verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:38

Lante, Geert maakt het zelfs nog een gradatie grootser..
terwijl de tegendemonstratie bijna voor zijn neus paradeert heeft hij het over iedereen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:46

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:51

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:00

En ja hoor, er wordt weer naar feiten gevraagd

Terwijl heel links NL geen uitleg hoeft te geven

Ik ben trouwens ook helemaal klaar met het AD, wat een linkse krant is dat zeg :o .
Hoe bedoel je: gekleurde bril.
1 positief punt wordt breed uitgemeten en alle misstanden zijn niet meer dan hele kleine kopjes.
Bijv: dat veel vluchtelingen Nijmegen hebben verlaten omdat ze niet tevreden zijn , een gedeelte zou naar Duitsland gegaan zijn...en een gedeelte weer terug naar Nijmegen.
En dan die man van die zwangere vrouw: 'de lucht zou hier niet goed zijn'.

En dan nog het puntje woningen, dat nu dus wel gaat spelen omdat er weinig sociale huurbouw is.
De huidige AZC's zitten vol waardoor er geen doorstroom is ( die mensen wachten op een huis die daar al jaren verblijven).
Nu heb ik zowaar een praktijkvoorbeeld van iemand uit mijn omgeving:
Vrouw moet na een lang huwelijk gaan scheiden wegens hele verdrietige omstandigheden.
Twee kinderen.
Vrouw werkt, maar met huidige salaris wordt dat voor nu een huurwoning ( hun huis staat te koop).
Dus netjes wezen praten over een huurwoning in de toekomst.
Kreeg daar te horen dat ze 8 jaar moet wachten en zolang bij vrienden en familie moet gaan inwonen en dat de vluchtelingen voorrang krijgen
8)7
Zo gaat dat dus in Nederland. :)F :)F

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:04

bruintje123 schreef:
En omdat er niemand van de regering daadkrachtig op treed heeft die blonde zoveel stemmen.
Gaat hij wel daadkrachtig zijn.
Nee ook niet maar voor mij is een stem op hem laten zien dat ik het huidige beleid beu ben en heb ik spijt nooit eerder op hem gestemd te hebben.

Daarom zitten de PvdA en VVD ook in een spagaat.
Die snappen natuurlijk ook wel waar de meeste stemmen naar toe gaan als er verkiezingen moeten komen en dat willen ze niet.
Ik ben geen grote fan van Geert, hij hakt teveel in op dingen.
Maar anderzijds vind ik ook veel herkenning.
Ik ben ook niet voor de islamisering en het pappen en nathouden en dan vooral de grenzen openhouden.
Het is maar beter dat er even geen verkiezingen komen denk ik.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:08

papagroom schreef:
Even compleeto of topic,maar vraag me in mijn overpeinzingen in eens af,wie van die genen die ouderenzorg etc bij dit vraagstuk betrekken hun oude opoe in dr rolstoel op een zonnige dag mee uit nemen,of een ziek familielid zouden verzorgen.

Ouderenzorg
Ik werk er 15 jaar in.
Ik ben mantelzorger voor mijn oma
En ik ben vrijwilliger bij de Zonnebloem geweest

Dus vragen: shoot

En het is met de zorg in NL niet best gesteld.
De vluchtelingen krijgen heel wat meer toebedeeld aan uitkering en aandacht kan ik je zeggen.
Mijn oma was onlangs ziek ( aanleunwoning met zorg) en ze waren haar vergeten...
Geen tijd etc.
Toen ben ik er naast gaan zitten |( |(
Zo triest...we hebben het dan over mensen die hier geboren en getogen zijn, land hebben opgebouwd en hier gewerkt hebben en pensioen hebben opgebouwd.
Die worden opgeborgen in huizen, oh nee...daar moeten ze weer uit omdat voor die ZZP geen geld meer is....driemaal raden wie er nu in hun huizen opgevangen gaan worden.
@ kromme wereld.
En dan mag mijn oma nog blij zijn dat ze kinderen en kleinkinderen heeft.
Er zijn ook zat oudere mensen die dat NIET hebben.
En klaar ben je dan in deze maatschappij

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:11

harbourlight schreef:
Tot nu toe heb ik in dit topic alleen mee gelezen omdat ik er moeite mee heb om over dit onderwerp een mening te vormen. De media vind ik zeer eenzijdig berichten en ik heb vooral medelijden met de mensen die niet de financiële middelen hadden om te vluchten. Die zitten daar nog in de ellende, kunnen geen kant op en wie helpt die mensen?
De mensen die hier nu komen of al zijn waren al veilig.

