[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:42

Lovely: Ow nee hoor, het maakt mij ook niets uit.
Maar ik hoop nog steeds op een inhoudelijke reactie van pvv'ers n.a.v. een aantal posts van mij. Aangezien links al een slechte reputatie heeft omdat wij telkens ''aanvallen'', zal het niet niet bepaald meewerken.

Gohya: Maar ik neem aan dat pvv stemmers wel graag willen dat in ieder geval zijn speerpunten op zn minst gedeeltelijk waarheid worden? Ik bedoel, ik stem op SP omdat ik hun hoofdlijnen en doelen erg belangrijk vind en hoop dat het ook uitgevoerd gaat worden. Uiteraard houd ik daarbij rekening dat er altijd onderhandelingen moeten plaatsvinden. Maar ik ga er wel voor, als je begrijpt wat ik bedoel. Een beetje zo'n gevoel van: je gaat voor goud. En achteraf is zilver eigenlijk ook al heel goed. Ik denk dat Wilders zelf ook absoluut voor de hoofdprijs gaat. :)

Eigenlijk wel ''grappig'' want ik (en veel anderen) zeg al verschillende keren dat het Wilders nooit gaat lukken zijn populaire partijpunten er door te krijgen vanwege al die haken en ogen. Maar dat mag niet gezegd worden want dan is het beledigend e.d. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:49

gohya schreef:
Wilders Wil is Niet Wilders Wet.
Dus waar zijn jullie nou bang voor?

Niet voor Wilders en zijn plannen, maar wel voor wat het doet met de algemene publieke mening. Zoals mensen achter hem aan lopen, dat vind ik beangstigend.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:03

Toekie schreef:
Lovely: Ow nee hoor, het maakt mij ook niets uit.
Maar ik hoop nog steeds op een inhoudelijke reactie van pvv'ers n.a.v. een aantal posts van mij. Aangezien links al een slechte reputatie heeft omdat wij telkens ''aanvallen'', zal het niet niet bepaald meewerken.

Gohya: Maar ik neem aan dat pvv stemmers wel graag willen dat in ieder geval zijn speerpunten op zn minst gedeeltelijk waarheid worden? Ik bedoel, ik stem op SP omdat ik hun hoofdlijnen en doelen erg belangrijk vind en hoop dat het ook uitgevoerd gaat worden. Uiteraard houd ik daarbij rekening dat er altijd onderhandelingen moeten plaatsvinden. Maar ik ga er wel voor, als je begrijpt wat ik bedoel. Een beetje zo'n gevoel van: je gaat voor goud. En achteraf is zilver eigenlijk ook al heel goed. Ik denk dat Wilders zelf ook absoluut voor de hoofdprijs gaat. :)

Eigenlijk wel ''grappig'' want ik (en veel anderen) zeg al verschillende keren dat het Wilders nooit gaat lukken zijn populaire partijpunten er door te krijgen vanwege al die haken en ogen. Maar dat mag niet gezegd worden want dan is het beledigend e.d. :P

En zelfs IK heb dat ook gezegd in dit topic.DIE punten die jij bedoelt komen er ook niet door.
Ik hoop alleen dat dat de andere goede punten zoals de zorg en de zwaardere straffen en de dieren,dat die erdoor komen.Dat ze daar allemaal mee akkoord gaan.Wat maakt mij die hoofddoekjes nou uit en de rest.Ik ga voor de andere punten.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:04

nou oke ff een paar leuke dingen op een rij eerst dit waar ik dus echt 100% achter sta. (en wel lezen he !!!)

Gezocht: Advocaat voor het aanklagen van de rechter die een gestoorde Irakees liet lopen!
Gevolg: 2 dode kinderen.
Aanklacht : Dood door schuld!

Het gaat hier om een persoon die heeft vast gezeten voor mishandeling, die zijn dochter seksueel heeft misbruikt, en van wie bij de politie bekent was dat hij een pistool wilde kopen, EN waarvan het openbaar ministerie dringend geadviseerd had om hem niet vrij te laten.

