wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:18

Adil18 schreef:
CtjeLief schreef:
christel1857, overdrijven is ook een kunst hoor..
En voor mezelf sprekend: enige wat ik zeg is dat pvv stemmers discriminatie gedogen, dat is een feit. Ik zeg niet dat zij zelf discrimineren of fascist zijn of wat dan ook..

Als je een vraag bemoeizuchtig/onnodig vind, reageer dan OF niet, OF met vriendelijke toon, tot nu toe gaat deze discussie netjes en vriendelijk (pittig maar dat is goed) dus laten we dat zo houden...

Ja ja, deze discussie gaat "vriendelijk" omdat de PVV-stemmers als enige de wind van voren krijgen, duh! :+

Nee hoor.. ook de 'linkse knuffelaars' en de allochtonen krijgen hier de wind van voren.. ;) Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:18

CtjeLief schreef:
Adil18 schreef:

Euh, en toch vind een groot deel van de stemmers het geen probleem? Aha!

Omdat de meeste mensen toch achter de Islam punten staan en aow breekpunt bijzaak is.. (ben ik van overtuigd)

En ik ben er van overtuigd dat veel mensen de PVV hebben gestemd om die luie, veel te dik betaalde politici in Den Haag eens een schop onder hun vette derrière te geven! Wake-up-call!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:19

CtjeLief schreef:
Omdat de meeste mensen toch achter de Islam punten staan en aow breekpunt bijzaak is.. (ben ik van overtuigd)

en juist de Islam punten zijn degenen waar Wilders helemaal niks aan kan veranderen. Op dit moment is het al zo dat de Nederlandse wet boven welke geloofswet dan ook staat. Daar kan hij natuurlijk op blijven hameren. Maar de grondwet kan de PVV echt niet veranderen.

Riddershow

De niet-PVV-stemmers schoppen niet tegen de PVV omdat hij het breekpunt heeft laten vallen. Maar omdat hij het heeft laten vallen ze weer lekker tegen de PVV aan kunnen schoppen.

Als hij het niet had laten vallen waren ze waarschijnlijk ook tegen de PVV aan gaan schoppen omdat het een halstarrige racist is die niet eens tot rede vatbaar is.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 11-06-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Adil18 schreef:
Splinter schreef:
@ Adil; het gaat over een kapsel :Y) doe relax, zn haar ziet er toch niet uit, opvallend Ja
maar het zit voor geen meter :+

Je hoeft mij niet te zeggen wat ik te doen heb en wat niet, ik vond de grap misplaatst omdat ik het imo een sneer was betreft de motieven van de PVV-stemmers...

Misschien moet je er even over nadenken hoe een grap opgevat kan worden voordat je hem plaatst?

_O- echt briljant gewoon, kom ff van die kast af joh!

En sneer?? Vrijheid van meningsuiting, wat hij zo belangrijk vind

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:20

CtjeLief schreef:
Nee hoor.. ook de 'linkse knuffelaars' en de allochtonen krijgen hier de wind van voren.. ;) Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt

Je kunt nu toch moeilijk gaan beweren dat de linkse kiezers hetzelfde soort onzin te horen hebben gekregen als de PVV-stemmers? Nee, het gaat in dit topic weer net zoals alle andere: De PVV-stemmers zijn dom en kortzichtig, maar het zijn de links stemmers die ze allemaal over een kam scheren!

Wat leven we toch in een heerlijke kromme wereld!

Jade15

Wilders kan zijn beloften niet waarmaken evenals elke andere lijsttrekker dat niet kan.
Ik heb het in het verleden nog niet meegemaakt tenminste. En politicus verkoopt beloftes om in de regering te komen. Als die er dan vervolgens zit, zijn er tal van hindernissen die genomen moeten worden om de belofte waar te kunnen maken om ook maar iets te kunnen veranderen.

We zitten met een feit, een giga begrotingstekort en wie er ook in het kabinet zit, bezuinigen moeten ze toch. Met alleen een beetje snijden in ontwikkelingshulp gaat ook Wilders of Rutte er niet komen. Ik bereid me maar vast voor op het ergste. (duurdere ziektekosten, hogere gemeente belastingen)

zucht

KiWiKo

randalinpony schreef:
Die kans is in dit land toch al vrij groot Kiwiko. :D

Wilders is een ex-VVDér. Zijn verkiezingsprogramma heeft best een aantal zaken die niet stroken met VVD-beleid, en iets zegt mij dat zijn standvastigheid om deze zaken te behouden verdwijnen als sneeuw voor de zon als ie een coalitie mag vormen met VVD - die overigens al weken bezig was om de PVV te paaien.

conclusie.......... het is een grote bestuurlijke paasei in dit land :D :D :D

CtjeLief

Klopt Joostvangestel, dat weet ik als geen ander ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:21

Splinter schreef:
_O- echt briljant gewoon, kom ff van die kast af joh!

