Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Ik lees vaak: "meer dan de helft vd de Nederlanders wil de vluchtelingen hier niet". Nu ook weer, Geerke, hoe kom je aan die cijfers, is er gedegen onderzoek naar gedaan, of ..?
bruintje123 schreef:En omdat er niemand van de regering daadkrachtig op treed heeft die blonde zoveel stemmen.
Gaat hij wel daadkrachtig zijn.
Nee ook niet maar voor mij is een stem op hem laten zien dat ik het huidige beleid beu ben en heb ik spijt nooit eerder op hem gestemd te hebben.
papagroom schreef:Even compleeto of topic,maar vraag me in mijn overpeinzingen in eens af,wie van die genen die ouderenzorg etc bij dit vraagstuk betrekken hun oude opoe in dr rolstoel op een zonnige dag mee uit nemen,of een ziek familielid zouden verzorgen.
harbourlight schreef:Tot nu toe heb ik in dit topic alleen mee gelezen omdat ik er moeite mee heb om over dit onderwerp een mening te vormen. De media vind ik zeer eenzijdig berichten en ik heb vooral medelijden met de mensen die niet de financiële middelen hadden om te vluchten. Die zitten daar nog in de ellende, kunnen geen kant op en wie helpt die mensen?
De mensen die hier nu komen of al zijn waren al veilig.
Hier lees ik dat mensen ook zouden gaan voor een land waar ze een toekomst op konden bouwen als ze Nederland moesten ontvluchten. Prijs jezelf rijk dat je die (financiële) mogelijkheden hebt om naar een ander land te vluchten.
De ouderen, chronisch zieken of mensen met een laag inkomen kunnen dat niet en zo zal het in Syrië ook zijn. Die mensen hebben de hulp het hardste nodig en zouden waarschijnlijk enorm dankbaar zijn voor een droge korst brood, zoals mijn ouders dat waren in de tweede wereldoorlog. Dat vind ik zo triest en daarom kan ik ook best verdrietig worden als ik lees dat de vluchtelingen onze opvang niet goed genoeg vinden.
En het maakt mij ook ongerust.
Van dit bericht word ik ook niet vroljker:
http://nieuws.tpo.nl/2015/10/03/duitse- ... de-sharia/
Oorlogsslachtoffers helpen wil iedereen die maar een beetje menselijkheid in zich heeft, maar ik begin mezelf af te vragen wie we helpen en waarmee we ze helpen.
En ik ben ook heel bang dat we straks een regering PVV/VVD gaan krijgen, daar gaat iedereen spijt van krijgen.
LadyMadonna schreef:Eerste wat je altijd hoort als je over ouderen begint... "Ja maar, daar heb ik helemaal geen tijd voor".
Mijn ouders komen élke dag bij mijn oma, soms twee of 3 x. Ook toen ze beide nog werkten.
En er zullen heus gevallen zijn waarbij de tijd er niet is. Maar geen tijd en geen zin, is een verschil
LadyMadonna schreef:Harbourlight, waarom is iets anders zien dan een ander excuses zoeken? Dat is dus precies wat ik bedoel.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid, en andersom.
Hij ligt waarschijnlijk in het midden...
harbourlight schreef:http://www.nu.nl/buitenland/4138714/pla ... risis.html
Dit klinkt als een goed plan, dat hadden ze gewoon al een jaar eerder moeten doen.
ravellie schreef:Aan diegenen die het zeggen. Het is nogal een stokpaardje van een aantal hier.. “wij moeten telkens bronnen aandragen en gullie niet..”.. Dat moet helemaal niet (sterker nog ik heb hier- of in het andere topic- concreet gevraagd waarom er binnen nu en twee jaar hier oorlog uitzou breken. Het enige dat mij verzekerd werd dat ze dat zeker wist, maar hoe, waarom en wat is nog steeds niet beantwoord.) Maar het wordt gewoon gevraagd en dat is een vraag die je gewoon weder kan stellen. Het gaat om onderbouwing waar om gevraagd wordt. En er wordt gevraagd om niet te generaliseren. Als je een mening hebt of roept dat dit of dat is gebeurd dan is het een makkie om aan te geven waar je het dan vandaan hebt of waar je je mening op baseert. Dus ipv achter het stokpaardje van ‘maar dan mag zeker niet gezegd worden’, of ‘wij moeten feiten aandragen’ (euh ja.. duh.. dat zou iedereen moeten doen) te verschuilen en je als slachtoffer te gedragen, ga gewoon inhoudelijk in op de kwestie en sta achter je mening. En dat doe je dus door te onderbouwen.Tja....aan wie.