De man krijgt een omgangsverbod en het verbod om zelfs nog maar in Zierikzee zijn gezicht te laten zien. Net of we aan de stads grenzen nog wachtposten hebben staan die controleren of je er wel in mag!

Hoe ver van de realiteit moet je staan, om als rechter zo’n griezel te laten lopen! Het is duidelijk dat de betrokken rechter niet geschikt is voor zijn vak! En ik weet dat iedereen het recht heeft op een advocaat, maar ik vind het onbegrijpelijk dat er ook maar één advocaat te vinden is, die zich voor zo’n stuk vuil wil inzetten!

INDERDAAD, bull oliebol....

Gezocht: Advocaat voor het aanklagen van een huisarts en het Bureau Jeugdzorg, die een paar dagen oude baby bij haar moeder weg haalden, omdat ze “dachten” dat er sprake was van mishandeling.
Gevolg: ernstige geestelijke schade toegebracht aan de moeder
Aanklacht: het toebrengen van ernstig geestelijk leed.

Dat las ik vanmorgen in het AD, en mijn haren gingen overeind staan, bij het zoveelste falen van het bureau jeugdzorg, de moderne Gestapo van dit land! Het kind was tijdens een zware bevalling ter wereld gekomen, en had daarbij een scheurtje opgelopen in het sleutelbeen. De huisarts had deze informatie via de vroedvrouw kunnen opvragen, maar die moeite was hem blijkbaar te veel moeite, en ook het door hem ingeroepen BJ dacht geen seconden na, en haalde de baby bij de moeder weg!

Zacht gekookte eieren die voor zichzelf een lekker baantje hebben gecreëerd en er alles aan doen om dat baantje instant te houden, ook als dat ten koste gaat van ouders en kinderen. Zou hier wel een lading links kunnen neer zetten, maar blader maar eens een uurtje door Hyves en je komt genoeg voorbeelden tegen die onderschrijven wat ik hier zeg!

Ook dit soort lieden, die zich hulpverleners noemen, maar alleen hun eigen belang dienen, moeten zich in het vervolg voor de rechter verantwoorden over hun daden!

FOUTJE BEDANKT!

Gezocht: Advocaten, die het lef hebben om al die TBS psychiaters durven aan te klagen, die gestoorde gekken op proef verlof sturen, en daarmee de samenleving in gevaar brengen!
Gevolg: moord, doodslag, verkrachting, overvallen, geweldpleging etc.
Aanklacht: dood door schuld. Geestelijk letsel van slachtoffers. Medewerking aan verkrachting. Medewerking aan geweldpleging. (om er een paar te noemen!)

Hoe vaak lezen we niet dat een TBSer niet terug komt van verlof! Dat een TBSer met proefverlof, gewoon weer in de fout gaat, en een kind of vrouw misbruikt. Hoe vaak lezen we niet dat een TBSer een overval pleegt en daarmee het leven van onschuldige mensen volkomen overhoop gooit?

In alle gevallen gaat aan dit verlof een procedure vooraf, waarbij de begeleidende ‘verzorgers’ de betrokken ‘psychiaters’ en nog een paar geitenharensokken idioten, besluiten dat de TBSer zo ver genezen is, dat hij weer op de maatschappij kan worden los gelaten.

Wanneer worden deze eikels nu eindelijk eens hoofdelijk aansprakelijk gesteld! Als de ‘patiënt’ weer de fout in gaat, was hij er dus nog niet klaar voor, hebben de behandelaars een verkeerde diagnose gesteld, en dus moeten ze vervolgd worden, voor op zijn minst nalatigheid.
Misschien dat ze zich dan wel 10x bedenken al vorens zo’n gek los te laten op de maatschappij, en niet, zoals het nu lijkt, zo’n besluit nemen tijden een kop thee op de vrijdagmiddag!

HET IS TOCH BIJ DE BEESTEN AF!

