Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:De groep die altijd maar weer kankert op Nederland en Nederlanders en alleen maar hun hand op willen houden en die groep is groot hoor...
russel schreef:Hihi - "verplichte dankbaarheid", dat hoort bij de bedeling van de 19e eeuwse kerken hoor.als je met criminelen gewerkt hebt, of werkt dat weet je hoe groot die groep is waar je dagelijks mee te maken krijgt, maar ook de ouders ervan, die hebben ook geen goed woord over voor alles hier.
russel schreef:BAH. "Oprotten" - ik vind dat geen manier van praten over mensen die je niets fout hebben gedaan. (Ze hebben wel de NLse economie aan de praat helpen houden, he. Ook de afgeloen jaren in het Westland: het waren "de buitenlanders" die aan het plukken waren. Of die huizen schoonmaken. Of noem maar op. We hebben als economie die lui nodig.)Laat zij lekker terug gaan
russel schreef:En toch bleek zij geboorteland trekken, toch niet echt verhollands denk ik dan weer...oeps dat zal wel weer persoonlijk getroffen worden....
russel schreef:Ik wil best geloven, dat e dat hoort.Ik hoor louter geklaag en gezeur van buitenlandse herkomst of hier naar toe gekomen mensen in mijn niet criminele omgeving....
russel schreef:Hoeveel gevangenen zingen uberhaupt de lof van Nederland...? (Niet veel, vermoed ik.)Zo blij om hier te wonen en te leven zijn ze niet, in hun hart nog geen 1 % Nederlander.....
russel schreef:Als we het hebben over "gastarbeid" (een hopeloos verouderde term, die noit echt waar is geweest, maar soit)... In het kader van gastarbeid was dat wel wat werd voorgespiegeld: een economische overeenkomst, waar beide partijen voordeel van zouden hebben.Maar dat moet kunnen toch? Nederland als je achtertuin zien om er beter van te worden...
russel schreef:Ja - dat is geen leuke gewaarwording, dat ben ik met je eens.zo jammer dat er Nederlanders wonen, denk ik dan maar weer, want gediscrimineerd word ik dan als blanke ook wel degelijk, smakelijk in hun eigen taal uitgelachen en beroddeld....
tweebelgen schreef:..."geweldig, fantastisch"... Wat voegt dit "fijne" citaat precies toe...?Na felle kritiek op de islam en de immigratie zei Dewinter: "Als Wilders het niet kan of mag, zeggen wij het in zijn plaats. De sluizen moeten toe, de kranen dicht. De grenzen moeten op slot. Kortom, de immigratie moet stoppen".
russel schreef:Nadruk van mij, J.De groeiende groep die als kruimeldief op zeer jonge leeftijd uitgroeit tot keiharde crimineel, is de groep die in de politiek opspraak geeft en die groeit er helaas ook niet overheen als ze al meerderjarig zijn, dan begint pas de echte ellende....
randalinpony schreef:Ceriadwen schreef:Maar is dat dan terecht of onterecht Nikass?
Is het fout? en waarom is dat dan fout? Waar ligt de schuldvraag stel dat zo iets zou gebeuren. Ligt dat bij de Nederlanders, bij de overheid, bij die ene moslim die een terreuraanslag pleegde? Hoe zou het komen dat er dan zo iets gebeuren zou?
Wat is een terrorist?
Is een terrorist een enge, bebaarde Moslimman met aan haat grenzende heilige oorlogsgedachten en bloeddoorlopen ogen van het kijken naar onze zondige en losbandige maatschappij?
Of is een terrorist een jongetje uit Afghanistan, dat voor zijn ogen heeft gezien, hoe een nachtelijke helicopterraid op zijn dorpje, waarbij de mannen niet snel genoeg de bergen in konden vluchten, zijn vader, grootvader, en neefjes voor zijn ogen heeft zich neerknallen?
En opgroeit tot een man vol wraakgevoelens jegens de daders, namelijk VS én bondgenoten, waaronder Nederland?
Is dit een zwartwit terrein? Niet dat ik dat jongetje uit Afghanistan zijn daden kan goedkeuren, maar haat en moord heeft die rottige neiging, nog meer haat en moorden te genereren...Citaat:Als Wilders macht krijgt is het de schuld van de politiek die voor zijn eigen geweten luidkeels Wilders afvalt, maar niets doet om hem de wind uit de zeilen te nemen!!!
Ja, hoor, het enige antwoord op falen van de huidige politiek, is op een man stemmen die zich vooral richt op het demoniseren van een bepaalde bevolkingsgroep, maar die in zijn stemgedrag eigenlijk een bijdrage levert aan de bestaande problemen....
Sure.
Janneke2 schreef:Even iets anders, maar wel on topic.
Ik heb gisteren niet naar het jeugdjournaal gekeken, maar wel om acht uur.
Ik vond het verhaal/pleidooi van Rutte indrukwekkend.
Waar hij begon als een premier die er (tegen een oude traditie in) niet was voor alle Nederlanders
(dat kan niet met een kabinet zoals zijn eerste)
heeft hij zich - zo zou je het toch bijna zeggen- bekeerd.
