Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snorlex schreef:Ja het is inderdaad een keuze, een afweging die je maakt.
Maar is het daarom oneerlijk dat de ene meer verdiend dan de ander?
Is het oneerlijk dat mensen een verschillend intelligentieniveau hebben?
Is het oneerlijk dat mensen opgroeien in een familie waar alles voor ze betaald wordt en andere niet kunnen studeren omdat er geen geld voor is?
Alles is oneerlijk. Zo is de wereld.
Je kunt er op twee manieren mee om gaan:
1. doen wat je kunt binnen je eigen capaciteiten en daar je geluk zoeken
2. sneu in een hoekje zitten en wijzen naar anderen
Joman schreef:LadyMadonna schreef:Dus niemand hier kijkt neer op een toiletjuffrouw, een cassiere of een vuilnisman?
Wat is bokt toch een perfecte wereld!![]()
Ik zou niet weten waarom? Zijn toch gewoon mensen die meedraaien in de samenleving en hun steentje bijdragen.
Shadow0 schreef:Joman schreef:
Ik zou niet weten waarom? Zijn toch gewoon mensen die meedraaien in de samenleving en hun steentje bijdragen.
We kijken niet neer op ze, we betalen ze alleen wel flink minder. Maar da's verder zeker niet negatief bedoeld hoor, da's gewoon volkomen logisch.
LadyMadonna schreef:Dus niemand hier kijkt neer op een toiletjuffrouw, een cassiere of een vuilnisman?
Wat is bokt toch een perfecte wereld!![]()
Shadow0 schreef:Mijn insteek is juist: wij zijn samen een maatschappij, we kunnen dat samen regelen, we kunnen zorgen dat bepaalde pechsituaties minder impact hebben, en daar worden we allemaal beter van. Dat vind ik een veel positievere insteek dan 'ik hou me alleen met mijzelf bezig en de mensen die pech hebben hebben gewoon pech, niet mijn zaak.'
Shadow0 schreef:Joman schreef:
We kijken niet neer op ze, we betalen ze alleen wel flink minder. Maar da's verder zeker niet negatief bedoeld hoor, da's gewoon volkomen logisch.
Ayasha schreef:Niet elke week nee. Toevallig dit jaar wat vaker helaas maar niet dusdanig vaak dat het bedrag over de 200 per maand gaat.
Nieuwe wasmachine heb je ook niet elke maand nodig, ik toch niet... Weet natuurlijk niet wat jij met je wasmachines doet.
Joman schreef:En als modaal wordt verdiend wordt weer geklaagd over het feit dat je alles misloopt aan toeslagen etc.
Is het ooit goed?
Ayasha schreef:Maar als je dat kind hebt is terugsteken zo onhandig... En verkopen mag ook al niet... Wat dan?
Snorlex schreef:En: wie meer verdiend draagt meer af. Ook om een vangnet voor zichzelf te creëren (WW) maar ook naar andere mensen die een vangnet nodig hebben.
Als we alles gelijk zouden trekken komt er volgens mij veel minder binnen dan wat er in dat geval aan uitgegeven moet worden.
Joman schreef:Ayasha schreef:Niet elke week nee. Toevallig dit jaar wat vaker helaas maar niet dusdanig vaak dat het bedrag over de 200 per maand gaat.
Nieuwe wasmachine heb je ook niet elke maand nodig, ik toch niet... Weet natuurlijk niet wat jij met je wasmachines doet.
Interessant dat je niet alleen 4 paarden kan onderhouden, blijkbaar kan sparen, een huis kan hebben met genoeg grond voor paarden, en dat van een loon en een uitkering.
Hopen dat die toiletjuffrouw die niet minder waard is, dat ook kan.
Shadow0 schreef:Joman schreef:En als modaal wordt verdiend wordt weer geklaagd over het feit dat je alles misloopt aan toeslagen etc.
Is het ooit goed?
Bij modaal is dat gewoon prutsmutsDe missende toeslagen heb je als je op ong 110% van het minimuminkomen zit en da's een behoorlijk stuk onder modaal.
Verder doet het er niet toe om de vraag te beantwoorden: wij vinden het werk dat die mensen doen letterlijk minder waard en beoordelen de waarde van mensen toch vooral in wat ze doen (want het is duidelijk dat in dit topic veel mensen het niet zien zitten om mensen gewoon een veilige basis te geven omdat ze mens zijn, dat ze die waardering al verdienen, gewoon onvoorwaardelijk.)
Ayasha schreef:Joman schreef:
Interessant dat je niet alleen 4 paarden kan onderhouden, blijkbaar kan sparen, een huis kan hebben met genoeg grond voor paarden, en dat van een loon en een uitkering.
Hopen dat die toiletjuffrouw die niet minder waard is, dat ook kan.
Niet van een uitkering. Maar dat wil precies niet in dat koppie...![]()
Mijn weide had ik al van toen ik nog 40 uur per week werkte. Daardoor is het houden van paarden inderdaad een stuk goedkoper. Nee, die aankoop zou me nu never nooit meer lukken.
Maar zouden we beide bv 1000 euro in de maand krijgen, zouden we ook nog kunnen sparen naast ons huis ja. Nu op dit moment gaat het niet om "een loon" maar om een zelfstandige. En ja, van mij zou die toiletjuffrouw dat ook mogen kunnen, daar wil ik (we) gerust wat op inleveren aan reserve (die via mijn man in gebracht wordt, niet van mijn uitkering. Zoveel is't heus niet. Na eten en medicatie hebben we het stilaan wel gehad.) opdat iedereen dat zou kunnen.
Marije_jiplover schreef:Maar los van de kosten die je in een opleiding investeerd, komt er ook een flink stuk inzet bijkijken.
Wanneer toiletjuffrouw evenveel zou verdienen als bv geschiedenisleraar, waarvoor zou iemand zich dan eerst 4 jaar een slag in de rondte werken om alle examens te halen en alle kennis te vergaren en gedurende het werk bijscholingen te volgen etc, om die kennis op peil te houden.