Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
feliciaa schreef:Als je een hoofddoek draagt ben je echt niet je vrijheid kwijt hoor![]()
Veel vrouwen voelen zich juist veel vrijer en lekkerder met een hoofddoek op..
Mystica schreef:Weer zo'n rare aanname. Hoezo angst voor het onbekende?
superwoman schreef:Ja, ook ik ken een persoon die van haar man geen hoofddoek om hoeft, maar dat doet ze vrijwillig, omdat zeker de oudere vrouwen haar anders doodzwijgen en zelfs nare dingen zeggen over haar.
Lovely schreef:superwoman schreef:Ja, ook ik ken een persoon die van haar man geen hoofddoek om hoeft, maar dat doet ze vrijwillig, omdat zeker de oudere vrouwen haar anders doodzwijgen en zelfs nare dingen zeggen over haar.
Als dat de redenen zijn dat ze een hoofddoek draagt, dan lijkt dat niet geheel vrijwillig maar meer uit angst.
superwoman schreef:feliciaa schreef:Als je een hoofddoek draagt ben je echt niet je vrijheid kwijt hoor![]()
Waarom, omdat vele (natuurlijk niet alle) niet worden geaccepteerd zonder. Omdat mannen zich beter gedragen bij vrouwen met een hoofddoek, omdat er hoge straffen op staan.
Ja, ook ik ken een persoon die van haar man geen hoofddoek om hoeft, maar dat doet ze vrijwillig, omdat zeker de oudere vrouwen haar anders doodzwijgen en zelfs nare dingen zeggen over haar.
Hoezo bang voor het onbekende, hoezo onbekend? Je kunt er verd*mme toch niet omheen, dus de iedereen heeft ervaringen met moslims! (goed en slecht)
Citaat:ook volgens de Bijbel mogen de vrouwen hun aantrekkelijkheden niet tentoonstellen. Dit wordt nog eens bevestigd in 1 Timoteüs 2:9 met de volgende woorden:
“Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”
Nog een tekst uit de Bijbel over het dragen van de hoofddoek:
“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)
Ook is het volgens de Bijbel de gewoonste zaak dat vrouwen zich in de aanwezigheid van vreemde mannen omhullen in een sluier. In Genesis 24: 64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.”
Citaat:7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man
Citaat:"... zij zijn bekleding voor jullie en jullie zijn bekleding voor haar". (Koran 2:187)
jameyskatje schreef:dat zijn de uitzonderingen op de regels hoor. iedereen die ik ken draagt m vrijwillig en op de manier die ze zelf willen..
ja iedereen heeft wel ervaring met moslims. maar dat betekent niet dat je er verstand van heb.
KiWiKo schreef:En in wat voor een context ik dat moet zien?
jameyskatje schreef:Dus omdat de mensen niet luisterden? Dat antwoord had ik dus verwacht.dat heeft zeker met schoonheid te maken!
natuurlijk zal hij weer iemand sturen, als de mensen niet luisteren. iedere profeet kwam met de booschap: er is maar 1 God. aanbid geen afgoden! dat begon al vanaf adam. maar werd steeds een boodschapper gestuurd naar een ander volk. dat van het aanbidden van 1 god staat heel vaak in de boeken. dit toont dan juist aan hoe belangrijk het is.
jameyskatje schreef:Dat men niet met blote schouders etc in de kerk moet zitten is algemeen bekend. Maar dit heeft verder niets met het bedekken van schoonhied te maken, maar met wel of niet zedig zijn. Dat is totaal iets anders.Citaat:ook volgens de Bijbel mogen de vrouwen hun aantrekkelijkheden niet tentoonstellen. Dit wordt nog eens bevestigd in 1 Timoteüs 2:9 met de volgende woorden:
“Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”
jameyskatje schreef:Nog een tekst uit de Bijbel over het dragen van de hoofddoek:
“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)
jameyskatje schreef:[/quote] De knecht was ook een vreemde man.Ook is het volgens de Bijbel de gewoonste zaak dat vrouwen zich in de aanwezigheid van vreemde mannen omhullen in een sluier. In Genesis 24: 64-65 staat: “En Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izaak; zij liet zich van den kemel afglijden en zeide tot den knecht: Wie is die man daarginds, die ons in het veld tegemoet komt? De knecht zeide: Dat is mijn heer. Toen nam zij haar sluier en omhulde zich.”
