De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:15

VB-congresleden scanderen "minder, minder" bij tussenkomst Dewinter (video)
23/03 Binnenland Tijdens de toespraak van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter op het Vlaams Belang-congres in Antwerpen begon een deel van de 2.000 deelnemers "minder, minder" te scanderen.

Na felle kritiek op de islam en de immigratie zei Dewinter: "Als Wilders het niet kan of mag, zeggen wij het in zijn plaats. De sluizen moeten toe, de kranen dicht. De grenzen moeten op slot. Kortom, de immigratie moet stoppen". Waarop een deel van het publiek, naar analogie met de toespraak van Nederlands PVV-kopstuk Geert Wilders, begon te scanderen: "minder, minder!"

Normaal gezien zou Wilders aanwezig zijn op de Vlaams Belang-meeting. Maar na de commotie rond de Marokkanen-uitspraak eerder deze week heeft de PVV-leider andere zorgen aan zijn hoofd. Verschillende leden zijn de voorbije dagen uit de partij gestapt. Bovendien zou zijn trip naar Antwerpen gepaard gaan met een verhoogd veiligheidsrisico. De PVV-leider annuleerde daarom zijn bezoek aan de VB-meeting.

Op die meeting werd herhaaldelijk ingehakt op de islam en de immigratie. De felste kritiek kwam van kopstuk Dewinter. Zo vond Dewinter dat de overheid 50 jaar migratie niet moet vieren, maar eerder "herdenken als een ramp". Volgens Dewinter hebben de allochtonen voldoende kansen gehad, maar kregen de Vlamingen enkel "arrogantie, geklaag en verwijten" terug. "Het is altijd wat met die allochtonen", klonk het.

"Ik ben het geklaag en gezaag, de verwijten en de beledigingen, meer dan beu. Als het hier niet goed is, als het elders beter is, ga dan terug naar de plaats vanwaar je komt", klonk het onder luid applaus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:20

@ Ceriadwan,
Sorry, te snel gelezen, je hebt gelijk, excuses.

@ Russel, wat trek je weer snel voorbarige conclusies. :D
Mijn schoonvader heeft de Nederlandse taal (zonder cursus, dat bestond nog niet) geleerd, zijn kinderen Nederlands opgevoed (d.w.z. Nederlands eten, niet 2-talig, spraken dus Nederlands thuis), maar hij ging wel ieder jaar naar zijn geboorteland op vakantie, naar zijn ouders en familie en vrienden. Hij was nl. geen gastarbeider, maar toevallig verliefd geworden op een Nederlands meisje.
Toen hij weduwnaar was, ging hij nog steeds ieder jaar naar zijn geboorteland, is dat gek? Had hij naar Lorret de Mar moeten gaan dan? En toen ontmoette hij zijn jeugdliefde en is hertrouwd. Zij wilde absoluut hier niet wonen i.v.m. kinderen en kleinkinderen daar, dus hij is bij haar gaan wonen, voor de liefde, op zijn oude dag :D .

Dus jouw kritiek: toch niet verhollands, vind ik weer een voorbeeld van kortzichtigheid, maar ook niet-ter-zake-doende. Wat maakt het uit, dat hij nog een band heeft met zijn vaderland, het land waar hij opgegroeid is en jeugdherinneringen en familie en vrienden heeft.
Net als jouw gevoel, dat jij gediscrimineerd wordt of dat men jou uitlacht. Ik heb dat soort gevoelens nooit.

Wat betreft werken, ik heb op een TBS-kliniek gewerkt, dus ik weet wat het is om tussen de criminelen te werken. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:26

russel schreef:
De groep die altijd maar weer kankert op Nederland en Nederlanders en alleen maar hun hand op willen houden en die groep is groot hoor...

