Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:13

Nicolletje schreef:
Dit gaat echt nergens meer over 8)7 Als we ooit een republiek en president hebben verlangen we terug naar de koningin... wedden?

Ik ben blij met het Koningshuis en de vertegenwoordigers ervan. Mij ga je niet horen roepen om een Republiek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:13

NRC was helemaal schandalig. En dat heet dan een serieuze krant |o

Mij hoor je ook absoluut niet roepen om een republiek. Ik denk dat het Koningshuis een en'rme berg PR voor ons land doet. Daar kan geen president tegenop, al was het alleen al maar door de continuïteit van de Koningin en haar familie. Die wisselen niet iedere 4-8 jaar.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-02-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:14

Nicolletje schreef:
Dit gaat echt nergens meer over 8)7 Als we ooit een republiek en president hebben verlangen we terug naar de koningin... wedden?

Dat denk ik ook. Ik vind het wel prima zo. :D

vuurneon

Ik was geschrokken van de NRC! Van de telegraaf had ik het verwacht inderdaad, maar had de NRC toch hoger ingeschat.

sallandval

Cassidy schreef:
Bush jr. had anders nog een heleboel kiezers, anders was hij geen president geworden. Kiezers met een IQ van een garnaal....

Begrijp ik nou goed dat je tegen een gekozen president bent omdat je denkt dat de meerderheid van de mensen te dom is om te stemmen?

Blue_Eyes

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:15

Wel héél knap als je die conclusie kunt trekken uit dat ene zinnetje :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:17

Ik ben tegen een gekozen president omdat het uiteindelijk gaat om twee kandidaten die daar hun leven lang NIET voor zijn voorbereid. En als er uit protest op partijen (en daarmee hun vertegenwoordigers) wordt gestemt zoals op de PVV in eigen land....tja.

Heb ook de recente ontwikkelingen in Duitsland niet helemaal gevolgd, maar moest daar de president niet aftreden omdat hij in het verleden niet ook dingen heeft gedaan die niet door de beugel konden?

Ik heb Wim-Lex nog niet op zoiets kunnen betrappen. Hooguit op een opmerking die Maxima met recht als "een beetje dom" bestempelde, en beelden van een hossende prins tijdens een sportevenement met wat kilo's teveel en een pilsje in zijn hand....maakt hem alleen maar menselijk, en daar kan ik mee leven.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:22

Vroeger was ik niet zo erg pro-monarchie. Tegenwoordig zie ik ze als een enorm mooi visitekaartje. Een president heeft geen tijd om overal dagen op staatsbezoek te gaan, bovendien maakt een president in een ander land lang niet zoveel indruk als een koning of koningin. De president kan over een jaar weg zijn, in het koningsschap zit veel meer continuïteit. Daardoor kennen verschillende staatshoofden elkaar al tientallen jaren. Voor het bedrijfsleven levert het koningshuis vele malen meer op dan het kost.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:43

In mijn ogen is er geen goede uitkomst, als ik naar belgië zie.
Koningshuis is eigenlijk een schandaal, met veel schandalen...
En de politiek is niet veel beter.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:46

Het Belgische Koningshuis heeft het nadeel dat de pers niet achter hen staat en iedere "hiccup" die er is, onder een vergrootglas legt.

Prinses Mathilde heeft aardig wat recht kunnen trekken, Fabiola is nog steeds "Koningin", maar zo lang als de pers ze niet met rust laat of op zijn minst positief over ze gaat berichten, is het Belgische Koningshuis niet populair bij het volk.

Een Wim-Lex die de Elfstentocht uitrijdt, daar win je een volk mee.

Een troonopvolger die nog nieteens knap vlaams spreekt, die gaat het niet redden....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:30

Fabbie is cool! Vele malen populairder dan eender welk ander lid van dat koningshuis. Ons koningshuis staat gewoon veel te ver van de (Vlaamse) mensen af. Ik heb zelfs persoonlijk meer sympathie voor het NLse koningshuis dan voor het onze...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:31

En hoe komt dat? Omdat de pers niet achter ze staat en alle fouten onder een vergrootglas legt.
Omdat het koningshuis franstalig is en de taalstrijd hen tegen gaat werken.
Omdat Belgie geen eenheid is, maar is onderverdeeld in Wallonie en Vlaanderen. Met alle problemen van dien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:34

Cassidy schreef:
En hoe komt dat? Omdat de pers niet achter ze staat en alle fouten onder een vergrootglas legt.
Omdat het koningshuis franstalig is en de taalstrijd hen tegen gaat werken.
Omdat Belgie geen eenheid is, maar is onderverdeeld in Wallonie en Vlaanderen. Met alle problemen van dien.