En dan lees ik dat in Engeland een knul die levenslang had gekregen, voor het vermoorden van een kleuter, na een paar jaar al weer wordt vrij gelaten, en nu weer gearresteerd is, wegens seksuele misdragingen.
Het is voor mij nu duidelijk, ER IS EEN HOOP GOED MIS MET ONZE RECHTSSTAAT! En het wordt de hoogste tijd dat wij als ‘brave burgers’ laten merken dit niet langer te pikken!

Vandaar deze oproep, waar is dat aanstormend talent dat het lef heeft om voor ons op te komen en al deze misstanden aan de kaak te stellen! De politiek mag hier ook best eens iets aan gaan doen, want de kamer is uiteindelijk de instantie die de wetten voor ons maakt, en er moeten duidelijk een paar wetten worden aangepast!

dit domme land te gek voor woorden als je het mij vraagt.....of is dit iets van laaste vier jaar uhhmm...gossie wie kwam er toen uit de stem ...uuhhhmmmm..........

dit schrijft het pvv erover :::::

Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingenNa drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstrafAfschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijfWettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijvenMinder taakstraffenAfschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedragIntroductie heropvoedingskampenPreventief fouilleren in het hele landHerinvoering jeugd- en zedenpolitieWettelijk verbod op pedofielenpartijProfessionelere hulp voor slachtoffersEinde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekkingDenaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteitIntroductie van administratieve detentie bij terrorisme10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraudeNiet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderdAgressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstrafKraakverbodReorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
III. Onderwijs en gezin
Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholenMenselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en oudersAfschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholenSociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholenWachtlijsten jeugdzorg wegwerken
IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaarInvoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regioNieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijvenMoratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholenSluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imamsVerbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeënPreekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizenAfschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-NederlandersTeksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taalAfschaffen dubbele nationaliteitGeen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulpNaturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegdEerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkeringGeen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijfGeen export van uitkeringen buiten de EUUitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimteVerbod hoofddoekjes in publieke functiesBevorderen vrijwillige remigratie
V. Directe democratie: meer invloed van de burgers
Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in KoninkrijkInvoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-presidentAfschaffen Eerste KamerTerugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politiciGeen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurdersGeen overheidssubsidies voor politieke partijen
VI. Zorg / Sociale Zaken
Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bedNette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenenBelastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussersGrenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemersWerken voor een uitkeringGeen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar
VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpuntenGeen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontrolesVerhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachtsTweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zeeVan Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreërenBouw nieuwe kerncentrales
VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid
Geen nieuwe landen bij Europese UnieTurkije in de EU dan Nederland eruitAfschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingenGeen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan BrusselSamenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementenAfschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan BrusselMinder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operatiesMeer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleidVerhoging efficiency krijgsmachtVerbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas
IX. Dierenrechten/dierenwelzijn
Rechten van het dier in de GrondwetMinimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dierenMeer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'
Laatst bijgewerkt door frangelica op 16-03-10 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:04

gohya schreef:
En dit "het hele kabinet moet ermee instemmen voordat een wetsvoorstel überhaupt ingediend wordt" zeg ik nou al de hele tijd in dit topic.
Wilders Wil is Niet Wilders Wet.
Dus waar zijn jullie nou bang voor?

Geen weldenkend mens is "bang" voor Wilders.
Alleen wel treurig over wat hij te weeg brengt, en dat dat zoveel aanhangers heeft, dat geeft zo weinig hoop voor de toekomst als zoveel mensen zijn zienswijze prima vinden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:13

gohya schreef:
En zelfs IK heb dat ook gezegd in dit topic.DIE punten die jij bedoelt komen er ook niet door.
Ik hoop alleen dat dat de andere goede punten zoals de zorg en de zwaardere straffen en de dieren,dat die erdoor komen.Dat ze daar allemaal mee akkoord gaan.Wat maakt mij die hoofddoekjes nou uit en de rest.Ik ga voor de andere punten.

