Kuggur schreef:In deze tijd van het jaar liggen hier de supermarktschappen vól met plakken zure walvisblubber, ik heb het eens geproefd, en kan het eerlijk gezegd niet aanraden....
Mag dat verkocht worden dan? Ik dacht dat ze beschermd waren..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:IJslanders jagen sinds een paar jaar een aantal soorten, hrefna, engelse naam minke whale, en langreyður, een andere vinvissoort. Dit voor menselijke consumptie. Ook vinden veel ijslanders dat walvissen "hun" kabeljauw en schelvis eten.
De publieke opinie over walvissen wijkt aanzienlijk af van de in Nederland gangbare.
pmarena schreef:Ik lees eerlijk gezegd alleen maar: bla-bla-bla-bla.
Het hele verhaal riekt nog steeds aan alle kanten naar het totaal geen interesse (meer) hebben gehad in het redden van het dier destijds, of er achter willen komen waardoor het is gestrand.
Alle handelingen lijken duidelijk gericht te zijn geweest op het in handen krijgen van het skelet en de rest was daar allemaal ondergeschikt aan.
Dier heeft daar dagenlang gelegen, als ze het hadden gewild dan hadden ze toch op zijn minst de èchte doodsoorzaak (dus de oorzaak van de stranding) moeten kunnen vaststellen maar nee dat ging niet want ze begonnen te laat met het ontleden.
De rest is allemaal bla-bla en eigenlijk niet interessant... het dier is gestorven omdat het zo lang op het zand lag, dat is nu niet bepaald een enorme ontdekking zeg
tinkert_tje schreef:ik kan van dat stuk eerlijk gezegd ook niks concreets uitmaken
al ben ik er wel van overtuigt geweest dat hij niet meer te redden was omdat door zijn gewicht al te veel schade was toegebracht
en hij strand niet voor niks
Juangi schreef:Hier de conclusie van Naturalis na de sectie op de bultrug! Wat ik ook al had voorspelt als 18 jarig meisje...
http://www.naturalis.nl/nl/over-ons/per ... ierschade/