Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:11

Musk wil een nieuwe politieke kracht in de VS creëren.
https://x.com/nexta_tv/status/1931282796179251562

Elon Musk heeft op X opnieuw zijn steun uitgesproken voor het creëren van een nieuwe politieke kracht in de VS: The America Party.

Volgens hem bleek uit een peiling op het platform dat ongeveer 80% van de gebruikers voorstander is van het oprichten van een partij die de ‘centristische meerderheid’ vertegenwoordigt.

Musk benadrukte dat deze nieuwe partij gematigde standpunten en gezond verstand moet uitstralen en dat het Amerikanen moet verenigen die genoeg hebben van de toenemende polarisatie van het huidige tweepartijenstelsel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:19

Babootje schreef:
Musk wil een nieuwe politieke kracht in de VS creëren.
https://x.com/nexta_tv/status/1931282796179251562

Elon Musk heeft op X opnieuw zijn steun uitgesproken voor het creëren van een nieuwe politieke kracht in de VS: The America Party.

Volgens hem bleek uit een peiling op het platform dat ongeveer 80% van de gebruikers voorstander is van het oprichten van een partij die de ‘centristische meerderheid’ vertegenwoordigt.

Musk benadrukte dat deze nieuwe partij gematigde standpunten en gezond verstand moet uitstralen en dat het Amerikanen moet verenigen die genoeg hebben van de toenemende polarisatie van het huidige tweepartijenstelsel.

Musk wil zelf president worden. Maar dat kan niet in het huidige Amerikaanse bestel omdat hij niet als Amaerikaan geboren is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:27

IMANDRA schreef:
Wel een heel erg duidelijke door chatGPT geschreven tekst B-)

Ik herken de zinsstructuur en emdashes die chatGPT gebruikt haha.

Mee eens dat het erg AI taal is, maar het is wel jammer dat ChatGPT de em dash aan de schandpaal genagelt heeft.
Als iemand nu een em dash gebruikt wordt je meteen van AI beticht.

nps

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:29

“Moderate views and common sense”.
Van musk. Jaja. Ik ben sceptisch.

Ik denk de hele tijd, boy, that escalated quickly. En daarna ben ik gewoon weer verdrietig over de staat van de wereld en het soort mensen wat heel rijk wordt en de mensen die deze nare mensen dan weer mandaat geven om nare dingen te doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:31

Mungbean schreef:
IMANDRA schreef:
Wel een heel erg duidelijke door chatGPT geschreven tekst B-)

Ik herken de zinsstructuur en emdashes die chatGPT gebruikt haha.

Mee eens dat het erg AI taal is, maar het is wel jammer dat ChatGPT de em dash aan de schandpaal genagelt heeft.
Als iemand nu een em dash gebruikt wordt je meteen van AI beticht.

Oh zeker, de emdash zit ook in mijn schrijven en krijg op m’n werk nu soms commentaar dat ik ze weg moet halen want oh wee als de klant misschien denkt dat het ChatGPT is :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 12:37

Je hebt een AI onderschrift :D }:)
(Met een menselijke spatie)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:13

Mungbean schreef:
Je hebt een AI onderschrift :D }:)
(Met een menselijke spatie)

Hahaha nu je het zegt :))

Oké sorry nu weer ontopic :Y)

nps schreef:
“Moderate views and common sense”.
Van musk. Jaja. Ik ben sceptisch.

Ik denk de hele tijd, boy, that escalated quickly. En daarna ben ik gewoon weer verdrietig over de staat van de wereld en het soort mensen wat heel rijk wordt en de mensen die deze nare mensen dan weer mandaat geven om nare dingen te doen.

Dat vooral. Ik ben heel benieuwd hoe eventuele volgende verkiezingen gaan, of het volk laat zien of ze hiermee eens zijn of niet. De richting van de VS nu..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 15:13

De reis van de VS nu is down the drain, gelukkig komen steeds meer mensen op straat in opstand tegen de als ice agenten verklede proud boys. Het is echt totale waanzin wat trump aanricht .

