Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:21

Wat er al dan niet mis zou zijn, is ook niet echt aan ons om te constateren, laat staan erop te reageren. En dan vooral niet op de manier waarop het nu gebeurt.. Hier gaat m'n nekhaar echt van overeind staan. :n

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:04

Als je het filmpje bekijkt hoef je niets te constateren, hoef je alleen maar over je nek te gaan. Tenminste ik wel, en de straf laat ik aan de rechtspraak hier in nederland over.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:13

Sok schreef:
Dit vind ik nou oprecht erg.. Hoe sommige mensen hier reageren..
Een jonge, beinvloedbare vrouw begaat een enorme fout en zal haar straf heus krijgen van de politie, maar om het heft nou in eigen handen te nemen vind ik misschien nog wel erger dan wat die vrouw heeft gedaan.. :\
Ik praat niet goed wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me niet aan ons om haar aan de schandpaal te nagelen.

als dat filmpje daadwerkelijk 14 jaar geleden is gemaakt en er geen recentelijk materiaal te vinden is van niet ouder dan 6 jaar....gaat zij helemaal geen straf krijgen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:19

De heksenjacht vindt ik zo slecht nog niet: had je maar niet zo stom moeten zijn om dit op internet te zetten.
Actie, reactie.
Mensen die hier niets mee te maken hadden ook bedreigd, dat is wat minder, maar dat was toen nog niet bekend.
Maar mede door de heksenjacht zijn wel de verdachten/daders opgepakt.
Nu hopen op een goede straf als het niet verjaard is, het liefst wat geen geld kost, maar geld oplevert.
Anders is de waarschuwing van sociaal Nederland wel afgegeven, denk ik zo! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:22

geerke schreef:
Sok schreef:
Een jonge, beinvloedbare vrouw begaat een enorme fout en zal haar straf heus krijgen van de politie, maar om het heft nou in eigen handen te nemen vind ik misschien nog wel erger dan wat die vrouw heeft gedaan.. :\
Ik praat niet goed wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me niet aan ons om haar aan de schandpaal te nagelen.

als dat filmpje daadwerkelijk 14 jaar geleden is gemaakt en er geen recentelijk materiaal te vinden is van niet ouder dan 6 jaar....gaat zij helemaal geen straf krijgen.

Ja, dus? Dat geldt voor veel andere delicten ook zo. Voor de meeste delicten is er zelfs een termijn van verjaring.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:24

geerke schreef:
Sok schreef:

Kleine nuance, ze moeten wel kunnen bewijzen dat het 14 jaar geleden is gemaakt, anders is ponypletter nog steeds de pineut.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:26

geerke schreef:

Sociale hel en verdoemenis lijkt me ook wel een flinke straf, anders :=. Zij gaat wellicht geen wettelijke straf krijgen (eerst eens bewijzen hoe oud het filmpje daadwerkelijk is), maar straf heeft ze al een dikke week te pakken :D.

Anoniem

Lara_Silver schreef:
geerke schreef:

Kleine nuance, ze moeten wel kunnen bewijzen dat het 14 jaar geleden is gemaakt, anders is ponypletter nog steeds de pineut.

Kleine nuance, ze moeten sowieso kunnen bewijzen dat dit onder dierenmishandeling valt en dat de dame strafbaar is.

Lara_Silver

Rowdine schreef:
Kleine nuance, ze moeten sowieso kunnen bewijzen dat dit onder dierenmishandeling valt en dat de dame strafbaar is.

Daar oordeel ik niet over, dat zoeken ze zelf wel uit. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:28

ja dus?...ik reageerde op Sok@die er vanuit ging dat ze haar straf wel zal krijgen....waarschijnlijk niet dus ;)

Geen idee of het echt 14 jaar oud is,ik vertrouw geen mens wat ze allemaal beweren als ze nattigheid voelen.

Maar niet vergeten dat de filmpjes nog steeds worden gemaakt en er heel veel andere vrouwen in het spel zijn.
Het is zeker niet alleen die blonde dame.Ik vind het triest voor haar dat zij nu het belangrijkst word gevonden terwijl die dikke pad nog niet eens getraceerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:29

Lara_Silver schreef:

En dit niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:31

geerke schreef:
ja dus?...ik reageerde op Sok@die er vanuit ging dat ze haar straf wel zal krijgen....waarschijnlijk niet dus ;)

Geen idee of het echt 14 jaar oud is,ik vertrouw geen mens wat ze allemaal beweren als ze nattigheid voelen.

Maar niet vergeten dat de filmpjes nog steeds worden gemaakt en er heel veel andere vrouwen in het spel zijn.
Het is zeker niet alleen die blonde dame.Ik vind het triest voor haar dat zij nu het belangrijkst word gevonden terwijl die dikke pad nog niet eens getraceerd is.