Hoe groot precies...?
...en op dit topic hebben we het over de uitspraken over Wilders over marokkanen en dit "gedrag" is beslist niet voorbehouden aan Markkanen, ook Nederlanders mogen graag dingen krijgen die gratis zijn en kankeren op hun land.
Dit even in het kader van "naiviteit".
russel schreef:
als je met criminelen gewerkt hebt, of werkt dat weet je hoe groot die groep is waar je dagelijks mee te maken krijgt, maar ook de ouders ervan, die hebben ook geen goed woord over voor alles hier.
Hihi - "verplichte dankbaarheid", dat hoort bij de bedeling van de 19e eeuwse kerken hoor.
Dat is echt allang uit de mode - en trouwens, ook weer in het kader van de naiviteit: Waar precies moeten mensen verplicht dankbaar voor zijn...?
(Ik laat het verplichtende, autoritaire nou maar even voor wat het is.)
Hoezo moet je dankbaar zijn, als je in een krot van een huis terecht komt, de taal niet mag leren, rotwerk doet dat slecht is voor je gezondheid...? Ik noem maar eventjes een paar feiten. (Links en rechts zijn er heus wel uitzoneringen te bedenken, maar zo lagen de zaken.)
russel schreef:
Laat zij lekker terug gaan
BAH. "Oprotten" - ik vind dat geen manier van praten over mensen die je niets fout hebben gedaan. (Ze hebben wel de NLse economie aan de praat helpen houden, he. Ook de afgeloen jaren in het Westland: het waren "de buitenlanders" die aan het plukken waren. Of die huizen schoonmaken. Of noem maar op. We hebben als economie die lui nodig.)

russel schreef:
En toch bleek zij geboorteland trekken, toch niet echt verhollands denk ik dan weer...oeps dat zal wel weer persoonlijk getroffen worden....

Och - gewoon een gebrek aan levenservaring, misschien...? Praat just fot fun eens met Chinezen. Of nee: nog beter: Indische Nederlanders. Probleemloos geintegreerd. (Och, wat heet: toen men hier arriveerde, spraken ze doorgaans netter nederlands dan de nederlanders zelf en de spoorstations op de lijn Groningen Roodeschool wisten ze uitstekend uit hun hoofd.) Maar heimwee naar tempoe doeloe... (zucht).

russel schreef:
Ik hoor louter geklaag en gezeur van buitenlandse herkomst of hier naar toe gekomen mensen in mijn niet criminele omgeving....
Ik wil best geloven, dat e dat hoort.
Maar waarom luister je daar nou naar...?
Waarom geloof je dat?
russel schreef:
Zo blij om hier te wonen en te leven zijn ze niet, in hun hart nog geen 1 % Nederlander.....
Hoeveel gevangenen zingen uberhaupt de lof van Nederland...? (Niet veel, vermoed ik.)

russel schreef:
Maar dat moet kunnen toch? Nederland als je achtertuin zien om er beter van te worden...
Als we het hebben over "gastarbeid" (een hopeloos verouderde term, die noit echt waar is geweest, maar soit)... In het kader van gastarbeid was dat wel wat werd voorgespiegeld: een economische overeenkomst, waar beide partijen voordeel van zouden hebben.
En tot op zekere hoogte, binnen de grenzen van "de vrije markteconomie" is dat nog waar geweest ook. Alleen: "de vrije markteconomie" is uitermate onbarmhartig. Menselijke waardigheid, daar doet dat ding niet aan - en dat wreekt zich.
(Dat soort wringingen niet zien, dat vind ik eerlijk gezegd nou naiviteit.)

