Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:54

Jee dat zou wel heel banketstaaf zijn voor die arme pownies :(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:01

Nee, dat zou wel heeeel zuur zijn, daar moet toch een ander plekje voor te vinden zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:04

Het is jammer dat dat stuk zo uit zn verband is gerukt. Dat stuk is nl. gebaseerd op een opmerking van Ten Napel.. T is overigens al ontkracht ook. Men weet helemaal niet wat er met die ponys gebeurd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:10

Gelukkig maar Sammie... zo zie je maar weer, de een oppert iets, de ander hoort het en schrijft er over, en de hele goegemeente gaat er vanuit dat het zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:16

Waar lezen jullie dan dat de blonde vrouw dit 11 jaar lang gedaan heeft?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:19

Ik heb ook ergens gelezen dat ze filmpjes van haar zouden hebben van een jaar of 3/4 terug. Dus dat vrij recent maar ik weet ook niet of dat waar is. Maar dat is wel wat ik ergens gelezen heb.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:20

Ik denk dat Rowdine wel eens gelijk kan krijgen over of het wel als dierenmishandeling beschouwd gaat worden. Als je er heel zwart wit naar kijkt:

- er zijn wel meer mensen die te zwaar zijn voor paard/pony
- er zijn wel meer mensen die hun zweep overmatig gebruiken en nog harder ook
- er zijn wel meer mensen die hun paard in de mond trekken

Dat is vaak in een heel andere context en daarom zien wij het niet als dierenmishandeling. Paard is stout, paard gaat er vandoor enz. Maar voor de wet zou dat dan niet uit moeten maken. Dus ik vraag mij inderdaad af of zij daadwerkelijk voor dierenmishandeling aangeklaagd zal worden.

Ik vind het het filmpje met de roodharige mevrouw wel meer bewijs voor dierenmishandeling leveren. Daar zij ook op de pony neerploft terwijl het beestje al uitgeput op de grond ligt en dit herhaalt zij meerdere malen.

Overigens wil ik het wel duidelijk hebben dat ik beide filmpjes dierenmishandeling vind en dit niet goedkeur.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:28

Sammie schreef:
MarvanTom schreef:
Mensen die hier niets mee te maken hadden ook bedreigd, dat is wat minder, maar dat was toen nog niet bekend.
Maar mede door de heksenjacht zijn wel de verdachten/daders opgepakt.
Vraag mij af of de gebroeders De Witt het met je eens zouden zijn geweest :+

Dat tweede is trouwens ook discutabel. Dat willen de jagers natuurlijk graag horen, maar mensen waren al lang opgepakt en toch ging met men door met bedreigen.

Juist hierom is het dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nogmaals dat is niet voor niks!

Dat "dat is wat minder", is denk ik wel een understatement, ja! :D
Dat tweede is toch niet echt discutabel?
De politie heeft zich het snot voor de ogen gewerkt om de heksenjagers voor te blijven en de verdachten eerder te pakken te krijgen dan de heksenjagers, toch? Of zit ik nu verkeerd..?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:56

delerium schreef:
Hoewel ik op geen enkele wijze goedkeur wat er is gebeurd, is het "mooie" van straf altijd dat als het eenmaal voldaan is, het ook echt voldaan is. Of ja, zou moeten zijn. Iemand maakt een fout, iemand boet ervoor, klaar. Punt. Maar in dit geval geloof ik niet dat de omgeving van die mensen dat ook kan. Je maakt een fout, je boet, maar je hebt de fout gemaakt dus boeten zal je. Meer en meer en meer, het is kennelijk nooit genoeg.

Kun je dat nu al zeggen een week nadat die filmpjes uitkwamen. Het is voor iedereen nog zo vers! Volgende maand zal het allemaal al wel minder zijn en over 3 maanden hoor of zie je er nauwelijk meer iets van. Dan heeft iedereen ook een beetje kunnen nadenken wat er precies is gebeurd, waarom het is gebeurd en wat zij ervan vinden. De eerste reactie is niet altijd de juiste en laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zetten hun verwensingen helemaal niet om tot daden. Natuurlijk komt het hard aan maar ook dat valt vast met een wetenschappelijkonderzoek te onderbouwen. Die mensen van het fillmpje hebben ergens voor gekozen en dit is de reactie van Nederland. Harde leerschool voor ze, maar zo gaan we allemaal op ons bek. De een valt alleen wat harder dan de ander :D. Laten we over drie maanden nog eens kijken en pas dan kan er evt. gesproken worden over verwoeste levens van de pp-tjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:58

Overigens wil het niet persé zeggen dat een recent filmpje op de site ook recent gemaakt moet zijn natuurlijk. Ik zet ook wel eens foto's / filmpjes online die ik al jaren terug gemaakt heb. Kwaliteitsverscil hoeft er niet persé te zijn natuurlijk, vergeet niet dat in 2003 de technieken ook al gewoon goed waren. Computers met internet, digitale videocamera's met een standaard / breedbeeldverhouding.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:50

Door dit soort wilde verhalen wordt alles zo uit z'n verband getrokken.. 'Ik las ergens..' 'Ik hoorde daar...'
En ondertussen hebben we halve verhalen en kunnen een aantal mensen niet meer normaal leven :\ Goed gedaan..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:54

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:55

Sok schreef:
Door dit soort wilde verhalen wordt alles zo uit z'n verband getrokken.. 'Ik las ergens..' 'Ik hoorde daar...'
En ondertussen hebben we halve verhalen en kunnen een aantal mensen niet meer normaal leven :\ Goed gedaan..

