Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:02

OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:14

Nikass schreef:
OleJon en Popstra, jullie hebben een grote mond over "de juiste instelling", maar kijken blijkbaar nooit in de spiegel...
Heel sneu zijn jullie.

Vind ook dat je consistent moet zijn als je die overtuiging hebt. Alle mensen in de aow zonder aanvullend pensioen mogen volgens die theorie dan ook niet klagen. Je hebt het zelf op je afgeroepen. Dat demografisch gezien vergrijzing zou optreden is al lang bekend. Met deze theorie teren zij ook op het werk van een ander. Ik ben ook al bezig met het opbouwen van een pensioen waar ik volledig van kan leven want ik ga er niet vanuit dat er voldoende werkenden zijn die mijn aow kunnen betalen.

Niet dat ik dit denk. Maar ik vind dat als je ergens een mening over hebt, je consistent moet zijn. Je kunt niet tegen de ene groep zeggen dat ze lui zijn en de ander niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:15

Danique_G schreef:
Nikass schreef:
Heel sneu zijn jullie.

Vind ook dat je consistent moet zijn als je die overtuiging hebt. Alle mensen in de aow zonder aanvullend pensioen mogen volgens die theorie dan ook niet klagen. Je hebt het zelf op je afgeroepen. Dat demografisch gezien vergrijzing zou optreden is al lang bekend. Met deze theorie teren zij ook op het werk van een ander. Ik ben ook al bezig met het opbouwen van een pensioen waar ik volledig van kan leven want ik ga er niet vanuit dat er voldoende werkenden zijn die mijn aow kunnen betalen.

Niet dat ik dit denk. Maar ik vind dat als je ergens een mening over hebt, je consistent moet zijn. Je kunt niet tegen de ene groep zeggen dat ze lui zijn en de ander niet.

Wel via een eigen rekening en niet via een pensioenfonds, dan toch :o ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:16

Danique_G schreef:
Nikass schreef:
Heel sneu zijn jullie.

Waarom vergelijk je mensen die hier hun hele leven al wonen en belasting betalen met mensen die dat niet hebben gedaan en waar alles voor betaald wordt?

Wij betalen ons helemaal scheel aan pensioen en dan is het maar afwachten of we er ooit wat van terug zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:21

CharleyT schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vraag me af wie de gasrekening betaald bij alle woningen van de asielzoekers die niet mogen werken...

Wordt betaald uit de grote pot die de belastingbetalers elk jaar vullen.

Alles wordt betaald door de belastingbetaler en het levensonderhoud van 70 procent van de statushouders ook.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:22

Omdat dit een zorgstaat is en toen de huidige aow-ers nog werkten zij geen belasting betaalden voor hun eigen aow maar voor de aow destijds. Er zijn gevallen waarbij er geen moeite is gedaan een aanvullend pensioen op te bouwen terwijl de demografische problemen allang duidelijk waren. Waarom niet kritisch op die groep? Als de aow omhoog gaat komt dat voor mijn rekening terwijl als je de eerder genoemde redenering doortrekt ze ook zelf hadden kunnen zorgen voor aanvullend pensioen. Nogmaals, voor iedereen begint te roepen. Het is niet dat ik dit denk maar wees consistent en niet hypocriet in je beredenering

Daarnaast, de universele rechten van de mens zijn geratificeerd hier en dit is een verzorgingsstaat. Je bouwt niet opeens meer mensenrechten op als je geld betaald. Dat is nogal pervers.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:27

Met als enige verschil dat er vroeger, lees 50 jaar geleden, niet gepraat werd over pensioenen dus begrijp best dat er mensen zijn die geen aanvullend pensioen hebben.
Die mensen hebben jarenlang betaald en hard gewerkt voor het beetje wat ze nu hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:28

Danique_G schreef:
Daarnaast, de universele rechten van de mens zijn geratificeerd hier en dit is een verzorgingsstaat. Je bouwt niet opeens meer mensenrechten op als je geld betaald. Dat is nogal pervers.

Dat is natuurlijk zo, maar weet je, hetgene waar ik mij zorgen over maak, dat er straks niet genoeg werkende (en dus belastingbetalende) mensen zijn, die dit sociale stelsel overeind kunnen houden.
Als de cijfers die je steeds ziet inderdaad kloppen, dan krijgen we gewoonweg door immigratie gemiddeld 70 procent mensen erbij die niet werken, en afhankelijk zijn van ditzelfde sociale stelsel.

