Ann schreef:Wat mij betreft wordt er deze zomer al beleid gemaakt dat alle pieten een andere kleur krijgen, dan hoeft er van beide kanten niet gedemonstreerd te worden in de aanloop naar december en kunnen de kinderen genieten van 5 december zonder dat de volwassenen er ruzie over maken.
Dat is een knieval voor die extremisten. Je moet nooit buigen.
Voor mijn part schaffen ze het hele Sinterklaasfeest af, we hebben nu tenslotte kerst met heel politiek correct een blanke man.
Het enige waar Sint en de origine zwarte pieten nog nut hebben zijn juist de ouderen/dementen, die daar herkenning en plezier in vinden. Voor de rest is het een haatfestijn geworden door die relclub met hun gezuig.
Maar voor mij zijn roetvegen ook goed, al heb ik dan de vraag hoe 'geloofwaardig' dat is omdat niet elk huishouden nog een schoorsteen heeft
Want ik vroeg mij vroeger altijd af hoe de pieten door onze kleine buis van de kachel heen wurmde om de pakjes in mijn schoen te leggen
Natuurlijk stemt hun doelgroep dit
Als je alleen in de gemiddelde volksbuurt van een grote stad of ergens op het platteland gaat zoeken dan snap ik de percentages wel, maar ik kan me echt niet voorstellen dat maar 5% van Nederland tegen zwarte piet zou zijn.