Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:28

Weer zo'n rare aanname. Hoezo angst voor het onbekende?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:56

feliciaa schreef:
Als je een hoofddoek draagt ben je echt niet je vrijheid kwijt hoor Knipoog
Veel vrouwen voelen zich juist veel vrijer en lekkerder met een hoofddoek op..

Waarom, omdat vele (natuurlijk niet alle) niet worden geaccepteerd zonder. Omdat mannen zich beter gedragen bij vrouwen met een hoofddoek, omdat er hoge straffen op staan.

Ja, ook ik ken een persoon die van haar man geen hoofddoek om hoeft, maar dat doet ze vrijwillig, omdat zeker de oudere vrouwen haar anders doodzwijgen en zelfs nare dingen zeggen over haar.

Hoezo bang voor het onbekende, hoezo onbekend? Je kunt er verd*mme toch niet omheen, dus de iedereen heeft ervaringen met moslims! (goed en slecht)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:15

Mystica schreef:
Weer zo'n rare aanname. Hoezo angst voor het onbekende?

Lees haar berichten er eerst even op na
Wij zullen allemaal jankend met een hoofddoek onder het juk van de religie komen te leven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:17

Ik dacht dat je op iedereen doelde Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:33

superwoman schreef:
Ja, ook ik ken een persoon die van haar man geen hoofddoek om hoeft, maar dat doet ze vrijwillig, omdat zeker de oudere vrouwen haar anders doodzwijgen en zelfs nare dingen zeggen over haar.

Als dat de redenen zijn dat ze een hoofddoek draagt, dan lijkt dat niet geheel vrijwillig maar meer uit angst.

Het zal niet zover komen dat we straks hier in NL allemaal verplicht moslim moeten worden met een hoofddoek op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:23

Lovely schreef:
superwoman schreef:

Als dat de redenen zijn dat ze een hoofddoek draagt, dan lijkt dat niet geheel vrijwillig maar meer uit angst.

Ze wordt verstoten als ze het niet doet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:44

superwoman schreef:
feliciaa schreef:

Waarom, omdat vele (natuurlijk niet alle) niet worden geaccepteerd zonder. Omdat mannen zich beter gedragen bij vrouwen met een hoofddoek, omdat er hoge straffen op staan.

Hoezo bang voor het onbekende, hoezo onbekend? Je kunt er verd*mme toch niet omheen, dus de iedereen heeft ervaringen met moslims! (goed en slecht)

dat zijn de uitzonderingen op de regels hoor. iedereen die ik ken draagt m vrijwillig en op de manier die ze zelf willen..
ja iedereen heeft wel ervaring met moslims. maar dat betekent niet dat je er verstand van heb.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:59

trouwens, van de Islam mag je een vrouw niet dwingen een hoofddoek te dragen. we mogen sowiezo niet dwingen, enkel waarschuwen. en een hoofddoek draag je helemaal niet voor een man!!! laat dat even duidelijk zijn.

een hoofddoek draag je
1. voor de gehoorzaamheid aan God,
2. voor herkenning
3. voor je schoonheid..
en dat is niet omdat mannen zich niet kunnen beheersen, maar omdat ze zelf bepalen wie hun ziet. ik vind het bv vreselijk als ik nagekeken word door bouwvakkers of van die vieze dronken ventjes. bah...
ik vind mezelf mooi.. maar als iedereen er van kan genieten, wat heeft het voor waarde dan?? (nu wil ik niet zeggen dat iedereen zonder hoofddoek er goedkoop bij loopt hoor! dat is natuurlijk niet zo, om misverstanden te voorkomen)

maar waarom worden moslima's daar toch altijd op aangevallen. een stuklje stof van 1 vierkante meter is een gigantisch maatschappelijk probleem blijkbaar.

als ze er nu gelukkig mee zijn.. zoals sommige prostituees zeggen dat ze gelukkig zijn en vrede hebben met wat ze doen (iets wat ik weer niet begrijp)

waarom worden er geen problemen gemaakt over de hindoestaanse vrouwen die een sjaal over het hoofd dragen?? of de christelijke vrouwen die een hoofddoek dragen!!! want die ken ik ook. in ieder geloof komt het bedekken van de schoonheid van een vrouw voor. in de bijbel staat het bv ook.

de islam heeft 5 belangrijke dingen.

