Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
c_alsemgeest schreef:De kloof tussen CDA en GLPVDA is groter hoor
Gruis schreef:Eens. Ik ben het niet altijd met hem eens (geweest), maar ik kan anderen benoemen die zijn voorbeeld (imo) zouden kunnen/moeten volgen.F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
Dan vatten wij dit denk ik heel anders op. Het is met Timmermans als lijsttrekker tot 2 keer toe niet gelukt om het gewenste resultaat te halen. Is aftreden dan de reactie van een klein kind, of het nemen van verantwoordelijkheid als volwassene?
F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
Elisa2 schreef:Dan verschillen we daarin van mening.Nou ik vond het echt niet meevallen, en vrees echt voor herhaling.
Wilders heeft niets waargemaakt maar van der Plas wel in mijn ogen. (wolven, verbetering leefomstandigheden dieren in dierenhouderij convenant, en nog wel wat zaken)
Ben ook benieuwd hoe de politiek nu om denkt te gaan met het nieuwe stikstof rapport.
Maar goed, eerst maar wachten op de definitieve uitslag en formatie.
_San87_ schreef:BigOne schreef:Los van alle drama, of je partij nú gewonnen of verloren heeft, Nederland heeft gewonnen met deze uitslag, de democratie.
En daar mogen we links, midden, rechts heel blij mee zijn.
Hear hear.
BigOne schreef:Los van alle drama, of je partij nú gewonnen of verloren heeft, Nederland heeft gewonnen met deze uitslag, de democratie.
En daar mogen we links, midden, rechts heel blij mee zijn.
Gruis schreef:F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
Dan vatten wij dit denk ik heel anders op. Het is met Timmermans als lijsttrekker tot 2 keer toe niet gelukt om het gewenste resultaat te halen. Is aftreden dan de reactie van een klein kind, of het nemen van verantwoordelijkheid als volwassene?
Ik vind het, ook bij sport, altijd zo zonde of jammer wanneer er gesproken wordt van een nederlaag, ipv te richten op wat wel is gelukt. Je kan ook afzwaaien met een meer hoopvolle tekst.
Komt erg over als niet tegen je verlies kunnen.