Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:34

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Jan is HET voorbeeld van een Trump-stemmer: de boze witte man. Dat weet je als je Jan vaker tegen komt in politieke topics :D

Ik begrijp niet zo goed waarom je dit roept. Ik ben een absolute Obama fan namelijk.

Daarentegen laat jij hier nu heel goed zien hoe extreem links geen respect heeft voor de democratie en politieke keuzes van anderen.

Ik ben niet links, maar ik herinner me pittige discussies van een paar jaar geleden over Wilders.
Ik zie veel overeenkomsten tussen Wilders- en Trumpaanhangers.

Maar goed, mijn opmerking was niet heel serieus bedoeld, daarom vind ik jouw reactie naar mij dan wel weer grappig.

OBama-fan ... hebben wel dan wel weer gemeen :D

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:44

Natuurlijk maakt het weinig uit of iets discriminatie of racisme is.

Ik zou zelfs willen stellen dat het voor deze discussie helemaal niet uitmaakt of Trump of zijn electoraat racistisch is.

Stel van wel, stel dat zeg 50% van de Amerikanen racistisch is*. Als je vanuit een anti-racistisch, anti-seksistisch, pro-choice etc etc standpunt vertrekt en die agenda/ontwikkeling door wil voeren, heb je simpelweg te dealen met dat electoraat. Als jij daar wat aan wil veranderen, schiet je jezelf enorm in de voet door dát deel van het electoraat zo boos te maken dat ze inderdaad met een Trump op de proppen komen.

Het is gewoon een praktische overweging, niet alleen voor politici maar voor iedereen. Wat wil je bewerkstelligen en hoe kom je daar? Voor het grootste deel van de mensen die het over 'schande, dom, racisme, hoe kon dit gebeuren, omg geschokt' hebben, is het antwoord: exact het tegenovergestelde van wat je nu doet. Kijk in de spiegel.

Nog kwalijker is de politiek correcte tegenreactie (maar zo min mogelijk lijken op [vul maar in], tot in het absurde). Door op de kleinste dingen los te gaan devalueer je woorden als 'racisme' en 'discriminatie' enorm, en geef je bovendien het toch al twijfelende deel van de mensen (of die nou echt racist zijn of vanuit andere overwegingen tot hun standpunt komen) een flinke zet in de tegenovergestelde richting. Dat was toch wat je niet wilde, of gaat het toch vooral om je goed voelen over jezelf en je eigen opvattingen?

*Lijkt me sterk hoor, maar omwille van het voorbeeld.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:08

deze zag ik gisteren op tv, hilarisch

en de opmerking aan het eind
So we have a wall at both sides.

hele wereld zou dat moeten doen :')

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:12

Breekt eventjes in om iedereen een onwijs compliment te geven!!
Ben nog niet door alles heen gelezen maar mag ik zeggen dat ik heel blij wordt als ik de discussie zo lees! *\o/*
Als heel Nederland nou eens elkaar te tijd gunt om hun zegje te doen, te luisteren naar elkaar en NA TE DENKEN over een ander zijn standpunt voordat ze gaan gillen dat HUN standpunt het beste is... zouden we nu geen detectiepoortjes nodig hebben bij een Sinterklaas intocht.

Over de Trump/ Clinton discussie.
Ik begrijp heel goed dat Amerika kiest voor een tegengeluid, links heeft tot nu toe de "problemen" niet opgelost vinden veel mensen. Wat nu wel gebeurd is dat bepaalde groepen een platform hebben omdat ze vinden dat hun denkwijze nu "goedgekeurd" wordt.
Zelfde gebeurde in Engeland net na de Brexit. Haatacties laaien opeens heel fel op.
Ben bang dat we volgend jaar in Nederland een soortgelijke reactie gaan krijgen bij de verkiezingen.

Denk dat "we" als wereld bevolking wat meer empathie moeten ontwikkelen. Een mening ergens over hebben is prima maar durf ook eens het vanuit het perspectief van een tegenstander te zien...

