Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:45

Oh, dat wist ik ook niet! Dus eigenlijk geen optie voor Nederland. Tenzij we uit de EU stappen..
Dat zal voor Wilders meewegen om die Nexit te realiseren dan, denk ik.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:51

Calimero gedrag? Er zijn in korte tijd al heel wat mensen afgehaakt in dit topic omdat ze worden aangevallen, weggepest of weggezet. Is dat de bedoeling van dit politieke topic? Of van Bokt in het algemeen? Trekt niemand zich persoonlijk iets aan als mensen hier aangeven weg te gaan?

Moet er misschien een disclaimer op bij dit topic als “Alleen voor Bokkers die het met onze (groeps)standpunten eens zijn?”

Hoe dan ook, ik ben totaal niet zielig, heb een dikke huid, maar verwacht wel dat de boktregels nageleefd (en Bokkers anders aangepakt) worden.
Ik ben hier om te blijven en wat mij betreft gaan we snel terug naar de actualiteit, met iedereen die wat wil plaatsen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:54

lies schreef:
Oh, dat wist ik ook niet! Dus eigenlijk geen optie voor Nederland. Tenzij we uit de EU stappen..

Nexit gaat geen andere potentiële coalitiepartner zich aan wagen, dus dat kan 'ie wel vergeten gelukkig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:57

AS,
Als meelezer kan ik alleen maar zeggen, dat jij met name dit topic iedere x laat ontsporen.

Je doet vooral aan cherry picking, plaatst regelmatig fakenews en zeker val je ontzettend vaak in herhaling.
Ik vind vooral dat je zuigt!
Jammer !

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:04

Electra63 schreef:
AS,
Als meelezer kan ik alleen maar zeggen, dat jij met name dit topic iedere x laat ontsporen.

Je doet vooral aan cherry picking, plaatst regelmatig fakenews en zeker val je ontzettend vaak in herhaling.
Jammer !

Even opgezocht; dit was jouw enige andere bijdrage in dit topic:

Electra63 schreef:
Top analyse ! Echt een Baudet-volger :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:10

Exitium schreef:
lies schreef:

Nexit gaat geen andere potentiële coalitiepartner zich aan wagen, dus dat kan 'ie wel vergeten gelukkig.

Nee, dat denk ik idd ook hoor (gelukkig!), maar dat zal wel 1 van de belangrijkste redenen zijn dat hij het wel zou willen, bedoelde ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:11

Exitium schreef:
lies schreef:

En dat geldt voor het overgrote deel van de PVV plannen. Constitutioneel of in EU verband niet haalbaar. Dus waarom iedere keer dezelfde discussie? Zitten we ineens op Twitter? Iedereen zit te zenden maar niemand luistert meer?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:12

Cowboy55 schreef:
En dat geldt voor het overgrote deel van de PVV plannen. Constitutioneel of in EU verband niet haalbaar. Dus waarom iedere keer dezelfde discussie? Zitten we ineens op Twitter? Iedereen zit te zenden maar niemand luistert meer?

Ik luister wel hoor (naar de meesten dan :+ ).
Heb me bijvoorbeeld dankzij Ruitje verdiept in het Deense model, vond ik wel interessant en gaf me weer een andere kijk op het asielbeleid hier.
Laatst bijgewerkt door lies op 02-12-23 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:12

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:15

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:23

AppleSter schreef:
Electra63 schreef:
AS,

Jammer !

Even opgezocht; dit was jouw enige andere bijdrage in dit topic:

Electra63 schreef:
Top analyse ! Echt een Baudet-volger :D

Er zijn mensen die lezen mee, die hebben echt geen tijd om te reageren :+ .

Dat gezuig verpest het topic!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:24

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:28

Electra63 schreef:

En jij draagt reuze bij aan de sfeer hier.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:30

Electra63 schreef:

En omdat je echt geen tijd hebt plaats je alleen maar aanvallen op een persoon in plaats van inhoudelijke bijdragen. Logisch.

Ik lees net dit bericht: https://www.telegraaf.nl/nieuws/8096066 ... jsttrekker
Timmermans minst populaire lijsttrekker. Misschien had PVDA/GroenLinks beter een vrouw als lijsttrekker kunnen kiezen?
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 02-12-23 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:31

Ik dacht dat NK moddergooien enkel van toepassing was op de amerikaanse presidentsverkiezingen.
Kunnen we aub on topic verder?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:32

Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-12-23 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:33

AppleSter schreef:
Electra63 schreef:

En omdat je echt geen tijd hebt plaats je alleen maar aanvallen op een persoon in plaats van inhoudelijke bijdragen. Logisch.

Ik lees net dit bericht: https://www.telegraaf.nl/nieuws/8096066 ... jsttrekker
Timmermans minst populaire lijsttrekker. Misschien had PVDA/GroenLinks beter een vrouw als lijsttrekker kunnen kiezen?

