Blue_Eyes schreef:Die kunnen lang niet altijd terug naar huis, want dan worden ze opgepakt, vastgezet, gemarteld en vermoord zo gauw als ze het vliegtuig uit stappen. Die hebben al hun spaargeld opgemaakt aan de reis hierheen of hebben het achtergelaten bij hun familieleden om die ook nog een kans te geven. Ik denk niet dat jouw beeld heel eerlijk is.
Dus daarom laat het merendeel vrouw en kinderen achter...

Teddy321 wat jij zegt klopt ook niet want anders zouden er helemaal geen expats meer in Nederland wonen. En laat ik nou toevallig in 'de' expatstad van Nederland wonen. Hier wonen ruim voldoende niet-europeanen met een koopwoning, met een baan en alles erop en eraan. Dus dat voorbeeld van jou klopt niet en zal ook een andere kant hebben. Ik weet niet of je het verhaal uit 1e hand hebt maar klinkt mij in de oren als een broodje aap verhaal.
Ik ken genoeg voorbeelden waarbij men bij een internationaal bedrijf werkt en overgeplaatst wordt, Nederland in of uit, dat maakt verder niet zoveel uit, waarbij je prima als niet-europeaan hier in Nederland kan settelen. Geen probleem. Dus dat de overheid dit niet kent en dat het niet standaard is, is onzin!