Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

San

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:07

Karl66 schreef:
Ik vond Wilders ook verschrikkelijk de "ik ben sielugh, jullie willen mij niet"-kaart uitspelen.

En ik vind het echt verbazingwekkend dat Wouter de vraag over de resultaten van de PvdA wegwoof met de opmerking dat links gewonnen heeft Verward Hij heeft 25% van zijn zetels verloren!

Ja daar viel ook mijn bek van open. Het viel mij op dat alleen Rutte van de VVD, die overigens onterecht als grotere verliezer werd behandeld dan de PvdA, hier iets op durfde te zeggen. Hij zei terecht dat Wilders hier niet het ongewenste jongetje uit mocht gaan zitten hangen. De rest hield hier wel heel erg zijn mond op... Rutte zei wat ik dacht op dat moment... hihi en dat heb ik nog niet vaak gehad.

Dat Wouter Bos niet gewoon toegeeft dat hij verloren heeft vind ik ook raar. Heel de campagne heeft hij een wij (pvda) tegen zij (sp, gl) houding gehanteerd en nu is het ineens ja, maar wij (links) hebben gewonnen. Vreemd.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:11

turbotinker schreef:
er is een aanslag-ja dat is toevallig door de Islamitische terroristen gedaan ja...

Precies, altijd moet de afkomst erbij vermeld worden.

Suzy schreef:
Hier moet ik even op reageren....dit is dus een beeld wat o.a. door de media en andere partijen wordt neergezet. Wilders wil de islam helemaal niet verbannen uit Nederland. Hij vind het alleen wel genoeg islam in Nederland en wil de grenzen sluiten en vergroting binnen Nederland voorkomen. Niet door moskeeen en scholen te sluiten, maar geen nieuwe te openen.

Naar mijn mening brengen, in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt, veel van deze moslims (dus voel je niet direct aangesproken Haha!) zelf het wij/zij gevoel door hun geloof zo boven Nederland te zetten. Er is geen ander groep in Nederland wat zo hard z'n geloof boven alles plaatst.
Bovendien kunnen, als de grenzen worden gesloten, deze mensen die wel nederlander zijn en willen blijven/worden ook beter geholpen worden. Nu is het dweilen met de kraan open.

Bovendien zie ik bij Wilders ook daadkracht, wat ik bij veel andere partijen mis. Nu maar hopen dat zijn achterban hetzelfde is en niet zoals bij Pim Fortuyn een stelletje ruziemakers die er zelf enkel beter van willen worden.

Wat betreft je eerste alinea: Ik geloof niet dat een andere partij dit direct tegen zal spreken. Het was toch Wouter Bos die er zo achteraan heeft gezeten dat scholen per se gemengd moeten zijn? (kan er naast zitten). Was het niet onder het kabinet Balkenende dat het migratiepeil wel degelijk ontzettend gedaald is? (en nee, dit kan niet van de een op de andere dag naar 0). Volgens mij gaat Wilders nog wel een stapje verder, vooral met zijn gevaarlijke leuzen.

2e alinea: Natuurlijk, ze lopen wat 'achter' om het zo maar te formuleren, en er is gebrek aan integratie. Maar op deze manier wordt het niet beter. Als je als boeman wordt afgeschilderd ga je je er ook naar gedragen (ken je Das Experiment..?)

3e alinea: Wilders heeft makkelijk praten met z'n daadkracht als hij zo'n klein partijtje vormt die (nog) niet bij de coalitie hoort. Weet je hoe vast je zit aan 100.000 regels en meningen voordat je er iets door kunt krijgen. Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijker roepen.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:13

Sansje schreef:
Karl66 schreef:
Ik vond Wilders ook verschrikkelijk de "ik ben sielugh, jullie willen mij niet"-kaart uitspelen.

En ik vind het echt verbazingwekkend dat Wouter de vraag over de resultaten van de PvdA wegwoof met de opmerking dat links gewonnen heeft Verward Hij heeft 25% van zijn zetels verloren!

