Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Mijn man heeft het, ondanks dat de aanleiding natuurlijk niet leuk was, als een hele dierbare periode ervaren om die maanden van haar leven fulltime voor haar te zorgen. Ik denk ook niet dat ik dat beter had gekund. Ik zie ook niet waarom moeders dat beter kunnen dan vaders. En er moest natuurlijk wel brood op de plank komen.
Huertecilla schreef:Volgens onderzoeken kan hij dat zéker zo goed.
Alet74 schreef:Maar als het had gekund (financieel) en mijn man had gezegd dat hij wel thuispapa had willen worden, had ik er net zo min moeite mee gehad denk ik. Ik werk heel graag en als je weet dat je kind in goede handen is, waarom niet? Toen ze anderhalf was, ging ze naar de creche (drie dagen), ik heb me er echt nooit schuldig om gevoeld; ik zag en voelde dat ze het naar haar zin had, dat is toch voldoende.
Neff schreef:Urielle, mijn zoontje van 3 maand wordt rustiger van zijn vader dan van zijn moeder. Als ie bij mij ligt, denkt ie alleen, drinken!!!!!!!
Mindim schreef:Is het nog niet steeds een issue dat een vrouw voor hetzelfde werk minder verdiend dan de man?
Kun je wel dezelfde stel hersens en opleiding hebben, helaas erkent de maatschappij je nog niet zo volwaardig als ze een man dat doen.
Mijn man kan prima voor onze zoon zorgen, no worries, hij verdiend alleen veeeel meer dan ik ooit zal doen.
Bandida schreef:Huertecilla schreef:De vroeger werkomgeving van mijn vrouw bevat exact hetzelfde verdienende carriérevrouwen als mannen.
In mijn bedrijf verdienen de vrouwen meer als de mannen(omdat ze of baas of ouder zijn, beetje toeval dus wel
)
Urielle schreef:Alet74 schreef:Maar als het had gekund (financieel) en mijn man had gezegd dat hij wel thuispapa had willen worden, had ik er net zo min moeite mee gehad denk ik. Ik werk heel graag en als je weet dat je kind in goede handen is, waarom niet? Toen ze anderhalf was, ging ze naar de creche (drie dagen), ik heb me er echt nooit schuldig om gevoeld; ik zag en voelde dat ze het naar haar zin had, dat is toch voldoende.
Als jij daadwerkelijk liever werkt dan bij je kleine baby te zijn, dan vind ik inderdaad dat je niet de juiste persoon bent om moeder te worden. Ik geloof er ook eerlijk gezegd geen hout van dat een moeder die van haar kinderen houdt de eerste dag opgelucht op haar werk zit. Jij ook niet. Dat je met de situatie leert omgaan, je eigen gevoel kunt reguleren, geen schuldgevoel krijgt, tja..je moet wel, kunt moeilijk blijven zitten simmen.
Alet74 schreef:Lezen is en blijft een kunst. Ik zeg nergens dat ik liever werk dan bij mijn kind ben, ik zeg dat ik graag werk. Wees niet te voorbarig met het trekken van conclusies over mensen die je niet persoonlijk kent (en zelfs dan kun en mag je niet over een ander oordelen).
insun schreef:Mindim schreef:Is het nog niet steeds een issue dat een vrouw voor hetzelfde werk minder verdiend dan de man?
Kun je wel dezelfde stel hersens en opleiding hebben, helaas erkent de maatschappij je nog niet zo volwaardig als ze een man dat doen.
Mijn man kan prima voor onze zoon zorgen, no worries, hij verdiend alleen veeeel meer dan ik ooit zal doen.
Ja, en hoe komt dat denk jij?
Zolang vrouwen zich schikken in een eeuwenoud rollenpatroon (vrouw thuis voor het huishouden en kind en man werken voor de centjes) blijft de emancipatie van de vrouw stilstaan.
Vienna2007 schreef:Bloodymary schreef:Ik denk sowieso dat de meeste relaties niet gelijkwaardig zijn. Natuurlijk roept iedereen van wel zolang het goed gaat, maar komt pas de aap uit de mouw op het moment dat het mis gaat.
En dan bedoel ik niet perse op financieel niveau, maar bijvoorbeeld ook op intellectueel en emotioneel niveau.
En als beide partners daar gelukkig mee zijn, is dat ook prima natuurlijk.
Eens. Vooral de laatste zin is belangrijk. Maar ik zou nooit huisvrouw kunnen worden. Ik zou me echt minderwaardig voelen. Maar aan de andere kant wil ik ook nooit van mijn leven financieel afhankelijk zijn mijn partner. Vreselijk, geld moeten vragen om iets te kunnen kopen.
Het is zo ouderwets, en ook helemaal niet meer van deze tijd.
Er was hier iemand op Bokt (ik noem geen namen) die ook verkondigde het perfecte leven te hebben. Leuke vent, leuk paard, leuk kind, en lekker thuis blijven voor het kind. Vent is er vandoor, en moet nu bij wijze van spreke de eindjes bij elkaar knopen, en opofferingen maken.
Zo'n leven heb je toch niet voor ogen?
Urielle schreef:Alet74 schreef:Maar als het had gekund (financieel) en mijn man had gezegd dat hij wel thuispapa had willen worden, had ik er net zo min moeite mee gehad denk ik. Ik werk heel graag en als je weet dat je kind in goede handen is, waarom niet? Toen ze anderhalf was, ging ze naar de creche (drie dagen), ik heb me er echt nooit schuldig om gevoeld; ik zag en voelde dat ze het naar haar zin had, dat is toch voldoende.
Als jij daadwerkelijk liever werkt dan bij je kleine baby te zijn, dan vind ik inderdaad dat je niet de juiste persoon bent om moeder te worden. Ik geloof er ook eerlijk gezegd geen hout van dat een moeder die van haar kinderen houdt de eerste dag opgelucht op haar werk zit. Jij ook niet. Dat je met de situatie leert omgaan, je eigen gevoel kunt reguleren, geen schuldgevoel krijgt, tja..je moet wel, kunt moeilijk blijven zitten simmen.
maikeltje schreef:HC, dank voor het kijkje in je leven. Vind ik altijd leuk om te lezen.
Wat voor weer is het gemiddeld genomen bij jullie? Gemiddelde temperatuur?