Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.
Danique_G schreef:Nikass schreef:OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.
Vind ook dat je consistent moet zijn als je die overtuiging hebt. Alle mensen in de aow zonder aanvullend pensioen mogen volgens die theorie dan ook niet klagen. Je hebt het zelf op je afgeroepen. Dat demografisch gezien vergrijzing zou optreden is al lang bekend. Met deze theorie teren zij ook op het werk van een ander. Ik ben ook al bezig met het opbouwen van een pensioen waar ik volledig van kan leven want ik ga er niet vanuit dat er voldoende werkenden zijn die mijn aow kunnen betalen.
Niet dat ik dit denk. Maar ik vind dat als je ergens een mening over hebt, je consistent moet zijn. Je kunt niet tegen de ene groep zeggen dat ze lui zijn en de ander niet.
Danique_G schreef:Nikass schreef:OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.
Vind ook dat je consistent moet zijn als je die overtuiging hebt. Alle mensen in de aow zonder aanvullend pensioen mogen volgens die theorie dan ook niet klagen. Je hebt het zelf op je afgeroepen. Dat demografisch gezien vergrijzing zou optreden is al lang bekend. Met deze theorie teren zij ook op het werk van een ander. Ik ben ook al bezig met het opbouwen van een pensioen waar ik volledig van kan leven want ik ga er niet vanuit dat er voldoende werkenden zijn die mijn aow kunnen betalen.
Niet dat ik dit denk. Maar ik vind dat als je ergens een mening over hebt, je consistent moet zijn. Je kunt niet tegen de ene groep zeggen dat ze lui zijn en de ander niet.
CharleyT schreef:Elisa2 schreef:Ik vraag me af wie de gasrekening betaald bij alle woningen van de asielzoekers die niet mogen werken...
Wordt betaald uit de grote pot die de belastingbetalers elk jaar vullen.
Danique_G schreef:Daarnaast, de universele rechten van de mens zijn geratificeerd hier en dit is een verzorgingsstaat. Je bouwt niet opeens meer mensenrechten op als je geld betaald. Dat is nogal pervers.
Nikass schreef:OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.
Danique_G schreef:Omdat dit een zorgstaat is en toen de huidige aow-ers nog werkten zij geen belasting betaalden voor hun eigen aow maar voor de aow destijds. Er zijn gevallen waarbij er geen moeite is gedaan een aanvullend pensioen op te bouwen terwijl de demografische problemen allang duidelijk waren. Waarom niet kritisch op die groep? Als de aow omhoog gaat komt dat voor mijn rekening terwijl als je de eerder genoemde redenering doortrekt ze ook zelf hadden kunnen zorgen voor aanvullend pensioen. Nogmaals, voor iedereen begint te roepen. Het is niet dat ik dit denk maar wees consistent en niet hypocriet in je beredenering
Daarnaast, de universele rechten van de mens zijn geratificeerd hier en dit is een verzorgingsstaat. Je bouwt niet opeens meer mensenrechten op als je geld betaald. Dat is nogal pervers.
Danique_G schreef:Mee eens Sanseviera. Ik maak mij over dezelfde dingen zorgen. Vandaar dat ik steeds meer investeer in laag risico lange termijn voor mijn pensioen. Ik denk dat er niets over blijft van zowel mijn aanvullende pensioen en aow. Nikas deelde eerder al hoe het beleid in elkaar steekt en dat lijkt me een scherp beleid dat enkel vluchtelingen binnen laat. Maar hoe het in realiteit verloopt is zo truttig en traag naar mijn idee. Heb het idee dat het daar helemaal misgaat juist, niet eens wat het theoretisch gezien had moeten zijn. En werken zou inderdaad een boel helpen. Er zijn echt vluchtelingen die gewoon gestudeerd zijn. Een vriend van mij komt uit Syrië en was daar bezig met een phd in computer science of iets. Wordt hier niet erkend. En natuurlijk is dat met een reden, maar die jongen heeft echt een goed stel hersenen. Resultaat: eindigt met een laag geschoold baantje terwijl er zoveel vraag is naar profielen zoals die van hem! Daar mag echt mee scherpte inkomen.