En inderdaad een andere mening/ standpunt kan nooit stom zijn. Je kan het er niet mee eens zijn, absoluut maar dat maakt een ander niet stom.. nee is ook een antwoord.
Er zullen ook mensen het niet met Einstein eens zijn geweest maar die werd toch ook niet opeens gedegradeerd tot "dom"

Indestal

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:22

Nu al rasictische rellen, dit brengt het land echt 200 jaar terug..
Ik heb zo het gevoel dat Trump eerder dan 4 jaar wordt afgezet...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:30

Indestal schreef:

daarvoor moet er verraad of crimineel gedrag in het spel zijn,
denk niet dat het zo'n vaart loopt, er is nog nooit een succesvolle afzettingsprocedure geweest.
En slechts 2 maal in gang gezet in de geschiedenis.

1868 Johnson, 1 stem tekort voor een veroordeling
1999, Bill Clinton vanwege de Lowinsky geschiedenis, niet vereiste meerderheid.

Maar wat bedoel je met racistische rellen? zie vooral rellen tegen Trump en demonstraties,
waar heb je iets gezien/gelezen over racistische rellen op dit moment dan?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-11-16 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:31

elenaMM77 schreef:
Indestal schreef:

daarvoor moet er verraad of crimineel gedrag in het spel zijn,
denk niet dat het zo'n vaart loopt, er is nog nooit een succesvolle afzettingsprocedure geweest.
En slechts 2 maal in gang gezet in de geschiedenis.

1868 Johnson, 1 stem tekort voor een veroordeling
1999, Bill Clinton vanwege de Lowinsky geschiedenis, niet vereiste meerderheid.

Nixon? Procedure ontlopen door zelf op te stappen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:33

Cowboy55 schreef:

ja maar die is dus niet afgezet ;)
procedure is niet afgemaakt..

uiteindelijk is er nog nooit iemand daadwerkelijk afgezet..
En uch, zou je denken dat Trump iemand is die zelf opstapt?
(ja misschien als hij maar wat blij is dat hij dat baantje dat hij alleen maar uit prestige wilde weer weg kan doen zonder gezichtsverlies)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:46

elenaMM77 schreef:
Maar wat bedoel je met racistische rellen? zie vooral rellen tegen Trump en demonstraties,

Er zijn ontzettend veel verhalen over graffiti van swastika's en 'heil Trump' en 'bye latinos' en meer; vrouwen die worden betast 'want Trump mag het dus ik ook'; kinderen op scholen die 'white power' scanderen of met een groepje alle gekleurde leerlingen tegenhouden of briefjes met 'colored' en 'whites' boven de drinkfonteinen hangen; moslima's bij wie de hoofddoek wordt afgetrokken; 'pride flags' (van de LGBT-community) worden van huizen getrokken en in de fik gestoken. Niet twee of vijf of tien verhalen, maar eindeloos veel.

Overigens heeft Trump een nieuw teamlid uitgekozen: Kris Kobach. Een man die de meest racistische wet van de afgelopen jaren heeft ontworpen, die overtuigd white supremacist is, en die graag zou zien dat minderheden, vrouwen en armen minder invloed op verkiezingen kunnen hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:02

elenaMM77 schreef:
Cowboy55 schreef:

ja maar die is dus niet afgezet ;)
procedure is niet afgemaakt..

uiteindelijk is er nog nooit iemand daadwerkelijk afgezet..
En uch, zou je denken dat Trump iemand is die zelf opstapt?
(ja misschien als hij maar wat blij is dat hij dat baantje dat hij alleen maar uit prestige wilde weer weg kan doen zonder gezichtsverlies)

Eerlijk gezegd zou me dat niet eens verbazen. Voor mij komt hij zo wel over ja.
Als ze écht een onderzoek naar hem instellen denk ik dat ie uit zichzelf eieren voor zijn geld kiest...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:22

Dani schreef:
elenaMM77 schreef:

Er zijn ontzettend veel verhalen over graffiti van swastika's en 'heil Trump' en 'bye latinos' en meer; vrouwen die worden betast 'want Trump mag het dus ik ook'; kinderen op scholen die 'white power' scanderen of met een groepje alle gekleurde leerlingen tegenhouden of briefjes met 'colored' en 'whites' boven de drinkfonteinen hangen; moslima's bij wie de hoofddoek wordt afgetrokken; 'pride flags' (van de LGBT-community) worden van huizen getrokken en in de fik gestoken. Niet twee of vijf of tien verhalen, maar eindeloos veel.

