Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Kiwiko, klopt dat je dan minder geaccepteerd wordt, net als dat je in een bibliotheek herrie gaat maken, of met sportschoenen een discotheek binnen komt, dat heeft te maken met regels overtreden.. Dragen van een hoofddoek is niet het overtreden van een regel.. appels / peren
KiWiKo schreef:dat zei ik......... advocaat van de duivel
zie je de contradicties?
Ik wil mijn schoenen niet uit doen, maar ik wil wel naar de moskee
ik wil mijn hoofddoek niet afdoen, maar ik wil wel 100% geaccepteerd worden........
CtjeLief schreef:Nicole3939, als die regel er zou komen zou ik dat moeten accepteren, ik zou het echter wel heel erg vinden als het zo ver moet komen dat mensen worden beperkt in hun vrijheid, daar staat Nederland niet voor, en hopelijk blijft dat zoIk sta meer voor een SAMENleving, waarbij mensen elkaar vrij laten en respecteren en misschien zelfs de moeite nemen om eens een kijkje te nemen in de wereld van een ander, dat kan je namelijk erg verrijken als persoon is mijn beleving
Snoevie schreef:ik weet niet of dat zo appels met peren vergelijken is.
want nog steeds draagt het grootste deel van de nederlanders geen hoofddoek.
dus ondanks dat het wel steeds meer voorkomt,val je toch op
nicole3939 schreef:Shadow ik heb er ook geen problemen mee dat er hier hoofddoekjes gedragen worden, wat bij mij het hele punt is waar ik mij aan erg is dat er zo tegen Nederland aangeschopt wordt.
jameyskatje schreef:KiWiKo schreef:dat zei ik......... advocaat van de duivel
zie je de contradicties?
Ik wil mijn schoenen niet uit doen, maar ik wil wel naar de moskee
ik wil mijn hoofddoek niet afdoen, maar ik wil wel 100% geaccepteerd worden........
nee eigenlijk zie ik het niet..
want het niet geaccepteerd worden vanwege je hoofddoek is geen nederlandse regel. terwijl het schoenen uitdoen in de moskee wel een regelement kan zijn van de organisatie. zoals alle organisaties wel huisregels hebben. dat recht hebben organisaties.
wanneer je niet voor 100% geaccepteerd wordt vanwege het dragen van een hoofddoek.. (overigens, ben jij zonder hoofddoek wel 100% geaccepteerd? naar mijn mening is niemand ooit 100% geaccepteerd, want voor een ander doe je het toch nooit goed, mensen hebben altijd wel iets aan te merken).. tja 90% is ook een mooi getal. dan valt er in ieder geval nog 90% acceptatie te beleven.
terwijl je een organisatie met regelement/huisregels gewoon niet binnen kan stappen of uitgezet kan worden. dan is het alles of niets. aanpassen aan de regels van de organisatie of niet (de regels die zwart op wit staan en dus controleerbaar zijn)
inderdaad een beetje appels met peren vergelijken in mijn ogen.
en ook een beetje zout op slakken gooiien. want eerst was het dat je niet zonder hoofddoek de moskee in mocht, dat schijnt wel te mogen. dus nu zijn het de schoenen.. wat wordt het zometeen? (dan kan ik me vast voorbereiden)
CtjeLief schreef:hoofddoek dragen in de maatschappij is een RECHT, geen sportschoenen mogen dragen in disco's is een REGEL...
russel schreef:Maar als er scholen zijn die regels maken dat de hoofddoeken af moeten, komt er wel gezeik.
Citaat:Net zoals scholen regels hebben van niet spijbelen, niet roken in het lokaal, geen jassen aan en zo nog meer. Dat er dan ineens een invasie van hoofddoeken komt en de school daar regels voor maakt omdat ze vinden dat het niet binnen hun beleid past, is er gezeik, tot kamer vragen aan toe....