russel schreef:
zo jammer dat er Nederlanders wonen, denk ik dan maar weer, want gediscrimineerd word ik dan als blanke ook wel degelijk, smakelijk in hun eigen taal uitgelachen en beroddeld.... :D
Ja - dat is geen leuke gewaarwording, dat ben ik met je eens.
...en over woorden kun je eindeloos debatteren, die uitsluiting zou je idd discriminatie kunnen noemen.
Maar discriminatie gaat ook over macht: iemand vanwege huidskleur etc. geen baan geven is toch wel van een ander orde dan iemand uitlachen en beroddelen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-03-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:27

tweebelgen schreef:
Na felle kritiek op de islam en de immigratie zei Dewinter: "Als Wilders het niet kan of mag, zeggen wij het in zijn plaats. De sluizen moeten toe, de kranen dicht. De grenzen moeten op slot. Kortom, de immigratie moet stoppen".
..."geweldig, fantastisch"... Wat voegt dit "fijne" citaat precies toe...?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:32

russel schreef:
De groeiende groep die als kruimeldief op zeer jonge leeftijd uitgroeit tot keiharde crimineel, is de groep die in de politiek opspraak geeft en die groeit er helaas ook niet overheen als ze al meerderjarig zijn, dan begint pas de echte ellende....
Nadruk van mij, J.

Wat is jouw bron hiervoor...?

Ik heb al eerder de reportage van Trouw aangehaald, over de bende van de (haagse) Delftselaan.

1) Jaren en jarenlang heeft "de politiek" de politie zo aangestuurd, dat de politie hier weinig (en dus niets) tegen kon uitrichten.
Dus "dat die groep in de politiek opspraak geeft" - dat valt helaas heel erg tegen.

2) En als we het over Wilders hebben, die praat er al helemaal niet over. (Voor hem is iemand fout, als hij moslem is, of marokkaan. Gedrag (goed of fout) interesseert hem niet, hij roeptoetert wel nadrukkelijk, dat al die lui zich fout gedragen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:52

randalinpony schreef:
Ceriadwen schreef:
Maar is dat dan terecht of onterecht Nikass?

Is het fout? en waarom is dat dan fout? Waar ligt de schuldvraag stel dat zo iets zou gebeuren. Ligt dat bij de Nederlanders, bij de overheid, bij die ene moslim die een terreuraanslag pleegde? Hoe zou het komen dat er dan zo iets gebeuren zou?

Wat is een terrorist?

Is een terrorist een enge, bebaarde Moslimman met aan haat grenzende heilige oorlogsgedachten en bloeddoorlopen ogen van het kijken naar onze zondige en losbandige maatschappij?

Of is een terrorist een jongetje uit Afghanistan, dat voor zijn ogen heeft gezien, hoe een nachtelijke helicopterraid op zijn dorpje, waarbij de mannen niet snel genoeg de bergen in konden vluchten, zijn vader, grootvader, en neefjes voor zijn ogen heeft zich neerknallen?
En opgroeit tot een man vol wraakgevoelens jegens de daders, namelijk VS én bondgenoten, waaronder Nederland?

Is dit een zwartwit terrein? Niet dat ik dat jongetje uit Afghanistan zijn daden kan goedkeuren, maar haat en moord heeft die rottige neiging, nog meer haat en moorden te genereren...

Citaat:
Als Wilders macht krijgt is het de schuld van de politiek die voor zijn eigen geweten luidkeels Wilders afvalt, maar niets doet om hem de wind uit de zeilen te nemen!!!

Ja, hoor, het enige antwoord op falen van de huidige politiek, is op een man stemmen die zich vooral richt op het demoniseren van een bepaalde bevolkingsgroep, maar die in zijn stemgedrag eigenlijk een bijdrage levert aan de bestaande problemen....

Sure.

Dit is ook een terrorist
http://gaynieuws.blogspot.nl/2014/03/us ... chter.html

Excuus, was. Ben benieuwd wie m wilde hebben toen ie boven kwam. }>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:22

Janneke2 schreef:
Even iets anders, maar wel on topic.
Ik heb gisteren niet naar het jeugdjournaal gekeken, maar wel om acht uur.

Ik vond het verhaal/pleidooi van Rutte indrukwekkend.
Waar hij begon als een premier die er (tegen een oude traditie in) niet was voor alle Nederlanders
(dat kan niet met een kabinet zoals zijn eerste)
heeft hij zich - zo zou je het toch bijna zeggen- bekeerd.