En als dat nog jarenlang zo doorgaat zie ik persoonlijk het somber in.
Ook al hoef ik daar geen gebruik van te maken en ben ik niet aangewezen op toeslagen o.d.

Dus het hele asiel beleid zou op de schop moeten, maak eerder een schifting, en laat mensen eerder aan het werk gaan, lijkt me ook beter voor de integratie.

Raineri

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:32

Mee eens Sanseviera. Ik maak mij over dezelfde dingen zorgen. Vandaar dat ik steeds meer investeer in laag risico lange termijn voor mijn pensioen. Ik denk dat er niets over blijft van zowel mijn aanvullende pensioen en aow. Nikas deelde eerder al hoe het beleid in elkaar steekt en dat lijkt me een scherp beleid dat enkel vluchtelingen binnen laat. Maar hoe het in realiteit verloopt is zo truttig en traag naar mijn idee. Heb het idee dat het daar helemaal misgaat juist, niet eens wat het theoretisch gezien had moeten zijn. En werken zou inderdaad een boel helpen. Er zijn echt vluchtelingen die gewoon gestudeerd zijn. Een vriend van mij komt uit Syrië en was daar bezig met een phd in computer science of iets. Wordt hier niet erkend. En natuurlijk is dat met een reden, maar die jongen heeft echt een goed stel hersenen. Resultaat: eindigt met een laag geschoold baantje terwijl er zoveel vraag is naar profielen zoals die van hem! Daar mag echt mee scherpte inkomen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:34

Nikass schreef:
Heel sneu zijn jullie.

Jij bent er van overtuigd dat een groot deel wel wil "werken"
Dan neem ik aan dat ze hun eigen voorzieningen wel wat netter achter kunnen laten.
Als jij dat niet ziet?
Wie is er hier dan "Sneu"

Enne mijn wc pot ligt er wel schoon bij. Terug te komen op "instelling"
Mij is geleerd, als je ergens te gast bent. Gedraag jij je, en pas je je aan.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 27-08-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:39

Danique_G schreef:
Omdat dit een zorgstaat is en toen de huidige aow-ers nog werkten zij geen belasting betaalden voor hun eigen aow maar voor de aow destijds. Er zijn gevallen waarbij er geen moeite is gedaan een aanvullend pensioen op te bouwen terwijl de demografische problemen allang duidelijk waren. Waarom niet kritisch op die groep? Als de aow omhoog gaat komt dat voor mijn rekening terwijl als je de eerder genoemde redenering doortrekt ze ook zelf hadden kunnen zorgen voor aanvullend pensioen. Nogmaals, voor iedereen begint te roepen. Het is niet dat ik dit denk maar wees consistent en niet hypocriet in je beredenering

Wie denk je wie voor de huidige generatie aowers betaald, juist wij. Net als de AOW ers van toen dat voor die generatie deden.

Heb je ook even gekeken waarom destijds soms geen pensioen werd opgebouwd?

Hier allemaal betalen zodat derden er fijn van kunnen leven, zonder ooit een bijdrage te hebben gedaan? Als je dat een dingetje vind, dan is dat pervers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:41

Danique_G schreef:
Mee eens Sanseviera. Ik maak mij over dezelfde dingen zorgen. Vandaar dat ik steeds meer investeer in laag risico lange termijn voor mijn pensioen. Ik denk dat er niets over blijft van zowel mijn aanvullende pensioen en aow. Nikas deelde eerder al hoe het beleid in elkaar steekt en dat lijkt me een scherp beleid dat enkel vluchtelingen binnen laat. Maar hoe het in realiteit verloopt is zo truttig en traag naar mijn idee. Heb het idee dat het daar helemaal misgaat juist, niet eens wat het theoretisch gezien had moeten zijn. En werken zou inderdaad een boel helpen. Er zijn echt vluchtelingen die gewoon gestudeerd zijn. Een vriend van mij komt uit Syrië en was daar bezig met een phd in computer science of iets. Wordt hier niet erkend. En natuurlijk is dat met een reden, maar die jongen heeft echt een goed stel hersenen. Resultaat: eindigt met een laag geschoold baantje terwijl er zoveel vraag is naar profielen zoals die van hem! Daar mag echt mee scherpte inkomen.

