Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:28

gehersenspoeld?? door wie?? door mijn eigen hersens?? nee ik denk het eerder andersom. maar ik laat me daar verder niet over uit. onwetendheid zal ik maar zeggen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:30

maar mystica. over die 'extremisten' waren we het onderhand wel eens toch?? waarom moet die discussie heropent worden en in herhaling vallen?? alleen maar om nog even roet in het eten te gooien

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:32

Omdat er, sorry dat ik het zeg voor die mensen, steeds mensen komen binnenvallen die alleen de eerste post hebben gelezen en er 1 of andere onnozele uitspraak tussendoor gooien. Nagelbijten / Gniffelen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:32

ja precies.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:33

Zijn we het daar ook weer over eens Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:34

jameyskatje schreef:
gisteren op het nieuws zag ik een man met een tekst op zijn hoofd: wij zijn bereid ons leven te offeren voor de profeet mohammed(vzmh)

hierom kan ik zoo zooo zoooo ontzettend boos worden.

in de 1e plaats van de ontwetendheid van die mensen. opofferen en zelfmoord is in alle tijden verboden, hoe mooi je daad ook mag zijn (niet dat ik dit mooi vind), zij geven een verkeer beeld van de Islam.

en ten 2e omdat de andere demonstranten die teksten van waarheid met zich meedroegen eruit geknipt werden en wij in nederland alleen de 'slechte' te zien krijgen. laat ze eens de andere kant filmen zeg, laat ze de meerderheid van de bevolking eens filmen. sjongejonge,..

toch stond daar een aardig grote groep haat te verpreiden. Wat de omroeper zei, was nogal haat-zaaiend en dat in combinatie met de lettelijke woorden die in de koran staan en in combinatie met het temparament van die mensen zouden "ze" daar tegenop moeten treden.* de overheid daar, máár de groep is niet zo klein, die vind dat je dood moet als je wat "verkeerds" zegt over de koran.

Imo lopen ze idd nog ver achter in de beschaving.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:36

Superwoman: Je weet toch dat iedereen weet dat die mensen niet weten waar ze het over hebben? Dat ze alleen maar doen wat de cameraman zegt? Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:37

dat gaat over een land. niet over een religie..
jij praat over mensen die een religie aanghanden,niet de religie zelf
(check mijn onderschrift bv)

en daarbij.. wat zijn die mensen vergeleken met de rest van de bevolking die zich wel rustig houd?
en waarom moet er altijd over het buitenland gepraat worden? we wonen toch in nederland.

bv over die vlag..

HOE KOMEN DIE ARME PAKISTANEN AAN EEN NEDERLANDSE VLAG!!!????

journallisten die centjes willen maken, duh.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:39

Jameyskatje, dat kan ik net zo zeggen. Gehersenspoeld door wie? Door mijn eigen hersens? Onwetendheid? Omdat ik geen zin heb in de islam? Helaas voor je, dat mag. Net zo als dat jij achter je vriendje aan mag hobbelen met een hoofddoek op, mag ik ook gewoon graag willen dat Nederland gewoon Nederland blijft.

Het is niet zo dat als je maar op de hoogte bent van alle goede dingen van de islam dat je alles maar goed gaat vinden. De negative kanten gaan er niet mee weg. Ookal worden die maar door een klein groepje veroorzaakt... ze zijn er nog steeds. Zie het stukje van superwomen, dat is hetzelfde evenenment, maar dan met andere ogen..

En ik hoef het gewoon niet leuk en geweldig te gaan vinden. Ik zou niet weten waarom...

Jaja, zeker omdat zo+n westerse cameraman dat ze opdraagt Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:41

jah right!
Ze doel alles wat de cameraman zegt Ziek
en ze krijgen er vast geld voor pfff
Vraag me af wat ze krijgen voor de onthoofding uit het filmpje van wilders....

Als je dat echt wil geloven, dan zet jij ze nog slechter weg dan wij dat doen ROFL

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:44

ROFL Ja, maar dat komt omdat de media ons dom houdt he? Die wil ons koste wat he kost laten denken dat de Islam slecht is, en koopt daarom die mensen om. We weten dus niet beter.