jameyskatje schreef:in de bijbel word ook beschreven dat een man er voor God is en een vrouw voor de man (omdat de vrouw uit de man geschapen is)Citaat:7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man
feliciaa schreef:Als je een hoofddoek draagt ben je echt niet je vrijheid kwijt hoor![]()
jameyskatje schreef:God heeft ons idd die leefregels gegeven, maar vergeet niet dat hij het het beste met ons voor heeft. een geloof zegt bv ook dat we niet mogen moorden,,. oow wat jammer, nu ben ik mijn vrijheid om te moorden kwijt. nou dan geloof je toch niet.
het woord zegt het al. het is een GELOOF!, als jij dus gelooft dat de bijbel/koran de waarheid is, in God en de engelen en de profeten. dan voel jij je daar toe aangesproken. maar als je bv denkt dat het niet waar is, dus je gelooft niet.. wat is dan het probleem?
ik zie het niet als een belemmering op mijn vrijheid. ik voel me vrij sinds ik de Islam ken. en weer anderen voelen zich vrij op een andere manier.
ik heb geen tijd om op alles in te gaan.
maar nog even kort @ mystica. het lijkt me toch duidelijk dat er in de bijbel staat dat vrouwen zich niet verleidelijk moeten kleden.. en voor je knechten hoef je je niet te bedekken, zo is het in de Islam iig.
dit is mijn msn naam. misschien iets om over na te denken ??
....zonder deze liefde, wordt onze godsdienst gereduceerd tot een set van dode regels en rituelen.
dus als je geen liefde voor God en de profeten bezit.. wat is het hele [piep] probleem dan? dan zal God je daden ook niet accepteren als iets goeds (bv als je een hoofddoek draag maar het eigenlijk niet doet vanuit de liefde voor God), want hij kijkt in onze harten.
wanneer wij iets doen. bv heel simpel het eten van fruit. dan moeten we zeggen 'in de naam van God' dat is de gedachte/intentie die erachter moet zitten. we voeden ons lichaam, we zorgen goed voor onszelf en daar worden wij al voor beloond. maar eerst de sleutel(intentie) in het slot steken voordat je de deur open kan maken(daad).
jullie zien alleen maar de acties van mensen/moslims (en dan voornamelijk de negatieve omdat positieve dingen niet opvallen). maar zien jullie de intenties van mensen??
(en als ik btw naar de rest van nieuws&maatschappij kijk, zie ik ook niet veel goeds. is dit omdat zij ongelovig zijn??)
het gaat over mensen, snap dat dan. iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat die met zijn leven doet. een geloof is er om mensen op het goede pad te brengen, om ze leefregels mee te geven.. maar dat betekent niet dat iedere moslim/gelovige die weg volgt. moslims zijn niet perfect (zoals ik al zei: so many people were the title of a muslim, but they DON'T practice Islam!) niet-moslims zijn ook niet perfect.
zelfs een kind van 5 snapt dit.
iemand in sluier, die bid en alles hoeft niet altijd een betere moslima te zijn! (mensen kunnen dat wel denken omdat zij heel duidelijk zien dat zij met haar religie bezig is) maar weten jullie haar intenties?? dat weet niemand voor 100%, dat weet God alleen! misschien doet zij dit niet uit liefde voor God maar voor iets anders.. een andere vrouw waaraan je bijna niet kan zien dat zij moslim is kan veel betere intenties hebben. wij kunnen niet in iemands hart kijken, dus hoe kunnen wij oordelen??