Ze schijnt ook een infectie aan dr mond te hebben, misschien ook dat ze daarom niet zo vet is. Ik heb 1 keer een vinvis in het echt gezien in het wild, echt zo prachtig was dat, kreeg er tranen van in mn ogen. Wat voel je je dan nietig in zo'n bootje. Echt geluk gehad toen
De vinvis zag er ook wel héél mager uit. Je kon de ribben van het dier zien, niet normaal voor een dier dat een mega speklaag hoort te hebben. Logisch dat hij binnen een dag overlijdt.
Een vinvis van 18 meter kan ook onmogelijk langer dan een dag overleven op het droge. Bij zo'n groot dier komen de organen dus wel in verdrukking.
SuperSuup
Geplaatst: 28-12-12 18:09
stef schreef:
Want?
Omdat de vinvis het grootste dier op aarde is en ook in vergelijking met de bultrug veel zeldzamer. Dus als naturalis mocht kiezen tussen een vinvis of een bultrug om te onderzoeken en te ontleden en evt op te nemen in de collectie zouden ze zeker weten voor de vinvis zijn gegaan.
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-12 19:08
Is dat raar dan? Of fout? Ik zou ook graag iets indrukwekkends willen tentoonstellen als ik een museum had
SuperSuup
Geplaatst: 28-12-12 19:29
stef schreef:
Is dat raar dan? Of fout? Ik zou ook graag iets indrukwekkends willen tentoonstellen als ik een museum had
Dat zeg ik toch ook nergens zeg alleen dat ze wel zullen balen
FlyAway
Geplaatst: 28-12-12 23:09
nathalie_v schreef:
Maar waarom willen mensen toch alles "redden"? Waarom de natuur zijn gang niet laten gaan?
Omdat "we" de natuur al jaaaaaren geleden om zeep geholpen hebben?
Walviscarpaccio schijnt best lekker te zijn Heb er nog een aantal stoofpotrecepten voor gevonden ook. D'r op jagen hoeft voor mij ook niet maar als ie d'r toch ligt.... Aangereden ree/wild zwijn laat ik ook niet liggen dus waarom een walvis dan wel.... Hij past alleen niet in de kofferbak.
Maar misschien stuitert zo'n laagje blubber wel lekker! Ook al ga ik daar niet van uit. de bultrug is doordeweeks elke dag te zien. Is dat jullie al opgevallen? Zij is de 1e foto in de intro van de wereld draait door.
In deze tijd van het jaar liggen hier de supermarktschappen vól met plakken zure walvisblubber, ik heb het eens geproefd, en kan het eerlijk gezegd niet aanraden....