Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:28

Pff ik vind het verschrikkelijk voor zijn dochtertjes. Wat een idioot zeg! Dit soort risico's neem je gewoon niet als je vader bent. Lawinegevaar aanduiding is er niet voor niets. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een ervaren wintersporter en er is niet gaver dan offpiste gaan met verse sneeuw. Maar je wacht gewoon totdat ze de lawine's hebben afgeschoten en de aanduiding maximaal 2 of lager is. 4 is enorm hoog.
Hij heeft een belachelijk risico genomen en zijn familie is daar de dupe van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:29

Wáár noemt cassidy in vredesnaam de SS?

Hallo, het gaat over friso, dat je dan wat afwijkt over het hoe en wat met een koningshuis ala, maar nu de SS erbij halen gaat me toch écht te ver...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:30

Wonderbaarlijk hoe een onderwerp altijd kan afdwalen hier :=

Ik vind de discussie verder niet helemaal gepast.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:32

labyrinth schreef:
Pff ik vind het verschrikkelijk voor zijn dochtertjes. Wat een idioot zeg! Dit soort risico's neem je gewoon niet als je vader bent. Lawinegevaar aanduiding is er niet voor niets. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een ervaren wintersporter en er is niet gaver dan offpiste gaan met verse sneeuw. Maar je wacht gewoon totdat ze de lawine's hebben afgeschoten en de aanduiding maximaal 2 of lager is. 4 is enorm hoog.

Tja het "mooie" is dat er op die helling 'smorgens om 8 uur meerdere dingen zijn afgeschoten dat is door de dienst die dat doet op tv zelfs verteld, je zag de gaten ook nog zitten en daarom waanden de prins en zijn vriend zich ook veilig daar. Er waren ook duidelijk skisporen te zien op de helling op die film en daardoor wisten/dachten ze ook niet de eersten op de helling te zijn.
En heeft het toegevoegde waarde om iemand die in coma ligt toe te voegen dat het zijn eigen schuld is? Het is al triest genoeg allemaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:33

labyrinth schreef:

Die lawines ZIJN afgeschoten, maar niet ontstaan.... allemaal gewoon terug te vinden in de nieuwsberichten en dit topic :j

Dat je het een sukkel of een idioot vind mag van mij allemaal :j vrij land vrije mening tenslotte, maar zorg dan wel dat je beargumentatie klopt

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:36

fargo schreef:
labyrinth schreef:

Tja het "mooie" is dat er op die helling 'smorgens om 8 uur meerdere dingen zijn afgeschoten dat is door de dienst die dat doet op tv zelfs verteld, je zag de gaten ook nog zitten en daarom waanden de prins en zijn vriend zich ook veilig daar. Er waren ook duidelijk skisporen te zien op de helling op die film en daardoor wisten/dachten ze ook niet de eersten op de helling te zijn.
En heeft het toegevoegde waarde om iemand die in coma ligt toe te voegen dat het zijn eigen schuld is? Het is al triest genoeg allemaal.

Jazeker!
Het wordt door de media goedgepraat wat hij heeft gedaan. Verdraai de feiten niet, dat er andere mensen idioot zijn geweest is geen reden om zelf idioot te doen. Zolang de bergdienst de berg nog niet als veilig heeft afgegeven, neem je dus enorme risico's.
Ik erger me nogal dood aan hoe onproffesioneel er door de media mee om wordt gegaan. Op de dag zelf was er op het 8 uur journaal een kwartier lang gewijd aan de boodschap "we weten nog niets, behalve dat hij stabiel is maar niet buiten levensgevaar" Door 6 verschillende mensen die allemaal ergens anders stonden, zeer onprofessioneel nieuws vullen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:47

stef schreef:

Hallo, het gaat over friso, dat je dan wat afwijkt over het hoe en wat met een koningshuis ala, maar nu de SS erbij halen gaat me toch écht te ver...

opa van Friso was SS-er, vandaar dat ík dat noem... PVV afkeuren en de oranjes (incl. verleden) goedkeuren vind ik een beetje krom aangezien de PVV niets gedaan heeft behalve ongenuanceerde dingen roepen.

Maarja, dingen/meningen afkeuren zonder gehinderd te worden door enige vorm van voorkennis is natuurlijk makkelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:48

en wat kan friso eraan doen dat zijn opa een SSer was? Net zo goed als dat maxima er niks aan kan doen dat haar vader foute dingen heeft gedaan

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:54

sallandval schreef:
stef schreef:

opa van Friso was SS-er, vandaar dat ík dat noem... PVV afkeuren en de oranjes (incl. verleden) goedkeuren vind ik een beetje krom aangezien de PVV niets gedaan heeft behalve ongenuanceerde dingen roepen.

Maarja, dingen/meningen afkeuren zonder gehinderd te worden door enige vorm van voorkennis is natuurlijk makkelijk.

Nou, Pvv doet wel meer hoor, zoals bijvoorbeeld speciale sites maken om ongemakken aangaande Polen in de lucht te brengen ? Ze roepen niet alleen, ze maken ook acties omtrent datgene wat ze roepen. Wij, als Nederland, hebben meer aan ons koningshuis als representatie van ons land dan een partij die men als een lachertje wegwuift en waardoor anderen ons als land absoluut niet serieus meer gaan nemen.