Maar denk je dat de PVV daar zelf ook zo over denkt? Ik denk het namelijk niet. :)
Voor die andere punten (dierenwelzijn, zorg en hardere aanpak criminaliteit) zou je ook een andere partij kunnen kiezen. Die dat zelfs nog hoger op de agenda hebben.
De PVV onderscheidt zich juist door het strenge allochtonen beleid en ik denk dat dat de meeste mensen trekt. Dan moet je zoiets toch op zn minst voor een deel waarmaken? Ik lees veel bittere reacties over dat de afgelopen kabinetten nooit iets hebben waargemaakt wat ze wél beloofden. Dat zou voor Wilders dan toch ook gaan gelden?

gohyaJarig

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:22

Wat de PVV zelf denkt?ja dat weet ik dus niet,dat weet niemand.Hetzelfde wat de andere partijen denken,weten we ook niet,we kunnen er wel naar raden,meer niet.
Wat mij trekt aan wilders is dat hij niet bang is,en dat is bij de andere partijen wél zo.Dat vind ik dus.Wilders kan ook niet alles waar maken wat hij wil,dat snapt iedereen toch wel?
We maken ons al druk terwijl er nog nix bekend is.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:30

Toekie schreef:
gohya schreef:

Maar denk je dat de PVV daar zelf ook zo over denkt? Ik denk het namelijk niet. :)
Voor die andere punten (dierenwelzijn, zorg en hardere aanpak criminaliteit) zou je ook een andere partij kunnen kiezen. Die dat zelfs nog hoger op de agenda hebben.
De PVV onderscheidt zich juist door het strenge allochtonen beleid en ik denk dat dat de meeste mensen trekt. Dan moet je zoiets toch op zn minst voor een deel waarmaken? Ik lees veel bittere reacties over dat de afgelopen kabinetten nooit iets hebben waargemaakt wat ze wél beloofden. Dat zou voor Wilders dan toch ook gaan gelden?

waar is dieren politie ook zoiets ook daaar hebben wt heerlijks over vond veel te lang duren zelfs bij de filmzaken lagen b.v sex films met paarden omdat paard niks doet vind hij het goed VAN DE ZOTTE !!!

Rechten van het dier in de GrondwetMinimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dierenMeer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

<< vorige

nou sorry uhhmm...hier nog wat dan over hem persoonlijk vind ik de jip en Janneke taal heerlijk iedereen snapt het…ook de normale burger.
Ik heb ook wel eens een debat zitten kijken dat ik dacht waar gaat het over…..
en denk dat wilders hiermee ook veel mensen op zijn hand krijgt……

denk ook dat dit hem anders maakt dan de rest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:43

frangelica schreef:
nou sorry uhhmm...hier nog wat dan over hem persoonlijk vind ik de jip en Janneke taal heerlijk iedereen snapt het…ook de normale burger.
Ik heb ook wel eens een debat zitten kijken dat ik dacht waar gaat het over…..
en denk dat wilders hiermee ook veel mensen op zijn hand krijgt……

denk ook dat dit hem anders maakt dan de rest.

Mensen uitschelden, woorden als koppvoddentax, bij voortduring een geloof denigreren, zoek alle Jip en Janneke's maar door, maar dat zul je niet vinden. Dat is achterbuurttaal, flinke kroegpraat, niet iets wat we van onze bestuurders willen.

Het zegt wel wat over zijn aanhang dat ze een inhoudelijke discussie in de kamer vervelend vinden, maar schelden op anderen prima.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:45

Frangelica; Ik heb het eerste stuk van je post gelezen. Hij is behoorlijk lang, dat is eigenlijk niet zo handig reageren. En eigenlijk vind ik de toon en woordkeuze erg naar en de manier van uiten erg zwart-wit. Ik lees ook veel boosheid wat wellicht begrijpelijk is maar niet prettig werkt in een discussie. Dat was bijvoorbeeld bij Agnes Kant het geval. Die was heel gedreven maar sloeg daar de laatste tijd te veel in door. Je zag dan aan haar gesprekspartners dat het niet goed verliep. Om diezelfde reden vind ik het lastig om op jouw lange post te reageren, maar ik zal er even één punt uithalen. De partijpunten van de pvv heb ik trouwens al meerdere keren op de website gelezen. :)

