Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:07

randalinpony schreef:
Wat ik zorgwekkender vind, is dat het een behoorlijk aantal kiezers kennelijk niets uitmaakt dat de partij waarop ze stemmen het grootste deel van zijn standpunten met liefde wil laten vallen, zolang dat ene puntje maar behouden blijft.

De PVV is veel te groot om zich als themapartijtje in de kamer op te stellen, zoals bijv. de PvdD.

Van zo een partij mag je meer inhoud en visie verwachten.

Ik zit nu op mijn werk dus kan nu effe geen lang bericht typen zoals men gewend is van mij ;)
Maar wat er nu gaande is met de PVV gaat verder dan 'alleen maar' het migrantenbeleid en 'een themapartijtje'.

Een hoop mensen hebben tegen Europa gestemd maar dat is min of meer in de wind geslagen door Nederland, met het verdrag van Lissabon.

Wilders en zijn kiezers maken ook een lange neus naar de EU als ze hun wetten erdoor kunnen gaan voeren.

Een stuk hierover http://www.artikel7.nu/?p=24791

janesmithJarig

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:42

Ook zit nog een heleboel mensen dwars hoe er destijds omgegaan is met de uitslag van dat referendum. De politiek heeft daar zijn laatste beetje geloofwaardigheid verloren voor een heel groot deel van de kiezers. Het was een duidelijk Nee, maar de heren hadden besloten dat dat toch een duidelijk Ja moest worden. Nederland is toen in de maling genomen door de politiek zoals niet vaak gebeurd is in de geschiedenis. Als je dan toch een referendum houdt, dan moet je er ook naar luisteren, als is de uitkomst je niet welgevallig. Wil je dat niet, dan moet je geen referendum houden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:41

Ik wil even terug keren naar de oorspronkelijke vraag van dit topic, waarom PVV-ers zich toch aangevallen voelen. Ik heb het antwoord: om dezelfde reden dat Moslims zich aangevallen voelen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:50

Heino schreef:
Ik wil even terug keren naar de oorspronkelijke vraag van dit topic, waarom PVV-ers zich toch aangevallen voelen. Ik heb het antwoord: om dezelfde reden dat Moslims zich aangevallen voelen.

Dan is de oplossing eenvoudig.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:58

Heino schreef:

de PVV zou in een land als Nederland niet toegelaten moeten worden. bedoel je dat? ;-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:10

Nee

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:22

Het leek er wel op want dat is een van de meest gehoorde leuzen over de PVV. Dat krijg je als je je niet duidelijker uitdrukt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:26

Ik heb ja gestemd, ondanks dat ik best op de PVV zou willen stemmen. Ik heb op de partij v/d dieren gestemd, maar zou die niet bestaan, dan was het wilders geweest.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:32

Milanka, als je ja gestemd hebt, dan betekent dat dat je Wilders een racist vindt. Klopt dat? Als het niet zo is, moet je je stem wijzigen in nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:33

Millanka schreef:
Ik heb ja gestemd, ondanks dat ik best op de PVV zou willen stemmen. Ik heb op de partij v/d dieren gestemd, maar zou die niet bestaan, dan was het wilders geweest.

je vindt dat Wilders zich schuldig maakt aan rasisme omdat de partij van de dieren bestaat?

Beetje rare redenering of heb je de poll niet goed gelezen?

Edit: Je kan niet wijzigen Jane

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:38

@ SaskiaStar Jawel, bij deze poll kan dat.
Opnieuw stemmen en dan verdwijnt je oude keus.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:56

Nicolletje schreef:
Een hoop mensen hebben tegen Europa gestemd maar dat is min of meer in de wind geslagen door Nederland, met het verdrag van Lissabon.

Het referendum ging over een grondwet voor Europa die de Nederlandse zou kunnen gaan vervangen.
En daar is tegen gestemd.
Ik persoonlijk omdat artikel 1 dan geschrapt kon zonder tussenkomst van de eerste en tweede kamer.

Was de vraagstelling van het referendum :"We hebben alle oude regeltjes omtrent de handelsafspraken, milieu en samenwerkende organisaties samengevoegd en noemen dit de grondregels wil je handelen met of onderling in Europa". was er geen tegenstand geweest.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:57

SaskiaStar schreef:
Millanka schreef:

je vindt dat Wilders zich schuldig maakt aan rasisme omdat de partij van de dieren bestaat?

Beetje rare redenering of heb je de poll niet goed gelezen?

