Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:In moskeeen niet. In scholen zou je het moeten bevechten denk ik, ik heb op een school gezeten waar de kinderen hun schoenen uit moesten doen. Maar je hebt wel alle recht om je eigen school op te richten, speciaal om je schoenen aan te mogen houden. Of een eigen kerk![]()
Overigens mag je op veel plekken ook niet in je korte broek + hempje een doorsnee kerk bezoeken.
jameyskatje schreef:wij spreken je hierin ook niet tegen nicole3939, ik begreep tenminste wel wat je bedoelde. maar ik ging er even verder op in.
@kiwiko. ja je hoeft de moskee niet in toch? als je al zo'n instelling heb dan vraag ik me af wat je daar komt zoeken... (niet op jou persoonlijk, maar algemeen gezien)
maargoed, stel dat jij ECHT je schoenen nodig heb (en niet enkel bezig ben met dwars zijn), zoals bv iemand met een handicap die echt niet zonder zijn ondersteunende schoenen kan lopen, dan kan ik mij niet voorstellen zo'n persoon bwust buiten te sluiten. je zal minstens goed je schoenen moeten vegen en even moeten checken of er geen viezigheid inzit.
agja, eigenlijk heb ik dit nooit meegemaakt in een moskee, mensen trekken gewoon hun schoenen uit hoor, je bent niet verplicht te komen. dus ik denk nu ook maar hardop wat mij het meest logisch lijkt.
Shadow0 schreef:Snoevie schreef:nee dat is waar. maar hoe vaak komt dat voor?
Niet vaak, maar vaak genoeg om de mogelijkheid tot uitzonderingen te behouden. Als je zegt 'nooit hoofdbedekking' of 'nooit iets dat je gezicht bedekt' dan sta je ook die uitzonderingen niet toe.
nicole3939 schreef:Tjonge wat een reacties zeg op een klein stukje tekst; zal proberen ze allemaal uit te leggen:
Shadow ik heb het over normen en waarden die in Nederland geleden voor iedereen die in Nederland woont en niet alleen voor de nederlander.
nicole3939 schreef:Normen zijn gedragsregels; opvattingen over hoe mensen zich in bepaalde situaties wel en niet dienen te gedragen.
KiWiKo schreef:even advocaat van de duivel........... je hoeft toch niet in Nederland te wonen? je kan toch gewoon je hoofddoek afdoen?
wat is het probleem, het is niet medisch het is iets wat jij wil
is het "opdringen" van een hoofddoek dan niet een soort van dwars gedrag?
nicole3939 schreef:Normen zijn concrete richtlijnen voor het handelen; ze regelen het dagelijks sociaal verkeer. Normen vormen de verbinding tussen de algemene waarden (zoals vrijheid, rechtvaardigheid) en de concrete gedragingen; het zijn opvattingen over hoe men zich wel of niet moet gedragen in concrete omstandigheden. In bijna alle samenlevingen komen normen voor als: je mag niet doden en je mag niet stelen.
Normen zijn gedragsregels; opvattingen over hoe mensen zich in bepaalde situaties wel en niet dienen te gedragen.
Dat zijn niet mijn woorden, maar zou het zelf niet beter kunnen zeggen.
Maar kun je ook antwoord geven op mijn gestelde vraag?
Shadow0 schreef:nicole3939 schreef:Normen zijn gedragsregels; opvattingen over hoe mensen zich in bepaalde situaties wel en niet dienen te gedragen.
En nu komen we bij een lastig punt want er zijn meerdere opvattingen over hoe mensen zich dienen te gedragen. En wie heeft er dan gelijk? Wat zijn die normen nu concreet? Wat houden ze in? Dit topic alleen al geeft aan dat er over 1 punt al vele verschillende opvattingen zijn.