Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:30

miss_kippie schreef:
zicht was wel nog goed om te kunnen landen.

ja maar niet goed genoeg om te zien hoe hoog ze zaten..... dat heeft ie duidelijk vermeld net!!!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

superwoman schreef:
IndianLady schreef:
Dat had ik niet verwacht. Ik vind de versie dat de piloten helden zijn beter eigenlijk :\

Ik vind ze ook helden, aangezien het nog veel erger had gekund.
Het vliegtuig is zover mogelijk toch netjes aan de grond gekomen. Ook zijn ze niet op mensen gekomen die op de gond waren (auto's of huizen)
De piloten overleven een crash in de meeste gevallen niet. Het 'beste' voor 'iedereen' doen in een noodsituatie, die je misschien zelf niet zal overleven is knap werk.

Het had inderdaad veel erger gekund, maar ik denk dat het zo snel ging dat ze geen keuze meer hadden. Helden vind ik dan ook weer wat overdreven.

edit: schrijffoutje.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:34

der zitten der twee in hoor van de meters 1 was er stuk dus hadden ze nog op de rechter kunnen kijken.en als het heel slecht weer was hadden niet op deze baan geland.en de verkeerstoren heeft juist gehandelt.dus zicht was nog goed om te kunnen landen.

Lyonesse

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:36

Heb jij wel geluisterd? :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:36

Aan je reacties te lezen had jij het beter gedaan, miss_kippie. :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:37

Hoe is het spreekwoord ook al weer: de beste stuurlui staan op de grond :+ ??

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:39

Ja Miss_kippie, vind dit wel erg kort door de bocht.
Om deze mannen nu helden te noemen is een groot woord. Maar ze hebben er wel voorgezorgt dat het aantal doden beperkt is gebleven tot 9, het hadden er meer kunnen zijn als ze op de snelweg beland waren enz.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:40

Ze hebben IMO geprobeerd nog het beste te maken van een noodsituatie. Wat mij betreft mogen ze daarvoor helden genoemd worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:42

Ik vind het wel goed dat er een waarschuwing richting Boeing uitgegaan is.
En ik denk ook dat er meer piloten of maatschappijen kritisch gaan kijken of ze de landingen nog wel op de automatische piloot moeten laten uitvoeren...

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:43

Karin schreef:
Ze hebben IMO geprobeerd nog het beste te maken van een noodsituatie. Wat mij betreft mogen ze daarvoor helden genoemd worden.

Nu ik dit lees ga ik wel met jou mee ja. Moet er niet aan denken al die chaos op de snelweg en doden e.d

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:45

Ik vraag me af hoeveel invloed de piloten daadwerkelijk nog hebben gehad op het neerkomen. Ik denk zo: helemaal niet. De motoren gingen vol aan op 80 m boven de grond. Dat heeft niet veel verschil meer gemaakt imo. Dus helden? Nee. Schuldigen? Weet niet. Gewoon piloten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:49

Het vliegtuig was op een glijvlucht richting landingsbaan. Als je goed kijk naar de tekening die eerder in dit topic heeft gestaan is er serieus gekeken waar ze het vliegtuig neer konden zetten. De piloten hebben in deze wel degelijk een functie gehad.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:55

uhm volgens mij heb jij niet geluisterd? ze zijn te laat geweest puur geluk dat het vliegtuig niet op de a9 is gekomen.piloten konden gewoon niks meer

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:02

Mystica schreef:
Ik vraag me af hoeveel invloed de piloten daadwerkelijk nog hebben gehad op het neerkomen. Ik denk zo: helemaal niet. De motoren gingen vol aan op 80 m boven de grond. Dat heeft niet veel verschil meer gemaakt imo. Dus helden? Nee. Schuldigen? Weet niet. Gewoon piloten.

nou dat vraag ik me dus ook af. als je het zo hoor hadden ze geen invloed meer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:04

Ze hadden geen mogelijkheid om het toestel nog in de lucht te houden, maar een draai kun je dan nog wel maken hoor!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:17

En een draai hebben ze niet gemaakt, voor zover ik weet.
Nee helden vind ik het ook niet. Als ze eerder hadden op gemerkt dat er iets niet goed was en dus oplettender waren geweest, waren er helemaal geen doden gevallen ...........

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:19

Pff wat oordelen jullie weer lekker makkelijk zeg.
als hij dit of dat deed waren er geen doden blabla.

Weten jullie veel hoe het precies is gegaan..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:20

SAKKIA schreef:
Nee helden vind ik het ook niet. Als ze eerder hadden op gemerkt dat er iets niet goed was en dus oplettender waren geweest, waren er helemaal geen doden gevallen ...........

Nee dit is echt een prettige reactie. Medelijden en medeleven wel eens van gehoord? Jij landt zeker dagelijks vliegtuigen?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:21

Tjaaa betweters blijf je overal houden :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:24

SAKKIA schreef:

Als er idd mist had gehangen (welke wij niet konden zien) hebben ze wsl echt wel opgelet.
Fouten maken kan altijd, zelfs als je op let!
Een vliegtuig 'landen' in een noodsituatie wordt imo echt door sommige onderschat.
Het idee dat je dood gaat is vrij groot en op zo'n moment de juiste beslissingen maken is echt niet voor iedereen weggelegd

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:33

Ik snap wel dat het heel erg knap is dat ze het vliegtuig nog zo neer hebben kunnen zetten. Maar dat ze onoplettend waren maakt het voor mij dat je ze geen helden kunt noemen.

En dat heeft helemaal niks met meelevend of niet zijn te maken. Ik vind het namelijk verschrikkelijk wat er is gebeurd en leef heel erg mee met de nabestaanden. Maar dat neemt niet weg dat het ook voor komen had kunnen worden, en ja het had ook erger gekund en misschien mogen we de piloten dankbaar zijn dat het niet erger was, maar dat moet in dit stadium nog maar blijken. Voorals nog hebben ze niet goed opgelet ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:38

Dus een held is iemand die geen fouten maakt?
hmm, lastig, aangezien alle mensen fouten maken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:39

Zo is dat in films toch ook? ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:44

Karin schreef:
Zo is dat in films toch ook? ;)

Whahaha _O- :')
oh ja :o? stom van me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:49

Voor mij zijn het nog steeds helden, ongeacht welke piepkleine noodlottigheden een reusachtige ramp hebben veroorzaakt.

Als alle omstandigheden ideaal waren, was de crash niet gebeurd, helaas was er een element wat niet mee werkte. De mannen hebben met man en macht in de luttele laatste seconden proberen te herstellen, DAT alleen al, al die moed, al die stressbestendigheid om te redden vind ik een heldendaad!!

Er gebeuren vast wel meer kleine oneffenheden en die gaan steeds op het laatste moment goed, daar horen we niets van.

Heb ook wel eens bijna in de greppel gelegen, bijna op een andere auto, bijna ....

Maar als je zo een groot moeilijk ding in de lucht weet te houden en koers weet te houden op en neer kan gaan met zoveel mensen achter je in stoeltjes, dan ben je eigenlijk al een held. En nu gaat het een keer mis, deze mannen blijven voor mij nog steeds helden, nee eigenlijk een stukje meer held, een noodsituatie tegen gekomen die op een paar seconden met heel veel kmters snelheid te weinig niet rechtgetrokken kon worden, maar wel getracht is.