin. Zag het vanochtend bij ons in de straat ook al. Best vol hoor, 25 vluchtelingen in een sociale huurwoning.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:57

Alles naar verhouding.. Een bankdirecteur uit Wassenaar heeft meestal wel de ruimte om plaats te kunnen maken voor 25 man. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:59

Sammie schreef:
Alles naar verhouding.. Een bankdirecteur uit Wassenaar heeft meestal wel de ruimte om plaats te kunnen maken voor 25 man. :=

Maar dat wil hij niet :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:52

Ik denk als er werkelijk een lik op stuk beleid zou zijn.
Vechten, discriminatie tegen vrouwenof homo's,crimineel gedrag is direct uitzetten. Geen zielig advocaten gedoe maar echt direct binnen 24 uur weg.
Dat veel mensen dan al anders in het hele vluchtelingen gebeuren zouden staan.
Maar nu weet je dat je het uitschot hier krijgt en ook voor altijd houdt.
Dat zijn toch geen mensen die je hier Wilt voor de toekomst.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:54

Riddershow schreef:
Wat ik altijd als “excuus” voorbij zie komen wat ik echt niet snap is de redenatie dat wij ook een onderlaag in de bevolking hebben. Dat er ook blonde verkrachters zijn en blanke overvallers. En dat het heus niet allemaal buitenlanders/asielzoekers zijn die aanrandend, verkrachtend, stelend op hun WW-bibs zittend door NL rondwaden en dat het niet alleen 2e/3e generatie Marokkanen zijn.

Natuurlijk heeft elk land/stad een onderlaag en deze is even gevarieerd als de bevolking. Dus ja, we hebben geen asielzoekers nodig voor verkrachtingen/diefstallen en als WW-trekkers. Maar… zeg nu zelf, we hoeven er ook niet perse meer te hebben. Deze percentages proberen we juist omlaag te krijgen en niet te verhogen. En als iemand tijdens zijn asielaanvraag niet eens zijn handen thuis kan houden of een beetje fatsoen kan tonen (en dat is in mijn ogen juist het moment dat je je van je beste kant moet tonen, want je wil toch blijven?) dan hoeft ik zo’n persoon er niet in de maatschappij bij. We hebben er al genoeg van de onderlaag.

Daarmee zeg ik dus niet dat alle asielzoekers zijn, maar ik ben wel voor een zeer strenge schifting. Je mag ze zelfs een waarschuwing geven (van te voren en na een klein incident), maar daarna is het zonder pardon je kans op asiel verliezen als je over de scheef gaat.

Hier ben ik dus echt helemaal mee eens en ik denk dat er daarom zo veel verzet is.

Wat ik vanmorgen op tv zie is dat onze hoge heren in Den Haag nog steeds de wet van minderjarige bruidjes van huwelijken gesloten in het buitenland niet heeft aangepast...er lopen ik geloof totaal 44 asiel aanvragen voor het halen van de minderjarige echtgenote..een is 13 en een is 14 jaar..
Als ze dit nog niet eens kunnen en er nog over moeten debatteren, hoe denk je schifting.?

Mogen we vertrouwen hebben als mensen met gekochte paspoorten binnen komen...identiteitsfraude is van alle dag...kijk maar op internet...dan is schifting op echte oorlogsslachtoffers niet eens meer mogelijk..
Wie weet of het een groep opgeschoten Algerijnen, marokkanen of misschien wel Roemenen zich voordoen als Syrier..
Met zo een inmense grote groep die beoordeelt moet worden is dat onbegonnen werk..

De ratdraaiers zijn in mijn ogen nl geen oorlogsslachtoffers....je kan overal op de trein stappen en je melden.....

Maar het werkelijke probleem dat de cultuur van de fanatieke moslimbroeder hier in het vrije westen niet past is denk ik meer wat het verzet geeft...de onlust wat dat gaat geven en de macht die gaat groeien richting een fanatisme wat we niet willen.....en het gedrag laat zich nl ook zien in dit nog onschuldige onaangepaste gedrag...
De verschllende groepen met verschillende beleving van hun Islam is al een strijd....een strijd die juist ook gaande is in Syrie..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:57

bruintje123 schreef:
Vechten, discriminatie tegen vrouwenof homo's,crimineel gedrag is direct uitzetten. Geen zielig advocaten gedoe maar echt direct binnen 24 uur weg.

Llll

En dat kan dus niet...iedereen doet zich voor als Syrier en Nederland wijst niet uit naar een land waar je veiligheid in gevaar komt...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:00

In een vluchtelingenkamp is het niet onveilig.