Dit is dus het echte probleem. Deze extremisten zijn er altijd geweest, maar ze voelden zich nou niet echt altijd geroepen of veilig om dingen uit te halen.
Nu voelen ze zich gesteund door Trump. Ze denken een vrijkaart te hebben om zich te misdragen.
En dat is waar de minderheden zo bang voor zijn.
Ze zijn 1 stap verwijderd van lynchen. Ze lijken niet veel nodig te hebben om dat te gaan doen.

Beetje hetzelfde idee als doden uit naam van God. Ze vinden het gerechtvaardigd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:55

Dat soort dingen is natuurlijk vreselijk, maar die rellen in Portland zijn ook niet fraai. Mijn Trump-stemmende Facebook-vriendjes vinden dat prachtig.

"Die laffe Hillary-stemmers kunnen niet tegen hun verlies."

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:09

Ik meende vanmorgen op het nieuws te horen dat de demonstraties tot nu toe vreedzaam verlopen waren? Is dus veranderd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:14

LindyH schreef:
Dat soort dingen is natuurlijk vreselijk, maar die rellen in Portland zijn ook niet fraai. Mijn Trump-stemmende Facebook-vriendjes vinden dat prachtig.

"Die laffe Hillary-stemmers kunnen niet tegen hun verlies."

Ja, dat past ook weer helemaal bij dat soort mensen. Het idee dat de andere maar "losers" zijn. En mekkeren. Daar genieten ze dubbel van.
Terwijl het niet puur gaat om verlies, maar om vrees voor wat er gaat komen.

Amandavd schreef:
Ik meende vanmorgen op het nieuws te horen dat de demonstraties tot nu toe vreedzaam verlopen waren? Is dus veranderd.

Er was gisteren anders al een schietpartij met gewonden tijdens een demonstratie. Verder zijn ook rellen her en der die niets met de demonstraties te doen hebben.
Er zijn altijd mensen die het heerlijk vinden om rellen te schoppen en alles aanpakken om dat te doen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:27

Dani schreef:
elenaMM77 schreef:

Overigens heeft Trump een nieuw teamlid uitgekozen: Kris Kobach. Een man die de meest racistische wet van de afgelopen jaren heeft ontworpen, die overtuigd white supremacist is, en die graag zou zien dat minderheden, vrouwen en armen minder invloed op verkiezingen kunnen hebben.

Het racistische geweld was al heftig, zal nu alleen maar erger worden ben ik bang. Ben benieuwd hoe dat in Europa gaat als er ook zo'n idioot verkozen wordt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:28

...en soms heb je er als organisatie van een demonstratie fiks wat werk aan om "ongewenste types" weg te houden, de koddebeiers in te seinen dat jouw club dit niet wil, etc etc etc.
(En er zijn ook mensen die zo kwaad worden op provocateurs dat ze, zucht, er op gaan slaan. Voor de reltypes hun verdiende loon, maar dat zijn prompt de beelden die de wereld over gaan 'er wordt gemat!")

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:40

Ja, zo machteloos ben je dan. Iets verstoren is makkelijk, iets goed houden een stuk moeilijker.

Maar goed, laat ik dan in elk geval een klein verschil maken: ik zou geen geweld willen. Ik distantieer me dus van alle vormen van geweld. Zowel van intimidatie van mensen op grond van hun huidskleur of afkomst of andere (vermeende) eigenschappen, als op grond van politieke overtuiging. Geweld is niet de weg, en laten we het vreedzaam houden. Geweldloos protest is prima en belangrijk, maar escalatie en rellen zijn dat niet.

En dan hoop ik dat andere mensen dat ook doen: alle vormen van geweld afwijzen en iedereen oproepen om dat niet te gebruiken, niet in woord en niet in daad, tegen niemand.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:42

elenaMM77 schreef:
deze zag ik gisteren op tv, hilarisch

[ Video ]

en de opmerking aan het eind
So we have a wall at both sides.

hele wereld zou dat moeten doen :')

Ellen for president, dat zou pas vernieuwing zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:54

Ik zou gaan voor een zwarte lesbienne.