1. de getuigenis (dat je gelooft dan God de enige god is en Mohammed zijn afgezant.) deze moet uit het hart komen, anders is die niet geldig.

2. salaat (het bidden)

3. armenbelasting (zakaat, aalmoezen aan mensen die het minder hebben. )

4. vasten ( bv in de maand ramadan, iedereen kent het wel)

5. hadj (bedevaart naar mekka 1 x in je leven)

daar bestaat de Islam uit. dat onderscheid de Islam ook van andere geloven, vooral de 1e (je herkent dit ook in andere geloven, maar in de Islam is hier veel uitgebreider in en is het een echte verplichting voor een moslim)
dat zijn de belangrijkste aspecten. niet een stukje stof.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:03

De vorige keer schreef je dat je schoonheid alleen voor je eigen man was. Knipoog Blijkbaar is het wel je schoonheid verbergen voor andere mannen, immers, je eigen man mag je zonder zien, andere vrouwen ook. Strenge christelijken dragen alleen een hoofddoek als ze naar de kerk gaan, en dat heeft niets met schoonheid te maken maar met respect naar God. Hindoe's doen het vast ook niet om hun schoonheid te verbergen want je blijft alles gewoon zien, haar en al.

En ik heb deze vraag al eerder gesteld, waarom zou god dezelfde boodschap als die hij al gegeven had, 2000 jaar later nog eens aan iemand geven? ( mohammed)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:17

jamyskatje........... als dat nou de leidraden zijn van de islam......

kan jij me dan antwoord geven hoe een grote thuiszorgorganisatie in Rotterdam, gedreven door zelfs een imam!!! hun klanten hun PGB's beheerd en de toch al sober gegeven indicaties voor slechts een kwart leverde??

(achtergrond info... een Persoons Gebonden Budget (PGB) is een bedrag dat een zorgvrager (gehandicapt, oud ect) op zn rekening gestort krijgt om zorg van in te kopen bij een erkend bedrijf. Dit gaat per indicatie (er komt iemand kijken die beslist welke en hoeveel zorg je nodig hebt)

In dit geval heeft de Imam van zijn klanten het toegekende PGB beheerd, en ze vervolgens veel minder dan de geindiceerde zorg geleverd..

Hij is "gepakt" omdat hij geld opnam van de beheersrekening..

Maw deze imam stal geld van mensen die dit geld hebben gekregen om hoognodige zorg in te kopen! Verklaar ........... want ik wil dit als ondernemer in de zorg graag begrijpen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:18

Dat was geen echte moslim. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:22

dat heeft zeker met schoonheid te maken!

natuurlijk zal hij weer iemand sturen, als de mensen niet luisteren. iedere profeet kwam met de booschap: er is maar 1 God. aanbid geen afgoden! dat begon al vanaf adam. maar werd steeds een boodschapper gestuurd naar een ander volk. dat van het aanbidden van 1 god staat heel vaak in de boeken. dit toont dan juist aan hoe belangrijk het is.

Citaat:
ook volgens de Bijbel mogen de vrouwen hun aantrekkelijkheden niet tentoonstellen. Dit wordt nog eens bevestigd in 1 Timoteüs 2:9 met de volgende woorden:
“Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”

Nog een tekst uit de Bijbel over het dragen van de hoofddoek:
“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)

Ook is het volgens de Bijbel de gewoonste zaak dat vrouwen zich in de aanwezigheid van vreemde mannen omhullen in een sluier. In Genesis 24: 64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.”

die laatste vind ik trouwen een prachtige!!

in de bijbel word ook beschreven dat een man er voor God is en een vrouw voor de man (omdat de vrouw uit de man geschapen is)
Citaat:
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man

dit is niet zo in de Islam. in de Islam zijn wij onafhankelijk en allemaal voor God.
Citaat:
"... zij zijn bekleding voor jullie en jullie zijn bekleding voor haar". (Koran 2:187)

misschien nog een paar leerzame:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

'De gehele mensheid komt van Adam en Eva, en een Arabier is niet superieur tegenover een niet-Arabier, noch is een niet-Arabier superieur tegenover een Arabier. Ook is een blanke niet superieur aan een zwarte noch is een zwarte superieur tegenover een blanke. Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden.'