Ja daar viel ook mijn bek van open. Het viel mij op dat alleen Rutte van de VVD, die overigens onterecht als grotere verliezer werd behandeld dan de PvdA, hier iets op durfde te zeggen. Hij zei terecht dat Wilders hier niet het ongewenste jongetje uit mocht gaan zitten hangen. De rest hield hier wel heel erg zijn mond op... Rutte zei wat ik dacht op dat moment... hihi en dat heb ik nog niet vaak gehad.

Inderdaad! Ik zat gewoon te applaudisseren hier thuis (voor RUTTE notabene!) De anderen lieten hem de kastanjes uit het vuur halen. En Rutte zei écht wel waar het om ging. "Nee meneer Wilders, u doet GEWOON MEE!" hahaha! Op een gegeven moment werd hij gewoon boos: "Mijn partij is een héél andere partij dan de uwe, en GELUKKIG!" Vork

Overigens had ik tijdens dat gesprek al de hele tijd het gevoel dat Wilders gewoon niet reageert op wat er gezegd wordt, alleen maar bralde "Ja euh, als u NU al mij buitensluit, ja dan wordt het gewoon helemaal niks!" Loser! Verder dan dat en iets over Islamisering (What the f*ck that may be) is hij niet gekomen... Volgens mij wordt dit een eindeloos vasthangende plaat...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:15

turbotinker schreef:
Dát is gewoon een kwestie van mening tita.
Dat jij vindt dat hun zich aan moeten passen etc. is nog heel anders dan dat er op tv opgeroepen wordt 'weg met de Islam'.
Ik vindt dat je het probleem te groot ziet;
mensen onthouden de negatieve dingen over de Islam,maar zien niet dat er 1000-enden allochtonen wél proberen te infiltreren in de nederlandse samenleving.
Zo wordt er getrouwd met nederlandse vrouwen/mannen en spreken ze volleerd nederlands.
Ik vindt dat je niet ieder mens over 1 kam moet scheren.

Een aantal jaren geleden was dit hetzelfde met 'negers',
en daar hoor je niemand meer over.

De media speelt ook een grote rol bij de haat richting Islam;
er is een aanslag-ja dat is toevallig door de Islamitische terroristen gedaan ja...
Maar hoeveel mensen heeft het duitse volk wel niet uitgeroeit?
Héél veel,maar iedere nederlander gaat wel op vakantie naar duitsland.

ik zeg niet weg met islam maar ik denk dat jij in noorden woont van Nederland maar iig niet Randstad anders zou je wel anders spreken

je moest eens weten hoeveel negers er moslim zijn dit gaat echt niet alleen over turken.
islam hoeft niet weg en de moskeen ook niet maar aub geen islamitische scholen dat gaat niet die mensen moeten goed nederlands leren en normen en waarden en dat gebeurd niet op zo'n school

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:16

Lenn...we zitten op één lijn Ja

Suzy,volgens jou wil Wilders de Islam niet uitroeien,alleen vriendelijk indammen...?
Hoe verklaar je dan dat hij notabene op tv roept; 'weg met de Islam'.
Dat zegt hij vast niet omdat hij die mensen zo graag mag,of omdat hij zin heeft om hun ook als deel van het nederlandse volk te accepteren....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:17

Het is en blijft een one-issue partij... hoe lang hij ook volhoudt dat het niet zo is... en daar zien de andere partijen niks in en dat kan ik me voorstellen..