En sneer?? Vrijheid van meningsuiting, wat hij zo belangrijk vind

Vrijheid van meningsuiting is zo iets leuks, in feite betekent dat namelijk dat ik jouw grap op mijn manier mag interpreteren zonder dat jij roept dat ik op de kast zit...! :)*

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:22

Ik had al eens eerder in het topic gezet

waarom mag links/midden wél en rechts/midden niet??

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

christel1857

CtjeLief schreef:
christel1857, overdrijven is ook een kunst hoor..
En voor mezelf sprekend: enige wat ik zeg is dat pvv stemmers discriminatie gedogen, dat is een feit. Ik zeg niet dat zij zelf discrimineren of fascist zijn of wat dan ook..

Als je een vraag bemoeizuchtig/onnodig vind, reageer dan OF niet, OF met vriendelijke toon, tot nu toe gaat deze discussie netjes en vriendelijk (pittig maar dat is goed) dus laten we dat zo houden...

Oh nu ben ik degene die overdrijft? Er wordt anders wel verwacht dat de pvv stemmer constant zijn keuze verantwoord, en als er dan een antwoord is dan krijg je van die neerbuigende reacties alsof de hel op aarde gaat losbarsten wanneer iemand op de PVV stemt.

Als ik een vraag bemoeizuchtig vind moet ik vriendelijk reageren? Als ik een vraag ongepast vind, dan reageer ik daarop met een toon waaruit blijkt dat ik het een stomme vraag vind. Of moet ik er vortaan een knuffeltje en een kusje bij doen als iemand iets zegt waar ik het niet mee eens ben? Acharme... dat was een stom vraagje he? Maakt niet uit, kun je ook niks aan doen hoor schat! *knuffel* *kusje*
Schei toch uit met dat half-zachte gedoe...

Nessah

Het is een feit dat het laten vallen van een breekpunt kiezersbedrog is.. Als een andere partij dit had gedaan (zeker gelijk de volgende ochtend) was ik daar ook niet over te spreken..

Op deze manier kan ik net zo goed op de piratenpartij stemmen.. Als ze zelfs breekpunten zo snel weg wuiven.. Ik ben daar niet over te spreken.. Pvda had als breekpunt niet samen te willen met Pvv en heeft aangegeven hier misschien toch op terug te komen.. Nou sorry, ik snap dat niet. Breekpunt=breekpunt. Klaar..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:23

Jezus wat gaan we hard :=

Ik ben in Aruba geweest en ik kon gewoon NL blijven praten! men krijgt daar in het nederlands les, dus ze kunnen het prima. Maar ik prate het liefste Engels, dat is voor iedereen het beste daar :j Maar ik vind dat ook vrij appart hoor gezien papiamentu de taal is die daar gesproken word en spaans en engels. Nederlands word daar vrij weinig gebruikt maar ze krijgen er toch les in :+

Ik noem PVV stemmers niet asociaal, maar wel degene die op de PVV hebben gestemt om de standpunten die discriminerend zijn. Of de mensen die niet eens wisten wat de standpunten waren, alleen maar dat hij tegen de islam was :+ Anders is mijn broertje ook asociaal (nouja, hijs wel minder op verschillende culturen gesteld dan ik) dus ja :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:23

Adil18 schreef:
Arie, of je reageert normaal op mijn post zonder mij daarbij neer te halen of je laat het. Hier heb ik geen zin in. Is dit een nieuwe manier van discussies voeren? Kijken wie wie het snelste de grond in kan trappen? Kom nou...

eh daar was ik totaal niet mee bezig :?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:24

ik heb 25 jaar geleden les gehad van Jan Maat............ google eens......... en jawel maatschappijleer..........

ik zat op het lodewijk makeblijde college in rijswijk.........

TOEN was het al een heet hangijzer, maar wel actueel voor de stadsmensen.........

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:25

Adil18 schreef:
Ja ja, deze discussie gaat "vriendelijk" omdat de PVV-stemmers als enige de wind van voren krijgen, duh! :+

De vraag van dit topic is toch 'wat nu als Wilders wint?'. Nou voor mij persoonlijk is het idee van een Wilders als MP echt een absoluut schrikbeeld, en gelukkig denken meerderen er zo over!

Denk dat hetgene waar op doorgehamert wordt ook wel logisch is, er wordt door de PVV stemmers ook niet echt duidelijk op gereageerd: Natuurlijk kan je het niet met alle partijpunten eens zijn. Maar als een partij er discriminerende punten op nahoudt, weerhoud dat jou dus toch blijkbaar niet om erop te stemmen. DUS discriminatie wordt door de PVV stemmer gedoogd. Iets anders kan ik er echt niet van maken!
Laatst bijgewerkt door peer2005 op 11-06-10 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

@Kiwiko: lang leve het indirecte kiesstelsel.