Nog geen 30 procent van de statushouders werkt en dat getal is niet veel veranderd sinds 2014. Dus als jullie je al zorgen maken wie de vergrijzing gaat betalen, tel al deze mensen daar dan nog maar bij op.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:43

Even goed lezen mindim. Ik zeg dat aow wordt betaald door de werkenden.
Ja ik vind het pervers om iemand indirect primaire levensbehoefte te ontzeggen enkel omdat diegene daar niet voor betaald heeft. Ik heb niet het idee dat je m’n punt begrijpt. Ik zeg nu twee keer dat het niet mijn mening is, maar ik vind dat men consistent in de redenering moet zijn. De casus over aow die ik aanhaal is enkel vanuit het perspectief van de “ze moeten maar werken en niet enkel het handje ophouden”. Wees consistent in die mening en draag dit ook uit naar andere groepen in Nederland. Je maakt nu een punt van iets, waarover ik nu al twee keer heb gezegd dat dit niet mijn mening is :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:44

Mindim schreef:
Danique_G schreef:

Nog geen 30 procent van de statushouders werkt en dat getal is niet veel veranderd sinds 2014. Dus als jullie je al zorgen maken wie de vergrijzing gaat betalen, tel al deze mensen daar dan nog maar bij op.

Ik vraag me af waar het aan ligt dat zo weinig statushouders werk vinden. Ik kan me voorstellen dat de taalbarriere niet meewerkt, en er ook discriminatie is op basis van naam. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige reden is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:47

Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:51

:) Nog geen 30 procent van de statushouders werkt en dat getal is niet veel veranderd sinds 2014. Dus als jullie je al zorgen maken wie de vergrijzing gaat betalen, tel al deze mensen daar dan nog maar bij op.[/quote]
Ik vraag me af waar het aan ligt dat zo weinig statushouders werk vinden. Ik kan me voorstellen dat de taalbarriere niet meewerkt, en er ook discriminatie is op basis van naam. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige reden is.[/quote]

Zal ook met de taal hebben uit te staan.
Wij hebben op het werk meerdere culturen.
Waarvan 2 vluchtelingen waren.
De 1 is een tibetse vrouw 22 jaar in Nederland. Maar kan nog geen Nederlandse zin maken en veel Nederlandse woorden snapt ze ook niet.
En we hebben een Filippijnse vrouw, al meer dan 8 jaar in Nederland. Maar die verstaat en praat helemaal geen Nederlands
Laatst bijgewerkt door OleJon op 27-08-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:51

Danique_G schreef:
Er is nog steeds zoveel discriminatie San. mijn vriend is geen vluchteling maar een Franse expat met veel diploma’s en ervaring in zijn sector. Én, heeft een Arabische naam. Hij heeft via via wel eens te horen gekregen dat hij is afgewezen voor een baan enkel omdat hij deze naam heeft. Letterlijke reactie recruiter “als hij nu Chris heette of zo…”

Dus er is een recruiter die zichzelf en zijn opdrachtgever/werkgever letterlijk blootstelt aan discriminatie-klachten? Bijzonder, laat ik het daar op houden.....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 16:54

Asielzoekers en statushouders zouden volgens mij prima het werk van arbeidsmigranten kunnen doen. Gewoon met busjes ophalen en aan t werk zetten om zo zelf bij te dragen aan de kosten voor opvang.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:00

Cowboy55 schreef:
Dus er is een recruiter die zichzelf en zijn opdrachtgever/werkgever letterlijk blootstelt aan discriminatie-klachten? Bijzonder, laat ik het daar op houden.....

Sinds ik ik iemand in notabene een amerikaans bedrijf letterlijk in een sollicitatiegesprek met een hoog opgeleide vrouw heb horen uitspreken: u bent een vrouw (alsof ze dat zelf nog niet wist), hoe ziet u dan toekomt?“ verbaast me helemaal niet meer :+
Alhoewel dat nog onderschikt is aan de HR medewerker die tegen een jonge vrouw van nog geen 1.70 groot zei: u zult het zelf wel uitgelokt hebben (ze was door 3 grote mannen in de productie bedreigt omdat ze een kwaliteitscontrole wilde doorvoeren).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:01

Danique_G schreef:

Ja, dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat discriminatie ervoor zorgt dat 70% van de statushouders niet werkt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:04

_San87_ schreef:
Danique_G schreef:

Ja, dat geloof ik wel. Maar ik kan me niet voorstellen dat discriminatie ervoor zorgt dat 70% van de statushouders niet werkt.