Ik was het ook roerend eens met Rutte en dacht bij mezelf... waar blijft de rest... waarom laten ze die Wilders zo zielig doen over dat niemen hem niet wil... dat wil hij juist graag. Kijk naar het Vlaams Blok, niemand wil hun en ze worden groter en groter. Dat is precies wat Wilders wil. Dus hop gewoon met zn allen zeggen dat ze hem heus serieus nemen. Hij is nu eenmaal de 5e partij van NL en dus zal er ook met hem onderhandeld moeten kunnen worden... niet dat het op iets uit zal lopen waarschijnlijk, maar van te voren buiten sluiten kan ook niet...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:18

[/quote]

Inderdaad! Ik zat gewoon te applaudisseren hier thuis (voor RUTTE notabene!) De anderen lieten hem de kastanjes uit het vuur halen. En Rutte zei écht wel waar het om ging. "Nee meneer Wilders, u doet GEWOON MEE!" hahaha! Op een gegeven moment werd hij gewoon boos: "Mijn partij is een héél andere partij dan de uwe, en GELUKKIG!" Vork

Overigens had ik tijdens dat gesprek al de hele tijd het gevoel dat Wilders gewoon niet reageert op wat er gezegd wordt, alleen maar bralde "Ja euh, als u NU al mij buitensluit, ja dan wordt het gewoon helemaal niks!" Loser! Verder dan dat en iets over Islamisering (What the f*ck that may be) is hij niet gekomen... Volgens mij wordt dit een eindeloos vasthangende plaat...[/quote]

Same here! Ik had ook niet gedacht dat ik nog eens Marc Rutte zou toejuichen, maar ik vond hem gisteren in het einddebat erg sterk tegen Wilders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:19

Lenn schreef:
tita schreef:
Nederland is ook niet zo'n lievertje hoor we zijn een klein landje maar doen gewoon mee aan afganistan enzo.

Islam kun je niet uitroeien maar je moet proberen dingen tegen tegaan zoals sommige imams met hun discriminerende uitspraken.
Die mensen moeten dingen accepteren omdat die in Nederland zijn toegestaan want ze wonen in Nederland.

Hebben niet het recht te zeggen dat homo's walgelijk zijn en uitgeroeid moeten worden en dat als hun kinderen naar een gewone school gaan dat ze bedorven worden en dat god een l#l is enz enz

Tjee wat ben jij ongenuanceerd. De eerste zin slaat alles.
Maare, je vindt niet dat zij mogen zeggen dat ze homo's walgelijk vinden, maar jij mag wel zeggen dat zij walgelijk zijn.. Verward Wat mij betreft heb jij er helemaal niks mee te maken wat zij vinden of zeggen. Live and let live. Inderdaad, je hebt er wel wat mee te maken als zij je bedreigen. Maar dat is volgens mij alleen maar hoe jij het opvat vanuit je angst. Wat was je onderschrift ook alweer?
En je zegt dat je ze niet uit kunt roeien, als het wel had gekund had je het dan gewild?

volgens mij snap jij mij niet...
ik bedoel Nederland heeft kritiek op america maar ondertussen helpen wij wel.
Ik zeg niet dat we ze uit moeten roeien hoe kom je daar nou bij??????? Boos!
Maar laten zo als het nu is...islamitische scholen horen niet thuis in Nederland

Ik vind zo'n imam veel invloed hebben en als hij zegt homo's moeten dood.....dan denk ik hallo in Nederland hoeven ze niet dood het is hier geaccepteert

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:20

tita schreef:
turbotinker schreef:
Dát is gewoon een kwestie van mening tita.
Dat jij vindt dat hun zich aan moeten passen etc. is nog heel anders dan dat er op tv opgeroepen wordt 'weg met de Islam'.
Ik vindt dat je het probleem te groot ziet;
mensen onthouden de negatieve dingen over de Islam,maar zien niet dat er 1000-enden allochtonen wél proberen te infiltreren in de nederlandse samenleving.
Zo wordt er getrouwd met nederlandse vrouwen/mannen en spreken ze volleerd nederlands.
Ik vindt dat je niet ieder mens over 1 kam moet scheren.

Een aantal jaren geleden was dit hetzelfde met 'negers',
en daar hoor je niemand meer over.