Dat is ook maar tijdelijk hoor. De mensen die er kort bij staan en dan vooral familie zullen wel weten wat er allemaal precies speelt en voor de buitenwereld is dat niet zo van belang. Over een maand zal er weinig meer over gesproken worden en zullen alleen de mensen die de betreffende personen kennen het nog weten maar de verder onbekende mensen herkennen ze niet zomaar op straat. Ik zou ze nu al niet herkennen als ik ze tegen kom op straat.
Hun hele leven is er echt niet door verpest dit hebben ze zelf in de hand. Door het zelf te erkennen wat ze hebben gedaan. En het verschil maakt hebben ze spijt om wat ze hebben gedaan of schamen ze zich dat het zo door heen Nederland en waarschijnlijk buiten Nederland naar voren is gekomen. En ik heb eerder het idee dat het het laatste is puur om het feit dat er niemand van alle betrokkenen is die z'n mond er over open heeft gedaan. Of het nu 1 jaar geleden is of voor mij part 20 jaar. Ze wisten het al die tijd en nu is het bekend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:32

Jaime_ schreef:
http://www.tubantia.nl/regio/hengelo/he ... -1.3907744 Niet direct koppelbaar aan dit onderwerp, maar indirect denk ik toch wel, zal het zijn dat ze nu strenger optreden door de hele hype/rel op dit moment?

Nee hoor :) Seks met dieren is strafbaar. Dit is dus gewoon toeval. Het gebeurt niet vaak maar er zijn eerder mensen opgepakt voor dit soort vergrijpen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:39

Heee Marijke, wat ben jij scherp!! Heb je vandaag wel tijd voor bokt? :D
Voor een paar personen die nu bekend zijn geworden is hun leven dat ze tot nu toe geleefd hebben echt voorbij. De gevolgen hiervan zijn niet te overzien en maar deels in te schatten. Emigreren is een optie, maar internet reikt ver.... Ik kan me voorstellen dat je hier niet bij stil staat als je er toe overgaat om op een minder gebruikelijke manier een grijpstuiver(s) bij te verdienen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:43

hihi Texelse, Lieke slaapt :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:49

Ik merk dat de eventing wereld qua 'serieuze' ruiters nu al zoiets heeft van mensen wat een hype en wat bizar dit allemaal en tuurlijk doen we straks op grote wedstrijden normaal tegen dr. Denk dat ze meer te stellen krijgt met mensen die wellicht een tikkeltje jaloers zijn op haar sportprestaties en bij haar uit de buurt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:52

_lautje_ schreef:
Ik merk dat de eventing wereld qua 'serieuze' ruiters nu al zoiets heeft van mensen wat een hype en wat bizar dit allemaal en tuurlijk doen we straks op grote wedstrijden normaal tegen dr. Denk dat ze meer te stellen krijgt met mensen die wellicht een tikkeltje jaloers zijn op haar sportprestaties en bij haar uit de buurt komen.

Nou, eerlijk is eerlijk, als ik op een wedstrijd zou starten en haar naam zou omgeroepen worden, dan zou ik misschien toch ook wel een keertje opkijken. Dat heeft niets met sportprestaties te maken.
Het is overigens dus pertinent niet zo dat ik haar deze afbranders in de media/social media toewens. Sterker nog, ik keur het ten zeerste af. Maar dat maakt niet dat ik dit zou vergeten.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:53

Heel simpel zou ik dan mijn naam laten veranderen :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:56

_lautje_ schreef:

Ik denk dat ook als mensen wel normaal zullen doen, er wel over gepraat blijft worden.
Je kunt zo iemand toch niet meer zo serieus nemen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:59

In de paardenwereld zal het best meevallen hoor. Dat is zo vergeten en vergeven. Zeker bekende van haar zullen zich daar eerder over zetten als buitenstaanders. Het is gewoon overdreven om te zeggen dat hun leven verpest zal zijn. Iedereen weet de naam maar er zijn er zoveel met die naam dus dat zal toch niet zo blijven hangen.
Ze hebben het allemaal zelf in de hand hoe hun leven verder gaat het is niet dat het door dit ineens over is. Ze zullen zich allemaal zelf over de schaamte heen moeten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:01

muts_marijke schreef:
Heel simpel zou ik dan mijn naam laten veranderen :)

Ik weet niet of dat wel 'zo simpel' gaat?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:09

Wat heeft dit met "serieuze" ruiters te maken? Ik ken hele serieze ruiters, professionials, die echt niets meer met haar te maken willen hebben. Maar dat moet ieder voor zich weten. Dat heeft niets te maken met het niveau waarop je rijdt. En als je je deze sport alleen kan veroorloven door dit soort bijverdiensten dan zal de jaloezie bij degenen die dan misschien jaloers waren, snel over zijn.