Ik hoop niet dat het nederlands koningshuis zoveel schandalige fouten maakt als het nederlands.
Kan niet geloven dat zo een grote schandalen niet in de krant komen.

Het is niet dat elke fout aan het licht komt anders hebben we dagelijks nieuws, eerder maandelijks grote dingen zoals dictators steunen, en OCMW's huurgeld laten betalen aan al het te rijk koningshuis

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:40

Voordeel van de Nederlandse staatsvorm is gewoon dat de regerende en verbindende rol van een staatshoofd uit elkaar gehaald zijn.
Een koning(in) kan zich bekommeren om de representatie van een land en het samenbinden, en onze minister-president kan regeren. Democratie en verbondenheid in elkaar verenigd, gaat nu al 2 eeuwen prima.

Republikeinen staren zich soms blind op het ondemocratische karakter van een koning. Maar dat heeft ook voordelen (weer het verbinden, je ziet een staatshoofd opgroeien en klaargestoomd worden), terwijl een (ceremonieel) president per definitie minder kan samenbinden dan een monarch (zie Wolff, Duitsland).

Het is gewoon een feit dat presidenten amper in staat zijn om mensen, het volk, te verbinden, terwijl dat toch een belangrijk goed is IMO. En daarom vind ik het juist een voordeel, dat wij één familie hebben die zich geen zorgen hoeft te maken om verkiezingen (stemmetjes winnen), maar boven de partijen staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:41

Ik denk niet dat het enkel die dingen zijn, kan het niet precies aanwijzen. Ze leven heel afgeschermd. Baudewijn stond met Fabiola veel dichter bij de mensen. Denk dat het meer een persoonlijkheidskwestie is. Een koningshuis heeft toch een soort van prestigerol en voorbeeldfunctie. Onze koning heeft hier een buitenechtelijke dochter, daar een zoon die niet meer welkom is, een vrouw die ijzig koud overkomt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:43

En Bernhard had geen buitenechtelijke dochter? Hij heeft een erkende buitenechtelijke dochter, en misschien wel meer dan een. Juliana was meer "moeder van het volk" dan Beatrix.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 27-02-12 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:45

Nja, zoveel weet ik daar niet over, ik bedoel alleen maar dat ze niet in contact staan met hun volk, dat ze afgesloten zijn. Niemand hier voelt zich verbonden met ons koningshuis en ik voel toch dat dat in NL meer "leeft".

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:48

En dat komt door evenementen als Koniginnedag, en het feit dat Nederland niet is verdeeld door de talenstrijd.
De enige, en echt de laatste keer dat ik Belgie collectief in Nationale Rouw heb zien gaan was bij het overlijden van Boudewijn.
En verder blijft het een verdeeld land, door de talenstrijd, en het ongelofelijk complexe regeringsapparaat. Volgens mij was Belgie het land dat de recorden heeft gebroken omdat het het langst zonder regering heeft gezeten....

Zou ik verder niet trots op zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:51

Ja inderdaad, waarschijnlijk zoals je zegt dat nederland zich kan spiegelen.
Buiten de zoveelste schandalen, kan niemand in belgie zich herkennen in het koninghuis.
Stijve harken, losse handjes, buitenechtelijke dochter op elke vinger, gebrek aan talen, nood aan huisarest voor sommige :=

Maar een goed koningshuis kan wel een positieve bijdragen betekenen

En inderdaad het politiek wanbeleid, belgië is echt een land zonder vasthouden, geloof me we zijn er alles behalve trots op.
Plus dat een stomme croissant hier 50 cent duurder is door het wanbeleid..

Maar zelfs als één van onze prinsen een ongeval had, zou ik het even grote leed vinden.