De media speelt ook een grote rol bij de haat richting Islam;
Maar hoeveel mensen heeft het duitse volk wel niet uitgeroeit?
Héél veel,maar iedere nederlander gaat wel op vakantie naar duitsland.

ik zeg niet weg met islam maar ik denk dat jij in noorden woont van Nederland maar iig niet Randstad anders zou je wel anders spreken

je moest eens weten hoeveel negers er moslim zijn dit gaat echt niet alleen over turken.
islam hoeft niet weg en de moskeen ook niet maar aub geen islamitische scholen dat gaat niet die mensen moeten goed nederlands leren en normen en waarden en dat gebeurd niet op zo'n school

Nee ik woon in het Oosten,en ik weet echt wel wat allochtoniteit inhoudt hoor Clown
En nee,daar zou ik niet anders van spreken.
Jij vergeet dat er bij die 20 vervelende moslims bij jou uit de straat,ook 20 vervelende nederlanders zitten.
Heel veel mensen zien dat nog wel eens over het hoofd!
Ik vind niks vervelender dan ons eigen gierige,heetgeblakerde,nederlandse volk!

Verder nem ik het niet op voor buitenlanders,ik had liever ook gezien dat nederland gewoon nederland bleef...Maarja,mensen komen hierheen voor een beter leven,dus laten we er met zijn allen iets van maken,niet?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:20

[/quote]

islam hoeft niet weg en de moskeen ook niet maar aub geen islamitische scholen dat gaat niet die mensen moeten goed nederlands leren en normen en waarden en dat gebeurd niet op zo'n school[/quote]

Zo vind ik op mijn beurt dat er wel andere mensen zijn die zich eerst beter zélf bezig houden met normen en waarden vooraleer ze dit van een andere groep gaan verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:21

tita schreef:

Nou, sorry hoor, maar énig idee waar de MEESTE extreem-rechtse groeperingen zitten? In Groningen en in Limburg/Brabant (noorden van Limburg, oosten van Noord-Brabant als ik het goed is). Dus uit "het noorden" komen en dáárom niet tegen de islam zijn? het spijt me hoor, maar nee.

Net zo goed ken ik GENOEG mensen uit de randstad met zo'n opvatting.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:22

Uit de uitslagen gister bleek dat de hoogste percentages Wilders stemmers in Limoland woonden...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:23

Nouks schreef:
tita schreef:

Nou, sorry hoor, maar énig idee waar de MEESTE extreem-rechtse groeperingen zitten? In Groningen en in Limburg/Brabant (noorden van Limburg, oosten van Noord-Brabant als ik het goed is). Dus uit "het noorden" komen en dáárom niet tegen de islam zijn? het spijt me hoor, maar nee.

Ik snap je reactie,maar ik denk dat ze bedoelt dat het allochtonen probleem meer aanwezig is in de randstad dan op het platte land...?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:23

chevax schreef:

[/quote]

Zo vind ik op mijn beurt dat er wel andere mensen zijn die zich eerst beter zélf bezig houden met normen en waarden vooraleer ze dit van een andere groep gaan verwachten.
[/quote]

ja natuurlijk maar de buitenlandse generatie is de snels groeiende generatie......dus als we dadelijk allemaal scholen krijgen van bepaalde afkomst of geloven dan moeten wij misschien ooit een andere taal leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:24

turbotinker schreef:
Ik snap je reactie,maar ik denk dat ze bedoelt dat het allochtonen probleem meer aanwezig is in de randstad dan op het platte land...?

Nou, maar dat ís dus helemaal niet zo. Die tweestrijd is zelfs veel sterker in "de provincie".

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:28

[/quote]
[/quote]
Ja Ja Afgod

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:29

tita schreef:
volgens mij snap jij mij niet...

Ik zeg niet dat we ze uit moeten roeien hoe kom je daar nou bij??????? Boos!
Maar laten zo als het nu is...islamitische scholen horen niet thuis in Nederland

Ik vind zo'n imam veel invloed hebben en als hij zegt homo's moeten dood.....dan denk ik hallo in Nederland hoeven ze niet dood het is hier geaccepteert

Ik snap je inderdaad niet Haha! Waarom trek je het je zo aan wat zo'n imam zegt?

