Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Stel dat het milieu echt duizend miljard gaat kosten, zoals Baudet beweert. Dan is het echt niet zo dat het kabinet dat geld allemaal uitprint, op een stapel gooit en in de fik steekt. Los van het feit dat dit juist slecht voor het milieu is, werkt het niet zo. Dat geld wordt geïnvesteerd in het milieu. Daar worden bedrijven voor aan het werk gezet, daar gaan mensen hun loon mee verdienen, daar gaan nieuwe technieken mee ontwikkeld worden. Die duizend miljard verdwijnt niet, die komt in onze economie terecht. En laat het milieu nou net een onderwerp zijn waar wij als Nederland, gezien onze achtergrond, heel goed in kunnen excelleren, waardoor wij niet alleen nieuwe economische activiteiten in Nederland zelf hebben, maar die activiteiten ook nog eens kunnen exporteren naar andere landen en er geld mee kunnen verdienen.
Dat lijkt mij een stuk slimmer dan wachten tot zelfs de grootste scepticus de veranderingen niet meer kan ontkennen, we te laat zijn en we geen enkele keuze hebben dan de milieutechnieken uit het buitenland te moeten importeren en die duizend miljard aan buitenlandse bedrijven te betalen.
Shaggy09 schreef:Tsja, dat ligt er maar net aan wat voor werk je doet hoor. Alles waarbij je geen functie hebt waarbij je bureauwerk hoeft te doen gaat dat niet op. Ik doe ook geen bureauwerk.
Loretta schreef:Karl66 schreef:Stel dat het milieu echt duizend miljard gaat kosten, zoals Baudet beweert. Dan is het echt niet zo dat het kabinet dat geld allemaal uitprint, op een stapel gooit en in de fik steekt. Los van het feit dat dit juist slecht voor het milieu is, werkt het niet zo. Dat geld wordt geïnvesteerd in het milieu. Daar worden bedrijven voor aan het werk gezet, daar gaan mensen hun loon mee verdienen, daar gaan nieuwe technieken mee ontwikkeld worden. Die duizend miljard verdwijnt niet, die komt in onze economie terecht. En laat het milieu nou net een onderwerp zijn waar wij als Nederland, gezien onze achtergrond, heel goed in kunnen excelleren, waardoor wij niet alleen nieuwe economische activiteiten in Nederland zelf hebben, maar die activiteiten ook nog eens kunnen exporteren naar andere landen en er geld mee kunnen verdienen.
Dat lijkt mij een stuk slimmer dan wachten tot zelfs de grootste scepticus de veranderingen niet meer kan ontkennen, we te laat zijn en we geen enkele keuze hebben dan de milieutechnieken uit het buitenland te moeten importeren en die duizend miljard aan buitenlandse bedrijven te betalen.
Als dit scenario gevoerd zou worden dan zal dat echt geweldig zijn. Helaas zet dit kabinet voornamelijk in op verhogingen van de energietarieven om daarmee energieslurpende tesla's en warmtepompen mee te subsidieren. Nieuwe technieken zijn heel hard nodig en dat kan inderdaad veel banen opleveren. Met het beleid dat nu gevoerd wordt kun je net zo goed geen beleid voeren.
IMANDRA schreef:Energieslurpende tesla's?
Jildau schreef:Ik vind het altijd ook wel heel gemakkelijk om vanuit je kantoor in Amsterdam (bij wijze van) te roepen dat mensen meer met het OV moeten gaan.
Loretta schreef:De meesten rijden op energie opgewekt door een kolencentrale. De vraag naar stroom gaat erdoor omhoog en met wind en zonne energie kun je lang net aan alle vraag voldoen. De productie van accu's is alles behalve schoon om nog maar te zwijgen over de accu's zelf. Dan is er ook nog het probleem van te weinig grondstoffen voor de accu's op termijn.
verootjoo schreef:Ja dat wel, maar ze doen net alsof je er gelijk gigantisch mee gaat besparen. Besparen doe je de eerste tijd gewoon niet...
wel misleidende reclame vind ik. Het lijkt wel perfect, maar er zitten veel adders. Wij laten ze er gewoon opleggen denk ik. Die dingen kosten niet zoveel meer, dat is voor de meesten prima te sparen denk ik. Zeker als je daarna je vaste lasten kan verlagen. Alleen willen ze misschien ook die salderingsregeling eraf halen en daar snap ik dus geen hout van in het licht van het klimaatakkoord
Arabesk schreef:verootjoo schreef:Ja dat wel, maar ze doen net alsof je er gelijk gigantisch mee gaat besparen. Besparen doe je de eerste tijd gewoon niet...
wel misleidende reclame vind ik. Het lijkt wel perfect, maar er zitten veel adders. Wij laten ze er gewoon opleggen denk ik. Die dingen kosten niet zoveel meer, dat is voor de meesten prima te sparen denk ik. Zeker als je daarna je vaste lasten kan verlagen. Alleen willen ze misschien ook die salderingsregeling eraf halen en daar snap ik dus geen hout van in het licht van het klimaatakkoord
Je kunt het ook zo zien; geld op de bank levert nu nul rente op. Dus kun je je centen beter op het dak leggen (is ook tastbaar en verdwijnt niet zomaar) en in de vorm van minder energielasten heb je direct een goede rente van je geld!
8nnemiek schreef:Als dat inderdaad door gaat, wat ik niet hoop, dan krijg je simpelweg een klein bedrag betaald voor de stroom die je terug levert aan het net, en betaal je weer voor de stroom die je verbruikt terwijl het donker is.
Een thuisaccu kan dan wel helpen, maar in de winter zul je dan weer wat meer kwijt zijn aan elektra.
Maar als ze tegen die tijd gewoon een goede prijs betalen voor de stroom die je teruglevert dan is het natuurlijk geen probleem dat ze de regeling afschaffen.
Jildau schreef:Ik vind het altijd ook wel heel gemakkelijk om vanuit je kantoor in Amsterdam (bij wijze van) te roepen dat mensen meer met het OV moeten gaan.