13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:06

En straks is guppy veranderd in een grondel en dan is het janken en bleren waarom ze haar hebben laten gaan :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:07

slimmerik schreef:
Die ouders vinden het misschien onverantwoord dat wij kinderen tussen de 6 en 16 op een paard zetten.... Daar gebeuren nl nog meer ongelukken mee.

Het ging mij meer om de leerplicht. Kinderen van 14 horen naar school te gaan.
Als je je kind 1 dag te vroeg van school haalt ivm vakantie, krijg je een boete.
En dat ze schoolwerk op haar boot doet, dat geloof ik niet. Alleen op een zeilboot met een speciaal slaapschema, lijkt me sterk dat je dan aan schoolwerk toekomt.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:13

Ik had er gelijk laten gaan...
Als het van der ouders mag, waarom niet?

Ik ben van mening dat de kinderbescherming etc. zich beter met andere ( veel ergere ) zaken kan bemoeien, er zijn nog heel veel kinderen die het slecht hebben.
Een jaar en zelfs langer hebben\houden ze zich bezig met ( vind ik ) onbenulligs.
Laat ze lekker belangrijke dingen doen.... ;)

Maarja bij deze wens ik haar veel suc6!@

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:15

Ach, mijn dochter zou het bij mij niet voor elkaar krijgen maar als haar eigen ouders het goedkeuren, lekker laten gaan. Om dat meisje maak ik me maar niet meer 'druk'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:16

Lekker laten gaan. Maar dan moeten de ouders (en de rest van Nederland) niet komen janken als ze verongelukt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:17

Electra63 schreef:
slimmerik schreef:
Die ouders vinden het misschien onverantwoord dat wij kinderen tussen de 6 en 16 op een paard zetten.... Daar gebeuren nl nog meer ongelukken mee.

Het ging mij meer om de leerplicht. Kinderen van 14 horen naar school te gaan.
Als je je kind 1 dag te vroeg van school haalt ivm vakantie, krijg je een boete.
En dat ze schoolwerk op haar boot doet, dat geloof ik niet. Alleen op een zeilboot met een speciaal slaapschema, lijkt me sterk dat je dan aan schoolwerk toekomt.

Is jouw zorg toch niet. Ze is geheel volgens de wet bezig door de wereldschool te volgen http://www.wereldschool.nl/

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:19

_San87_ schreef:
Lekker laten gaan. Maar dan moeten de ouders (en de rest van Nederland) niet komen janken als ze verongelukt.

Nee dan zien we dat weer een week lang op Hart van Nederland. :D

Slimmerik: Als je van een paard valt is de kans groot dat je niks hebt, of iets lichts. En als je wel eens iets breekt als kind, nouja okee daar valt nog mee te leven. Als jij midden op de oceaan zit en je zeilboot zinkt als een baksteen, is je einde gewoon nabij. Dat is niet te vergelijken met paardrijden..

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:23

Jildau schreef:
uniekhorse schreef:
Waarom zouden we haar niet gewoon een veilige oversteek gunnen ? Wat hebben wij er aan als ze maar 'lekker verzuipt' op de zee ? Jeetje zeg...
Leef en laat leven

Omdat ze zich zo ongelofelijk arrogant gedraagt voor de camera en alles maar beter wil weten en toch niet luistert naar andermans advies. Iedereen heeft haar al gewaarschuwd. Nou dan kan ik er ook niet wakker van liggen als ze straks midden op de oceaan verzuipt toch? Dan is het gewoon haar eigen schuld.

Er niet wakker van liggen klinkt al anders dan: laat haar maar lekker verzuipen op zee.
En ze zal heus wel luisteren naar adviezen, ze gaat er alleen niet in mee. Dat is ieders eigen keuze.
Mensen adviseren mij en ongetwijfeld jouw ook wel eens iets, maar ik denk ook dat jij niet altijd mee gaat in hun adviezen.
En tja arrogantie.. daar ken ik wel meer mensen mee en dan voornamelijk arrogante paardenmeisjes die door de ring rijden, vind ook niet dat je daar iemand op kunt beoordelen zonder diegene daadwerkelijk te kennen..
Ik wens haar iig veel succes.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:24

Die ouders zien dat anders.... Waarom zou iemand van 14 het niet mogen en iemand van 18 wel?

Er zijn er tientallen hoor die momenteel rondzeilen.

Denk dat wij gewoon bang zijn voor het onbekende.