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 16:00

Ik ben wel blij dat er steeds meer filmpjes opduiken van mensen die proud boys wegjagen, of op andere manieren in opstand komen. Het is er wel, maar ik denk dat veel van dat soort content verstopt is, todat je algoritme die dingen tevoorschijnt haalt. Vind het ook fantastisch om te zien dat die proud boys wel echt bang zijn voor de menigte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 09:42

Ik hoop nog steeds dat dit het stukje is van het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt.
Dat alles nu naar de klöte geholpen wordt. Alle vieze vuiligheid nu naar boven komt. En dat daarna een massale golf op gang komt om alles serieus aan te pakken en positief te verbeteren op een manier die eerder niet kon omdat het te rigoreus was.....maar op het moment dat alles toch al gesloopt is heb je met een beetje geluk wèl de ruimte (en meer steun) om het veel beter weer op te bouwen :)

Ik krijg wel een positieve vibe van Elon met zijn 'nieuwe politieke kracht' want er moet daar wel echt iets veranderen. Of Elon nou de juiste persoon is om dat voor elkaar te krijgen is weer iets anders :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:00

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:04

Helemaal in de VS, denk ik. Heftig, hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:05

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:27

Het past perfect bij een land dat op weg is een dictactuur te worden. Er wordt met veel geweld tegen demonstranten opgetreden en demonstraties worden met extreem geweld de kop ingedrukt. Zodat de meesten het wel uit hun hoofd laten te demonstreren.

De beelden die nu in LA gemaakt zijn zijn al op zoveel andere plekken in de wereld opgenomen. Het laat kaar even weer zien dat geen enkel land hier immuum voor is. De vraag is. Hoe lang duurt het dat de wil van de demonstranten gebroken is.

In ons eigen land hebben we de Februaristaking van 1941 gehad die keihard de kop is ingedrukt en waarna er grote repressie volgde waardoor je het demonstreren wel uit je hoofd liet. Bij de Februaristaking bij ons ging destijds over het deporteren van de eerste joden. Doodenge overeenkomsten met de protesten in LA als je het mij vraagt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:38

De gouverneur van Californië is een hele goede, democraat, getrouwd, gay en heeft een van de best presterende blauwe staten. Trump zinspeelde deze week om alle ondersteuning stop te zetten voor Californië. Waarop Gavin Newsom ( gouverneur) zei dat het dan misschien beter was om de 80 miljard taxes maar niet meer af te dragen om de rode staten in leven te houden.
Trump en z’n maatjes willen newsom weg, dat hebben ze na de branden al geprobeerd en nu sturen ze hem het leger op z’n dak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:42

Newsom is toch niet gay :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:47

BigOne schreef:
De gouverneur van Californië is een hele goede, democraat, getrouwd, gay en heeft een van de best presterende blauwe staten. Trump zinspeelde deze week om alle ondersteuning stop te zetten voor Californië. Waarop Gavin Newsom ( gouverneur) zei dat het dan misschien beter was om de 80 miljard taxes maar niet meer af te dragen om de rode staten in leven te houden.
Trump en z’n maatjes willen newsom weg, dat hebben ze na de branden al geprobeerd en nu sturen ze hem het leger op z’n dak.

Newson heeft geopperd Californie onafhankelijk te verklaren.
Trump zet het leger in om de opstanden te onderdrukken.
Het gaat lekker in de USA

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:49

De vraag is alleen hoe lang kan dit verzet aanhouden. En welke mogelijkheden heeft Trump om deze mensen af te zetten.

Tegen zwaar bewapende en getrainde soldaten begin je niet zoveel. Maar de VS heeft wel de potentie om in een burgeroorlog terecht te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:18

pmarena schreef:
Newsom is toch niet gay :?

Klopt, verwisselde hem met een andere democraat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:25

Het eerste wat Hitler deed in 1933 was 8000 veroordeelden gratie schenken, sounds familiar !
Huidige regering van USA gaat vol op het fascistische orgel. En dat kan ook hier gebeuren!!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:34

BigOne schreef:
Het eerste wat Hitler deed in 1933 was 8000 veroordeelden gratie schenken, sounds familiar !
Huidige regering van USA gaat vol op het fascistische orgel. En dat kan ook hier gebeuren!!

.
Er zijn zeer veel zaken die op zijn minst overeenkomsten hebben met de tijd van Hitler.

De capitoolbestorjingen hadden ook op zijn minst enkele overeenkomsten met een poging tot een staatsgrreep die Hitler in 1924 heeft geprobeerd.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bierkellerputsch

Natuurlijk waren de omstandigheden heel anders dan bij de capitoolbestorming. Maar er zijn wel degelijk overeenkomsten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:34

Ik begreep ook dat het inzetten van de National Guard door de president ook niet constitutioneel is. Dat kan alleen met toestemming van de Gouverneur Gavin Newsome. Dat was dus voor Trump wederom buiten zijn boekje.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:06

Ook bijzonder dat Trump hiervoor wel de NG wil inzetten. Dat had ie met de capitoolbestorming moeten doen...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:32

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 14:00

Of wil het niet zien, bijvoorbeeld.
Want zelfs al zou in de komende tijd een komkommer 20 dollar gaan kosten en een doosje eieren 120 dollar, dan zullen er nog mensen zijn die zeggen/denken/zichzelf hebben wijsgemaakt dat het bijvoorbeeld door Biden komt. :+