Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:29

Ai!
Welk deel van de zee is dan nog wel veilig? Noord-atlantische oceaan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:18

laura1986 schreef:
Ai!
Welk deel van de zee is dan nog wel veilig? Noord-atlantische oceaan?

Alleen de noordelijke zijde van de Stille Oceaan is besmet.
Het is een goed voorbeeld van elk voordeel met een eigen naddel; oceaanstromen mengen maar héél beperkt mte de rest van de oceaan en nog veel minder met andere oceanen. Dat maakt een besmetting geconcentreerdr en dat is een tweesnijdend zwaard: een hoger risico wat je wel makkelijk kan vermijden.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:45

Okee, duidelijk, bedankt!!!
Ik ben voorlichtingsmateriaal aan het maken voor gezonde voeding, en hierin neem ik deze informatie mee. Tonijn ga ik niet vermelden als gezond..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:50

laura1986 schreef:
Tonijn ga ik niet vermelden als gezond..

Dat is onzin.

Besmetting met radioactieve deeltjes is ongezond.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:17

Ja, maar je snapt mn punt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:05

laura1986 schreef:
Ja, maar je snapt mn punt?

Nee.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:08

Tonijn = mogelijk besmet met radioactieve deeltjes = onveilig = niet gezond
Bovendien ook met uitsterven bedreigd, dus nog een reden om te vooral niet aan te gaan raden en het zelf ook niet te kopen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:33

Tweets from Japan: “When we wash their hair, it comes off in a clump — It is really scary”

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:31

Wil jij mij die twitter eens sturen?!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:20

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:45

Dankjewel!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:09

Afschuwelijk zulke berichten te lezen! Was waarschijnlijk te verwachten, maar toch.....

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:26

Radioactive iodine found in 50 percent of children's thyroids -- Up to 35 millisieverts

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 05:56

Gisteren in Finland een traditionele "rapujuhla" gehad. Het idee is dat je dan veel langoustines (Europese rivierkreeftjes) eet, waarbij het vooral rommelig is om alle vlees uit het beestje te krijgen. Per beestje mag je blij zijn met een pink groot aan vlees.

Omdat de Finse rivierkreeft belachelijk duur is geworden (2,5 Euro per stuk), hadden we kreeftjes uit China. Nou heb ik het achteraf nog eens op wikipedia bekeken en is het echt een zoetwaterkreeft (en komt dus niet uit de zee), maar aan tafel bleek niemand zich druk te maken over het feit dat ze wel eens uit een radioactief gebied zouden kunnen komen. Interessant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:32

joostvangestel schreef:
maar aan tafel bleek niemand zich druk te maken over het feit dat ze wel eens uit een radioactief gebied zouden kunnen komen. Interessant.

Maakt op een enkeling na iemand zich er zorgen over?
De politieke censuur op info werkt erg goed.

De situatie is nog steeds níets verminderd, er worden ´onverwachte´
metingen gedaan maar sssssssssssssst.

In Canada blijft het overheidsmeestsysteem uit staan terwijl inmiddels schadelijke nivaus gemeten worden; boven het ´oude´ alarmniveau.
Dat is niet eens in zeefruit maar gewoon in de stad en op het platte land.

Het probleem is dat de overheid geen correcte voorlichting kán geven omdat er niet bij benadering genoeg jodium-tabletten zijn voor zelfs maar een groot deel van de bevolking.

Dit geldt ook voor Japan, doch daar offert nu de overheid willens en wetens vanwege paniek voorkomen kinderen op in een zone die wél geëvacueerd kan worden.
De meetresultaten mbt kinderen zijn inmiddels van overheidssites VERWIJDERD :)*

Wereldwijd worden consumenten risico-keuzes onthouden welke ze wél kunnen maken.
De doofpot werkt. Niet voor de vier kernfusies maar om het volk dom en dus rustig te houden.

De realiteit is dat de wereld dom gehouden wordt in een economisch belang om te vooromen dat

Afbeelding

Ondertussen leven niet alleen finse kreefteters in gelukzalige ontwetendheid; zwangere vrouwen in Europa maken ook geen risico-overwegingen terwijl er wel degelijk concrete keuzes gemaakt kúnnen worden.
Na de eerste waarschuwingen in Frankrijk in april is daar echter ook de deksel op gedaan.
Statistisch gezien moet er een fiks aantal Boksters sind de ramp zwanger geworden zijn. Wie daarvan neems die verstandige maatregelen?
Slaap kindje slaap;
drink je melk maar zoetjes,
van radio-actieve koetjes.