Friso kan er weinig aan doen dat zijn opa een SSer is geweest, niemand kiest de familie uit waar hij/zij in geboren wordt. Dus je blindstaren op fouten uit het verleden is ook een beetje achterhaald. PVV maakt deze fouten bewust en in hun huidige loopbaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:02

stef schreef:
en wat kan friso eraan doen dat zijn opa een SSer was? Net zo goed als dat maxima er niks aan kan doen dat haar vader foute dingen heeft gedaan

Het gaat mij erom dat het voor mij krom is als iemand, die kiest voor een leven vol rijkdom en beroemdheid, alleen de lusten wil en klaagt als hij er ook wel eens last van heeft (zoals buitensporige interesse in ongeluk/ziekte). Wat wil je dan, alleen beroemd zijn als het je uitkomt?

Wat ik aan wilde geven met het laatste voorbeeld is dat macht m.i. niet bepaald het beste in de mens naar voren haalt... daar is geen verschil tussen geboren leiders of gekozen leiders. Het enige verschil is dat een gekozen leider tenminste nog ooit iets heeft meegekregen van het echte leven, een geboren leider heeft een per definitie onoverbrugbare kloof met 'het volk' aangezien hij/zij zich geen voorstelling kan maken van een 'normaal' leven vanuit zijn referentiekader.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:05

Cheytjuh schreef:
Friso kan er weinig aan doen dat zijn opa een SSer is geweest, niemand kiest de familie uit waar hij/zij in geboren wordt. Dus je blindstaren op fouten uit het verleden is ook een beetje achterhaald. PVV maakt deze fouten bewust en in hun huidige loopbaan.

Maar de 'fouten' tijdens WO2 waren toch ook bewust en binnen de loopbaan? Daar is nooit zo'n heisa om geweest. Waarom is het dan bij royalty geen probleem maar bij een burger wel? Bovendien heeft de PVV nog geen enkel mens fysieke schade aangericht zover ik weet.

maargoe wat mij betreft back on topic!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:07

waar gaat dit nu naar toe?????????

was toch een topic over iemand die onder een lawine terecht gekomen is

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:12

jackyline schreef:
waar gaat dit nu naar toe?????????

was toch een topic over iemand die onder een lawine terecht gekomen is

klopt, ik gaf aan dat ik vind dat ik het niet gek vind dat mensen willen weten hoe het met de koninklijke familie is als er zoiets gebeurd... maar ik geloof dat mijn mening ongepast wordt bevonden door sommigen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:14

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:17

sallandval schreef:
stef schreef:

Het gaat mij erom dat het voor mij krom is als iemand, die kiest voor een leven vol rijkdom en beroemdheid, alleen de lusten wil en klaagt als hij er ook wel eens last van heeft (zoals buitensporige interesse in ongeluk/ziekte). Wat wil je dan, alleen beroemd zijn als het je uitkomt?
.

En wanneer heeft Friso gekozen om als lid van de koninklijke familie geboren te worden?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:21

.[/quote]
En wanneer heeft Friso gekozen om als lid van de koninklijke familie geboren te worden?[/quote]

Friso heeft er zelfs voor gekozen om geen deel meer uit te maken van het hele circus... als hare majesteit, WimLex en Constantijn hetzelfde zouden hebben gedaan hadden we nu vast geen landelijke hype geworden.

Overigens kiest niemand voor 'slechte' dingen, die komen doorgaans door omstandigheden (lees bijv de boeken van Philip Zimbardo maar eens).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:25

Sallandval, ik denk dat jij best een goeie psychiater kunt gebruiken met je achterlijke kronkels....en dat nioemt zich psycholoog......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:27

sallandval schreef:
.

En wanneer heeft Friso gekozen om als lid van de koninklijke familie geboren te worden?[/quote]

Friso heeft er zelfs voor gekozen om geen deel meer uit te maken van het hele circus... als hare majesteit, WimLex en Constantijn hetzelfde zouden hebben gedaan hadden we nu vast geen landelijke hype geworden.

Overigens kiest niemand voor 'slechte' dingen, die komen doorgaans door omstandigheden (lees bijv de boeken van Philip Zimbardo maar eens).[/quote]

banketstaaf je nu niet heel tegenstrijdig? eerst zeg je dat iemand kiest voor het leven als celeb, en dan dit antwoord...

Ik volg je niet meer :n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:28

Billy schreef:
Sallandval, ik denk dat jij best een goeie psychiater kunt gebruiken met je achterlijke kronkels....en dat nioemt zich psycholoog......

achterlijke kronkels? welke bedoel je :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:28

stef schreef:
banketstaaf je nu niet heel tegenstrijdig? eerst zeg je dat iemand kiest voor het leven als celeb, en dan dit antwoord...

Ik volg je niet meer :n

Dat had ik al door, ik zal stoppen met proberen uit te leggen wat ik bedoel!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:29

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:30

sallandval schreef:
Billy schreef:

achterlijke kronkels? welke bedoel je :o

ongeveer al jouw posts letterlijk...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:32

Billy schreef:
ongeveer al jouw posts letterlijk...

dus als je iets niet begrijpt of het wijkt af van jouw persoonlijke mening is het achterlijk? Mooi tolerante houding dan ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:35

Wie zegt dat ik je niet begrijp?
Jij hebt geen mening, je bazelt wat voor je uit en slaat vooral wild om je heen naar alles wat meer geld, macht of status heeft dan jij. Dat zit je blijkbaar nogal dwars...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:35