Ga je niet zoeken? Zul je ook nooit iets tegen komen.. Het is eigenlijk te triest voor woorden!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Het grote probleem is gewoon dat het in de doofpot stoppen nou eenmaal werkt. Dat is pas erg.
Babeth schreef:De enige reden waarom Chernobyl nog niet als erger wordt gezien, is vanwege de hoeveelheid vrijgekomen radioactiviteit. Althans, volgens de japanse overheid en Tepco. Ze zeggen wel dat de hoeveelheid radioactiviteit in Fukushima maar 1/10 is vergeleken met Chernobyl, maar wat ze vergeten is dat in Fukushima een hele hoop radioactief materiaal in de aarde en zee is geraakt. Dat was bij Chernobyl niet van toepassing.
countrygirl schreef:
laura1986 schreef:Ik vraag me dan toch af hè; de bazen van de grote bedrijven, hoge politici en andere invloedrijke mensen (mensen die bijvb aan Bilderbergconferenties meedoen) Waar hebben die hun gezonde verstand zitten? Ze leven gewoon op dezelfde wereld, kunnen zich wel wat extra veiligheidsmaatregelen permiteren, maar uitindelijk komt vervuiling overal....?
Babeth schreef:De enige reden waarom Chernobyl nog niet als erger wordt gezien, is vanwege de hoeveelheid vrijgekomen radioactiviteit. Althans, volgens de japanse overheid en Tepco. Ze zeggen wel dat de hoeveelheid radioactiviteit in Fukushima maar 1/10 is vergeleken met Chernobyl, maar wat ze vergeten is dat in Fukushima een hele hoop radioactief materiaal in de aarde en zee is geraakt. Dat was bij Chernobyl niet van toepassing.
Ben benieuwd hoe het er bij Fukushima uit ziet na 25 jaar. Als je ziet dat ze nu de nieuwe "sarcofaag" bij Chernobyl aan het bouwen zijn en ze nu nog radioactief stoom ontdekken binnenin.
Hoe zal het dan bij Fukushima zijn, met hun 3 reactoren tegen die ene van Chernobyl?
Ik denk dat de kleinkinderen van onze kleinkinderen zelfs nog radioactief materiaal van Fukushima binnen zullen krijgen. En dan heb ik het niet alleen over de kleinkinders van fukushima zelf.
Babeth schreef:
Mist schreef:Babeth schreef:De enige reden waarom Chernobyl nog niet als erger wordt gezien, is vanwege de hoeveelheid vrijgekomen radioactiviteit. Althans, volgens de japanse overheid en Tepco. Ze zeggen wel dat de hoeveelheid radioactiviteit in Fukushima maar 1/10 is vergeleken met Chernobyl, maar wat ze vergeten is dat in Fukushima een hele hoop radioactief materiaal in de aarde en zee is geraakt. Dat was bij Chernobyl niet van toepassing.
Ben benieuwd hoe het er bij Fukushima uit ziet na 25 jaar. Als je ziet dat ze nu de nieuwe "sarcofaag" bij Chernobyl aan het bouwen zijn en ze nu nog radioactief stoom ontdekken binnenin.
Hoe zal het dan bij Fukushima zijn, met hun 3 reactoren tegen die ene van Chernobyl?
Ik denk dat de kleinkinderen van onze kleinkinderen zelfs nog radioactief materiaal van Fukushima binnen zullen krijgen. En dan heb ik het niet alleen over de kleinkinders van fukushima zelf.
Verschil aan radioactiviteit tussen die 2 is enorm groot, veel groterr dan 1/10. Daarbij zijn er de eerste maanden na/tijdens chernobyl bijna 50 mensen aan stralingsziekte omgekomen, direct dus. De reden dat chernobyl erger is/was is omdat deze reactor, inclusief splijtstof ontploft is en in de wijde omgeving (500km ) terecht is gkomen. De reactor had geen stalen omhulsel en geen omkasting. De mensen in Pripad zijn pas na 4 dagen ontruimd en hebben daarna pas jodiumpillen gekregen. In reactor 1,2 en 3 (4 is ontploft) werken overigens nog steeds mensen, een kleine 200 zelfs, daarnaast zijn er nog schoonmakers bezig die voor vol weekloon 20minuten per dag werken.
Mist schreef:De mensen in Pripad zijn pas na 4 dagen ontruimd en hebben daarna pas jodiumpillen gekregen.
Bandida schreef:Misschien moeten we hier eens een lijstje opstellen van praktische zaken die je dagdagelijks kan doen om Fukushima uit je lijf te houden.
Ik zal beginnen:
1. Geen vis en schaaldieren uit de Stille Oceaan (Pacific Ocean) die via de VS of Canada komt, omdat de impact momenteel volledig onbekend is. Dit wegens de huidige weigering van de VS en de Canadese overheid om te testen op radioactieve stoffen.
Huertecilla schreef:Bandida schreef:Misschien moeten we hier eens een lijstje opstellen van praktische zaken die je dagdagelijks kan doen om Fukushima uit je lijf te houden.
Ik zal beginnen:
1. Geen vis en schaaldieren uit de Stille Oceaan (Pacific Ocean) die via de VS of Canada komt, omdat de impact momenteel volledig onbekend is. Dit wegens de huidige weigering van de VS en de Canadese overheid om te testen op radioactieve stoffen.
Goed idee, doch dat is sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie (zwanger of niet bv) en leefomstandigheden.
Je kan zelfs niet stellen dat alle oppervlakte water besmet is bijvoorbeeld maar voor zwangere vrouwen/kleine kinderen is het risico te groot en is dan flessenwater geboden.