Die heeft zich toch al een tijdje geleden aangegeven bij de politie samen met een man, en zit vast? Of is dat weer een andere vrouw?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:35

MarvanTom schreef:
Mensen die hier niets mee te maken hadden ook bedreigd, dat is wat minder, maar dat was toen nog niet bekend.
Maar mede door de heksenjacht zijn wel de verdachten/daders opgepakt.
Vraag mij af of de gebroeders De Witt het met je eens zouden zijn geweest :+

Dat tweede is trouwens ook discutabel. Dat willen de jagers natuurlijk graag horen, maar mensen waren al lang opgepakt en toch ging met men door met bedreigen.

Juist hierom is het dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Nogmaals dat is niet voor niks!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-07-13 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:36

Rowdine schreef:
Lara_Silver schreef:

En dit niet?

Madam was al de pineut, en als het bewijs van de datum van de video niet gevonden word, gezien alle media-aandacht zal ze nog een keer de pineut zijn. De uiteindelijke uitspraak is uiteraard nog raden, want men moet nu alles bij elkaar gaan zoeken en het geheel op een georganiseerde manier aanpakken. Ik blijf dus bij mijn uitspraak, ik denk dat er een hele grote kans is dat dit word bestraft. :) En als je zin hebt daarover te blijven muggeziften, be my guest, mijn energie verspil je gelukkig niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:40

Lara_Silver schreef:
Rowdine schreef:
En dit niet?

Madam was al de pineut, en als het bewijs van de datum van de video niet gevonden word, gezien alle media-aandacht zal ze nog een keer de pineut zijn. De uiteindelijke uitspraak is uiteraard nog raden, want men moet nu alles bij elkaar gaan zoeken en het geheel op een georganiseerde manier aanpakken. Ik blijf dus bij mijn uitspraak, ik denk dat er een hele grote kans is dat dit word bestraft. :) En als je zin hebt daarover te blijven muggeziften, be my guest, mijn energie verspil je gelukkig niet. ;)

Niks muggenziften, je bent gewoon onduidelijk on je reacties muv die hierboven.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:46

Natuurlijk wel, en het is niet de eerste keer in dit topic. Ik vind mijn post hierboven anders erg verduidelijkend, en voel daarom ook niet nood daar eeuwig over te discussiëren.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:53

ik durf bijna te wedden dat met ons fantastische recht systeem ze er allemaal heel mild mee afkomen.
taak strafje hier, boete daar. betalen en ze gaan weer vorlijk verder.
dus wat dat betreft.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:58

er is een recenter filmpje, en de dikste ponypletter (wat toch een woord.....) is ook gearresteerd. Maar of ze nog vast zit weet ik niet.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:01

Kai_Rosa schreef:
ik durf bijna te wedden dat met ons fantastische recht systeem ze er allemaal heel mild mee afkomen.
taak strafje hier, boete daar. betalen en ze gaan weer vorlijk verder.
dus wat dat betreft.

Jepz, dat denk ik ook.
Dus dit is de enige straf die ze krijgen.
Iedereen reageert op z'n eigen manier...
De 1 door in te breken en de ander door vanalles te roepen, en weer een ander schrijft hier op bokt een berichtje.
En tja, wat vinden we ervan? De een dit, de ander dat :)
[...]
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 09-07-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing verwijderd.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:43

_San87_ schreef:
geerke schreef:

Sociale hel en verdoemenis lijkt me ook wel een flinke straf, anders :=. Zij gaat wellicht geen wettelijke straf krijgen (eerst eens bewijzen hoe oud het filmpje daadwerkelijk is), maar straf heeft ze al een dikke week te pakken :D.

Precies wat ik bedoelde.. :\

Wellicht dat justitie geen strafrechtelijke procedure aangaat, maar straf heeft ze.. In mijn ogen nog erger dan een boete of gevangenisstraf.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:51

Hoewel ik op geen enkele wijze goedkeur wat er is gebeurd, is het "mooie" van straf altijd dat als het eenmaal voldaan is, het ook echt voldaan is. Of ja, zou moeten zijn. Iemand maakt een fout, iemand boet ervoor, klaar. Punt. Maar in dit geval geloof ik niet dat de omgeving van die mensen dat ook kan. Je maakt een fout, je boet, maar je hebt de fout gemaakt dus boeten zal je. Meer en meer en meer, het is kennelijk nooit genoeg.

Maar niemand, helemaal niemand kan de tijd terugdraaien of zaken ongedaan maken. Dat bestaat niet, dat kan niet. Al denk ik dat als dat wel kon, een aantal mensen de zaken heel anders hadden aangepakt.