We ervaren nu dat wanneer er een serieuze kernramp plaatsvindt de oplossing is: dom houden. Je ziet het niet, dus als je er niets over bericht, is het is er niet.
Gewoon de normen verhogen en zo weinig mogelijk meten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:42

Voor het economisch belang:

Afbeelding

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 01:13

Huertecilla schreef:
Bandida zit nu in het westen van Canada: aan alles wat daar uit zee gevist wordt is Fukushima meetbaar |(

Net terug op Europese bodem.
Ja ze maken zich in Canada (en de VS) inderdaad zwaar zorgen over de visserij. Ik heb maar één degelijk artikel gelezen in Vancouver (een stad met een grote vissersvloot die op de noord-pacific gaan) en hier en daar met wat mensen gepraat.
De radioactiviteit zit in de deepwater stream, dat is een soort onderstroom in het noorden van de oceaan. Niet alle vis gaat zo diep gelukkig, maar bijvoorbeeld tonijn wel, cod (kabbeljauw?) wel, krab wel en walvissen wel. Het probeem is nu klein, maar kan bij langlevende vissen en schaaldieren een groot probleem worden als ze het gaan cummuleren. Walvissen worden bijna niet meer gegeten behalve in het land dat voor de besmetting gezorgd heeft, maar de andere zouden een behoorlijk economisch probleem vormen als ze niet meer gevist kunnen worden.
Momenteel maken consumenten én vissers zich grote zorgen, maar doen de VS en Canadese overheid niets:
http://www.newworldorderreport.com/News ... ivity.aspx

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:51

Buenas Bandida *\o/*

Het is simpel.

1. De stroom langs Japan is besmet met radioactieve deeltjes. Die stroom vermengd, dus verdund nauwelijks.
2. Het is vooral in deze stroom dat vissen als tonijn en kabeljouw zich voeden en die accumuleren de boel. Idem krab en vooral schelpdieren. Die zijn potentieel zéér gevaarlijk.
3. De overheid meet niets en verhoogt de norm voor veilig.

Gebruik dus gewoon je eigen verstand: omdat je de overheid niet kan vertrouwen kan je dus eenvoudigweg níets uit the Stille Oceaan eten.
Als ik niet kan uitvinden dat het níet uit de Stille Oceaan vandaan kom, dus wel ergens anders veilig, dan koop ik wat anders waar dat wel op staat of gewoon niet en eten we wat anders wat veilig is.
Solidariteit is leuk en aardig maar niet mbt radioactive besmetting en ik heb ook geen behoefte om me in het economisch belang van corporate VS te laten besmetten.
Verder heb ik de hoop dat als de consument zich massaal verstandig gedraagt het in het belang wordt voor de overheden om wél wat gaan doen. Zoals betrouwbaar meten volgens de oude norm.
Maar ja, die consument wordt massaal niet geïnformeerd en koopt vrolijk de melk van radioactive koetjes voor slaap kindje...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:28

Ik vind het ook bizar dat we in het nieuws niets meer horen over Fukusima: de medewerkers die daar het eerste uur hebben geholpen, hoe staat het met het opruimen/afdekken (wat gaan ze eigenlijk doen?) en verdorie, als het in de zee komt heeft dat toch ook enorme gevolgen voor ons voedsel?!

Is er enige informatie beschikbaar van de gezondheid van de mensen daar (evt. doden/zieken)?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:01

Yucca schreef:
Is er enige informatie beschikbaar van de gezondheid van de mensen daar (evt. doden/zieken)?

Geen idee, toch geen makkelijk te vinden info alvast..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:09

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:12

Weer een schokkend (Althans voor mij) nieuwtje:
''Workers say ground under Fukushima plant is cracking and radioactive steam is coming up — Melted cores may be moving out of buildings''
(Via twitter)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:28

Ik dacht dat er maar 1 melt trough was in fukishima? (naast de melt downs)
maar nu lees ik dat de japanse overheid uiteindelijk heeft toegegeven dat er 3!!! Melt throughs zijn???
Hoeveel langer willen ze iedereen nog voorliegen?
Toen het net was gebeurd, zeiden ze dat een melt down niet mogelijk was en dat ze aan het koelen zijn en dat het stabiel is.
Daarna geven ze toe dat er een melt down heeft plaatsgevonden, maar wederom weer het verhaal dat alles stabiel is en onder controle. Niet veel later geven ze toe dat er 3 melt downs zijn, maar nee, alles is uiteraard onder controle en geen gevaar voor de gezondheid van de inwoners van japan.
Nu blijken er 3 melt throughs te zijn en je hoort helemaal niks meer.
Ben benieuwd wanneer het radioactieve wolkje de rest van de wereld over gaat.
Maar natuurlijk hoeven wij ons geen zorgen te maken. Er zijn geen gezondheidsrisico's aan verbonden. Ben je mal! :n

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:39

Die 3 meltthroughs is al best lang bekend ;)
Maar idd de hele wereld wordt dom gehouden....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:49

Ik was alleen op de hoogte van de melt downs en 1 melt through.
Shame on me, ik zou wat meer nieuws moeten lezen en kijken.