Ariebombarie

christel1857 schreef:
Ariebombarie schreef:

ik stelde een heel normale vraag, niet? waarom moet je daar zo akelig op reageren?

Misschien omdat ik het een bemoeizuchtige vraag vind?

De meeste mensen hier proberen gewoon hun gelijk te krijgen, en de mensen die op de pvv stemmen te laten toegeven dat ze discriminatie gedogen. Om ze vervolgens voor aso uit te maken omdat ze de discriminatie (imo niet, maar terzijde) van de pvv goedkeuren. Sorry hoor, maar dat superieure gedrag hangt me echt de keel uit. Ik zal nooit beweren dat de pvv de enige oplossing is. Maar zijn partijprogramma spreekt me het meeste aan, en daarom heb ik er op gestemd. Hoe moeilijk is dat om te accepteren?
Als een pvv stemmer daarmee in jullie ogen gelijk een fascistische, discriminerende, racistische, nationalistische asociaal is, dan maak ik me zorgen over de Nederlandse bevolking ;)

het was niet bemoeizuchtig, maar oprechte interesse. misschien moet jij niet zo kortzichtig doen. heb je uberhaupt mijn reacties van gisteren wel gelezen :?

Splinter

Lovely schreef:
Splinter omdat links midden socialer is voor de zwakkere kant van onze samenleving.

Ik vind het altijd opvallend nl, dat 'rechtse' veel minder commentaar hebben als er alweer een links kabinet gevormd wordt dan andersom, valt me gewoon op

Kiwiko van Janmaat , goh ken die reclames nog wel, Vol = Vol Toen was het idd al een heel erg heet hangijzer

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:26

Nessah schreef:
Het is een feit dat het laten vallen van een breekpunt kiezersbedrog is.. Als een andere partij dit had gedaan (zeker gelijk de volgende ochtend) was ik daar ook niet over te spreken..

Op deze manier kan ik net zo goed op de piratenpartij stemmen.. Als ze zelfs breekpunten zo snel weg wuiven.. Ik ben daar niet over te spreken.. Pvda had als breekpunt niet samen te willen met Pvv en heeft aangegeven hier misschien toch op terug te komen.. Nou sorry, ik snap dat niet. Breekpunt=breekpunt. Klaar..

breekpunten blijken in de praktijk minder breekpunten te zijn als dat betekend dat de macht ingeleverd moet worden.......... zo werkt het :) :)

in de middeleeuwen hadden ze aanslagen gepleegd, of mensen uit eerwraak vermoord...........

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:26

Nessah schreef:

Nessah, ik snap heel goed wat je schrijft, maar ik snap ook dat het in het echie niet zo werkt....Ik vind het juist goed dat de PvdA terug komt op dat punt, want dit moeten ze wel wanneer de mening van het Nederlandse volk er echt toe doet...

Zie je, je kunt het van allerlei kanten interpreteren.

ik denk dus ook dat Wilders aan het indammen is omdat hij zijn kiezers juist niet teleur wil stellen: Hij wil koste wat kost in de coalitie, en blijkbaar willen zijn kiezers dit ook...!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:27

Jade15 schreef:
hogere gemeente belastingen

Hogere gemeentebelastingen zijn alleen maar een gevolg van te weinig bezuinigen. Iemand die belasting wil verhogen is niet aan het bezuinigen, maar juist meer aan het uitgeven.. en zoals ik eerder al schrijf, zijn er veel mensen in de provincie die Den Haag daarom wantrouwen en dus voor de PVV variant gekozen hebben. PvdA is altijd een partij geweest die voor de stad is, CDA was voor het platteland. Ik denk dat veel platteland zich in de steek gelaten voelt door het CDA.

In de steden is de vergelijking heel anders, maar daar speelde het CDA al niet zo'n grote rol.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:27

randalinpony schreef:
Ariebombarie heeft goed naar de lijsttrekkersdebatten gekeken. :+

Mij interesseert het geen biet wat iemand roept in verkiezingsdebatten, mij interesseert of mensen waar wíllen maken wat ze zeggen en wat ze in hun partijprogramma's opnemen.

Ja, om een coalitie te vormen moet er water bij de wijn, altijd. Maar keer op keer iets anders doen dan je belooft, en zo de mening van je achterban verkwanselen, dat schiet dan bij mij in het verkeerde keelsgat. Precies zoals je onttrekken aan democratische controle (zoals Balkenende die eeuwen het onderzoek naar Irak tegenhield) mij niets zint.

Ik ben dan ook heel nieuwsgierig of Wilders in de regering komt, en wat er overend blijft van al die andere punten in zijn program.
Je kan geen land besturen door altijd en eeuwig met het vingertje naar één bevolkingsgroep te wijzen, dat leidt nergens toe.

nope want heb geen NL tv :+ maar heb me er wel zo goed mogelijk via internet in geprobeerd te verdiepen :)
laatste alinea: ben ik ook echt heel benieuwd naar :j