Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Tja, even hard gezegd, ze zijn klaar met de intolerantie van de (bepaalde?) moslims en zitten er niet op te wachten dat Nederland net zo wordt.
Hoor ik net, dit zijn niet mijn eigen woorden.
Kanniet schreef:kanniet schreef:En nog steeds krijg ik meer en meer de bevestiging dat mijn stem op de PVV een stem tegen discriminatie, intolerantie en haat is. Er is nog niemand geweest die me voorbeelden kon geven van het tegendeel. Slechte, tsja, daar kan men een straat mee plaveien. Ik wil zo ontzettend graag ongelijk hebben.
janesmith schreef:Steeds meer mensen zullen zien dat het geen discriminatie is om tegen een intolerante filosofie te zijn.
kanniet schreef:En nog steeds krijg ik meer en meer de bevestiging dat mijn stem op de PVV een stem tegen discriminatie, intolerantie en haat is. Er is nog niemand geweest die me voorbeelden kon geven van het tegendeel. Slechte, tsja, daar kan men een straat mee plaveien. Ik wil zo ontzettend graag ongelijk hebben.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Steeds meer mensen zullen zien dat het geen discriminatie is om tegen een intolerante filosofie te zijn.
Maar dat is het natuurlijk wel, als je alleen maar heel selectief tegen bepaalde intolerante filosofieen bent, en andere, net zo intolerenate, accepteert.
Waarom bijvoorbeeld accepteert Geert Wilders andere bijzondere scholen nog wel?
kanniet schreef:Dat is vast omdat deze scholen wel de kwaliteit kunnen bieden die de nederlandse samenleving eist aan onderwijs. Heeft niets met wel of niet moslim te maken.
Shadow0 schreef:Waarom bijvoorbeeld accepteert Geert Wilders andere bijzondere scholen nog wel?
Nicolletje schreef:Ik moet helaas zo weg, maar misschien helpt dit het vraagstuk?
SaskiaStar schreef:Het afhakken van de handen bij dieven en zulk soort straffen evenals de doodstraf voor bepaalde misdrijven zou van mij weer als straf ingevoerd mogen worden bij een recidivist.
Electra63 schreef:Ik ben niet voor moslim-scholen, maar ook niet voor de andere bijzondere scholen. Ik heb vlak bij mijn huis het reformatorisch onderwijs, word ik ook niet vrolijk van.
Ik ben voor openbaar onderwijs en dan één of twee keer per week een uurtje godsdienstonderwijs waarin alle geloven besproken worden.
Heino schreef:janesmith schreef:Het leek er wel op want dat is een van de meest gehoorde leuzen over de PVV. Dat krijg je als je je niet duidelijker uitdrukt.
Dan zal ik me nu heel duidelijk uitdrukken: waarom gaat de vrijheid van meningsuiting van de PVV verder dan de mijne?
Electra63 schreef:SaskiaStar schreef:Het afhakken van de handen bij dieven en zulk soort straffen evenals de doodstraf voor bepaalde misdrijven zou van mij weer als straf ingevoerd mogen worden bij een recidivist.
Alleen voor moslims, of ook voor andere recidivisten?
En maak je dan nog onderscheid tussen stelen van een pakje kauwgum of het stelen van een brommer?
janesmith"
[quote="Heino schreef:janesmith schreef:Het leek er wel op want dat is een van de meest gehoorde leuzen over de PVV. Dat krijg je als je je niet duidelijker uitdrukt.
Dan zal ik me nu heel duidelijk uitdrukken: waarom gaat de vrijheid van meningsuiting van de PVV verder dan de mijne?
Electra63 schreef:Ik ben niet voor moslim-scholen, maar ook niet voor de andere bijzondere scholen. Ik heb vlak bij mijn huis het reformatorisch onderwijs, word ik ook niet vrolijk van.
Ik ben voor openbaar onderwijs en dan één of twee keer per week een uurtje godsdienstonderwijs waarin alle geloven besproken worden.
shilady schreef:Electra63 schreef:Ik ben niet voor moslim-scholen, maar ook niet voor de andere bijzondere scholen. Ik heb vlak bij mijn huis het reformatorisch onderwijs, word ik ook niet vrolijk van.
Ben ik met je eens!
Maar kwa godsdiensten uurtje zou ik dan wel zelf willen kiezen of ik wel of niet naar die les ga want sommige interreseert het echt niets...
SaskiaStar schreef:Het afhakken van de handen bij dieven en zulk soort straffen evenals de doodstraf voor bepaalde misdrijven zou van mij weer als straf ingevoerd mogen worden bij een recidivist.
SaskiaStar schreef:Electra63 schreef:Alleen voor moslims, of ook voor andere recidivisten?
En maak je dan nog onderscheid tussen stelen van een pakje kauwgum of het stelen van een brommer?
Waarom alleen voor moslims? Ik ben niet tegen moslims, ik ben tegen iedere extreme groepering die zich niet aan wil passen aan de normen en waarden van het land waarin ze wonen.
Voor iedere recividist geld dit, stelen mag niet en dat weet of hoort iedere volwassene te weten.
Een pakje kauwgom gestolen door een 12-jarige valt daar niet onder maar jongeren moeten wel leren dat stelen slecht is dus als die keer op keer het toch doen tja dan is er toch iets mis met de opvoeding en zullen er andere maatregelen genomen moeten worden.
Over 2,5 jaar loopt Volkert vd G weer vrij rond in onze maatschappij, Pim Fortuijn komt nooit meer terug omdat Volkert zijn leven stal.
Electra63 schreef:shilady schreef:
Ben ik met je eens!
Maar kwa godsdiensten uurtje zou ik dan wel zelf willen kiezen of ik wel of niet naar die les ga want sommige interreseert het echt niets...
Ik wilde ook nooit, maar het was gewoon verplcht op de basisschool.
Nu denk ik, je wordt er niet slechter van. Het geloof heeft zo veel invloed op een hoop mensen, dus als je er wat basiskennis over hebt, dan draagt dat bij aan je algemene ontwikkeling.