Hoe ik bij dat uitroeien kom:
tita schreef:
Islam kun je niet uitroeien maar je moet proberen dingen tegen te gaan

En ik vroeg niet meer dan: je zegt dat je ze niet uit kunt roeien, als het wel had gekund had je het dan gewild?

Enne hoe oud ben je als ik vragen mag?

chevax schreef:

Dit wilde ik nou net zeggen ja! En als je dat niet kan dan eh.. moet je maar gewoon het land uit!! *LOL*

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:30

Nouks schreef:
turbotinker schreef:

Nou, maar dat ís dus helemaal niet zo. Die tweestrijd is zelfs veel sterker in "de provincie".

Dat snap ik,maar zij dénkt dit misschien,omdat zij het probleem in haar woonplaats als heel ernstig ervaart?
Ik woon zelf in het boeren-oosten en ik merk dat buitenlanders hier juist veel moeite hebben zich aan te passen.
Boeren moeten er niet zoveel van hebben,met als gevolg dat er twee groepen compleet langs elkaar heenlopen.
Buitenlanders voelen zich hierdoor benadeelt en gaan zich misdragen.
Ze komen veel minder in aanraking met de sociale samenleving en hebben dus ook meer moeite zich aan te passen.
Maargoed,in de randstad wonen simpelweg méér buitenlanders,omdat er überhaupt meer mensen wonen.Daarom valt het misschien meer op in allochtoon-rijke gebieden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:31

Ik vind het heel erg dat mensen zo vreselijk reageren op 'buitenlanders' (waarvan velen geboren zijn in NL). Ik hou niet van extremisme (wie wel?), maar ik vind dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren. Ik vind ook niet dat er speciale moslimscholen moeten komen, maar ik vind dat ook over christelijke scholen, heel eerlijk gezegd. Ik word ook wel eens gek van de Marokkaanse jongens die me een naar woord toeroepen. En vind ook dat daar iets aan gedaan moet worden. Net als tegen de homohaat en noem maar op. Ik ben daar te openminded voor.

Hoe je het ook wendt of keert, we zullen SAMEN iets aan deze problemen moeten doen. Die mensen wonen hier nou eenmaal. Zij moeten leren zich aan te passen aan NL en wij moeten leren dat er meerdere groeperingen in NL wonen.
Als we allemaal onze houding nou eens wat meer nuanceren, ons wat meer openstellen voor de andere partijen. De houding die ik van velen hoor, zijn gebaseerd op angst en onwetendheid. Ik woon sinds een paar jaar niet meer in de stad, omdat ik de mentaliteit van zowel de allochtonen als van de autochtonen niet meer zo kon waarderen. En het me te druk werd, ook qua verkeer e.d. Wat ik wil zeggen is, je kunt roepen dat de allochtonen 'haat' zaaien, maar naar mijn idee doen sommige Nederlanders precies hetzelfde. En zo los je de problemen nooit op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:33

Ja precies turbotinker. Ik ben zelf meerdere keren per week in Amsterdam, en daar vind ik de sfeer tussen mensen onderling (allochtoon, autochtoon) een stuk prettiger en relaxter dan hier in het oosten. Ondanks dat het op straat misschien allemaal wat "gekleurder" is. Rotterdam is misschien een beetje een probleemgeval in de randstad, maar de grotere problemen vind je vooral op het platteland.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:34

Daar sluit ik me bij aan Nadya OK dan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:35

hmmmmmmmm ik ben 30 en heb in rotterdam gewoond gewerkt en gestudeerd en heb onee ik had heel veel buitenlandse vrienden dus ik ben echt niet rechts maar ik vond het wel vervelend als mijn 2 vriendinen indische tegen elkaar gaan praten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:37

tita schreef:
hmmmmmmmm ik ben 30 en heb in rotterdam gewoond gewerkt en gestudeerd en heb onee ik had heel veel buitenlandse vrienden dus ik ben echt niet rechts maar ik vond het wel vervelend als mijn 2 vriendinen indische tegen elkaar gaan praten

Ach, dat doen Nederlanders bij elkaar ook in het buitenland, hoor. Haha! Haha! Haha!
Als je daar al een probleem over gaat maken......