Er zullen maar weinig mensen zijn die geen mening, of geen oordeel hebben over wat er gebeurd is. Dat is vooral heel erg menselijk. Maar hoe eerlijk is het oordeel? "ik zou dat nooit doen!!!". Nee, ik ook niet. Durf ik echt te denken. Maar toch... Je hoeft er niet eens heel ingewikkelde studies bij te pakken om te bedenken dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Neem het experiment van Milgram, waarin mensen andere mensen pijn doen (stroomstoten) om ze iets te leren. De verwachtingen waren dat alleen een enkele sadist door zou gaan tot maximale (fatale) pijn. In de praktijk heeft ruim 60% die pijn toegediend. Iedereen die aarzelde ging dóór nadat er gezegd werd dat zij niet verantwoordelijk gehouden zouden worden. Most shocking: er is nooit iemand opgestaan om het slachtoffer te bevrijden.
En dat alleen maar omdat mensen ze vertelden dat het oké was en dat het echt moest. Het Stanford-gevangenisexperiment bewijst hetzelfde.

En als je dan 19 bent... en je voelt je slecht en bent blut, en je loopt de verkeerde tegen het lijf die ook net te goed kan praten; dan ben ik geneigd je als slachtoffer te zien. Ondanks dat ik er nog steeds geen goed woord voor over heb. Maar druk van buitenaf kan zo ontzettend veel groter zijn dan iemand kan bedenken, voor mij zijn de producenten de daders. Degenen die bedacht hebben dat ze de akelige fantasie van iemand wel konden uitvoeren en filmen. Dát zijn imo de echte schurken. Voor de dames hoop ik dat ze een rechter treffen die eerlijk is, dat ze de kans krijgen boete te doen en hun straf te ondergaan, en dat ze daarna weer verder kunnen.
En dat er een grote punt komt achter het hele verhaal.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:52

Helemaal met je eens delerium!
Echt een goeie verklaring!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 01:50

http://www.scientias.nl/conclusie-van-b ... uist/67746
Conclusie van berucht Milgram-experiment lijkt onjuist

Verder: Sorry maar slachtoffer wie? ja die dieren hoor niet zij van toen 19 jaar en daarnaast zelf al paardrijden dus verstand van paarden hebben. Ik begrijp wel dat zij vindt dat haar leven overhoop is gegooid jaren later echter heeft zij en de andere het levensgenot van de dieren ernstig beperkt hoe machteloos moeten die beestjes zich gevoeld hebben?

Er is een verschil tussen gedwongen handelingen doen of dit doen vanwege geld en/of onzekerheid..

en waarom nooit melding gemaakt daarna dan?

kijk dat er mensen zijn die sexy op n paard willen zitten voor filmpjes etc mij n zorg vind t paard ook niet e rg of je nou met rijbroek of hotpants rijdt zou dat beest een worst wezen echter wel moeten de verhoudingen goed zijn en natuurlijk respect en normaal omgaan met de dieren en dat was in al deze filmpjes niet t geval (er zijn er nog tig meer arme dieren)

dat 'druk"van buitenaf groot kan zijn ben ik het zeker mee eens maar er is toch echt n verschil in 19 jaar en actief in paarden en dit doen na moeilijke tijd en n geen paardenkenner die dit uit dwang doet vanwege bedreigingen etc in beide gevallen is t voor de pony's even erg alsmede voor die geit vergeet die niet echter ik heb n hoog invoelingsvermogen

En ik kan me in n hoop verplaatsen zelfs in situaties waar veel mensen al heel veel vooroordelen hebben juist ook omdat ik het belangrijk vind oordeelsvrij te kunnen zijn maar in deze ?? nee het spijt me al zou ik t graag willen ik kan het niet maar dat ben ik ik vind het in 1 woord triest bruut enz En ik hoop dat de dieren er niets aan hebben overgehouden....

Nogmaals er zullen vast mensen zijn die dit doen die wel echt slachtoffer van de situatie zijn (door dwang angst geweld etc) en er zijn mensen die zichzelf slachtoffer voelen echter een verkeerde keus maken en voor mijn part iets onder druk maar alsnog zelf verder gaan dan je van ter voren dacht NEE dat is geen slachtoffer die dieren die zijn de slachtoffers

Wel ben ik het eens dat de filmer/bedenker even hard gestraft moet worden als de gene die het de ponys aandoen!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:40

Delerium, ik kan je redenatie goed volgen, en misschien hebben we allemaal wel eens een periode waarin we makkelijke te beinvloeden zijn, maar bij mij heeft zo'n periode in ieder geval geen 11 jaar geduurd. Het is dus ook geen eenmaligee gebeurtenis, maar zwart bijklussen gedurende langere tijd, ten kostte van weerloze dieren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 07:44