Gruis schreef:Als het wel D66, CDA, VVD, GL wordt, denk ik dst het een mooi stabiel kabinet wordt…
GL met een afgestapte lijstrekker? Ik zie dat eigenlijk niet gebeuren.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ailill schreef:Elisa2 schreef:Sowieso een minder erg zooitje dan bijvoorbeeld Wilders of van der Plas
Kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat hij er niet zo,n zooitje van maakt als een paar jaar geleden als minister van energie.
c_alsemgeest schreef:Gruis schreef:Als het wel D66, CDA, VVD, GL wordt, denk ik dst het een mooi stabiel kabinet wordt…
GL met een afgestapte lijstrekker? Ik zie dat eigenlijk niet gebeuren.
Ailill schreef:Gruis schreef:Daar zou ik ook heel blij mee zijn. Sowieso is zonder de PVV en BBB al dikke winst, maar ik denk dat GL-PVDA het toch wel lastig gaat krijgen.Als het wel D66, CDA, VVD, GL wordt, denk ik dst het een mooi stabiel kabinet wordt…

c_alsemgeest schreef:Ik zie het liever met Ja21, maar dat ik ook logisch omdat ik meer in de rechtse hoek zit
Hoop vooral op meer stabiliteit en partijen die echt gaan samenwerken. En wat minder geblaat en getwitter
. c_alsemgeest schreef:Ik zie het liever met Ja21, maar dat ik ook logisch omdat ik meer in de rechtse hoek zit
Hoop vooral op meer stabiliteit en partijen die echt gaan samenwerken. En wat minder geblaat en getwitter
Elisa2 schreef:Letterlijk de helft valt best mee.Ailill schreef:Sowieso een minder erg zooitje dan bijvoorbeeld Wilders of van der Plas
Daarover verschillen we van mening gezien hij half Nederland letterlijk in de kou zette als energie minister.
Maar goed, hopelijk heeft hij daarvan geleerd.
Vind zelf de bezuinigingen op de zorg die zijn partij wil doorvoeren en tien nieuwe steden geen goed idee en vrees voor wederom onbetaalbare gas en energie rekeningen. Kan alleen maar hopen dat daar genoeg tegengas op komt als D66 gaat regeren.
nps schreef:c_alsemgeest schreef:Ik zie het liever met Ja21, maar dat ik ook logisch omdat ik meer in de rechtse hoek zit
Met deze mogelijke coalitiepartners zal dat tijdperk hopelijk snel voorbij zijn, nu mogen de volwassennen weer.
Is het te vroeg voor een geef ‘m van Jetje?
Exitium schreef:Tiggs schreef:Waar zou de winst van JA21 vandaan komen, ook van de PVV?
Ja, als je kijkt wel. Eerste blik op de exitpoll zou voor mij betekenen:
- SP en GL/PVDA naar D66
- PVV naar JA21 en FVD
- NSC en BBB naar CDA en D66
Plus nog wat kleine verschuivingen. En dit is het natuurlijk niet alleen, kan me indenken dat er ook wat van PVV naar VVD en van VVD naar CDA verschoven is bijvoorbeeld, of juist de andere kant op, maar in grote lijnen is het volgens mij dit.
Exitium schreef:Precies het eerste stuk, met de toevoeging dat er inderdaad (denk ik) behoefte is aan een centraal kabinet met links en rechts inhoud, ervaring en lange termijn visie.Ailill schreef:Daar zou ik ook heel blij mee zijn. Sowieso is zonder de PVV en BBB al dikke winst, maar ik denk dat GL-PVDA het toch wel lastig gaat krijgen.
Hier ook, denk ook dat deze uitslag schreeuwt om een centrumkabinet en dat een beetje rechts en een beetje links daarin niet verkeerd zou zijn. Is alleen de vraag of de verschillen dan niet te groot worden, en of GL/PVDA daar met 20% verlies en het vertrek van Timmermans op zit te wachten.
nps schreef:Nee hoorc_alsemgeest schreef:Ik zie het liever met Ja21, maar dat ik ook logisch omdat ik meer in de rechtse hoek zit
Met deze mogelijke coalitiepartners zal dat tijdperk hopelijk snel voorbij zijn, nu mogen de volwassennen weer.
Is het te vroeg voor een geef ‘m van Jetje?
F_Orumster schreef:Ik vind het afzwaaien van Timmermans wel een beetje als een klein kind die niet tegen zijn (bescheiden) verlies kan. Zo groot is het verlies in zetels niet, en nog steeds 4e grootste partij, met een overzienbare afstand tot de andere partijen. Door zo te reageren laat je ook zien niet te vertrouwen dat je uitgenodigd kan worden voor een coalitie en daarmee wel een beetje een nekslag.
Exitium schreef:Via de liveblog van Nu.nl:
Jetten vindt regeren met GL-PvdA 'heel logisch'
Het is voor D66-leider Rob Jetten "heel logisch" om met GroenLinks-PvdA te gaan regeren. Die partij verloor volgens de laatste exitpoll van Ipsos I&O vijf zetels en haalt er nog twintig. Jetten zegt verder dat de VVD en het CDA het ook "heel goed" hebben gedaan. Die partijen krijgen volgens de laatste exitpoll respectievelijk 23 en 19 zetels. De vier partijen krijgen samen 89 zetels.
Electra63 schreef:Exitium schreef:Via de liveblog van Nu.nl:
Jetten vindt regeren met GL-PvdA 'heel logisch'
Het is voor D66-leider Rob Jetten "heel logisch" om met GroenLinks-PvdA te gaan regeren. Die partij verloor volgens de laatste exitpoll van Ipsos I&O vijf zetels en haalt er nog twintig. Jetten zegt verder dat de VVD en het CDA het ook "heel goed" hebben gedaan. Die partijen krijgen volgens de laatste exitpoll respectievelijk 23 en 19 zetels. De vier partijen krijgen samen 89 zetels.
In de Eerste Kamer is de PvdA/GL wel de grootste partij.
Dat is een voordeel als je veranderingen wil doorvoeren.
. Gruis schreef:Dan vatten wij dit denk ik heel anders op. Het is met Timmermans als lijsttrekker tot 2 keer toe niet gelukt om het gewenste resultaat te halen. Is aftreden dan de reactie van een klein kind, of het nemen van verantwoordelijkheid als volwassene?
Gruis schreef:c_alsemgeest schreef:Ik zie het liever met Ja21, maar dat ik ook logisch omdat ik meer in de rechtse hoek zit
Ik denk dat dat lastiger wordt, gezien de kloof D66-JA21. Maar niet onmogelijk.
Dat laatste ben ik absoluut met je eens! En ik denk dat dat er, of het JA21 of PVDA/GL wordt, met deze uitslag zeker inzit.
Elisa2 schreef:Ailill schreef:
Letterlijk de helft valt best mee.
Imo i.i.g. beter dan bijvoorbeeld Wilders die al zoveel jaren roeptoetert en vooral geen acties laat zien. En gewoon opstapt als het hem niet blieft, nee dank je vriendelijk. En van der Plas zet, imo, veel te veel in op een select groepje, dan kan je niet verwachten dat de rest je serieus gaat nemen.