De jeugdzorg/geestelijke gezondheidszorg in Nederland is er zeker niet best aan toe. Ik heb hier zelf ook uitgebreide ervaring mee (GGZ). Omdat het mij op een gegeven moment héél hoog zat, heb ik mijn verhaal gedeeld met de SP. Ik heb toen aangegeven hoe de psychische hulpverlening tot nu tot bij mij is verlopen. Na enige tijd kreeg ik een heel betrokken antwoord. Ze legde uit wat de SP er (in het algemeen) aan probeert te doen. Ook vertelde ze dat er debat over de ggz op de planning stond en dat de SP daarin mijn verhaal zou meenemen als voorbeeld. Ik voelde me daardoor erg gehoord. Ook al moet er nog zoveel veranderen en zal het nog heel lang duren, door deze benadering heb je toch het gevoel dat je íets doet. En dat in dit geval de SP écht iets wil betekenen voor haar kiezers. Dat vind ik zó belangrijk. Daarom voel ik me bij deze partij heel erg thuis: zij zoeken de burgers op en zijn door de burgers zelf heel gemakkelijk en persoonlijk te benaderen. Ik zou het heel erg vinden als mijn partij tijdens debatten en campagnes strijdt voor een betere zorg, en dat vervolgens in de regering (of oppositie) niet doorzet. Maar ik weet dat dat níet gebeurt, dat hebben ze in het verleden al bewezen. Ook in de oppositie heeft de SP al veel voor de zorg kunnen betekenen.

Gohya: Tuurlijk snapt iedereen dat geen enkele partij alle standpunten waar kan maken. Waar het mij om gaat, is dat je je kiezers in principe wel wat belooft. Je komt in debatten met plannen, bepaalde uitspraken en wil daarmee zoveel mogelijk kiezers trekken. Dit wil je (normaal gesproken) zodat je meer kans heb ik de regering te komen. Eenmaal in de regering wil je (normaal gesproken) zoveel mogelijk van je (speer)punten waar je het in al die debatten over gehad hebt en wat je je kiezers beloofd hebt, waarmaken. Want daar sta je 100% achter. Met onderhandelingen, dus wordt het een tussenweg. Soms vindt een partij het zó belangrijk, dat het een breekpunt is.
In principe ga je (als het goed is) voor goud. Ik weet wat dat betreft echt wel wat ik aan mijn partij heb hoor. :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:49

Hoezo zijn andere partijen "bang" dan? Graag voorbeelden. Ik zie Wilders namelijk als een hele bange man die het moet hebben van het zwartmaken van anderen, aangezien hij zich constant aangevallen voelt en hier niet op een inhoudelijke fatsoenlijke manier mee om kan gaan.
Verder kan niemand op deze partij stemmen zonder het eens te zijn met de genoemde belangrijkste punten wbt allochtonen, aangezien dat zijn speerpunt is. Als je erop stemt ga je ermee akkoord, iets wat ik nooit zou kunnen.
Dit is uiteraard ook het punt wat hij het eerst en het strengst zal uitvoeren.
En inderdaad hebben andere partijen deze punten hoger op hun lijst staan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:54

En inderdaad zie je hem al in de internationale debatten met scheldwoorden strooien (Jip en Janneke?!), wat een afgang op het wereldtoneel als dat Nederland moet gaan representeren op die toon. Dat kan toch niet serieus genomen worden?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:16

Ik maakte me eigenlijk eerst nogal 'druk' om het hoge aantal zetels van de PVV in de peilingen etc, maar de ouders van m'n vriend beredeneerden daar wel logisch over. Nederland is ontevreden over de politiek op het moment (en niet geheel onterecht) en Wilders staat in ieder geval voor een hoop verandering. Democratie he.. en als die man de meeste stemmen krijgt, tja, zo zij het. Laat hem dan maar zien wat hij kan.. of (naar mijn idee zeer waarschijnlijk) keihard onderuit gaan. Ik ben wel benieuwd.