Logisch toch? Timmermans heeft een aantal zeer goede politici op de lijst staan zoals Lisa Westerveld , daar gaan ook veel stemmen naar toe. Het is toch het totaal wat telt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:35

BigOne schreef:
pien_2010 schreef:

Daar is vanmiddag een hele discussie uit ontstaan.

Dat mag, maar ik denk er net zo over als deze professor!

Maar Wilders is helemaal niet aan de macht.

Men zou eens serieus moeten nemen en over moeten nadenken, waarom zoveel mensen rechts stemmen. Waarom doen al die mensen dat, in dat antwoord zal men een oplossing moeten vinden.

Maar wat doen velen, ze zetten die kiezers weg, imo werk je dan alleen maar meer rechts in de hand.

En Groen/PvdA verergerd de problematiek enkel in de ogen van die mensen, maar daar wordt volledig overheen gelezen.
En degenen die Gl/PvdA hebben gestemd, zagen Timmermans niet eens zitten en waarom was dat.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:36

Fijn voor mij? Nee hoor, maar ik denk dat PVDA/GroenLinks gezien de wens voor een vrouwelijke lijsttrekker wellicht beter voor een vrouw had kunnen gaan. Wie weet hadden dan meer mensen op PVDA/GroenLinks gestemd?
En ik las het artikel zojuist pas, was te druk vandaag om het nieuws door te spitten (eigenlijk op zoek naar iets wat ik vanmorgen vroeg voorbij zag komen op Telegraaf) en ging na mijn verplichtingen eerst even bijlezen hier.

Wel een enorme overwinning voor Wilders; 2,2 miljoen stemmen op zijn persoon. Supergoed gedaan, al heeft hij mij niet overtuigd in verkiezingstijd. En veel anderen in dit topic ook niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:38

Wokies zijn het toch, die PvdA/gl stemmers!
Ik stem ook altijd op een vrouw trouwens. Maar liefst wel eentje die op een onverkiesbare plek staat, vind ik leuk :+

Het is dus niet dat ik Timmermans niet zag zitten, vond hem de meest capabele man tijdens de verkiezingen, even los van zijn voorkomen in de debatten, want dat had wel wat scherper gemogen. Maar ik stem dus nooit op de bovenste.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:40

BigOne schreef:
Logisch toch? Timmermans heeft een aantal zeer goede politici op de lijst staan zoals Lisa Westerveld , daar gaan ook veel stemmen naar toe. Het is toch het totaal wat telt.

Ik las over GW dat hij 91% (ik kan er een beetje naast zitten) van de stemmen op de pvv heeft gehad.

In het Nederlandse systeem kun je geen voorkeurstem uitbrengen op de lijsttrekker.
In Duitsland schijnt er een hokje bovenaan te staan, dan stem je alleen maar op de lijst, en kun je desgewenst wel een voorkeurstem uitbrengen 'op wie je maar wil' - zelfs op de lijsttrekker.

Het contrast Wilders - Timmermans bevalt mij wel.
[size=7]
(En ik snap dat het koren is op de AS molen.)[/size=7]
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 02-12-23 00:43, in het totaal 3 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:41

Wilders vindt PVV niet extreem rechts. Ik vind dat ook niet. Dan tolereer je bv geen enkele asielzoeker.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:42

BigOne schreef:

Uiteindelijk wel, maar er wordt natuurlijk ook gekeken naar hoeveel procent van de achterban achter de lijsttrekker staat.

Lisa Westerveld ken ik wel, komt mijns inziens erg sympathiek over en neemt ook de moeite een klein gesprekje aan te gaan op Twitter als iemand om verduidelijking van een standpunt vraagt. In mijn geval was dat een tijd geleden toen ze zich hard maakte voor hoogbegaafde kinderen in het onderwijs.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:47

Ik zit trouwens te denken, natuurlijk hebben de GL'ers op iemand van GL gestemd en de PvdA'ers op iemand van PvdA gestemd. Dus het is niet helemaal onlogisch dat Timmermans relatief minder voorkeursstemmen heeft.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 00:49

imaudy schreef:
Wilders vindt PVV niet extreem rechts. Ik vind dat ook niet. Dan tolereer je bv geen enkele asielzoeker.

Tja, één en ander hangt af van je definitie.
Uiteraard staat het iedereen vrij om uit de verschillende definities te kiezen.

Voor mij is het niet zo zeer van belang 'dat je mogelijk toch nog bepaalde asielzoekers tolereert',
maar algemene afkeer.
Marokkanen die maar weg moeten (ondanks een Nederlands paspoort) 'omdat het Marokkanen zijn'.
(Dat gaat meer over 'Nederland voor de Nederlanders' dan over vluchtelingen....)

Het gemak waarmee vluchtelingen neergezet worden als profiteurs.
Mensen die aangeduid worden als 'tsunami' (= één grote ramp, al die mensen, daar kan nooit iets goeds uit voortkomen)
... en zo kan ik helaas nog wel even doorgaan.