Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:01

chanel1985 schreef:
T zou wel wat ingewikkelder zijn.
Als men zo'n syriestrijder tegenhoud, hadden ze normaal hem moeten vastzetten en niet gewoon moeten terugsturen naar een land van keuze.
Dat heeft Turkije niet gedaan.

Heb daarjuist het nieuws gezien en was toch geschokt dat bepaalde mensen in Molenbeek nog altijd niet kunnen toegeven dat die mannen die aanslag hebben gepleegd. Zelfs als de journalist er op nadrukt dat het wel zeker is dat die mannen het gedaan hebben. Zeggen zij dat dat is wat men ons wilt doen geloven.

Over dat laatste was ik ook echt geschokt. Oftewel zeggen ze het uit angst, oftewel zijn ze gewoon debiel...
Van zoiets kan ik echt wel kwaad worden!

saskiakefie

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:19

Vals alarm voor station Arnhem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:20

Gelukkigdacht ik ook al

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:21

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:41

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:54

LadyMadonna schreef:
Heb niks meer van user poes gehoord, die was toch op de luchthaven?

Mijn eeuwige snooze gedrag heeft me daar gelukkig weg gehouden. Mijn team was er wel en ik ben gebeld net na de explosies. Ik draaide toen net de ring op. Er zat 5 man in de back office en nog eens 5 in onze parking. Ze hebben in de aankomsthal eerst de deur gebarricadeerd met een kast. Ze waren bang dat er nog mannen met geweren rond zouden lopen en toen ik 112 belde werd ook met klem aangeraden om zich te verstoppen. Op een gegeven moment moeten er mensen uit tegenovergestelde richting door de hal gegaan zijn en heeft iedereen het op een rennen gezet. Rond 20 na 8 waren ze ergens buiten maar wel nog op de luchthaven. Ik ben bij hen geraakt 20 voor 9. Ze stonden tegen dan op een kluitje op de autostrade. Was een heel bang uurtje!

Wat beroepsgeheim betreft: zover ik me herinner: zodra er gevaar is voor de samenleving heb je toch meldingsplicht?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:56

Zoe_97 schreef:
El Bakraoui duidelijk gelinkt aan aanslagen in Parijs
Ibrahim El Bakraoui kan nu ook duidelijk gelinkt worden aan de aanslagen in Parijs, dat meldt het federaal parket. Na onderzoek blijkt El Bakraoui de schuilnaam Ibrahim Maaroufi gebruikt te hebben. Met die naam werd het appartement in Charleroi gehuurd dat gebruikt werd als uitvalsbasis voor de terroristen die naar Parijs trokken.

De voetballer????

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:58

poes schreef:
Zoe_97 schreef:
El Bakraoui duidelijk gelinkt aan aanslagen in Parijs
Ibrahim El Bakraoui kan nu ook duidelijk gelinkt worden aan de aanslagen in Parijs, dat meldt het federaal parket. Na onderzoek blijkt El Bakraoui de schuilnaam Ibrahim Maaroufi gebruikt te hebben. Met die naam werd het appartement in Charleroi gehuurd dat gebruikt werd als uitvalsbasis voor de terroristen die naar Parijs trokken.

De voetballer????

voetballer? ik ben niet mee :p

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:02

Google maar. Die Ibrahim is een voetballer. Onlangs nog contact mee gehad. Ook vuil zeg als ze je naam zo gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:58

@chanel en FleurStyn: al een keer bedacht dat dat niet geloven van die buurtbewoners een ontkenningsfase kan zijn? Dat ze hopen dat het niet waar is, gewoon voor hun eigen veiligheidsgevoel? Dat die mensen hopen dat die nachtmerrie niet waar is?