En er sterven in Nederland al een paar kinderen per jaar aan de paardensport hoor. In Engeland b.v. sterven er 90 mensen per jaar aan de paardensport te beoefenen. Van Nederland heb ik nog geen cijfers gevonden...

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:43

Het gaat ook niet om of het gevaarlijk is op zee zo alleen, maar om de leerplichtigheid. Als 14-jarige ben je gewoon leerplichtig en hoor je in de schoolbank te zitten 5 dagen in de week. Ik zou ook zeggen dat ik de wereldschool zou volgen om het daarna toch lekker niet te doen. Dat meisje heeft straks wel andere dingen aan haar hoofd dan frans en biologie. Als het doorgaat hoop ik dat er nog vele andere kinderen hun droom willen navolgen en ook voor 2 jaar op stap gaan. Kijken wat er dan gebeurt.
Waarom zouden zij minder zijn dan Laura??

Waarom ben ik eigenlijk zo vroeg geboren?? Nu mag je veel meer!!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:51

Zoals al gezegd: er zijn tientallen kinderen en misschien wel honderdtallen kinderen die de Wereldschool volgen. Dus waarom Laura niet.

Heb trouwens net even de prijslijsten zitten te bekijken :wow:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:11

daaahaaaag laura
vergeet je badpak niet :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:21

LimaMambo schreef:
daaahaaaag laura

:') :')

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:21

LimaMambo schreef:
daaahaaaag laura

Hahaha, ik ga haar niet uitzwaaien hoor.
Wat de leerplicht betreft is het niet eerlijk voor alle ouders die op schiphol een boete krijgen omdat ze een dag eerder weg gaan. Aan de andere kant hebben haar ouders denk ik behoorlijk wat geld neer gelegd voor dit tochtje. Blijkbaar hebben ze genoeg geld, een zee waardige zeilboot zoals guppie mag wel wat kosten. Ik denk niet dat deze periode die ze van school mist, wereldschool dan, een probleem zal worden, met zo'n portemonee, gaat ze gewoon een jaartje priveschool doen en haalt ze haar diploma. It's all about the money..

Gevaarlijk?? Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders, jeugdzorg moet zich druk maken om kinderen die geen huis hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:30

slimmerik schreef:
Die ouders zien dat anders.... Waarom zou iemand van 14 het niet mogen en iemand van 18 wel?

Omdat de hersenen van iemand van 18 al een stuk meer ontwikkeld zijn :)
Het is niet voor niets dat er leeftijdsgrenzen zijn voor oa autorijden, alcohol drinken en stemmen ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:34

Heino schreef:
slimmerik schreef:

Omdat de hersenen van iemand van 18 al een stuk meer ontwikkeld zijn :)
Het is niet voor niets dat er leeftijdsgrenzen zijn voor oa autorijden, alcohol drinken en stemmen ;)

Was wel handig geweest. Dan ging ik op mijn 14e gewoon een paar maand niet naar school om in die tijd autorijlessen te volgen, owja en dan ging ik 's avonds wel wat voor school doen natuurlijk. En dan had ik nu al heel lang mijn rijbewijs!

Zo werkt dat natuurlijk niet..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:01

Het schijnt dus weer een dingetje te zijn voor de mensen met een boel meer geld dan de gewone doorsnee burger. Als de gewone doorsnee burger dit dus niet mag zijn ze dus bezig met discriminatie.
Dat is bij wet verboden toch??

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:03

Waarom ik vind dat ze niet moet gaan?

Leerplicht.
Waarom mag zij wel en Jantje, Pietje & Klaasje niet? Dat is niet eerlijk! De één wil mischien de wereld overfietsen en ook een record als jongste-weetikveelwat...

Daarbij (en ja ik zeil ook met mijn familie, ouders zijn echte zeil-fanaten) kun je onder het zeilen niet even gaan zitten leren, dan ben je echt 100 % bezig met het zeilen, overstag gaan etc.
Ookal zou ze op de motor varen, dan nog, je moet je boot natuurlijk wel blijven besturen. Zeker als je in je eentje bent!

En Laura mocht toch ook? Dan kunnen hun toch ook gaan? Ze volgen toch gewoon de wereld school? Makkie! Iedereen gaat braaf zitten leren hoor... :+

Lichamelijk
Het lijkt mij niet gezond voor een 14 jarige om alleen (zonder sociale contacten en vaardigheden te leren op je 14de) op zee te zitten wekenlang. ze kan iets van 10 minuten slapen en moet dan weer zeilen, nachten achter mekaar door, lijkt mij niet goed voor een 14 jarige. Ik denk dat ze het zich mischien leuker voorstelt dan dat het is en vind haar lang niet zo volwassen overkomen en met situaties omgaan (Sint-Maarten incident en ken haar van school).