Nederland kan inderdaad al niet meer serieus genomen worden met de manier waarop Wilders debatteert, en of hij zijn punten kan waarmaken is ook maar in ernstige mate de vraag. Want iedereen kan een hoop ongefundeerde dingen in het rond schreeuwen en op lange tenen trappen, daar is nou echt geen drol aan :D , maar dingen onderbouwen en ideeen ook daadwerkelijk tot uitvoering brengen, dat is heel wat anders.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:19

Ik zou ook zoiets hebben van "laat maar onderuit gaan", ware het niet dat dat er imo een hoop kapot zal zijn gemaakt op nationaal en internationaal niveau voordat dat het geval is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:20

Dat weet ik niet, ik weet niet of hij daadwerkelijk wat kan bereiken, en of hij het wel lang volhoudt, ik denk het eigenlijk niet. Nederland zal in ieder geval wel flink voor l*l staan met zo'n minister president maargoed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:22

Cerilene_ schreef:
Ik zou ook zoiets hebben van "laat maar onderuit gaan", ware het niet dat dat er imo een hoop kapot zal zijn gemaakt op nationaal en internationaal niveau voordat dat het geval is...

Wellicht dat de andere partijen dat met Jip en Janneke taal aan de kiezers duidelijk zouden kunnen maken :)*

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:38

Zullen we het inderdaad eens over internationaal belang hebben.

Hoe denken jullie dat de rest van de wereld erover denkt als Wilders werkelijk aan het regeren komt? Die nemen ons als land nooit niet meer serieus!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:53

Ik kan alleen maar hopen dat de VVD hier handig op in gaat spelen en er gestemd gaat worden op gematigd rechts. Een links kabinet gaat enkel geld kosten en laten we eerlijk zijn, de PvdA heeft toch weinig waargemaakt voor de zoveelste keer. Grote stellingen en puntje bij paaltje inschikken, zo is het altijd geweest met deze partij. De SP is een communistische organisatie waarvan je nog maar moet afwachten hoe dat gaat lopen zonder het opperhoofd. En de andere linkse partijen, tja, ik ben ook van mening dat er echt iets moet veranderen in Nederland en dat gaan de linkse partijen ons niet brengen. Wilders zal ik nooit op stemmen dus mijn hoop blijft op de VVD gevestigd.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:26

faye schreef:
Ik kan alleen maar hopen dat de VVD hier handig op in gaat spelen en er gestemd gaat worden op gematigd rechts. Een links kabinet gaat enkel geld kosten en laten we eerlijk zijn, de PvdA heeft toch weinig waargemaakt voor de zoveelste keer. Grote stellingen en puntje bij paaltje inschikken, zo is het altijd geweest met deze partij. De SP is een communistische organisatie waarvan je nog maar moet afwachten hoe dat gaat lopen zonder het opperhoofd. En de andere linkse partijen, tja, ik ben ook van mening dat er echt iets moet veranderen in Nederland en dat gaan de linkse partijen ons niet brengen. Wilders zal ik nooit op stemmen dus mijn hoop blijft op de VVD gevestigd.

Het is al een poosje zo dat er iets veranderd moet worden in ons land,het word nu alleen maar erger.
Misschien gaan de linkse partijen ons dat niet brengen,maar de rechtse partijen ook niet.
Anders hadden die dat allang kunnen brengen.Mensen stemmen op Wilders in de hoop dat die wél wat veranderd in ons land.Maar of die hoop komt?dat is afwachten.
Het is toch niet normaal meer, dat geval toen in het Radboud ziekenhuis,die marokaanse familie die daar de doktoren bedreigde,dat de politie er niet naar binnen ging omdat ze bang waren dat de boel anders miss. zou escaleren als die fam. de politie zou zien?Zouden ze dat ook zo gedaan hebben als het een nederlandse fam.was?Ik denk van niet,dan waren ze er wél naar binnen gegaan.
En dat bedreigen en mishandelen van ambulance broeders,dat kán toch niet?
Ik heb nog niemand gehoord in het kabinet die er wat aan ging doen.Ja ze praten er wel over en later ebt het weg en je hoort er niemand meer over.Het moet ophouden,ambulance personeel,doktoren,bus chauffeurs,enz. moeten toch veilig en met plezier hun werk kunnen doen?
Men klampt zich vast nu aan de PVV in de hoop dat die er wél wat aan doet.
En zoals ik al paar keer eerder zei:ik stem niet PVV om de punten over moslims enzo.Ik stem in de hoop dat er nu wél iets aan gedaan word.Maar ook nu is het afwachten.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:35

