Electra63 schreef:Wat er deze week is gebeurt, is nog nooit eerder in de politiek gebeurt, dus zo gek is dat niet.
Daarbij zijn er nu zoveel fracties aan het woord, het is amper bij te houden, wie wat wil vragen aan wie.
Wat mensenkennis betreft, ook dat is gekleurd door je eigen ervaringen en vooroordelen en voorkeuren.
Ik ben dan wel benieuwd welke partijen jij dan zou willen zien regeren en wie dan als MP.
Ervan uitgaand dat het werkbaar (min. 76 zetels) moet zijn en realistisch. Van der Plas als MP met 1 zetel en geen ervaring bijvoorbeeld, lijkt me niet haalbaar.
Ik heb dus niet op Van Der Plas gestemd.
En je hebt gelijk dat we het helaas moeten doen met deze mensen die van hun eerste leugen nog niet gebarsten zijn. Ik vraag me dan wel af of Rutte zijn komende kabinet nog wel net zo stabiel kan maken als zijn voorgaande kabinetten. De gebeurtenissen van de afgelopen week zullen blijven drukken op een nieuw kabinet met Rutte. Daarnaast lijkt Kaag me wel iemand die op kansen blijft loeren. Na vanmiddag zal ze haar knopen wel geteld hebben en ingezien hebben dat het nog te vroeg is om Rutte nu al uit het torentje te flikken. Maar ze laat toch al aardig haar gezicht zien.
Het gaat nog spannend worden. House of cards in real life.