Werk wat nu door Poolse arbeidsmigranten wordt gedaan kan ook prima door niet westerse immigranten lijkt me. Daar hoef je de taal niet voor te spreken. Wellicht het verschil in arbeidsethos? Polen schijnen echt hele harde werkers te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:04

Danique_G schreef:
Ja ik vind het pervers om iemand indirect primaire levensbehoefte te ontzeggen enkel omdat diegene daar niet voor betaald heeft. Ik heb niet het idee dat je m’n punt begrijpt. Ik zeg nu twee keer dat het niet mijn mening is, maar ik vind dat men consistent in de redenering moet zijn. De casus over aow die ik aanhaal is enkel vanuit het perspectief van de “ze moeten maar werken en niet enkel het handje ophouden”. Wees consistent in die mening en draag dit ook uit naar andere groepen in Nederland. Je maakt nu een punt van iets, waarover ik nu al twee keer heb gezegd dat dit niet mijn mening is :')

Misschien moet jij ook iets beter lezen, de AOW wordt altijd betaald door de werkenden, dat zeg ik toch ;) waarom denk je dat men tegen de vergrijzing op ziet.

AOW ers hebben meestal gewerkt en hebben recht op een oude dag, dat is geen handje ophouden in mijn beleving.

Oh, goed idee! Hele posts vol schrijven en dan erbij zeggen "dit is niet mijn mening", haha goeie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:09

Mindim schreef:
Danique_G schreef:

Misschien moet jij ook iets beter lezen, de AOW wordt altijd betaald door de werkenden, dat zeg ik toch ;) waarom denk je dat men tegen de vergrijzing op ziet.

AOW ers hebben meestal gewerkt en hebben recht op een oude dag, dat is geen handje ophouden in mijn beleving.

Oh, goed idee! Hele posts vol schrijven en dan erbij zeggen "dit is niet mijn mening", haha goeie.

Waarom zeg je het als ik hetzelfde zeg? En nu doe je alsof ik niet lees? Terwijl ik eigenlijk jouw woorden herhaal?

Mijn punt is consistent zijn in mening. Dat leg ik uit aan de hand van een voorbeeld. Wat is jouw punt exact?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:23

Danique_G schreef:
Mindim schreef:

Waarom zeg je het als ik hetzelfde zeg? En nu doe je alsof ik niet lees? Terwijl ik eigenlijk jouw woorden herhaal?

Mijn punt is consistent zijn in mening. Dat leg ik uit aan de hand van een voorbeeld. Wat is jouw punt exact?

Jij hebt het over de generatie destijds die de rekening betaalde van de AOWers van toen, ik zeg dat dat altijd zo is? Dan zeg jij dat ik beter moet lezen, want werkenden betalen altijd voor de AOWers en mijn antwoord is dat jij ook beter moet lezen, want ik zeg hetzelfde.
In feite herhaal ik dus jouw woorden en niet andersom ;)

Dat je zegt dat mensen geen moeite voor pensioen gedaan heeft, vind ik voorbarig. Info was niet zo ruimschoots te verkrijgen als nu he, veel ging ook via de werkgevers.

Mijn punt? Dat mensen hun mening mogen hebben of een ander die nu consistent vindt of niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 17:30

Popstra schreef:
Precies dat! Ze mogen niet werken voor geld nee maar dat wil niet zeggen ze maar op hun kont moeten zitten en alles af wachten.. juist laten zien hoe je instelling is kan je al verder brengen. Ik geloof ook dat er best zijn die dat ook doen. Maar dat zijn niet die kerels die daar buiten liggen nee

Maar kun je na gaan. Velen vinden het wel best zo en kijken neer op de westerse samenleving.

Op westerse vrouwen wel, is mijn ervaring...

Zo en nu wel weer genoeg gebokt voor vandaag, fijne dag allen :j