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:24

@kiwiko: ik hoef mij niet te verantwoorden voor daden van andere individuen die ik niet eens ken.. waarom zou ik?? ik voel mij niet aangesproken met die actie.
ik vraag jou ook niet om uitleg van niet-moslims;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:27

tjsa........... zo kan het ook Haha!

Jij staat voor een geloof en dat is je goed recht....... absoluut Lachen

maar nu is dat geloof in de zorgwereld in opspraak omdat er iets echt vreselijks gebeurd is, veroorzaakt door een leider in dat geloof. Dan mag ik toch aan jou vragen hoe dit strookt met dat wat jij hier verteld? En in wat voor een context ik dat moet zien?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:34

jameyskatje schreef:
dat zijn de uitzonderingen op de regels hoor. iedereen die ik ken draagt m vrijwillig en op de manier die ze zelf willen..
ja iedereen heeft wel ervaring met moslims. maar dat betekent niet dat je er verstand van heb.

Tuurlijk zijn dat uitzondringen, net als de extremisten en de "arme mensen" die luisteren naar de cameraman......
over verstand van moslims gesproken... Frusty
Je kunt niet alle moslims over 1 kam scheren, wat jij doet is al het negatieve van de hand doen.
Wil je het niet zien of horen ofzo?

Dat er goede moslims zijn is wel duidelijk en daar heeft niemand problemen mee. Zij zullen ook last hebben van de slechte.
Dus zullen we moeten praten over de slechte, want dat zijn er imo wel veel en dan pas kun je er wat aan proberen te doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:35

KiWiKo schreef:
En in wat voor een context ik dat moet zien?

uitzonderingen kiwiko Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:44

jameyskatje schreef:
dat heeft zeker met schoonheid te maken!

natuurlijk zal hij weer iemand sturen, als de mensen niet luisteren. iedere profeet kwam met de booschap: er is maar 1 God. aanbid geen afgoden! dat begon al vanaf adam. maar werd steeds een boodschapper gestuurd naar een ander volk. dat van het aanbidden van 1 god staat heel vaak in de boeken. dit toont dan juist aan hoe belangrijk het is.
Dus omdat de mensen niet luisterden? Dat antwoord had ik dus verwacht. Haha! Wel jammer dat de boodschap steeds aangepast wordt Nagelbijten / Gniffelen

jameyskatje schreef:
Citaat:
ook volgens de Bijbel mogen de vrouwen hun aantrekkelijkheden niet tentoonstellen. Dit wordt nog eens bevestigd in 1 Timoteüs 2:9 met de volgende woorden:
“Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”
Dat men niet met blote schouders etc in de kerk moet zitten is algemeen bekend. Maar dit heeft verder niets met het bedekken van schoonhied te maken, maar met wel of niet zedig zijn. Dat is totaal iets anders.

jameyskatje schreef:
Nog een tekst uit de Bijbel over het dragen van de hoofddoek:
“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)

Zoals ik zei alleen als ze naar de kerk etc gaan dus. Ook geen schoonheidbedekkende zaken.

jameyskatje schreef:
Ook is het volgens de Bijbel de gewoonste zaak dat vrouwen zich in de aanwezigheid van vreemde mannen omhullen in een sluier. In Genesis 24: 64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.”
[/quote] De knecht was ook een vreemde man. Knipoog Waarom deed ze daar haar sluier niet over haar hoofd?
Deed ze het misschien bij Izaak wel uit respect, omdat ze met hem ging trouwen? Lijkt me niet echt iets om uit op te maken dat het iets heel normaals was.

jameyskatje schreef:
in de bijbel word ook beschreven dat een man er voor God is en een vrouw voor de man (omdat de vrouw uit de man geschapen is)
Citaat:
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man

En dit is dus een tegenstrijdigheid in de bIjbel zelf want zowel de man als de vrouw, zijn gods evenbeeld. Geen verschil dus.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:01

feliciaa schreef:

Als ik verplicht wordt een hoofddoek te gaan dragen omdat er nog maar 1 geloof is ben ik mijn vrijheid wel degelijk kwijt Vork

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:26

God heeft ons idd die leefregels gegeven, maar vergeet niet dat hij het het beste met ons voor heeft. een geloof zegt bv ook dat we niet mogen moorden,,. oow wat jammer, nu ben ik mijn vrijheid om te moorden kwijt Koe . nou dan geloof je toch niet.

