Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Ik spreek alleen over de HROV eh Ayasha, de KR heb ik geen ervaring mee.
Al merken we wel dat binnen de LRV de betere ruiters, toch dressuur, allemaal van de kanten van A'pen komen. Wij blij als we provinciaal meedoen, bungelt ovl helemaal vanonder op het nationaalSamen met wvl. A'pen en Limburg hebben alle talent haha.
Ilsey schreef:Quebelle schreef:Als ik het zo zie ben ik blij dat ik uit het paardenwereldje ben
Je kan ook in het paardenwereldje zitten maar met die dingen niets hebben hoor, ik komt nooit in aanraking met dingen zoals LRV en die toestanden. Da's wat je zelf kiest hé
Kanzi schreef:Ik kwam vandaag weer een Belgische verrassing tegen.![]()
Toen wij in België kwamen wonen hebben wij de meest uitgebreide ziektekostenverzekering genomen die er was.
Bij mijn zoontje is pas autisme vastgesteld en hij krijgt nu daarvoor begeleiding van een psycholoog waar hij echt heel veel baat bij heeft.
Kwam ik er vandaag achter dat onze verzekering hiervan maar 12 behandelingen vergoedt.
Niet per kalenderjaar of per 'geval'.... maar per leven! Wut...
Hij mag dus de rest van zijn leven volle mep premie betalen maar kan nooit meer een behandeling van een psycholoog vergoed krijgen.
Nu snap ik de lagere verzekeringspremie wel.
Ayasha schreef:Ook daar gaat verandering in komen gelukkig. Die wet is er door. Maar zoals alles in elk land duurt het omzetten in praktijk lang. Mede omdat de opleiding die ze moeten hebben minstens 4 jaar is. Dus 2016 + 4 zou betekenen dat de eerste er pas in 2020 aan kunnen voldoen om te registreren als alles goed is.
Ayasha schreef:Dat is niet helemaal waar:
https://www.bfp-fbp.be/over-psychologen
Aan de "patiënt" dus om kieskeurig te zijn en jezelf te informeren zodat je eentje hebt die geregistreerd is. Veel beunhazen omzeilen dit regeltje door zich "levenscoach" te noemen of een andere debiele titel.Maar verschillende titels binnen de psychologie zijn wel degelijk beschermd. Klinische psychologen, gezondheidspsychologen en neuropsychologen zijn hoe dan ook beschermde titels.
Dat zijn ook gewoon universitaire opleidingen trouwens.
Neuropsycholoog is een universitaire master zelfs.
poes schreef:Ayasha schreef:Dat is niet helemaal waar:
https://www.bfp-fbp.be/over-psychologen
Aan de "patiënt" dus om kieskeurig te zijn en jezelf te informeren zodat je eentje hebt die geregistreerd is. Veel beunhazen omzeilen dit regeltje door zich "levenscoach" te noemen of een andere debiele titel.Maar verschillende titels binnen de psychologie zijn wel degelijk beschermd. Klinische psychologen, gezondheidspsychologen en neuropsychologen zijn hoe dan ook beschermde titels.
Dat zijn ook gewoon universitaire opleidingen trouwens.
Neuropsycholoog is een universitaire master zelfs.
Klinisch en arbeids psychologen zijn ook masters
Edit: ik word ook erg moe van alle coaches en consultants ...