Lady_M schreef:Maar hoe kun je nou niet in de Big Bang/Evolutie-theorie geloven? Dat snap ik niet...
Het is inderdaad niet mogelijk om te geloven in een wetenschappelijke theorie, daar ben ik het mee eens. Alleen begrijp ik niet dat je zo stellig durft te zeggen dat de big bang en evolutie waarheid zijn. Deze theorieën zijn te onderbouwen en er lijken steeds meer puzzelstukken op hun plaats te vallen, maar er zijn nog zoveel vraagtekens.
Mijn favoriete tegenhanger van de big bang is een theorie van Dhr. Roodenburg (eerder genoemd). Een aanrader voor degenen die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn. Natuurlijk heb ik de kennis niet om een 'harde' mening te hebben over deze theorie, maar zijn oplossing is doodeenvoudig en klinkt aannemelijk.
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?i ... cc&lang=nl
Echter, er zijn er nog niet genoeg gevonden om de evolutie sluitend te bewijzen. Zo is er nog onduidelijkheid over de tussensoorten die ten grondslag lagen aan de overgang naar land- en luchtdieren en de overgang naar mensen.
) we bemoeien ons ermee, en ondergaan het zelf.
)
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat dit alles behalve een openminded discussie is. Dat vind ik jammer. Voor de ene helft is de evolutietheorie absoluut waar, voor de andere helft is het scheppingsverhaal absoluut waar. Op deze manier verzanden discussie is niets meer dan welles, nietus en dat vind ik nogal ergerlijk. Een discussie draait toch om het ook open kunnen staan voor het feit dat je mening evt veranderd? Dat is hier niet het geval
Ik kan beide stellingen verdedigen, heb dat ook gedaan geloof ik. Misschien leer ik op die manier nog iets bij