Mindim schreef:Danique_G schreef:Mee eens Sanseviera. Ik maak mij over dezelfde dingen zorgen. Vandaar dat ik steeds meer investeer in laag risico lange termijn voor mijn pensioen. Ik denk dat er niets over blijft van zowel mijn aanvullende pensioen en aow. Nikas deelde eerder al hoe het beleid in elkaar steekt en dat lijkt me een scherp beleid dat enkel vluchtelingen binnen laat. Maar hoe het in realiteit verloopt is zo truttig en traag naar mijn idee. Heb het idee dat het daar helemaal misgaat juist, niet eens wat het theoretisch gezien had moeten zijn. En werken zou inderdaad een boel helpen. Er zijn echt vluchtelingen die gewoon gestudeerd zijn. Een vriend van mij komt uit Syrië en was daar bezig met een phd in computer science of iets. Wordt hier niet erkend. En natuurlijk is dat met een reden, maar die jongen heeft echt een goed stel hersenen. Resultaat: eindigt met een laag geschoold baantje terwijl er zoveel vraag is naar profielen zoals die van hem! Daar mag echt mee scherpte inkomen.
Nog geen 30 procent van de statushouders werkt en dat getal is niet veel veranderd sinds 2014. Dus als jullie je al zorgen maken wie de vergrijzing gaat betalen, tel al deze mensen daar dan nog maar bij op.
Danique_G schreef:Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”
Cowboy55 schreef:Dus er is een recruiter die zichzelf en zijn opdrachtgever/werkgever letterlijk blootstelt aan discriminatie-klachten? Bijzonder, laat ik het daar op houden.....
Danique_G schreef:Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”
_San87_ schreef:Danique_G schreef:Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”
Ja, dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat discriminatie ervoor zorgt dat 70% van de statushouders niet werkt.
Danique_G schreef:Even goed lezen mindim. Ik zeg dat aow wordt betaald door de werkenden.
Ja ik vind het pervers om iemand indirect primaire levensbehoefte te ontzeggen enkel omdat diegene daar niet voor betaald heeft. Ik heb niet het idee dat je m’n punt begrijpt. Ik zeg nu twee keer dat het niet mijn mening is, maar ik vind dat men consistent in de redenering moet zijn. De casus over aow die ik aanhaal is enkel vanuit het perspectief van de “ze moeten maar werken en niet enkel het handje ophouden”. Wees consistent in die mening en draag dit ook uit naar andere groepen in Nederland. Je maakt nu een punt van iets, waarover ik nu al twee keer heb gezegd dat dit niet mijn mening is
Mindim schreef:Danique_G schreef:Even goed lezen mindim. Ik zeg dat aow wordt betaald door de werkenden.
Ja ik vind het pervers om iemand indirect primaire levensbehoefte te ontzeggen enkel omdat diegene daar niet voor betaald heeft. Ik heb niet het idee dat je m’n punt begrijpt. Ik zeg nu twee keer dat het niet mijn mening is, maar ik vind dat men consistent in de redenering moet zijn. De casus over aow die ik aanhaal is enkel vanuit het perspectief van de “ze moeten maar werken en niet enkel het handje ophouden”. Wees consistent in die mening en draag dit ook uit naar andere groepen in Nederland. Je maakt nu een punt van iets, waarover ik nu al twee keer heb gezegd dat dit niet mijn mening is
Misschien moet jij ook iets beter lezen, de AOW wordt altijd betaald door de werkenden, dat zeg ik tochwaarom denk je dat men tegen de vergrijzing op ziet.
AOW ers hebben meestal gewerkt en hebben recht op een oude dag, dat is geen handje ophouden in mijn beleving.
Oh, goed idee! Hele posts vol schrijven en dan erbij zeggen "dit is niet mijn mening", haha goeie.
Danique_G schreef:Mindim schreef:
Misschien moet jij ook iets beter lezen, de AOW wordt altijd betaald door de werkenden, dat zeg ik tochwaarom denk je dat men tegen de vergrijzing op ziet.
AOW ers hebben meestal gewerkt en hebben recht op een oude dag, dat is geen handje ophouden in mijn beleving.
Oh, goed idee! Hele posts vol schrijven en dan erbij zeggen "dit is niet mijn mening", haha goeie.
Waarom zeg je het als ik hetzelfde zeg? En nu doe je alsof ik niet lees? Terwijl ik eigenlijk jouw woorden herhaal?
Mijn punt is consistent zijn in mening. Dat leg ik uit aan de hand van een voorbeeld. Wat is jouw punt exact?
Popstra schreef:Precies dat! Ze mogen niet werken voor geld nee maar dat wil niet zeggen ze maar op hun kont moeten zitten en alles af wachten.. juist laten zien hoe je instelling is kan je al verder brengen. Ik geloof ook dat er best zijn die dat ook doen. Maar dat zijn niet die kerels die daar buiten liggen nee
Maar kun je na gaan. Velen vinden het wel best zo en kijken neer op de westerse samenleving.