Hier lees ik dat mensen ook zouden gaan voor een land waar ze een toekomst op konden bouwen als ze Nederland moesten ontvluchten. Prijs jezelf rijk dat je die (financiële) mogelijkheden hebt om naar een ander land te vluchten.
De ouderen, chronisch zieken of mensen met een laag inkomen kunnen dat niet en zo zal het in Syrië ook zijn. Die mensen hebben de hulp het hardste nodig en zouden waarschijnlijk enorm dankbaar zijn voor een droge korst brood, zoals mijn ouders dat waren in de tweede wereldoorlog. Dat vind ik zo triest en daarom kan ik ook best verdrietig worden als ik lees dat de vluchtelingen onze opvang niet goed genoeg vinden.
En het maakt mij ook ongerust.

Van dit bericht word ik ook niet vroljker:
http://nieuws.tpo.nl/2015/10/03/duitse- ... de-sharia/

Oorlogsslachtoffers helpen wil iedereen die maar een beetje menselijkheid in zich heeft, maar ik begin mezelf af te vragen wie we helpen en waarmee we ze helpen.
En ik ben ook heel bang dat we straks een regering PVV/VVD gaan krijgen, daar gaat iedereen spijt van krijgen.

Juist
Ben benieuwd wanneer de schellen van de ogen vallen in NL

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:41

Zeg ravellie.. komt het niet in je op om zelf om uitleg te vragen...?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:48

Tja....aan wie.
Ik geloof er allemaal niet meer zo in.
Het land van 1001 regels en protocollen, maar ondertussen zo soft als wat :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:36

Eerste wat je altijd hoort als je over ouderen begint... "Ja maar, daar heb ik helemaal geen tijd voor".
Mijn ouders komen élke dag bij mijn oma, soms twee of 3 x. Ook toen ze beide nog werkten.
En er zullen heus gevallen zijn waarbij de tijd er niet is. Maar geen tijd en geen zin, is een verschil

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:40

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:42

Klopt....maar als je niet binnen 10 minuten er kan zijn omdat je niet in de buurt woont, is geen tijd niet geen zin..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 21:53

Nou ben ik altijd een man van weinig woorden,en zal niet zo snel hele lange stukken schrijven.
Best wel een handicap hier.. :-)
Kom ik een prachtig stukje tegen waar ik mezelf helemaal in kan vinden...dat scheelt een hoop gepruts op mn mobieltje..
http://theekransje.net/auschwitz-en-de- ... e-vandaag/

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:09

LadyMadonna schreef:
Eerste wat je altijd hoort als je over ouderen begint... "Ja maar, daar heb ik helemaal geen tijd voor".
Mijn ouders komen élke dag bij mijn oma, soms twee of 3 x. Ook toen ze beide nog werkten.
En er zullen heus gevallen zijn waarbij de tijd er niet is. Maar geen tijd en geen zin, is een verschil

Wat de meeste mensen vergeten is dat de 'kinderen' van ouderen tussen de 50-60 zijn.
Dat zijn mensen die zelf nog een baan hebben, zelf kinderen hebben en vaak ook nog kleinkinderen waar ze op moeten of willen passen.
En daarbij is het ook vaak zo dat mensen niet bij elkaar in de buurt wonen.
Wij hebben een client met kinderen op de Waddeneilanden ( die durf ik niet voor tandpasta te bellen :+ )
Ik kan 1 ding zeggen uit de praktijk: er zijn heel veel ouderen die echt eenzaam zijn.
Door het wegvallen van sociale netwerk en geen of weinig fam in de buurt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:13

PG wat ik merk is dat juist dit soort verhalen kwaad bloed zetten bij een hoop mensen en dus het tegendeel bereiken waarvan de schrijver denkt te bereiken.
In dit verhaal wordt voorbij gegaan aan het feit dat het grootste deel van de vluchtelingen die hier komen allang veilig zaten in Turkije Hongarije etc. en wordt de groep die het hardste hulp nodig heeft, namelijk de grote groep mensen die niet de middelen hebben om te vluchten, weer compleet genegeerd.