Ik vind het persoonlijk neerbuigend om mensen in zo'n status te gaan bestempelen als debiel. Het is niet de eerste keer dat ik iemand hoor getuigen "ja, die liep hier gewoon rond, was vriendelijk, zei altijd netjes gedag" en dan later zijn ze in shock omdat nét die vriendelijke persoon het grootste monster blijkt te zijn. Alsjeblief zeg. Beetje respect mag ook wel hoor. Het is niet omdat ze allemaal in Molenbeek wonen dat het gelijk allemaal handlangers en beschermers zijn. Geef ze op z'n minst het voordeel van de twijfel.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:26

Komt natuurlijk wel goed uit om te zeggen dat ze erger voorkomen hebben met die arrestatie. Dat hij met zn geweer ergens in het rond had moeten schieten. Na de dikke fail van die uitzetting kunnen ze wel een soort van "positief" nieuwtje gebruiken in de media.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:47

En weer loopt vd steur met een vingertje naar anderen te wijzen. Walgelijke man

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:51

Abercrombie schreef:
Komt natuurlijk wel goed uit om te zeggen dat ze erger voorkomen hebben met die arrestatie. Dat hij met zn geweer ergens in het rond had moeten schieten. Na de dikke fail van die uitzetting kunnen ze wel een soort van "positief" nieuwtje gebruiken in de media.

Nou idd. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat er iemand Turkije uitgezet wordt vanwege terroristische betrokkenheid en dan hier doodleuk door kan gaan...
Er worden mensen voor kleinere fouten ontslagen :\

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:17

Nog enkele updates (knippen en plakken werkt niet in de app)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:22

Het gaat me eerder mij om de manier waarop, maar bon.
Zeg ik dat ze allemaal zo zijn? Neen, ik had het over die twee gasten die mij eerder agressief verbaal overkwamen en heel duidelijk maakten dat het die gasten niet waren.
Dat ik dan het woord debiel gebruik is mijn keuze.

Ik weet goed genoeg ”wat” daar rondloopt (en dan heb ik het over eigen ervaring).
Heel veel vriendelijke mensen, maar ook heel wat met een mentaliteit waar ik van "walg".

Maar dat terzijde, straks gaat het weer offtopic.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:27

Kan ik het niet meer met je eens zijn, FleurStyn.
Vooral de manier waarop, respect was ver te zoeken.

Oudere mensen waren inderdaad in shock en konden het moeilijk geloven dat ze zoiets gedaan hadden, niet in de zin dat ze ontkenden dat zij het waren maar in de zin dat ze het niet gedacht hadden dat ze zoiets konden doen.
Dat is een groot verschil met die 2 jongeren.
Ik zeg er al gauw bij (voor er weer rel ontstaat) dat ik goed genoeg weet dat die 2 jongeren niet heel Molenbeek representeren maar was er wel door geschokt door dat er mensen zijn die er zo over denken.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 25-03-16 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:31

Fleur, waar is daar? Molenbeek? (Ben even het verband kwijt)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 00:43

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:02

ik ben van mening dat social media ook niet echt bijdraagt, de complot theorieën vliegenalweer om de oren walgelijk

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:03

Jaaaa ik mag dit weekend ook m'n auto ophalen :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:07

Een school in Laken start een tuchtprocedure tegen 2 studenten die de aanslagen leken goed te keuren. Leerlingen zeggen dat het een grap was. Wat er ook van waar is, als je op zo'n dag over zoiets een grap maakt, is dat even goed verkeerd en onrespectvol. Dat doe je niet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:17

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:06

Wauw wat is dat voor hobby???
En die reacties, ik vind het vreemd allemaal...zijn er nu echt mensen die daar mee bezig zijn?
Ik ben totaal in de war, wat moet je hiervan denken... :r

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:53

Ik hoop dat al die justitie fouten maar speculatie zijn, anders is het maar dieptriest... Al zou het mij niet verbazen. Maar minder dan de helft van je celstraf uitzitten nadat je met een mega wapen op politie geschoten hebt -O-

Verder komt het echt over als een heel toneelstuk dat ontslag aanbieden en niet krijgen.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 25-03-16 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:53