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:38

Lenn schreef:
Wat betreft je eerste alinea: Ik geloof niet dat een andere partij dit direct tegen zal spreken. Het was toch Wouter Bos die er zo achteraan heeft gezeten dat scholen per se gemengd moeten zijn? (kan er naast zitten). Was het niet onder het kabinet Balkenende dat het migratiepeil wel degelijk ontzettend gedaald is? (en nee, dit kan niet van de een op de andere dag naar 0). Volgens mij gaat Wilders nog wel een stapje verder, vooral met zijn gevaarlijke leuzen.

2e alinea: Natuurlijk, ze lopen wat 'achter' om het zo maar te formuleren, en er is gebrek aan integratie. Maar op deze manier wordt het niet beter. Als je als boeman wordt afgeschilderd ga je je er ook naar gedragen (ken je Das Experiment..?)

3e alinea: Wilders heeft makkelijk praten met z'n daadkracht als hij zo'n klein partijtje vormt die (nog) niet bij de coalitie hoort. Weet je hoe vast je zit aan 100.000 regels en meningen voordat je er iets door kunt krijgen. Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijker roepen.

Hoe vinden jullie dan dat dhr. Wilders zich moet gedragen, ik denk dat hij met zijn standpunten het nooit goed doet Knipoog Het is nl. net zo gemakkelijk om je als underdog te gedragen als, als underdog te worden aangewezen...

En dat gebrek aan integratie is makkelijker op te lossen wanneer je de genzen (weliswaar beperkt) sluit, dit is, zoals ik al zei, makkelijker dan dweilen met de kraan open en het probleem niet bepaald oplossen door de maatregelen die het vorig kabinet heeft genomen.

turbotinker schreef:
Lenn...we zitten op één lijn Ja

Suzy,volgens jou wil Wilders de Islam niet uitroeien,alleen vriendelijk indammen...?
Hoe verklaar je dan dat hij notabene op tv roept; 'weg met de Islam'.

En zo kun je ook van die (negatieve) one-liners maken over alle andere partijen..... Dit zegt mij niet zoveel. Ik ga meer voor de inhoud.

[qoute]Dat zegt hij vast niet omdat hij die mensen zo graag mag,of omdat hij zin heeft om hun ook als deel van het nederlandse volk te accepteren....
[/quote]

tja, dat is een zeer subjectief beeld.....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:39

Tja...het feit 'allochtonen' blijft gewoon heel dubbel in nederland.

Enerzijds is nederland een heel erg 'groepsgevoel-samenleving'.
We willen graag met ons kleine landje trots zijn,we zijn trots dat we nederlanders zijn [goed,de meesten].
En het is ook een beetje moeilijk dat nederland straks voor meer dan 10% uit allochtonen bestaat.Heel veel mensen kunnen daar niet mee uit de voeten want nederlands 'is van ons'.

Anderzijds vindt ik dat we over het algemeen heel goedgezint zijn met buitenlanders;
er zijn heel wat landen in de wereld die de grenzen gesloten houden,en de andere kant op kijken.
Nederland heeft het nou eenmaal op zich genomen om mensen te helpen die uit hun land vluchten.
Als men dan merkt dat je het in nederland beter kan krijgen dan in je thuisland,dan ben je toch gek als je niet gaat?

En iedereen roept; 'buitenlanders moeten zich aanpassen'
maar WIJ moeten ons ook aanpassen aan hén,ookal is het 'ons' land.