Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:51

Ik zei ook heel bewust 'wat meer technische know-how' want je moet al weten dat het er is/bestaat en het vervolgens installeren/aanschaffen. Daar gaat dus zowel wat tijd en kennis in zitten. Ik snap dat je geen expert hoeft te zijn, dat zeg ik ook nergens :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:09

Brainless schreef:
tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Ze mogen geen werk (zowel vrijwillig als betaald) verrichten.

Waarom is die regel er eigenlijk gekomen? En waarom geld dit voor de ene groep niet ( Oekraine) en de ander wel?
Ik snap daar niks van.

Ik denk dat velen dol graag hun handen uit de mouwen willen steken ipv verveelt in de opvang te moeten hangen.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:23

Shadow0 schreef:
Was het niet ons land waar de rechter moest uitspreken dat we vluchtelingen schoon drinkwater moeten bieden, omdat de overheid dat zelf verzaakte? We moesten ons kapot schamen. We hebben echt geen enkele reden om te doen alsof 'wij' het goed voor elkaar hebben en 'zij' zich niet gedragen, we vallen zelf veel harder door de mand met egoïsme en schadelijke omstandigheden. (Die niet zijn opgelost en niet worden opgelost.)

Hear, hear!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:13

Omdat Oekraïners uit de EU komen en dus altijd al zo hier konden komen werken.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:27

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:38

Voorzitter ontneemt PVV-senator het woord vanwege opmerking 'vijfde colonne' - https://nos.nl/l/2448903

Wat is er toch aan de gang?
Als onze volksvertegenwoordigers al zo tekeer gaan hoe kunnen we dan verwachten dat de bevolking elkaar netjes blijft benaderen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:27

En er zitten ook zo te zien geen verdere sancties op, zoals een ban hier op bokt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:37

secricible schreef:

Ahja, duidelijk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:57

Popstra schreef:
secricible schreef:

Ahja, duidelijk

Nee.

Wel Europa niet EU.
Dus tot de oorlog : geen vrij verkeer van personen en goederen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:09

Ja snap hem.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:07

Dit vind ik ook best erg:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... pnames-omt

Je mag kennelijk de opnames niet bewaren, maar het is wel gedaan? Dat geeft geen vertrouwen in het omgaan met vertrouwelijke informatie. Maar nu het er toch is, dan vind ik dat je ook moet weten wat er gezegd is. Niet nu ineens zeggen dat het niet mag. De fout is feitelijk al eerder gemaakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:11

Gezien mensen het nooit goed kunnen doen, hadden ze hier beter ook over kunnen zwijgen.
ik vind het wel goed dat ze het toegeven dat ze toch nog opnames hebben. Ze hadden het ook niet kunnen zeggen..

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:28

germie schreef:
Dit vind ik ook best erg:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... pnames-omt

Je mag kennelijk de opnames niet bewaren, maar het is wel gedaan? Dat geeft geen vertrouwen in het omgaan met vertrouwelijke informatie. Maar nu het er toch is, dan vind ik dat je ook moet weten wat er gezegd is. Niet nu ineens zeggen dat het niet mag. De fout is feitelijk al eerder gemaakt.

Deze redenatie volg ik slecht. Het mocht niet, is blijkbaar toch gedaan. Veranderd niets aan het feit dat was afgesproken dat het vertrouwelijke besprekingen waren, dus nu publiceren zou m.i. onjuist zijn en is toch ook geen aanleiding voor?

Wat Cer zegt, laten we iedere fout die WEL toegegeven wordt koesteren. In mijn beleving is het niet kunnen/willen/durven toegeven een van de grootste manco's van Ruttes kabinetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:38

Echwel schreef:
Voorzitter ontneemt PVV-senator het woord vanwege opmerking 'vijfde colonne' - https://nos.nl/l/2448903

Als onze volksvertegenwoordigers al zo tekeer gaan hoe kunnen we dan verwachten dat de bevolking elkaar netjes blijft benaderen?

Wat mij opvalt is dat ze bewust doen aan "op de man spelen", karaktermoord, bepaalde mensen monddood maken en het is eigenlijk gewoon 1 vies groot psychologisch spelletje ipv dat ze het over de inhoud hebben en het land fatsoenlijk gaan besturen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:43

Elisa maar daar zit denk ik een groot deel van het probleem
De grootste roeptoeters bieden geen oplossingen aan zeggen alleen hoe fout een ander is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:44

Ja dat denk ik ook, het is allemaal wijzen naar een ander ipv ergens inhoudelijk op in gaan. Kom eens met goed onderbouwde oplossingen en dan is al dat gewijs ook niet nodig denk ik dan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:48

Elisa2 schreef:
Echwel schreef:

Wat mij opvalt is dat ze bewust doen aan "op de man spelen", karaktermoord, bepaalde mensen monddood maken en het is eigenlijk gewoon 1 vies groot psychologisch spelletje ipv dat ze het over de inhoud hebben en het land fatsoenlijk gaan besturen.

Ehm, de pvv is geen politieke partij, maar een soort van bedrijf rondom GW en zijn ideeën.

En onze volksvertegenwoordigers doen heel veel, maar ze doen net niet aan besturen. (Dat mag de regering doen 'op basis van vertrouwen' van de Tweede Kamer.)