Ik denk dat het ook onder de vluchtelingen snel de ronde gaat dat ongepast gedrag uitzetting betekend dat de relschoppers zich de reis naar hier dan wel besparen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:20

bruintje123 schreef:

Juist, maar ik merk dat dit soort feiten maar weinig media aandacht kregen ( hoewel, er nu wel meer kritische geluiden klinken).
Was het maar zo makkelijk.
Misschien moeten wij als Bokkers allemaal naar Den Haag

En dan nog wat heel opvallends:
Mensen vinden het vlgs mij ook heel moeilijk om zich hierover te uiten.
Ik heb dat stuk van harbourlight over die dominee uit Duitsland ( vorige post in dit topic) in een stuk op mijn social media verwerkt.
Ik kreeg 1 reactie.....
Een kennis van mij plaatst een filmpje van een of ander beestje dat een kunstje kan ( niveau natte krant zullen we maar zeggen) en die krijgt aan alle kanten reacties.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:26

Weet je wat ik vind? Het is heel heftig, maar ik vind het dom dat er zo'n ophef over is.
Laatst een stukje op tv gezien waarin iemand zei;
tuurlijk, dit is erg. maar het is belachelijk dat er foto's en dingen nodig zijn om ons te laten beseffen dat het erg is. we weten dat het erg is, maar pas als zo'n foto komt zeggen we allemaal dat het heftig is. waarom is er een foto nodig om zoiets erg te vinden?
als er geen social media was geweest, vonden we het allemaal dan ook zo erg? (met social media bedoel ik hier ook een beetje het nieuws, sorry voor de vage benaming)

AMEN met dit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:37

Ravellie: ik persoonlijk reageer op fb niet op politieke zaken. Zelfs grote kans dat ik je verwijder als het (in mijn ogen) roeptoeteren is. (Plaatje van zwarte piet: en ik mag er niet in... Foto van Wilders met "eigen volk eerst".... Foto van Rutte in een nazi uniform...)
Ik heb fb voor de lol, heb ik dus helemaal geen zin in...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:40

In mijn geval was het geen getoeter.
En al was het dat wel, dan voel ik mij trouwens ook vrij om dat te doen.
Zie je snel genoeg wie je ''vrienden' zijn :D
Maar juist iets delen.
Met inhoud, en om over na te denken en van mening te wisselen
Ik word juist moe van al die tegeltjes wijsheden, echo foto's , honden en katten die een kunstje doen, selfie's met de meest perfecte lach @ facebook is een schijnwereld :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:43

Gewoon geen FB is nog veel beter, wat voegt dat toe aan het leven?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:51

In mijn geval genoeg. Anders had ik t niet :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:52

Dat denk je :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:54

ravellie schreef:
In mijn geval was het geen getoeter.
En al was het dat wel, dan voel ik mij trouwens ook vrij om dat te doen.
Zie je snel genoeg wie je ''vrienden' zijn :D
Maar juist iets delen.
Met inhoud, en om over na te denken en van mening te wisselen
Ik word juist moe van al die tegeltjes wijsheden, echo foto's , honden en katten die een kunstje doen, selfie's met de meest perfecte lach @ facebook is een schijnwereld :+

En net zo goed als jij vrij bent dat te doen, ben ik vrij om daar geen behoefte aan te hebben :O

Tcm, ik heb wat vrienden die hier net bepaald in de buurt wonen. Dan is fb echt een uitkomst. En zakelijk werkt het ook super :j
Maar goed, dat is volledig off topic

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:55

Nee dat vind ik.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:55

bruintje123 schreef:
Dan wordt het nooit slechter dan dit pinokkio beleid.

Nou......
Laatst bijgewerkt door R12312 op 07-10-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:03

geerke schreef:
Daar staat Geert namelijk voor....

Wat blijkt? De PVV komt helemaal niet op voor de gewone man. De gemiddelde PVV-stemmer denkt dat er veel schort aan de ouderenzorg omdat we nu meer vluchtelingen opvangen of omdat Marokkaanse pensioengerechtigden in hun thuisland van hun pensioen genieten.

Hieronder volgt de lijst:

1. In strijd met de gewekte verwachtingen stemde de PVV tegen het opstellen van een armoedebeleid en tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.

2. De PVV stemde voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen, voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting en voor het korten van de huurtoeslag. Dat laatste kost huurders met een laag inkomen zo’n 180 euro per jaar.

