Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:MarvanTom schreef:Vraag mij af of de gebroeders De Witt het met je eens zouden zijn geweestMensen die hier niets mee te maken hadden ook bedreigd, dat is wat minder, maar dat was toen nog niet bekend.
Maar mede door de heksenjacht zijn wel de verdachten/daders opgepakt.
Dat tweede is trouwens ook discutabel. Dat willen de jagers natuurlijk graag horen, maar mensen waren al lang opgepakt en toch ging met men door met bedreigen.
Juist hierom is het dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nogmaals dat is niet voor niks!
delerium schreef:Hoewel ik op geen enkele wijze goedkeur wat er is gebeurd, is het "mooie" van straf altijd dat als het eenmaal voldaan is, het ook echt voldaan is. Of ja, zou moeten zijn. Iemand maakt een fout, iemand boet ervoor, klaar. Punt. Maar in dit geval geloof ik niet dat de omgeving van die mensen dat ook kan. Je maakt een fout, je boet, maar je hebt de fout gemaakt dus boeten zal je. Meer en meer en meer, het is kennelijk nooit genoeg.
Sok schreef:Door dit soort wilde verhalen wordt alles zo uit z'n verband getrokken.. 'Ik las ergens..' 'Ik hoorde daar...'
En ondertussen hebben we halve verhalen en kunnen een aantal mensen niet meer normaal levenGoed gedaan..
Jaime_ schreef:http://www.tubantia.nl/regio/hengelo/he ... -1.3907744 Niet direct koppelbaar aan dit onderwerp, maar indirect denk ik toch wel, zal het zijn dat ze nu strenger optreden door de hele hype/rel op dit moment?
_lautje_ schreef:Ik merk dat de eventing wereld qua 'serieuze' ruiters nu al zoiets heeft van mensen wat een hype en wat bizar dit allemaal en tuurlijk doen we straks op grote wedstrijden normaal tegen dr. Denk dat ze meer te stellen krijgt met mensen die wellicht een tikkeltje jaloers zijn op haar sportprestaties en bij haar uit de buurt komen.
_lautje_ schreef:Ik merk dat de eventing wereld qua 'serieuze' ruiters nu al zoiets heeft van mensen wat een hype en wat bizar dit allemaal en tuurlijk doen we straks op grote wedstrijden normaal tegen dr. Denk dat ze meer te stellen krijgt met mensen die wellicht een tikkeltje jaloers zijn op haar sportprestaties en bij haar uit de buurt komen.
Tigra_ schreef:Oké. Ik had hierop gereageerd, maar die reactie kon de toets der kritiek van één van de leden van het MT niet doorstaan. Deze vond dat ik teveel hints gaf met betrekking tot de identiteit van één van de verdachten (overigens is alles wat ik schreef zonder enige moeite ook te vinden op ALLE landelijke media, ik heb niets geschreven dat rechtstreeks leidde naar NAW-gegevens van deze verdachte), dus is de post verwijderd. Ik ga het nog een keer proberen en zal trachten het nu zodanig te formuleren dat het wel mag blijven staan.Over een maand zal er weinig meer over gesproken worden en zullen alleen de mensen die de betreffende personen kennen het nog weten maar de verder onbekende mensen herkennen ze niet zomaar op straat. Ik zou ze nu al niet herkennen als ik ze tegen kom op straat.
texelse schreef:Wat heeft dit met "serieuze" ruiters te maken? Ik ken hele serieze ruiters, professionials, die echt niets meer met haar te maken willen hebben. Maar dat moet ieder voor zich weten. Dat heeft niets te maken met het niveau waarop je rijdt. En als je je deze sport alleen kan veroorloven door dit soort bijverdiensten dan zal de jaloezie bij degenen die dan misschien jaloers waren, snel over zijn.
@Marijke: dat is idd een goeie tip, want bij de meesten is dit vergeten over een poosje, maar het blijft bij een deel echt wel hangen.