Hij heeft expliciet gezegd dat mensen niet bang moeten zijn: onze overheid beschermt haar eigen burgers. En dat dat onverkort geldt voor mensen met een Marokkaanse achtergrond. Dat we een rechtsstaat zijn en dat discriminatie niet getolereerd wordt.

Ik ben het met grote regelmaat hartgrondig met hem oneens, maar momenteel vind ik dat hij bloemen en hulde verdient.

en voelde die marokkanen zich nu maar een nederlandse burger,maar dat is vaak niet zo.
En bedankt voor de aantijging dat ik discrimineer :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:25

Ceriadwen schreef:
fransje23 schreef:

Nee, maar er bestaan mensen die het fijn vinden om elkaar vaak te zien en dicht bij elkaar in de buurt te wonen. Dat kan dus een goede reden zijn om niet op 3-4 uur vliegen van elkaar te gaan wonen.

Dat snap ik, maar is het niet zo dat de mensen waar we het nu over hebben 40 jaar geleden ook de keuze hebben gemaakt om heel ver van hun familie te gaan wonen, en 40 jaar geleden pakte je niet een vliegtuig alsof het een tram is.
Blijkbaar vonden ze het toen niet erg?

Waarschijnlijk hadden ze toen (en misschien nog) een beter economisch perspectief en geen eigen kinderen en kleinkinderen.
Als je hier al langer woon dan je ooit het gedaan in je geboorteland is dat ook al anders.

geerke schreef:
die gaat versobert worden,vandaar dat daar nu een run op is....en gelijk hebben ze.Wij zijn gewoon gek.
Maar goed het schijnt dus een goedkopere oplossing te zijn dan de bijstandtrekkers hier te houden.Degene die in de bijstand zitten.Ik heb het niet over alle marokkanen.
Het grootste gedeelte werkt gewoon....toch?

Met hier bedoel je bij jou in de Dordogne of in Nederland? :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:54

geerke schreef:
Janneke2 schreef:
Even iets anders, maar wel on topic.
Ik heb gisteren niet naar het jeugdjournaal gekeken, maar wel om acht uur.

Ik vond het verhaal/pleidooi van Rutte indrukwekkend.
Waar hij begon als een premier die er (tegen een oude traditie in) niet was voor alle Nederlanders
(dat kan niet met een kabinet zoals zijn eerste)
heeft hij zich - zo zou je het toch bijna zeggen- bekeerd.

Hij heeft expliciet gezegd dat mensen niet bang moeten zijn: onze overheid beschermt haar eigen burgers. En dat dat onverkort geldt voor mensen met een Marokkaanse achtergrond. Dat we een rechtsstaat zijn en dat discriminatie niet getolereerd wordt.

Ik ben het met grote regelmaat hartgrondig met hem oneens, maar momenteel vind ik dat hij bloemen en hulde verdient.

en voelde die marokkanen zich nu maar een nederlandse burger,maar dat is vaak niet zo.
En bedankt voor de aantijging dat ik discrimineer :j

Eh, wat is nu dan toch het verband tussen mijn waardering voor de woorden van Rutte (....ik moet er zelf nog een beetje aan wennen....) en de zinnen die jij er dan onder zet?

PS: echte ;) Marokkanen wonen in Marokko, zou ik zeggen. Net zoals wij ons geen Tjechen, Polen of Slovenen voelen. Het is een zoveeste rotgeintje van GW om te spreken van "Marokkanen" terwijl het gaat om mensen met de Nederlandse nationaliteit. Het is een manier om te zeggen "hullie hoort hier niet".
(En kennelijk slaagt hij bij jou in zijn opzet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:49

Janneke,
De 50+ ers geen baan geven, dat is een veel grotere groep die heel graag wil werken. Alles op het spel heeft staan, al 30 jaar zijn steentje bijdraagt, DAT is pas met macht spelen.