Als de media (en de mensen die het nodig vinden een verhaal hierover te schrijven) nu eens gewoon alle berichten innhet nieuws zouden gooien en niet alleen de positieve verhalen dan zal de weerstand vanzelf minder worden.
Als de negatieve dingen ook gewoon benoemd worden dan geeft dat een grote groep mensen het idee dat het erkend wordt en dat daar misschien ook wel wat aan gedaan gaat worden.

Nu worden de mensen behandeld als domme schapen doordat ieder negatief bericht wordt afgewimpeld met excuses en/of wordt er op het schudgevoel gespeeld door de tweede wereldoorlog erbij te halen.
Dat werkt niet, dat werkt averechts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:00

Ook al zouden ze in Hongarije wíllen blijven, Hongarije kan (en wil) ze ook niet allemaal opvangen.
Valt me wel op dat "rechtse" mensen (generaliserend) het gevoel hebben dat ze hun mening niet kunnen uiten (want dan zijn ze een Wilders knuffelaar), maar dat "linkse" (ook generaliserend) mensen dat gevoel ook hebben (want dan zijn ze een vluchtelingen knuffelaar)...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 23:13

Niet iedereen die rechts is is van het Wilderds kamp...ik ben eerder rechts dan links,maar absoluut geen Geert fan.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:15

Lees het nieuwsbericht wat ik hier eerder geplaatst is. Er zijn nu plannen om geld naar Turkije te sturen zodat ze daar grote opvangen kunnen bouwen. Dat had veel eerder moeten gebeuren.

Deze problematiek kan je imho niet opsplitsen in rechts of links, de meeste mensen zijn gewoon ongerust en de berichtgeving is gewoon te onzijdig. Genoeg linkse mensen die ook gewoon ongerust zijn, dat is echt niet alleen rechts.

Gisteren sprak ik toevallig iemand die mij vertelde dat hij niet eens zijn mening kan geven omdat hij dan gelijk voor xenofoob uitgemaakt wordt, terwijl diegene eerder het tegenover gestelde is,
Stop gewoon met voor de negatieve berichten excuses te verzinnen, daarmee krijg je alleen maar meer tegenstanders.

Ook zoiets: Zelf zal ik beslist niet op Wilders stemmen maar door te gaan roepen dat het voornamelijk laagopgeleide tokkies zijn die daar op stemmen zal hij alleen maar meer stemmen krijgen.
Blijkbaar heeft niemand iets geleerd van het gebeuren rond Fortuijn, in Den Haag al helemaal niet.

Door alles maar goed te praten wordt de kans dat de mensen die echt hulp nodig hebben dat als laatste krijgen.

En mocht je denken dat ik rechts stem, nog even nadenken :-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:23

papagroom schreef:
Niet iedereen die rechts is is van het Wilderds kamp...ik ben eerder rechts dan links,maar absoluut geen Geert fan.

Nee, maar zo worden mensen wel weg gezet pg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:24

Harbourlight, waarom is iets anders zien dan een ander excuses zoeken? Dat is dus precies wat ik bedoel.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid, en andersom.
Hij ligt waarschijnlijk in het midden...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:37

LadyMadonna schreef:
Harbourlight, waarom is iets anders zien dan een ander excuses zoeken? Dat is dus precies wat ik bedoel.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid, en andersom.
Hij ligt waarschijnlijk in het midden...

Hoe kan je een verkrachting zien als geen misdrijf om maar een voorbeeld te noemen? Dan wordt er gezegd: Ja maar dat doen Nederlanders ook.

Hoe kan het gebeuren dat in Duitsland nu in vele AZC's de sharia geldt waardoor de asielszoekers die niet moslim zijn nu in dezelfde situatie zitten als waarvoor ze gevlucht zijn?

Hoe kan het dat vluchtelingen kunnen zeggen dat de opvang niet goed genoeg is en waarom worden daar excuses voor verzonnen? Het is noodopvang.

