Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:59

Electra63 schreef:
Ach, de sexuele voorkeur van de MP zou mij helemaal niet uitmaken!

_O-

Als ze echt gaan voor gayvriendelijkheid ben je het beste af bij de SP of D66. :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:00

Electra63 schreef:
Ach, de sexuele voorkeur van de MP zou mij helemaal niet uitmaken!

Mij ook niet,maar voor sommige landen weer wel.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:01

Het zou ook wel beschamend zijn als iemand niet op de VVD zou willen stemmen omdat Rutte eventueel homosexueel zou zijn. Als dat serieus een overweging is, stem dan op de sgp ofzo. En ga je schamen....

Electra63

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:03

Sterker nog, ik ben geen fan/voorstander van Rutte, maar een homosexuele MP zou ik zeer liberaal/vooruitstrevend vinden. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:03

Electra63 schreef:
vuurneon schreef:
Ik heb ook geen idee nog wat ik moet stemmen;
PvdA of VVD...
Beide hebben goede punten en ik wou dat ik die wat samen kon voegen :+
De belastingverlaging voor werkende mensen vind ik niet reëel van de VVD (hoewel het gunstig zou zijn voor ons, maar niet voor het land), maar de inkomensafhankelijke eigen risico vind ik ook niets van de PvdA. Daar schiet ik straks niets mee op :+

Als het tussen die 2 partijen zou moeten gaan, dan zou ik kiezen voor welke van de 2 jouw voorkeur zou uitgaan voor MP :D

Ah, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken eerlijk gezegd haha :D
Moet zeggen dat ik Samsom wel zeer positief zichzelf heeft ontwikkeld. Goede spindoctor zit erachter lijkt mij!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:04

Abiola schreef:
Het zou ook wel beschamend zijn als iemand niet op de VVD zou willen stemmen omdat Rutte eventueel homosexueel zou zijn. Als dat serieus een overweging is, stem dan op de sgp ofzo. En ga je schamen....

Inderdaad.. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:04

Ik mis Femke in de tweede kamer, vond haar echt een topwijf!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:05

Vuurneon,
Of je kijkt of je vindt dat Rutte het goed heeft gedaan als MP de afgelopen 2 jaar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:06

Vergeleken met Balkende vind ik Rutte prettiger, maar ik Samsom vind ik dan weer symphatieker overkomen.

PvdA vind ik socialer overigens, maar minder gunstig voor mijzelf. Dat maakt het lastig; kies ik egoïstisch? Of toch meer socialer?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:09

vuurneon schreef:
Vergeleken met Balkende vind ik Rutte prettiger, maar ik Samsom vind ik dan weer symphatieker overkomen.

Dan slaap je er nog lekker een nachtje over! :D En dan is het, laat je je door je gevoel of door je verstand leiden? ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:10

Gevoel zegt 'ik', verstand zegt 'socialer'. Dus ik denk dat ik ter plekke zal beslissen :)

Pfff kiezen is lastig :')
Heb bij elke verkiezing een andere partij gekozen.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:12

vuurneon schreef:
Gevoel zegt 'ik', verstand zegt 'socialer'. Dus ik denk dat ik ter plekke zal beslissen :)

Dit vind ik nou eens een heel eerlijke post, hulde!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:15

vuurneon schreef:

PvdA vind ik socialer overigens, maar minder gunstig voor mijzelf. Dat maakt het lastig; kies ik egoïstisch? Of toch meer socialer?

Dat heb ik ook. Maar ik vind Stef Blok een verschrikkelijke vent, evenals Charly Aptroot en Frits Huffnagel, dus dat is voor mij al bijna een reden om niet op de VVD te stemmen.
En verder kijk ik niet alleen naar mezelf, maar ook naar mijn bejaarde (schoon)ouders en bijv. kinderen.
Dan weeg ik nog de combinatiemogelijkheden af (taktisch stemmen), ik wil Rutte dus niet als MP en ik wil de CDA niet (opnieuw) in het kabinet, die krijg je bijna automatisch erbij via een stem op de VVD.
Verder neem ik het de VVD kwalijk dat zij de PVV hebben laten gedogen.
Conclusie: dan maar geen VVD als 1e partij, maar wel in Paars met de PvdA als grootste partij in combinatie met D66 voor het progressieve gedeelte :D

Zo doe ik het ongeveer, misschien heb je er wat aan. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:15

gohya schreef:
Gerard Joling en Gordon stemmen op Rutte.Toeval???? ;)

Wha ha ha de mannenbroeders
Het maakt mij niets uit, maar het zou wel wat helderder zijn als hij er gewoon voor uit komt
Net zo als zijn partij genoot de burgemeester van Maastricht
Laatst bijgewerkt door sarabande op 12-09-12 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:17

vuurneon schreef:

Als je voor jezelf kiest kies je ook voor alle andere mensen die in een vergelijkbare situatie zitten als jij.
Zo egoistisch is dat dus niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:20

Electra63 schreef:
vuurneon schreef:

