Janneke2 schreef:Eerst moet je tegen veel tegenwerking in je registeren om te kunnen stemmen.
Dan sta je anno 2016 5 uur in de rij.
En de districten zijn niet zelden zio ingedeeld dat een progressieve kiesman niet tot de mogelijkheden behoort.
In een fatsoenlijke democratie in een rijk land vind ik dit niet horen.
Stuur mensen hun stembiljet op, zorg voor voldoende stembureaus en doe aan evenredigheid.
Eens dat het makkelijker zou moeten kunnen. Maar is dat niet iets dat al lang voor deze verkiezing besproken had moeten worden? Je moet klagen over de spelregels voor het spel begint, niet nadat je verloren hebt. Had Obama dit niet op kunnen nemen in zijn 8 jaar? Of Hillary toen ze nog voor de overheid werkte?
Serieuze vraag: waarom is dit geen belangrijk verkiezingspunt geweest? Waarom heb ik Hillary hier geen campagne over horen voeren met een "kort door de bocht" reactie van Trump?
Janneke2 schreef:Voor veel zwarte mensen is gaan stemmen een loodzware klus en die dagen zwoegen levert nul op.
"....lui hoor, van die zwarten, moeten ze maar niet wegblijven bij de verkiezingen!" - dat is dus een uiterst kwalijke uitspraak.
Ik neem aan dat dit totaal per ongeluk is gegaan, maar door een racistische opmerking te quoten als reactie op mij lijkt het net alsof dat mijn uitspraak is of dat ik me daarmee zou identificeren. Mag ik je vragen iets voorzichtiger om te gaan met zelf-bedachte quotes want iedereen die niet het hele topic leest zou hierdoor erg makkelijk de verkeerde ideeën krijgen.
Ik neem aan dat dat niet je bedoeling was.