Piraten
Ze kunnen haar gijzelen, en een miljoen eisen, vermoorden, verkrachten. Er kan gewoon zoveel gebeuren. En ja, nu krijg ik reactie's van: maar op de hoek van de straat ook. Nou ik kan je vertellen dat iedereen met een gezond verstand weet dat het criminele percentage veel hoger is in Azïe/Zuid Amerika etc. Het is niet overal zo welgesteld als hier in dit koude kikkerlandje, en ookal mekkeren we soms dat we het zo slecht hebben, ik zou zeggen: ga een weekje daar zitten. Kinder-prostitutie en criminaliteit en dergelijke is daar aan de orde van de dag.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 27-07-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:04

Lekker laten varen! is iedereen van het onnozele gezeik af.

Hopen dat ze onderweg wat haaien tegen komt, is het probleem meteen helemaal opgelost!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:05

Stom gedoe. Zij is niks anders dan anderen en ook leerplichtig!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:06

Daphna schreef:
LimaMambo schreef:
daaahaaaag laura

Gevaarlijk?? Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders, jeugdzorg moet zich druk maken om kinderen die geen huis hebben.

Idd dat zei ik dus ook al in mn stukje.
Je hebt helemaal gelijk ;)
Net als politie ga i.p.v een beetje door het dorp te fietsen en dan andere mensen aanhouden omdat ze fietsen lekker misdaden oplossen zijn er genoeg hoor!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:07

Hmm. kan het toch niet laten, kinderen die paardrijden en verongelukken en kinderen die solo om de wereld gaan en verongelukken zijn appels met peren vergelijken. Als er net zoveel kids solo gingen zeilen om de wereld als dat er op een paard gezet zouden worden (waar je hun handje wel vast kunt houden) , kon je er heel wat meer van de bodem dreggen dan uit de bak graven.

Kinderbescherming houdt zich OOK bezig met mishandeling, misbruik, verwaarlozing etc etc...dat is mijn inziens hier ook aan de orde. Gezien het feit dat ze al op zeer jonge leeftijd alleen op vakantie was met de boot, over het ijsselmeer richting friesland en zelf een keer naar engeland waar ze aldaar van de boot geplukt is en niet terug mocht varen. De ouders leggen feitelijk de verantwoordelijkheid neer bij anderen die daar niet op zitten te wachten. Laat je zo'n kind gaan en het gaat mis kun je er op aangesproken worden. Je kind in een notedopje met een zeiltje de oceaan opsturen valt mijn inziens onder verwaarlozing van je ouderlijke plichten nml. naar beste vermogen de veiligheid van je kind waarborgen. Zo ook je kind naar engeland laten zeilen, zo ook je kind op zeer jonge leeftijd alleen op vakantie laten gaan voor weken.

Ik snap ook niet dat iemand de uitspraken en of de eigen inzichten over hoe capabel ze is , van een puber serieus neemt, tenzij je zelf nog aan het puberen bent.

En zo rijk zijn haar ouders volgens mij helemaal niet. Boot is tweedehands en gesponsord anders ging het hele verhaal al niet door. Ik begrijp eerlijk gezegd zo'n sponsor ook niet. Zou mijn naam niet op zo'n boot willen hebben staan met dit als doel.

Ik gun haar wel de best mogelijke afloop en veel succes, ik gun nml. geen 1 kind of mens dat ze hierbij of hierdoor het leven laat. Ik hoor liever dat ze geluk gehad heeft of dat ik me voor niets er druk over gemaakt heb. Wat mijn mening niet veranderd. Het is en blijft onverantwoord !

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:17

Heb nog heel wat toegevoegt aan mijn bericht. ;)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:47

Zo zie je wat twee jaar leeftijdsverschil en een normaal gezond verstand kan verschillen Kelly.....jij hebt er duidelijk wel de juiste kijk op.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:50

_San87_ schreef:

Zó ontzettend mee eens. Goed hoor, al die publiciteit! Jammer dat ook 'verkeerde' mensen dat horen en haar lekker kunnen kipnappen en 5 miljoen eisen. Fijn hoor, horen we weer weken lang niks anders op de tv. Hoezo mediageil.

Edit; voor de ouders iig een zéér makkelijke en doeltreffende manier om van je kind af te komen :j.