Hij heeft expliciet gezegd dat mensen niet bang moeten zijn: onze overheid beschermt haar eigen burgers. En dat dat onverkort geldt voor mensen met een Marokkaanse achtergrond. Dat we een rechtsstaat zijn en dat discriminatie niet getolereerd wordt.
Ik ben het met grote regelmaat hartgrondig met hem oneens, maar momenteel vind ik dat hij bloemen en hulde verdient.
Ceriadwen schreef:fransje23 schreef:
Nee, maar er bestaan mensen die het fijn vinden om elkaar vaak te zien en dicht bij elkaar in de buurt te wonen. Dat kan dus een goede reden zijn om niet op 3-4 uur vliegen van elkaar te gaan wonen.
Dat snap ik, maar is het niet zo dat de mensen waar we het nu over hebben 40 jaar geleden ook de keuze hebben gemaakt om heel ver van hun familie te gaan wonen, en 40 jaar geleden pakte je niet een vliegtuig alsof het een tram is.
Blijkbaar vonden ze het toen niet erg?
geerke schreef:die gaat versobert worden,vandaar dat daar nu een run op is....en gelijk hebben ze.Wij zijn gewoon gek.
Maar goed het schijnt dus een goedkopere oplossing te zijn dan de bijstandtrekkers hier te houden.Degene die in de bijstand zitten.Ik heb het niet over alle marokkanen.
Het grootste gedeelte werkt gewoon....toch?
geerke schreef:Janneke2 schreef:Even iets anders, maar wel on topic.
Ik heb gisteren niet naar het jeugdjournaal gekeken, maar wel om acht uur.
Ik vond het verhaal/pleidooi van Rutte indrukwekkend.
Waar hij begon als een premier die er (tegen een oude traditie in) niet was voor alle Nederlanders
(dat kan niet met een kabinet zoals zijn eerste)
heeft hij zich - zo zou je het toch bijna zeggen- bekeerd.
Hij heeft expliciet gezegd dat mensen niet bang moeten zijn: onze overheid beschermt haar eigen burgers. En dat dat onverkort geldt voor mensen met een Marokkaanse achtergrond. Dat we een rechtsstaat zijn en dat discriminatie niet getolereerd wordt.
Ik ben het met grote regelmaat hartgrondig met hem oneens, maar momenteel vind ik dat hij bloemen en hulde verdient.
en voelde die marokkanen zich nu maar een nederlandse burger,maar dat is vaak niet zo.
En bedankt voor de aantijging dat ik discrimineer
russel schreef:Janneke,
De 50+ ers geen baan geven, dat is een veel grotere groep die heel graag wil werken. Alles op het spel heeft staan, al 30 jaar zijn steentje bijdraagt, DAT is pas met macht spelen.
...pars pro toto?Citaat:Er zijn zat gekleurde huidskleur die wel een baan hebben
Citaat:misschien eens kijken war hun onderscheid van de groep die niet aan de bak komt.....misschien gedrag, accent wat ze kwa geboorte hier niet hoeven te hebben, kledinguiting, etc??
Citaat:Ik ben opgegroeid met Etnische minderheden, op school op het werk....in de Randstad, ik weet niet beter, maar andere bevolkingsgroepen dan die nu zo een probleem geven en zich ineens zo gediscrimineerd voelen.
ik heb nu even geen zin meer om weer over pars pro toto te spreken. Ik vind het namelijk respectloos.Citaat:Waarom 30 jaar geleden er wel genoeg gekleurde huiskleurtjes
Citaat:De groep 50+ ers en blanke Nederlander zonder baan is vele malen groter dan de gediscrimineerd voelende Marokkaan.....en komen we daar voor op?
...maar misschien heb je andere dingen nodig dan Google? Een dagje stage lopen bij de vakbond lijkt me een optie. (Die macht bestaat nauwelijks en er wordt fiks geknokt op dit vlak.)Citaat:De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op!
russel schreef:De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op
Ceriadwen schreef:De groep waar we het nu over hebben (de overlast veroorzakers) die hebben meestal geen kinderen en als ze voetballen wil het ook nog wel eens helemaal verkeerd aflopen.
Ceriadwen schreef:Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader. Ten eerste trek je dan een heule foute conclusie, en daarnaast heb ik een heel mooi en ontzettend fijn leven.
Nikass schreef:Ceriadwen schreef:Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader. Ten eerste trek je dan een heule foute conclusie, en daarnaast heb ik een heel mooi en ontzettend fijn leven.
Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen want ik zie nergens dat ze die opmerking tegen jou richt
Ceriadwen schreef:Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader.
Ceriadwen schreef:Ik ben geenszins een bangerik en als ik echt niet anders kan dan zou ik inderdaad een groepje marrokkanen de weg vragen.
Maar als ik de keuze heb, dan liever niet.
Ik zou minder moeite hebben met hooligans, wellicht omdat die voor mij voorspelbaarder zijn