3. De belofte van de PVV om tegen ‘graaiers en profiteurs’ in actie te komen blijkt eveneens loos te zijn. De partij stemde tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg. En voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.

4. Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro mogen van de PVV niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.

5. Lonen in de publieke sector willen ze bevriezen.

6. Voor de verkiezingen (2010) eiste de PVV ‘absolute transparantie’ over de ontwikkeling van de koopkracht in Nederland, nu vindt de partij het niet meer nodig dat deze cijfers in de rijksbegroting worden gepubliceerd.

7. De PVV beloofde dat de zorg beter en betaalbaar zou worden en ouderen meer rechten en voorzieningen zouden krijgen. In werkelijkheid stemde de PVV in de Tweede Kamer voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het persoonsgebonden budget (pgb) en de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.

Wilders zegt tegen marktwerking in de zorg te zijn, maar stemde voor particuliere investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen en voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOS-artsen.

8. De PVV stemde tegen een meer inkomensafhankelijke premie (ZIEKENFONDS!), tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen en zelfs tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.

9. De PVV stemde ook tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden, waardoor meervoudig gehandicapten en mensen met een intensieve zorgvraag nu geen gebruik kunnen maken van een pgb.

10. Ook agenten in spe moeten het ontgelden: de PVV stemt in met bezuinigingen op de politieopleiding en betaalt aspirant-agenten geen vergoeding meer. Voor zij-instromers wordt het zo onmogelijk om politieagent te worden. De PVV stemde in met het afschaffen van de zogenaamde ‘Montfrans-middelen’, geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid.

11. De PVV weigert ook alcoholverslaafden in het verkeer extra aan te pakken en is tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.

12. Recidive wil de PVV wel terugdringen, maar door te bezuinigen op reclassering en een snelle re-integratie van ex-gedetineerden af te wijzen, blijft ook dit een loze belofte.

13. De PVV laat gewone mensen in de file staan, maar laat de rijken rijden. De partij stemde in met betaalde elite-tolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren, tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers, tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen en tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.

14. De spoorwegen hoeven van de PVV niet weerbestendig te worden gemaakt en de prijs voor een trein- of buskaartje mag sneller stijgen dan de kosten voor een auto.

15. De PVV stemde tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen en tegen een minimum-voorzieningenniveau voor openbaar vervoer in het landelijke gebied.

16. De PVV verklaarde zich ook tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij ProRail, tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor en tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer. De reisinformatie en communicatie met reizigers bij een ongeluk op het spoor hoeft van de PVV niet te worden verbeterd.

17. De PVV was in de verkiezingstijd kampioen dierenrechten. Na de verkiezingen veranderde dat snel. De fractie stemde tegen verplichte brandbestrijdingsmiddelen in stallen – waar de laatste vijf jaar ruim 700.000 dieren levend zijn verbrand. De partij stemde tegen betere controle op de intensieve veehouderij, tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen, tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie, tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn, tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015, maar voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.

18. De PVV stemde ook tegen een vergunningenstop voor megastallen. Bovendien was de partij tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems, tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken, tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde verder zou moeten worden uitgediept, tegen het voorstel om meer openheid te geven over de plannen voor nieuwe kerncentrales en voor de bouw van nieuwe kolencentrales.

19. Het woord ‘democratie’ valt vijftien keer in het PVV-verkiezingsprogramma, het begrip ‘vrijheid’ nog vaker. Na de verkiezingen stemde de partij echter tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop. In strijd met haar beloften stemde de PVV tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.

20. Ook de belofte voor meer openheid werd gebroken: de partij stemde tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij met die belangen zijn omgegaan. De beloofde onafhankelijkheid van ‘Brussel’ leidde niet tot steun voor voorstellen om meer zeggenschap te krijgen over onze land- en tuinbouw.

21. De PVV verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met onze woningcorporaties.

22. De partij stemde voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.

23. De ‘falende magistratuur’ is volgens de PVV een bedreiging voor onze democratie, maar de partij stemde tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.

24. Een paar maanden geleden stemden ze tegen afschaffing eigen risico voor mensen met chronische aandoening en ouderen…

De PVV claimt er voor de gewone man te zijn, maar stemde toch voor verdere liberalisering van de sociale huursector, voor TTIP en tegen de miljonairsbelasting waarmee het gat tussen arm en rijk kleiner zou moeten worden.

Laat bovenstaande lijst goed tot je doordringen voordat je besluit om tijdens de volgende verkiezingen op de PVV te gaan stemmen.