Immo heb ik nooit iets gemerkt van de talenstrijd, misschien de grapjes op tv. Of het gebrek aan vlaams in brussel maar verder?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-02-12 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:52

De talenstrijd is ondertussen veel meer geworden dan een talenstrijd alleen. Maar imo wordt het toch deels opgeblazen. Ok, er zou gelijkheid moeten zijn binnen één land, zeker wel en liefst nog ver buiten dat land ook, maar hoe hatelijk er soms over de mensen in Wallonië wordt gedaan... Ik voel me evenmin verbonden met bv. West-Vlamingen of Antwerpenaren als met de Walen... Maar goed, daar gaat dit topic op zich niet over.

Hoe is het nu met Friso gesteld?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:57

Ik denk dat ze juist door dit soort ellende dichter bij het volk staan. De paniek met de damschreeuwer, koninginnedag in apeldoorn, en nu het ongeluk en alle onzekerheid over friso, dat maakt nogal wat emoties los. Heel knap hoe ze het volk dat durven te laten zien. Ook erg slim denk ik, door af en toe wat, te laten zien voorkom je dat de pers wekenlang met telelenzen rondom het hotel gaat zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 01:00

Een croissant die 50 cent duurder is....kan ik mee leven.
Het kwartje van kok op de brandstof, en een brandstofprijs die de tegen de 1.80 Euro zit, NIET!

Voor Friso ziet het er niet al te best uit.
De artsen vrezen dat hij niet meer bij gaat komen omdat er teveel schade is.
De koninklijke familie heeft de pers gevraagd om afstand te nemen, en daar is gehoor aan gegeven.
Hij zal naar een speciale kliniek overgebracht worden, waarheen is nog niet bekend.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 01:16

Oei 50 min gereanimeerd, dat is heel erg lang.
Mijn schoonzus is 25 minuten gereanimeerd na een hartstilstand was ook pas 42 jaar, ze heeft maanden
in coma gelegen in doetinchem in het zkh, daarna naar een rust/verpleeghuis gegaan, ze is
er nooit normaal meer uitgekomen is in een comatieuze toestand gebleven, en na 17 maanden overleden.
Als hij er zo uitkomt is het heel hard maar dan kan hij beter dood zijn.
Bij ons was het geval dat we hadden we wachten het een tijd af, en dat is nog moeilijk
want de 1 zegt stekker eruit en de ander zegt ja echt niet.
Na een tijd kon ze zelf ademenen, verder ze kon helemaal niets meer, niet eten niet lachen,
niet praten, gewoon niets, verschrikkelijke doorligwonden.
Soms kwam je daar zat ze in een rolstoel met zon plaat ervoor anders kukkelde ze eruit, midden
in de deuropening kwijlend, en dan zeg ik als ik dat voor de tijd geweten had...
Denk nu nog vaak gvd ik was er ook 1 wat zei laten we afwachten, en mede dankzij mij had ze nog
meer als een jaar een rotleven als je het een leven kunt noemen.
Ik hoop echt niet dat Friso er zo uitkomt waar het er nu wel naar uitziet, want zo een leven(als je het leven kan noemen)
gun ik hem echt niet.
Mijn man heeft ook meteen op papier laten zetten door zijn zus geval, mocht hem iets gebeuren dat meteen
de stekkers eruit moeten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 01:34

Laten we voor Friso hopen dat hij het niet meer meekrijgt. Dat dat wat de essentie van Friso uitmaakt, voorgoed verdwenen is. En als er uiteindelijk een einde aan komt, dat het snel gaat.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:58

Cassidy schreef:
Ik ben tegen een gekozen president omdat het uiteindelijk gaat om twee kandidaten die daar hun leven lang NIET voor zijn voorbereid. En als er uit protest op partijen (en daarmee hun vertegenwoordigers) wordt gestemt zoals op de PVV in eigen land....tja.
Dus je vindt de PVV niet kunnen maar SS wel?

[/quote]Ik heb Wim-Lex nog niet op zoiets kunnen betrappen. Hooguit op een opmerking die Maxima met recht als "een beetje dom" bestempelde, en beelden van een hossende prins tijdens een sportevenement met wat kilo's teveel en een pilsje in zijn hand....maakt hem alleen maar menselijk, en daar kan ik mee leven.[/quote]
je hebt zeker nog nooit de link gelegd tussen 'vrienden zijn met de pers' en 'niets nadeligs horen over de prins'?