Echwel schreef:Normaal fietsen wij hele stukken met de honden los waar dat kan
Bospaden, zandpaden enz
Nu zij we echt alerter en durven we ze niet meer mee te laten rennen in gebieden rondom ons heen
Ook losloopgebieden beginnen eng te worden
Vandaag stukje gereden en ze bij de wythmen plas losgelaten
Test
Jessix schreef:Ja die meerdere wolven vind ik ook een groter risico. Maar dan nog red ik mezelf wel. Maar met een labrador in een boom klimmen is weer een grotere uitdaging.

Test
tamary schreef:Wat mij ook zorgen baard nu is meer zichtmeldingen van 2 of meer wolven, tot voor kort was het eigenlijk altijd maar 1 wolf.
Klopt dat ook met wat mensen hier weten van lokale meldingen die niet in de app gemeld worden en in het topic staan?
Test
Femke_Tweety schreef:Same, met daarbij dat fietsen voor mij persoonlijk helaas fysiek onmogelijk is.
Maar zelfs als ik het kon zou het mijn zorg om mijn hond niet wegnemen (behalve als hij in een fietsmand zou zitten, maar dat gaat voorbij aan het doel om hem fysiek beweging te geven)
Fietsen of ook wandelen, nu op dit moment de contacten nog vooral met individuele wolven zijn, is ook niet meteen de ergste angst, hoewel wel nu al beperkend.
Maar het moment dat er confrontaties gaan komen tussen mensen met roedels wolven, wordt het wel nog enger.
(Stap 7 escalatieladder, we zitten in Nederland nu afhankelijk van locatie tussen 0 en 6. (Noord Holland, vs de Utrechtse en Veluwse roedels)
En met 6 komt het wel in die richting van 7 natuurlijk. Of dat deze maand is, Januari, volgende zomer of pas over twee jaar, daar durf ik niets zinnigs over te zeggen.
Maar dat we volgens die escalatieladder die richting in gaan, en dat dat nog altijd progressief is, is wel iets dat me serieus zorgen baart.
Dus er is het nú, met mijn hond en het minder ontspannen lopen,
En er zijn de zorgen over de ontwikkelingen die ik zie, die 'keurig' precies de stappen volgen van die escalatieladder, en waar dat uiteindelijk gaat eindigen.
Dus de zorgen in het nu zijn voor mij niet exact dezelfde als de zorgen voor de toekomst, vam zeg de komende 5 jaar.
Let de Stigtepad is mij zéér zéér bekend, ik heb zeven jaar direct aan dat pad gewoond en er vele, vele kilometers gewandeld.
Test
Rizette schreef:Mist ,waar is hier. Noord Brabant?
Test
Om er nog één keer op terug te komen.
Zie hierboven 5 quotes. Het zijn allemaal originele berichten die verder geen quote van iemand anders bevatten.