Ik vraag me af waarom de mensen die zeggen dat die arme mensen worden omgekocht, dat dan wél weten Nagelbijten / Gniffelen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:47

ja.. want in pakistan kan je op iedere hoek van de straat nederlandse vlaggen kopen Tong uitsteken die mensen hebben zelf amper schoenen en eten, maar een vlag kan er nog wel af Cool

en trouwens esperanza, dit pak ik op als een belediging.
ten 1e is het niet mijn 'vriendje' maar mijn verloofde Knipoog.
ten 2e is het mijn eigen keus om een hoofddoek te dragen, en ik ben gelukkiger dan ooit Knipoog. dus hou die domme praatjes voor je Knipoog. jij mag doen wat je wilt. ik mag jou van de Islam niet dwingen, ik ken je niet, dus I don't care. het gaat niet om het moslim zijn, het gaat om de oogkleppen die jij draagt. en het verderf dat jij zaait.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:49

Stelen bij de ambasade? Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:51

Esperanza schreef:
Jameyskatje, dat kan ik net zo zeggen. Gehersenspoeld door wie? Door mijn eigen hersens? Onwetendheid? Omdat ik geen zin heb in de islam? Helaas voor je, dat mag. Net zo als dat jij achter je vriendje aan mag hobbelen met een hoofddoek op, mag ik ook gewoon graag willen dat Nederland gewoon Nederland blijft.

Het is niet zo dat als je maar op de hoogte bent van alle goede dingen van de islam dat je alles maar goed gaat vinden. De negative kanten gaan er niet mee weg. Ookal worden die maar door een klein groepje veroorzaakt... ze zijn er nog steeds. Zie het stukje van superwomen, dat is hetzelfde evenenment, maar dan met andere ogen..

En ik hoef het gewoon niet leuk en geweldig te gaan vinden. Ik zou niet weten waarom...

Jeetje zeg, doe effe normaal. Ik wou niet meer reageren in deze "discussie" maar dit gaat echt een tandje te ver.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:51

Mystica schreef:
Stelen bij de ambasade? Nagelbijten / Gniffelen

Die is ook helemaal niet beveiligd ofzo.... Dromen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:52

De vlaggen vast niet. Haha! Even de paal in s'nachts, huppa vlag te pakken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:56

Ik weet niet hoor, maar volgens de vlagreglementen horen vlaggen 's nachts niet aan de stok te hangen. Ennnnn ik denk ook... dat het hele terrein wel bewaakt wordt Lachen Ja

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:58

Hoort niet nee, maar ik zie ze toch regelmatig half verrot ergens hangen Clown Voor zover ik weet, hangen vlaggen op de hoeken van het hekwerk rond een ambasade. Zie niet in waarom je die niet op de 1 of andere manier te pakken kunt krijgen. En anders hadden ze misschien wel mazzel, en was er een nederlandse die er toevallig 1 buiten had hangen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:58

Of familieleden die er 1 opgestuurd hebben Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:24

Blue_Eyes schreef:
Esperanza schreef:

Jeetje zeg, doe effe normaal. Ik wou niet meer reageren in deze "discussie" maar dit gaat echt een tandje te ver.

Of ik begrijp jou verkeerd maar iemand mag toch een mening hebben? Niet iedereen is positief over een bepaald geloof en dat gaat niet alleen voor de islam op

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:19

MISTRAL94 schreef:
Blue_Eyes schreef:
quote: Esperanza zei: Net zo als dat jij achter je vriendje aan mag hobbelen met een hoofddoek op, mag ik ook gewoon graag willen dat Nederland gewoon Nederland blijft.
[einde quote]

Of ik begrijp jou verkeerd maar iemand mag toch een mening hebben? Niet iedereen is positief over een bepaald geloof en dat gaat niet alleen voor de islam op

Je kunt een mening hebben, je kunt je ook opzettelijk zo grof mogelijk uitdrukken met het doel om iemand te beledigen. Lees nog even wat Esperanza zei, dan zul je zien dat dat niet leuk bedoeld was.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:19

het ging haar en mij ook op de schuingedrukte regel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:18

Tja lees mijn berichten maar na, ik denk dat het wel degelijk die kant op gaat. Ik vertik het ook om gesluierd door het leven te gaan ik heb mijn vrijheid lief Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:23

Als je een hoofddoek draagt ben je echt niet je vrijheid kwijt hoor Knipoog
Veel vrouwen voelen zich juist veel vrijer en lekkerder met een hoofddoek op..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:25

MISTRAL94 schreef:
Tja lees mijn berichten maar na, ik denk dat het wel degelijk die kant op gaat. Ik vertik het ook om gesluierd door het leven te gaan ik heb mijn vrijheid lief Knipoog

In angst voor het onbekende leven geeft weinig vrijheid