Dat heb ik ook. Maar ik vind Stef Blok een verschrikkelijke vent, evenals Charly Aptroot en Frits Huffnagel, dus dat is voor mij al bijna een reden om niet op de VVD te stemmen.
En verder kijk ik niet alleen naar mezelf, maar ook naar mijn bejaarde (schoon)ouders en bijv. kinderen.
Dan weeg ik nog de combinatiemogelijkheden af (taktisch stemmen), ik wil Rutte dus niet als MP en ik wil de CDA niet (opnieuw) in het kabinet, die krijg je bijna automatisch erbij via een stem op de VVD.
Verder neem ik het de VVD kwalijk dat zij de PVV hebben laten gedogen.
Conclusie: dan maar geen VVD als 1e partij, maar wel in Paars met de PvdA als grootste partij in combinatie met D66 voor het progressieve gedeelte :D

Zo doe ik het ongeveer, misschien heb je er wat aan. ;)

Ik volg je :j
Dat kabinet spreek bij ook wel aan moet ik zeggen; VVD, PvdA en D66. Kan ik Samsom niet gewoon kiezen als lijsttrekker van de VvD? Dan is het probleem voor mij opgelost haha :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-09-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 00:23

Ja dat heb ik ook PVDA, VVD en D66 ik denk dat Diederik zon ploeg prima bij elkaar kan houden. Zet Rutte maar op BZ altijd goed zon lachende vertegenwoordiger van ons land in het buitenland :D :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:32

Pffg, heb aardig wat pagina's door gespit, stemwijzer gedaan, maar kom er niet uit.
Ja, er komt wel wat uit (pvv) maar ik denk dat weinig (buitenlandse) politici hem nog serieus nemen, alhoewel aan de andere kant weer teveel mensen op hem stemmen om hem te negeren.
Maar goed, ik vind hem iets te kortzichtig op bepaalde punten, zeg ik dat netjes?

Tweede keus is PvdA, maar van sommige punten en vooral die Samson word ik echt niet vrolijk.
VVD is voor de rijken en laat ik dat nu net niet zijn :+
SP is te sociaal.
CDA.... Tsja, die hebben het lang genoeg kunnen proberen en het er niet beter op gemaakt .

Verder is een belangrijk onderwerp voor mij de gedachten over partner alimentatie, pvda, pvv,cda en d66 komen dan in aanmerking...
De post ziekenzorg in nl wil ik nog wat nader bekijken en dan de knoop eens door gaan hakken.

Moeilijk, gelukkig heb ik nog tot vanavond.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:54

Voor de mensen die tussen pvda en vvd twijfelen, waarom niet voor D66 kiezen? Niet dat die precies in het midden zitten, maar dat is wel een mooie tussenweg. :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:55

sarabande schreef:
Ja dat heb ik ook PVDA, VVD en D66 ik denk dat Diederik zon ploeg prima bij elkaar kan houden. Zet Rutte maar op BZ altijd goed zon lachende vertegenwoordiger van ons land in het buitenland :D :D

Stembreker:
Ieder die DWD gevolgd heeft weet wat Stembreker is..mensen die eigenlijk een coalitie voorkeur gaven in combi met hun denken..
en dan is er zo gestemd..

Afbeelding
bron
https://stembreker.nl/resultaat_stembreker

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:13

corine1981 schreef:
Pffg, heb aardig wat pagina's door gespit, stemwijzer gedaan, maar kom er niet uit.
Ja, er komt wel wat uit (pvv) maar ik denk dat weinig (buitenlandse) politici hem nog serieus nemen, alhoewel aan de andere kant weer teveel mensen op hem stemmen om hem te negeren.
Maar goed, ik vind hem iets te kortzichtig op bepaalde punten, zeg ik dat netjes?

Tweede keus is PvdA, maar van sommige punten en vooral die Samson word ik echt niet vrolijk.
VVD is voor de rijken en laat ik dat nu net niet zijn :+
SP is te sociaal.
CDA.... Tsja, die hebben het lang genoeg kunnen proberen en het er niet beter op gemaakt .

Verder is een belangrijk onderwerp voor mij de gedachten over partner alimentatie, pvda, pvv,cda en d66 komen dan in aanmerking...
De post ziekenzorg in nl wil ik nog wat nader bekijken en dan de knoop eens door gaan hakken.

Moeilijk, gelukkig heb ik nog tot vanavond.

Is de vvd voor de rijken? ik ben ook niet rijk en ik stem wel op de VVD :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:39

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:41

Jeetje wat een ongenuanceerde onzin zeg... Die posters.... Pfffffffff.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:42

Air schreef:
Als je twijfeld, overweeg dan ook even dit.... http://www.stemvoorkinderen.nl/
Walgelijk dat de VVD, CDA, PVV en SGP tegen zijn :(

Inderdaad moet men snel heel veel kinderen gaan maken zodat de ouderen over 40 jaar nog te eten hebben. ;)

Terug komende op de Stembreker..
Wil je strategisch stemmen dan moet je D66 of groen-links stemmen.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 12-09-12 08:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:43

Onzin? Kijk dat je die posters onzin vind: prima.
Maar een wet zodat kinderen die hier al (meer dan) 8 jaar zijn niet weggestuurd worden, hoe kan je dat onzin noemen :?