Edit: Je kan niet wijzigen Jane

... Hoe kan je dat uit mijn tekstje halen? :P Ik heb op de partij van de dieren gestemd omdat ik het daar gewoon praktisch geheel mee eens ben, maar als die er niet zou zijn en ik zou op iemand anders moeten stemmen dan was het wilders geweest. Maar ik ben het op veel punten weer niet eens met wilders, en ik vind dat hij wel discriminerend is tegen andere mensen. Op die punten ben ik het ook niet met hem eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:04

Oke dat is duidelijker Milanka, ik snapte niet goed wat je bedoelde vandaar de vraag

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:10

janesmith schreef:
Heino schreef:

de PVV zou in een land als Nederland niet toegelaten moeten worden. bedoel je dat? ;-)

Kunt u uw beredenering eens doen uitleggen? Lees tochgeheel wat anders wat Heino geschreven heeft, dan dat u er van doet maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:13

Mijnheer Faber, u mag en kan niet stemmen in Nederland en heeft geen verstand van politiek zei u dit weekend in een ander topic tegen mij dus waarom zit u dan toch in dit topic?

Is dit wederom voor stemmingmakerij?

Volgens mij stelt Jane de vraag of ze goed begrijpt dat dat er vrij vertaald staat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:16

SaskiaStar schreef:
Volgens mij stelt Jane de vraag of ze goed begrijpt dat dat er vrij vertaald staat.

En die vrije vertaling, daar gaat het dus nog wel eens mis :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:18

SaskiaStar schreef:
Mijnheer Faber, u mag en kan niet stemmen in Nederland en heeft geen verstand van politiek zei u dit weekend in een ander topic tegen mij dus waarom zit u dan toch in dit topic?

Kan u ook de vraag stellen of het van u stemmingsmakerij is? Is het verboden om als buitenlandse buitenlander deel te nemen? Is het verboden nieuwsgierig en leergierig te zijn naar anders zijn denkwijze?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:29

SaskiaStar schreef:

Jij begrijpt het tenminste. Het stond er toch duidelijk, zoals ik het las.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:18

Ik neem trouwens terug dat we ons bedrijf kunnen opdoeken als men (PVV?) iedereen het land uit jaagt... :=
Bijna al onze Amsterdamse buitenlandse (Egyptenaren o.a.) klanten hebben PVV gestemd hoor ik net aan tafel :oo
Het zijn alleen geen moslims, hoor ik ook :) maar juist gevluchte christenen wiens familie is uitgemoord in land van herkomst bijv.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:22

Nicolletje schreef:
Ik neem trouwens terug dat we ons bedrijf kunnen opdoeken als men (PVV?) iedereen het land uit jaagt... :=
Bijna al onze Amsterdamse buitenlandse (Egyptenaren o.a.) klanten hebben PVV gestemd hoor ik net aan tafel :oo
Het zijn alleen geen moslims, hoor ik ook :) maar juist gevluchte christenen wiens familie is uitgemoord in land van herkomst bijv.

Toch vraag ik me af of die mensen de kleine lettertjes goed hebben gelezen. Zo zouden deze zelfde mensen onder de PVV het land dus niet meer in mogen, wat voor goed excuus ze ook hebben, en hoe christelijk ze ook zijn. De PVV is namelijk voor een volledige immigratiestop uit islamitische landen - ook voor de mensen die geen moslim zijn dus.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:24

Nicolletje schreef:

Wat dat betreft kun je beter het standpunt van de VVD aanhouden, die zijn namelijk voor het niet toelaten van iedere kansloze immigrant. Met die stelling kun je veel meer kanten op en echt alleen de gewenste immigranten binnen laten en de ongewenste buiten de deur houden, want 99% van de immigranten kun je als kansloos aanduiden als je wilt. Geweldig als je bij een coalitie het beste van de partijen er uit kunt pikken en daar een regeerakkoord van maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:27

Shadow0 schreef:
Toch vraag ik me af of die mensen de kleine lettertjes goed hebben gelezen. Zo zouden deze zelfde mensen onder de PVV het land dus niet meer in mogen, wat voor goed excuus ze ook hebben, en hoe christelijk ze ook zijn. De PVV is namelijk voor een volledige immigratiestop uit islamitische landen - ook voor de mensen die geen moslim zijn dus.

Ze zijn hier al, en hebben een leuk leven, werken hard, wat is het probleem?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:31

Wat mij betreft: niks. Maar het is wel wat makkelijk om af te geven op iets waar je zelf dankbaar gebruik van hebt gemaakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:35

Tja, even hard gezegd, ze zijn klaar met de intolerantie van de (bepaalde?) moslims en zitten er niet op te wachten dat Nederland net zo wordt.
Hoor ik net, dit zijn niet mijn eigen woorden.