Het is mij opgevallen dat er dan constant een "ja maar" op komt en het vervolgens wordt goed gepraat.
De media is hier ook schuldig aan door hun eenzijdige berichtgeving. Mensen zijn echt niet zo dom dat ze niet voor hun zelf na kunnen denken en worden hier boos over. Op zich best te begrijpen.
Het enige wat hier mee bereikt wordt is dat Wilders meer stemmen krijgt en dat mensen de grens dicht willen.

Als je alleen al kijkt hoeveel er nu illegaal binnen zijn gekomen en hoe ongeloofelijk slecht de controle is op wat er binnenkomt kan je niet met droge ogen zeggen dat het allemaal mensen zijn met goede bedoelingen.
En dat zou je ook gewoon mogen en misschien zelfs wel moeten benoemen, anders is de kans groot dat het goed fout gaat.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:15

Het valt ook niet mee om toe te geven dat je iets verkeerd hebt ingeschat...gebeurd op hoog niveau dagelijks..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:38

harbourlight schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/4138714/pla ... risis.html

Dit klinkt als een goed plan, dat hadden ze gewoon al een jaar eerder moeten doen.

Twee jaar eerder zelfs! Het vreemde is dat er in het artikel ook echt staat dat het om illegale grensoverschrijdingen gaat. Het overtreden van de wet, dus. In plaats van een straf te geven, gaan we dus overal opvang regelen :? Waarmee ik niet wil suggereren dat je helemaal niks moet regelen, maar wat er geregeld wordt staat wel haaks op onze wetten. Dan ga je toch zeker geen asielprocedure opstarten voor deze mensen :? Moet je eens 10km te hard rijden :')

ravellie schreef:
Tja....aan wie.
Aan diegenen die het zeggen. Het is nogal een stokpaardje van een aantal hier.. “wij moeten telkens bronnen aandragen en gullie niet..”.. Dat moet helemaal niet (sterker nog ik heb hier- of in het andere topic- concreet gevraagd waarom er binnen nu en twee jaar hier oorlog uitzou breken. Het enige dat mij verzekerd werd dat ze dat zeker wist, maar hoe, waarom en wat is nog steeds niet beantwoord.) Maar het wordt gewoon gevraagd en dat is een vraag die je gewoon weder kan stellen. Het gaat om onderbouwing waar om gevraagd wordt. En er wordt gevraagd om niet te generaliseren. Als je een mening hebt of roept dat dit of dat is gebeurd dan is het een makkie om aan te geven waar je het dan vandaan hebt of waar je je mening op baseert. Dus ipv achter het stokpaardje van ‘maar dan mag zeker niet gezegd worden’, of ‘wij moeten feiten aandragen’ (euh ja.. duh.. dat zou iedereen moeten doen) te verschuilen en je als slachtoffer te gedragen, ga gewoon inhoudelijk in op de kwestie en sta achter je mening. En dat doe je dus door te onderbouwen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-10-15 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:39

Wat ik altijd als “excuus” voorbij zie komen wat ik echt niet snap is de redenatie dat wij ook een onderlaag in de bevolking hebben. Dat er ook blonde verkrachters zijn en blanke overvallers. En dat het heus niet allemaal buitenlanders/asielzoekers zijn die aanrandend, verkrachtend, stelend op hun WW-bibs zittend door NL rondwaden en dat het niet alleen 2e/3e generatie Marokkanen zijn.

Natuurlijk heeft elk land/stad een onderlaag en deze is even gevarieerd als de bevolking. Dus ja, we hebben geen asielzoekers nodig voor verkrachtingen/diefstallen en als WW-trekkers. Maar… zeg nu zelf, we hoeven er ook niet perse meer te hebben. Deze percentages proberen we juist omlaag te krijgen en niet te verhogen. En als iemand tijdens zijn asielaanvraag niet eens zijn handen thuis kan houden of een beetje fatsoen kan tonen (en dat is in mijn ogen juist het moment dat je je van je beste kant moet tonen, want je wil toch blijven?) dan hoeft ik zo’n persoon er niet in de maatschappij bij. We hebben er al genoeg van de onderlaag.

Daarmee zeg ik dus niet dat alle asielzoekers zijn, maar ik ben wel voor een zeer strenge schifting. Je mag ze zelfs een waarschuwing geven (van te voren en na een klein incident), maar daarna is het zonder pardon je kans op asiel verliezen als je over de scheef gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:47