het woord zegt het al. het is een GELOOF!, als jij dus gelooft dat de bijbel/koran de waarheid is, in God en de engelen en de profeten. dan voel jij je daar toe aangesproken. maar als je bv denkt dat het niet waar is, dus je gelooft niet.. wat is dan het probleem?

ik zie het niet als een belemmering op mijn vrijheid. ik voel me vrij sinds ik de Islam ken. en weer anderen voelen zich vrij op een andere manier.

ik heb geen tijd om op alles in te gaan.

maar nog even kort @ mystica. het lijkt me toch duidelijk dat er in de bijbel staat dat vrouwen zich niet verleidelijk moeten kleden.. en voor je knechten hoef je je niet te bedekken, zo is het in de Islam iig.

dit is mijn msn naam. misschien iets om over na te denken ??
....zonder deze liefde, wordt onze godsdienst gereduceerd tot een set van dode regels en rituelen.

dus als je geen liefde voor God en de profeten bezit.. wat is het hele [piep] probleem dan? dan zal God je daden ook niet accepteren als iets goeds (bv als je een hoofddoek draag maar het eigenlijk niet doet vanuit de liefde voor God), want hij kijkt in onze harten.

wanneer wij iets doen. bv heel simpel het eten van fruit. dan moeten we zeggen 'in de naam van God' dat is de gedachte/intentie die erachter moet zitten. we voeden ons lichaam, we zorgen goed voor onszelf en daar worden wij al voor beloond. maar eerst de sleutel(intentie) in het slot steken voordat je de deur open kan maken(daad).

jullie zien alleen maar de acties van mensen/moslims (en dan voornamelijk de negatieve omdat positieve dingen niet opvallen). maar zien jullie de intenties van mensen??
(en als ik btw naar de rest van nieuws&maatschappij kijk, zie ik ook niet veel goeds. is dit omdat zij ongelovig zijn??)
het gaat over mensen, snap dat dan. iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat die met zijn leven doet. een geloof is er om mensen op het goede pad te brengen, om ze leefregels mee te geven.. maar dat betekent niet dat iedere moslim/gelovige die weg volgt. moslims zijn niet perfect (zoals ik al zei: so many people were the title of a muslim, but they DON'T practice Islam!) niet-moslims zijn ook niet perfect.
zelfs een kind van 5 snapt dit.

iemand in sluier, die bid en alles hoeft niet altijd een betere moslima te zijn! (mensen kunnen dat wel denken omdat zij heel duidelijk zien dat zij met haar religie bezig is) maar weten jullie haar intenties?? dat weet niemand voor 100%, dat weet God alleen! misschien doet zij dit niet uit liefde voor God maar voor iets anders.. een andere vrouw waaraan je bijna niet kan zien dat zij moslim is kan veel betere intenties hebben. wij kunnen niet in iemands hart kijken, dus hoe kunnen wij oordelen??

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:33

@kiwiko. ik kan daar echt geen antwoord op geven.

de Islam keurt dit streng af. die imam moet weten dat hij mensen hem als tegenwoordiger van moslims zien. hij moest hier verantwoordelijk mee omgaan.

maar wij als moslims moeten armenbelastig geven. een bepaald procent van ons jaarlijkse inkomen, als wij dit kunnen missen.
en wij mogen niet eens aan rente meedoen (nu is dat in NL heel moeilijk te ontlopen, vandaar dat sommige moslims geld in het buitenland hebben bv, of bij een islamitische bank gaan)

verder heb ik geen verstand van geldzaken, dat is echt niets voor mij, maar ik weet dat wij dit op een goede manier moeten uitgeven. dus niet mogen verspillen, mogen stelen, etc etc.. wij mogen ons geld niet eens oppotten, we moeten dit besteden (zoals ons geloof dit zegt) op de weg van God.

ik kan jou ook moeilijk antwoord geven omdat ik dit soort dingen nooit mee maak van dichtbij. ik weet er net zoveel over als jij.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:34

jameyskatje schreef:
God heeft ons idd die leefregels gegeven, maar vergeet niet dat hij het het beste met ons voor heeft. een geloof zegt bv ook dat we niet mogen moorden,,. oow wat jammer, nu ben ik mijn vrijheid om te moorden kwijt Koe . nou dan geloof je toch niet.