@Marijke: dat is idd een goeie tip, want bij de meesten is dit vergeten over een poosje, maar het blijft bij een deel echt wel hangen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:11

Tigra_ schreef:
Over een maand zal er weinig meer over gesproken worden en zullen alleen de mensen die de betreffende personen kennen het nog weten maar de verder onbekende mensen herkennen ze niet zomaar op straat. Ik zou ze nu al niet herkennen als ik ze tegen kom op straat.
Oké. Ik had hierop gereageerd, maar die reactie kon de toets der kritiek van één van de leden van het MT niet doorstaan. Deze vond dat ik teveel hints gaf met betrekking tot de identiteit van één van de verdachten (overigens is alles wat ik schreef zonder enige moeite ook te vinden op ALLE landelijke media, ik heb niets geschreven dat rechtstreeks leidde naar NAW-gegevens van deze verdachte), dus is de post verwijderd. Ik ga het nog een keer proberen en zal trachten het nu zodanig te formuleren dat het wel mag blijven staan.

Gaat-ie dan:

Voor de producent, die dikke en haar man van het eerste "uitgelekte" filmpje en de overige "onbekende" "actrices" denk ik dat je gelijk hebt. Maar voor blondie van het tweede filmpje vrees ik met grote vrezen dat dat, door haar huidige positie in de maatschappij, toch een tikkie anders gaat liggen.

Ten eerste kan het niet uitblijven dat haar collega's dit linksom of rechtsom ook mee gaan krijgen, als dat inmiddels niet allang is gebeurd. Officieel doet haar werkomgeving natúúrlijk niet aan macho-cultuur, maar reken maar dat de flauwe grappen en 'spitsvondige' opmerkingen niet van de lucht zullen zijn bij haar terugkeer op het werk. Overplaatsen naar een andere werkplek gaat daarin echt geen verschil maken.

Verder zal dit haar bij het uitoefenen van haar hobby ook nog lang blijven achtervolgen. Dat wereldje is niet zo groot en dit voorval is zó breed uitgemeten (om niet te zeggen: uitgekauwd) in alle landelijke media, dat je de afgelopen week welhaast onder een steen of in een hutje op de Mookerhei moet hebben gewoond, om het niet meegekregen te hebben.

Dus nog afgezien van wat voor straf zij eventueel van een rechter gaat krijgen, mocht dit hele gedoe het überhaupt gaan halen tot voor het hekje, gaat ze het daarna echt ook nog wel zwaar krijgen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:18

texelse schreef:
Wat heeft dit met "serieuze" ruiters te maken? Ik ken hele serieze ruiters, professionials, die echt niets meer met haar te maken willen hebben. Maar dat moet ieder voor zich weten. Dat heeft niets te maken met het niveau waarop je rijdt. En als je je deze sport alleen kan veroorloven door dit soort bijverdiensten dan zal de jaloezie bij degenen die dan misschien jaloers waren, snel over zijn.

@Marijke: dat is idd een goeie tip, want bij de meesten is dit vergeten over een poosje, maar het blijft bij een deel echt wel hangen.

Daarnaast zou ik als professional of sponsor absoluut niet meer mijn naam aan een dergelijk iemand willen verbinden.

Ik heb echt lang nagedacht of ik hier iets op wil zeggen (wat het toevoegt) en oojk, wat vind ik er van.
Deels begrijp ik haar verhaal echt wel. Maar steeds als ik denk aan dat kleine ponietje dat van uitputting op de grond valt, dat hijgend en angstig rondrent, geslagen wordt, op de rug gebeukt...:n Dat is geen (vals) sentiment, dat is wat ik zie, dat zijn feiten.
Er is geen enkele reden om je daartoe te verlagen. Had dan je eigen lichaam verkocht desnoods, maar dierenmishandeling is imo echt uit den boze. Blut of niet.

Ik ben gelukkig niet degene die deze mensen moet beoordelen. Ik zou echt vrij weinig medelijden kennen met de situatie, ik zou wel meenemen dat het vergrijp al jaren geleden is geweest.

Over huidige dieren afpakken, dat raakt kant noch wal, tenzij die diern het slecht hebben. Anders zie ik echt de noodzaak er niet van in.