Maar aangezien de gemiddelde bokker deze leeftijd niet heeft, gaat men aan dat probleem gemakshalve maar voorbij. Er zijn zat gekleurde huidskleur die wel een baan hebben, misschien eens kijken war hun onderscheid van de groep die niet aan de bak komt.....misschien gedrag, accent wat ze kwa geboorte hier niet hoeven te hebben, kledinguiting, etc??

Ik ben opgegroeid met Etnische minderheden, op school op het werk....in de Randstad, ik weet niet beter, maar andere bevolkingsgroepen dan die nu zo een probleem geven en zich ineens zo gediscrimineerd voelen.

Een onderzoekje waard misschien?? Waarom 30 jaar geleden er wel genoeg gekleurde huiskleurtjes Havo en hoger deed, diploma haalde, werk kregen en er nu ineens zo moeilijk gedaan wordt in een tijd van GROTE werkloosheid? Immers hoeveel blanke jongeren hebben geen baan....?

De groep 50+ ers en blanke Nederlander zonder baan is vele malen groter dan de gediscrimineerd voelende Marokkaan.....en komen we daar voor op?

De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op! Nee die ouwe banketstaaf, wat moeten die nou nog? Met hun hypotheekjes....moeten ze maar geen dure hypotheek hebben.....duh....

Maar daar heeft elke andere groep in Nederland jarenlang lekker van geprofiteerd...duh...

Electra63

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:34

Pfff... Russel, ik heb dezelfde leeftijd als jij en ik woon ook in de Randstad, maar ik heb hele andere ervaringen. Jij klinkt heel negatief en ontevreden, dat lijkt me best moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:48

Nee hoor, niks moeilijk! Ook dat hoef je niet in mijn mond te leggen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:26

russel schreef:
Janneke,
De 50+ ers geen baan geven, dat is een veel grotere groep die heel graag wil werken. Alles op het spel heeft staan, al 30 jaar zijn steentje bijdraagt, DAT is pas met macht spelen.

;)
...dit machtsspelletje heb ik ook wel gespeeld. Je kunt het vaak al zien op de kleuterschool:"Nee hoor juf, iiiik doe heeeeeelemaal niets - Jantje, die begon! Of die is pas gemeen! (Waaop mij Oudhollandserwijze werd toegevoegd: "wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht. "

Citaat:
Er zijn zat gekleurde huidskleur die wel een baan hebben
...pars pro toto?

Citaat:
misschien eens kijken war hun onderscheid van de groep die niet aan de bak komt.....misschien gedrag, accent wat ze kwa geboorte hier niet hoeven te hebben, kledinguiting, etc??

Rare opmerking: daar wordt al jaaaren onderzoek naar gedaan, hoor.
Merk ook op, hoe het probleem hier wordt benoemd - alles "ligt aan hen". Wat ik ook schilderachtig vind is dat accent. Die rivierklei geeft dat niet, hoor - dat leer je als je twee bent van je ouders.

Citaat:
Ik ben opgegroeid met Etnische minderheden, op school op het werk....in de Randstad, ik weet niet beter, maar andere bevolkingsgroepen dan die nu zo een probleem geven en zich ineens zo gediscrimineerd voelen.

Lijkt me off topic. Het gaat over de walgelijke, kwetsende uitspraken van GW. Uiteraard kun je je voorstellen hoe allerlei mensen met een hart (van welke huidskleur dan ook) zich hier onder voelen. "Als GW een groep tot zondebok kan verklaren, kan hij dat dadelijk ook met een andere groep - brrrr."(Want aan problemen oplossen doet die blonde meneer nadrukkelijk niet, hij kijkt wel uit. )
We hebben het hier niet over de nare gevoelens die Nederlandets met een Marokkaanse achtergrond ongetwijfeld zullen hebben. Het gaat hier om feitelijke discriminatie.
Citaat:
Waarom 30 jaar geleden er wel genoeg gekleurde huiskleurtjes
ik heb nu even geen zin meer om weer over pars pro toto te spreken. Ik vind het namelijk respectloos.