het woord zegt het al. het is een GELOOF!, als jij dus gelooft dat de bijbel/koran de waarheid is, in God en de engelen en de profeten. dan voel jij je daar toe aangesproken. maar als je bv denkt dat het niet waar is, dus je gelooft niet.. wat is dan het probleem?

ik zie het niet als een belemmering op mijn vrijheid. ik voel me vrij sinds ik de Islam ken. en weer anderen voelen zich vrij op een andere manier.

ik heb geen tijd om op alles in te gaan.

maar nog even kort @ mystica. het lijkt me toch duidelijk dat er in de bijbel staat dat vrouwen zich niet verleidelijk moeten kleden.. en voor je knechten hoef je je niet te bedekken, zo is het in de Islam iig.

dit is mijn msn naam. misschien iets om over na te denken ??
....zonder deze liefde, wordt onze godsdienst gereduceerd tot een set van dode regels en rituelen.

dus als je geen liefde voor God en de profeten bezit.. wat is het hele [piep] probleem dan? dan zal God je daden ook niet accepteren als iets goeds (bv als je een hoofddoek draag maar het eigenlijk niet doet vanuit de liefde voor God), want hij kijkt in onze harten.

wanneer wij iets doen. bv heel simpel het eten van fruit. dan moeten we zeggen 'in de naam van God' dat is de gedachte/intentie die erachter moet zitten. we voeden ons lichaam, we zorgen goed voor onszelf en daar worden wij al voor beloond. maar eerst de sleutel(intentie) in het slot steken voordat je de deur open kan maken(daad).

jullie zien alleen maar de acties van mensen/moslims (en dan voornamelijk de negatieve omdat positieve dingen niet opvallen). maar zien jullie de intenties van mensen??
(en als ik btw naar de rest van nieuws&maatschappij kijk, zie ik ook niet veel goeds. is dit omdat zij ongelovig zijn??)
het gaat over mensen, snap dat dan. iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat die met zijn leven doet. een geloof is er om mensen op het goede pad te brengen, om ze leefregels mee te geven.. maar dat betekent niet dat iedere moslim/gelovige die weg volgt. moslims zijn niet perfect (zoals ik al zei: so many people were the title of a muslim, but they DON'T practice Islam!) niet-moslims zijn ook niet perfect.
zelfs een kind van 5 snapt dit.

iemand in sluier, die bid en alles hoeft niet altijd een betere moslima te zijn! (mensen kunnen dat wel denken omdat zij heel duidelijk zien dat zij met haar religie bezig is) maar weten jullie haar intenties?? dat weet niemand voor 100%, dat weet God alleen! misschien doet zij dit niet uit liefde voor God maar voor iets anders.. een andere vrouw waaraan je bijna niet kan zien dat zij moslim is kan veel betere intenties hebben. wij kunnen niet in iemands hart kijken, dus hoe kunnen wij oordelen??

Verleidelijk kleden is iets anders als een hoofddoek dragen. Dat houdt in, geen inkijk in je decoleté, geen blote schouders, geen blote buik etc.

Hij was niet haar knecht, maar die van Abraham.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:35

Ondanks dat velen doen alsof het maar om een klein groepje gaat. Was het vandaag wel in het nieuws dat een groep (kinderen?) in een moskee zijn wezen kijken waar gezegd werd dat alle ongelovigen honden waren Vork

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:38

ja je zegt het zelf. een groep kinderen.
ik werd gisteren door 10 jongens van 17/18 jaar NEDERLANDERS bekogeld met GEL!!!! inmiddels zit er een ei tegen mijn raam ook nog.

. en ja zoals ik al zei. ik heb dit nooit maar dan ook nooit meegemaakt in alle moskeeen en bijeenkomsten waar ik ooit ben geweest.

slecht nieuws verkoopt nu eenmaal Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:41

Oke nu begrijp ik het, dus een groep kinderen mag wel uitgescholden worden voor honden? Overigens werd er gezegd dat ongelovigen honden zijn dus gaat niet specifiek over kinderen. Maar ach er is al zoveel kwaad over de islam gezegd dat het nu niet meer genoemd mag worden en gooien we het maar op een mediahype.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:46

Een zwaluw maakt nog geen zomer, Mistral. Er zitten rotte appels tussen. Net als bij de humanisten, bij de atheisten, bij de christenen, bij de de-politie-is-je-beste-vriend-agenten, etc. etc. etc.