Koren op de molen voor Wilders: In Marokko is een Nederlands echtpaar uitgezet, omdat ze een weeshuis runden en daar het christendom beleden!! In Marokko mag je wel christen zijn, maar hjet niet uitdragen.
Aldus het AD van vanmorgen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:47

gohya schreef:
faye schreef:

Het is toch niet normaal meer, dat geval toen in het Radboud ziekenhuis,die marokaanse familie die daar de doktoren bedreigde,dat de politie er niet naar binnen ging omdat ze bang waren dat de boel anders miss. zou escaleren als die fam. de politie zou zien?Zouden ze dat ook zo gedaan hebben als het een nederlandse fam.was?Ik denk van niet,dan waren ze er wél naar binnen gegaan.
En dat bedreigen en mishandelen van ambulance broeders,dat kán toch niet?
Ik heb nog niemand gehoord in het kabinet die er wat aan ging doen.Ja ze praten er wel over en later ebt het weg en je hoort er niemand meer over.

Kijk dan eens bijvoorbeeld bij de standpunten van de PvdA, zoals o.a. hier http://nu.pvda.nl/standpunten/vrijheid+ ... gheid.html dan zie je dat ze daar bij de PvdA dus nog steeds druk mee bezig zijn en dat er ook al een verbetering op dat gebeid te zien is. (Kan ook bijna niet anders hè, als er plotseling een gevangenis aan de Belgen verhuurd moet worden wegens leegstand, zoal in Tilburg, er was dus blijkbaar geen rekening gehouden met een daling in de behoefte aan cellen).

*edit, quote klopt niet meer, het stukje in de quote is volgens mij van gohya en niet van faye

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:54

Jes we Cohen :D :D .. al la Obama

Het zou heel slim zijn als een partij op een rustige maar duidelijke manier zou vertellen hoeveel zorgbehoevende oudjes er betaald kunnen worden van het geld dat de bewaking en verhuizingen van Wilders kosten.
Hoeveel geld het de economie en met name de export en iedereen die daarin werkt kost, als hij, zoals hij in Engeland riep, premier wordt.
Voor heel veel landen zou het nu nog welvarende Nederland geen aanvaardbare handels partner meer zijn.
Verder zou punt voor punt van zijn niet onderbouwde programma doorgelicht kunnen worden op betaalbaarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:55

Eerlijk gezegd vind ik dat Bos het niet slecht heeft gedaan op MinFin en ik denk dat men de PvdA tekort doet door te zeggen dat ze niks hebben gedaan.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:07

sarabande schreef:
Jes we Cohen :D :D .. al la Obama

Het zou heel slim zijn als een partij op een rustige maar duidelijke manier zou vertellen hoeveel zorgbehoevende oudjes er betaald kunnen worden van het geld dat de bewaking en verhuizingen van Wilders kosten.
Hoeveel geld het de economie en met name de export en iedereen die daarin werkt kost, als hij, zoals hij in Engeland riep, premier wordt.
Voor heel veel landen zou het nu nog welvarende Nederland geen aanvaardbare handels partner meer zijn.
Verder zou punt voor punt van zijn niet onderbouwde programma doorgelicht kunnen worden op betaalbaarheid.

Wat dacht je hoeveel geld het gekost heeft voor de bescherming,enz. van Hirschi Ali?
Daar hoor ik niemand over?
En waar heb je dat gelezen/gehoord dat heel veel landen Nederland niet meer als een aanvaardbaar handelspartner zou zien?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:11

Hirschi Ali was ook VVD net zoals Geert, ik vond dat ook overdreven, ook dat ze boos was in de USA niet meer beschermd te worden.

Voor je laatste zin, lees het topic en de kranten even door.