Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Ok, even wat anders: mochten er NU verkiezingen komen, stemmen jullie dan iets anders? Zo ja, waarom?
Heino schreef:janesmith schreef:hahaha, dan lezen jullie nog maar eens een paar keer wat ik snel gewijzigd heb, misschien dat je het ziet. Het is inderdaad hoge school, dat geef ik toe, maar na een paar keer moet je het toch kunnen zien.
Ik lig dubbel
Heino schreef:janesmith schreef:Dan verkies ik er voor om dat standpunt vast te houden ook al is het niet bewezen feitelijk incorrect.
Dát is pas een wijze levensinstelling *jaloers*
Heino schreef:Jane, ik heb iets heel anders gelezen dat jij gepost hebt, en ben daarna pas gaan reageren dus vandaar dat mijn quote hetzelfde is. Maar dat weet je zelf ook, dus wie houd je nu voor de gek?
Patty, ik zou ook nog steeds GroenLinks stemmen ja, al kan ik me voorstellen dat er nu nóg meer (linkse) mensen PvdA zouden stemmen als tegenwicht
janesmith schreef:Ik houd niemand voor de gek. Jij leest dingen die er niet staan, zo simpel is het.
Nicolletje schreef:Sorry ik vind het belachelijk hier om 1 persoon 'aansprakelijk' te stellen voor een rechtszaak die nog niet eens is geweest, waar gáát het over hier??
Heino schreef:janesmith schreef:Misschien zijn er nog bonussen te behalen.
Dus je wilt niet de mening van anderen te weten komen en daar mogelijk van leren?
Nicolletje schreef:Sorry ik vind het belachelijk hier om 1 persoon 'aansprakelijk' te stellen voor een rechtszaak die nog niet eens is geweest, waar gáát het over hier??
Nicolletje schreef:Ja maar dat maakt nog niet dat speculaties hierover (van welke kant dan ook) als de waarheid zijn, alleen persoon A gelooft dat dat meespeelt en persoon B gelooft dat niet.
Citaat:Ik denk wel dat je je ernstig kan afvragen of het terecht en handig voor de samenleving is, de aanklacht. Mijn mening is dat
Daphna schreef:Waar het hier over gaat is de politiek. De vraag was wat de gevolgen zouden zijn, wanneer wilders in het kabinet zou komen te zitten, en hij door de rechter schuldig zou worden bevonden.
Het om zou dan dus over moeten gaan op vervolging.
Jane stelt echter, dat dit niet mogelijk is omdat Wilders onschendbaar zou zijn.
Art.71 GW maakt politici onschendbaar enkel voor hetgeen zij gedaan of gezecht hebben binnen hen functie. De feiten waar Wilders voor moet voorkomen zijn uitspraken die in de media zijn gedaan, waardoor Wilders, al zou hij president worden, wanneer de rechter hem schuldig vindt, voor vervolgt kan worden.
Het is inderdaad speculatie, maar feit is wel, daar er een rechtzaak komt, en dat deze mogelijk ook mee speelt in het wel of niet gaan regeren met Wilders, ten minste het lijkt mij wel iets om over na te denken.
Nicolletje schreef:Ja maar dat maakt nog niet dat speculaties hierover (van welke kant dan ook) als de waarheid zijn, alleen persoon A gelooft dat dat meespeelt en persoon B gelooft dat niet.
Zolang die rechtszaak nog niet is geweest lijkt mij dit dus speculatie.
Ik denk wel dat je je ernstig kan afvragen of het terecht en handig voor de samenleving is, de aanklacht. Mijn mening is dat, geen feit.
Shadow0 schreef:Intrigerender. Is iemand die het nodig vindt zo op het randje te balanceren nou echt iemand die ons land en onze waarden beschermt? Dat vind ik nog het meest problematisch. Er wordt steeds gehamerd op die democratische normen die door het islamisme bedreigd worden, maar ik geloof dat ik wel een groter gevaar zie voor onze democratie en rechtstaat.