Citaat:
De groep 50+ ers en blanke Nederlander zonder baan is vele malen groter dan de gediscrimineerd voelende Marokkaan.....en komen we daar voor op?

Machtsspelletje een: ze moeten niet zeuren.
Machtsspelletje twee: die anderen hebben het veeeel erger (en daar zou zich zogenaamd niemand om bekommeren - Google is your friend, dat valt erg mee).

Citaat:
De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op!
...maar misschien heb je andere dingen nodig dan Google? Een dagje stage lopen bij de vakbond lijkt me een optie. (Die macht bestaat nauwelijks en er wordt fiks geknokt op dit vlak.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:32

PS.:
Russel, de relatie tussen het verhaal van Mark Rutte en de zinnen die jij er onder zette, ontgaat me nog steeds. Ik krijg nadrukkelijk het gevoel dat je boos en ontevreden bent, dat "zullie" jou van alles fout hebben gedaan.... "Maar met je gevoel kun je niet denken."

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:22

russel schreef:
De macht die werkgevers hebben om 50+ ers na soms 30 jaar trouwe dienst gewoon op straat te knikkeren, vinden we normaal gaan we aan voorbij, komt geen groep voor op

En? Wilders stemt rustig voor wetgeving die ontslagbescherming of AOW-leeftijd versobert. Daarnaast verdringt zijn geschreeuw aandacht voor andere problemen. (Iets wat de VVD verder wel goed uit zal komen denk ik.)

Maar verder wat Janneke schrijft. En trouwens, ook Electra kan ik goed volgen hierin. Je lijkt veel frustratie mee te maken. Andere mensen die in een vergelijkbare omgeving als jij rondlopen hebben dat minder, en dat verschil kan dus ook deels in je eigen benadering zitten en hangt niet altijd alleen van de omgeving af.

Zelf merk ik dat ik met een glimlach ook veel meer glimlach terugkrijg - ook van mensen in traditionele kleding (djellaba en chador soms), ook van hangjongeren. En mijn dag wordt daar dus een stuk zonniger door... Een hele andere benadering dan bv de angst hebben om iemand om het meest onschuldige te vragen (jij was niet degene die dat noemde geloof ik, maar ik geef het even als voorbeeld.)

En dan kan ik er dus ook erg van genieten als ik een groep jongens in de tram ineens hoor roepen "hee man, laat die mevrouw eens zitten!" Of een traditioneel geklede vrouw 'papegaaitje leef je nog' zie doen in het park met haar kind. Of als iemand mij even de bonuskaart leent. Of een vader met z'n gezin aan het voetballen is. Wat je dan ineens gaat zien zijn mensen, gewone mensen, meestal aardig, en die het volste recht hebben om niet weggezet te worden als minderwaardig of ongewenst.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:52

De groep waar we het nu over hebben (de overlast veroorzakers) die hebben meestal geen kinderen en als ze voetballen wil het ook nog wel eens helemaal verkeerd aflopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:01

Ceriadwen schreef:
De groep waar we het nu over hebben (de overlast veroorzakers) die hebben meestal geen kinderen en als ze voetballen wil het ook nog wel eens helemaal verkeerd aflopen.

De groep waar Wilders het over heeft...

En verder: je kunt de wereld inderdaad voortdurend argwanend benaderen. "Jaja, je doet nu dan wel niks wat ik kan zien, maar zodra ik me omdraai ben je vast toch gewoon een crimineel." Maar het leven wordt echt een stuk fijner en mooier als je dat een beetje los kunt laten en open kunt staan voor de menselijkheid van, nou ja, eigenlijk iedereen wel ongeveer.