Oh, met latino roots.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:22

Haha, volgens mij gaan we weer off-topic :D

Maar ik geloof dat Michelle Obama best vaak te gast is geweest bij Ellen. Ik kon het niet helpen daar gisteren aan te denken. Zou Ellen ooit behoefte krijgen om Melania Trump in haar talkshow uit te nodigen? En gaat die dan weer precies Michelle nadoen? :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:51

Ellen of Gandalf- that's the question!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:08

Er is daar nu ook wel geweld beide kanten op, het is verschrikkelijk. En de media maar extra brandstof op het vuur gooien.

Vandaag werdt deze gedeeld trouwens, iemand heeft Trump zijn twitter-nerdrage gevonden van nadat Obama de verkiezingen won op electorial votes, dus zonder dat hij de meeste stemmen had.
http://www.businessinsider.com/donald-t ... &IR=T&IR=T

Werd gedeeld met het kopje "Hmmm revolution? If you say so Mr.President."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 05:08

Janneke2 schreef:
Eerst moet je tegen veel tegenwerking in je registeren om te kunnen stemmen.
Dan sta je anno 2016 5 uur in de rij.
En de districten zijn niet zelden zio ingedeeld dat een progressieve kiesman niet tot de mogelijkheden behoort.

In een fatsoenlijke democratie in een rijk land vind ik dit niet horen.
Stuur mensen hun stembiljet op, zorg voor voldoende stembureaus en doe aan evenredigheid.

Eens dat het makkelijker zou moeten kunnen. Maar is dat niet iets dat al lang voor deze verkiezing besproken had moeten worden? Je moet klagen over de spelregels voor het spel begint, niet nadat je verloren hebt. Had Obama dit niet op kunnen nemen in zijn 8 jaar? Of Hillary toen ze nog voor de overheid werkte?

Serieuze vraag: waarom is dit geen belangrijk verkiezingspunt geweest? Waarom heb ik Hillary hier geen campagne over horen voeren met een "kort door de bocht" reactie van Trump?

Janneke2 schreef:
Voor veel zwarte mensen is gaan stemmen een loodzware klus en die dagen zwoegen levert nul op.
"....lui hoor, van die zwarten, moeten ze maar niet wegblijven bij de verkiezingen!" - dat is dus een uiterst kwalijke uitspraak.

Ik neem aan dat dit totaal per ongeluk is gegaan, maar door een racistische opmerking te quoten als reactie op mij lijkt het net alsof dat mijn uitspraak is of dat ik me daarmee zou identificeren. Mag ik je vragen iets voorzichtiger om te gaan met zelf-bedachte quotes want iedereen die niet het hele topic leest zou hierdoor erg makkelijk de verkeerde ideeën krijgen.
Ik neem aan dat dat niet je bedoeling was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 05:18

Janneke2 schreef:
....goedpraten maakt het echt alleen maar erger hoor.

Ik praat Trump zijn uitspraken niet goed, ik wijs er slechts op dat als je iemand racist noemt je op zijn minst moet weten wat een racist is. Anders lijkt het net alsof je de rest napraat zonder te begrijpen waar het over gaat.

Janneke2 schreef:
"Neeee - IK, ik ben geen racist, hoor! Moslims zijn geen ras...!"(Alsof je dan een groep mensen opeens wel mag beledigen....)

Je mag een groep mensen ook gewoon beledigen. Het is misschien niet netjes, maar het is ook niet verboden. In Amerika is dat zelfs onderdeel van de grondwet sinds 1791:
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances

Voor zover ik weet nemen Amerikanen hun grondwet erg serieus en om eerlijk te zijn vind ik zelf de "freedom of speech" een van de belangrijkste onderdelen van een democratie. Daar mag je het niet mee eens zijn maar misschien dat je dan eens wat onderzoek wilt doen naar landen waar dat niet bestaat en hoe het er daar aan toe gaat met mensenrechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 05:33

Aria_zz schreef:
Immigranten buiten houden is iets anders. Maar daar zijn de wetten en reglementen al zo zwaar rond, lijkt me sterk dat er veel gaat veranderen. En als dat wel zo is zou ik het graag niet hypocriet zien: iedereen buiten, is ook echt iedereen buiten en niet op basis van geloof of huidskleur.

Volgens mij wil hij illegale immigranten het land uit krijgen en houden. Dat is een andere groep dan immigranten.