Bedankt voor uitleggen dat evolutie niks met de big bang te maken heeft snader..
Over hoe leven kan ontstaan uit niet leven materiaal: (in onderzoeken bewezen)
Citaat:
Water met daarin enorm veel verschillende elementen werd geraakt door (waarschijnlijk, je hebt gelijk, NIET ZEKER WETEN) electriciteit, waardoor er aminozuren ontstonden.
Die aminozuren reageerden met elkaar en vormden macromoleculen, allerlei verschillende soorten, waaronder RNA (en RNA is natuurlijk niet één ding, zijn ook vele soorten van).
RNA is onderhevig aan verval en vele moleculen vielen uit elkaar en vormden nieuwe moleculen.
Op een gegeven moment was er een RNA molecuul dat zichzelf kon namaken voor hij zelf uit elkaar viel, en een andere die een reactie katalyseerde die een beschermende 'schil' om zich heen maakte (membraan).
Beide van deze RNA moleculen vertoonden al kwaliteiten die hun 'levensduur' (er wordt gediscussieerd hoe en wat precies leven is) verlengden. Hierdoor is het ook mogelijk dat er RNA moleculen kwamen met beide mogelijkheden.
Nog weer veel later vormde een RNA molecuul andere moleculen die dan weer het RNA molecuul hielpen te overleven. DNA is enkel dubbelstrengs RNA, dus die stap is ook best te overzien.
en dan in het kort, aangezien we de rest wel weten: DNA --> werkende cel --> cellenkolonie --> verschillende weefsels --> organisme.
Dus, verder is het 'jammer' dat veel christenen en zelfs atheisten de evolutietheorie afdoen als onzin omdat ze er geen reet van hebben begrepen. Ikzelf geloof bijvoorbeeld niet in god omdat ik er niks mee heb. NIET omdat andere mensen mij verteld hebben dat er onzin in staat, dit toevallig in mijn straatje past en ik geen zin heb om na te zoeken of dat wel echt zo is.
Naar mijn idee zit daar het verschil... Daarbij is het vrij simpel om niet in een god te geloven, maar het wordt moeilijker een mening te vormen over de evolutie theorie omdat hij over zoveel verschillende dingen gaat en omdat het ingewikkelde wetenschap is als je er dieper op in wil gaan.
En zoals al vaker is gezegd moet de evolutietheorie los staan van het geloof, geloof is gewoon geen wetenschap. (daarom niet stom, maar je moet het gewoon niet gaan vergelijken)
Ik wil mensen die gehoord hebben dat veel dingen onzin zijn naar deze site verwijzen, kijk eens of jouw punt uitgelegd is door een wetenschapper en probeer je daarna nog eens een mening te vormen.
http://toarchive.org/indexcc/list.html