Wat dat betreft kan ik me ook niet voorstellen hoe het moet zijn om te leven zoals Wilders, in een wereld die zo ontdaan is van alle relativerende en plezierige momenten omdat je overal wat naars achter moet zoeken. (En dat gaat dus niet alleen om voortdurend beveiligd worden maar vooral ook om zijn eigen houding.)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:30

Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader. Ten eerste trek je dan een heule foute conclusie, en daarnaast heb ik een heel mooi en ontzettend fijn leven.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:51

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:25

Ceriadwen schreef:
Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader. Ten eerste trek je dan een heule foute conclusie, en daarnaast heb ik een heel mooi en ontzettend fijn leven.

Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen want ik zie nergens dat ze die opmerking tegen jou richt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:26

Ik vraag me wel af in hoeverre jij `de overlastgevers` goed kent en gevraagd hebt naar eventuele kinderen? :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:29

Nikass schreef:
Ceriadwen schreef:

Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen want ik zie nergens dat ze die opmerking tegen jou richt

hmzz de quote geeft aan dat ze het tegen mij heeft, en dan het woordje je als aanwijzend. Lijkt mij dat ze het dan tegen mij heeft. Kan het mis hebben hoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:37

nou ja of aan mij... maar ik zie alleen de eerste zin als een reactie op jouw quote. Daarna zegt ze tenslotte "en verder:"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:52

Ceriadwen schreef:
Shadow, misschien is het beter als je niet op de stoel van de psyg gaat zitten en conclusies trekken over dat ik de wereld voortdurend argwanend benader.

Van de andere kant: je verzet je hier in elk geval voortdurend tegen een genuanceerder beeld, en hebt zelf aangegeven dat je de weg eigenlijk niet zou durven vragen aan iemand met een marokkaans uiterlijk.

Het was overigens niet alleen op jou gericht, er zijn veel meer mensen die gewoon werkelijk niet willen zien dat de werkelijkheid veel genuanceerder is, en dat het mensen zijn, vaak hele normale en vriendelijke mensen, die geraakt en geschaad worden door de stereotypering van Wilders. Maar het was wel gedeeltelijk op jou gericht omdat je zo heel nadrukkelijk een voorbeeldje van iets volstrekt onschuldigs en leuks, namelijk het voetballen met je kinderen, meteen met het negatieve wilt associeren ('het loopt ook wel eens anders af'). Want als dat is hoe je waarneemt en interpreteert, dan zie je inderdaad echt nooit iets positiefs bij allochtone Nederlanders.

GeenStijl mag ik niet bekijken van de dokter trouwens :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:02

Dat heb ik helemaal niet gezegd, ik heb gezegd liever niet en als ik de keuze heb dan niet. Ik zeg niet dat ik dat niet durf, maar ik zeg wel dat als ik het voor het kiezen heb, ik niet de weg zal vragen aan een groep bontkraagjes met een licht getinte huidskleur nee.

Ceriadwen schreef:
Ik ben geenszins een bangerik en als ik echt niet anders kan dan zou ik inderdaad een groepje marrokkanen de weg vragen.

Maar als ik de keuze heb, dan liever niet.

Ik zou minder moeite hebben met hooligans, wellicht omdat die voor mij voorspelbaarder zijn

Komt het misschien in je op dat jij ook geen dingen wil nuanceren? Behalve "het is niet zo" komt er niet veel anders uit.

Je kan hoog en laag springen, maar qua voetballerij is deze bevolkingsgroep eigenlijk alleen maar negatief in beeld. En natuurlijk zullen er vast wel Marokkaanse vaders zijn die met hun kroost voetballen in het park. Zie je wel IK nuanceer wel. En ik zie heel veel positiefs bij de Marokkaanse bevolking, heel veel zelfs, het is alleen heel vervelend dat die groep hun 10 tot 25 jarige jongetjes niet zelf in het gareel krijgen.