Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:MarlindeRooz schreef:In het weekend met een beetje leuk weer (zoals dit weekend) kan je op de Renderklippen over de koppen lopen. Hopelijk schrikt het de wolf af. Want er lopen dan echt veel kinderen en huishonden los daar. En ook kinderen lopen soms ver van hun "baasje" af.
Ik zal wel onder de categorie "trutten" vallen, maar ik ga niet meer naar gebieden waar wolven gesignaleerd zijn toe. Lang leve de Waddeneilanden en Zeeland.
Sansevieria schreef:DNA wolf bij een hond kun je al haast vergeten, het labo wat dit test voor Bij12 test dat niet, ze zeggen dan is geen duidelijke uitkomst mogelijk, en een ander labo wat dit wel kan willen ze niet mee samenwerken.
Eigen dierenarts mag ook niet, sta je daar met je half opgevreten pony die wellicht nog leeft (hypothetisch dan).
Citaat:Zoals de meesten inmiddels wel weten is gisteren, woensdag 3 september, onze border collie Daisy gegrepen door een wolf. Doordat verschillende mensen meteen op de wolf af stormden, liet hij onze schaapshond los en liep hij weg. Daisy vluchtte de andere kant op, vermoedelijk zwaar gewond. Tot op heden hebben we haar niet teruggevonden. We vrezen het ergste.
We willen iedereen die tot gisteravond laat heeft helpen zoeken, alleen, in groepjes, met speurhond of met drone, hartelijk danken voor hun inzet en betrokkenheid.
Zodra meer bekend is over het lot van Daisy, laten we dat weten.
Citaat:Putten Gelderland
04-09-2025
08.30 uur
Vanmorgen een wolf gezien, ik liep met een hond op keizerswoert(klein weggetje ) vlakbij husselsesteeg in Putten. Liep nog een mevrouw met hond. Toen wij kabaal maakten ging hij weg. Was groot. En brutaal. Afstand van nog geen 10 meter.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Citaat:Oproep Politie na aanval wolf op hond Epe
tienus63 schreef:Wie nog strijkers in de schuur heeft liggen, zou strijkers mee moeten nemen als ze kans hebben dergelijke wolven tegen te komen.
Mik ‘t dier een strijker in zijn richting.
En fiets en loop alsjeblieft niet meer alleen.
tienus63 schreef:Provincie Gelderland geeft toestemming om ‘probleemwolf’ bij Voorthuizen te doden.
Bron Barneveldse krant
https://www.facebook.com/share/17EszFqR ... tid=wwXIfr
tienus63 schreef:Provincie Gelderland geeft toestemming om ‘probleemwolf’ bij Voorthuizen te doden.
Bron Barneveldse krant
mysa schreef:tienus63 schreef:Provincie Gelderland geeft toestemming om ‘probleemwolf’ bij Voorthuizen te doden.
Bron Barneveldse krant
Hoeveel probleemwolven hebben we inmiddels wel niet?
mysa schreef:tienus63 schreef:Provincie Gelderland geeft toestemming om ‘probleemwolf’ bij Voorthuizen te doden.
Bron Barneveldse krant
Hoeveel probleemwolven hebben we inmiddels wel niet?
Citaat:Even een verhaaltje van mijn wolvenvriend Marc Stijven uit België.❌
MarlindeRooz schreef:Den Haag heeft de komende tijd wel grotere problemen om af te handelen. De wolf heeft op dit moment geen prioriteit denk ik. Wat je er ook van vindt. Voor "ons" mensen op de Veluwe en voor mensen die dierenhouden is de wolf een belangrijk onderwerp. Maar voor veel mensen ook niet.
De tendens in Nederland is dat als een minderheid er last van heeft dat er dan niet geluisterd wordt. Kijk maar naar het toeslagenschandaal en het aardbevingsprobleem in Groningen.
Daarbij is er veel onrust omdat er geen zittend kabinet is. Voor veel partijen is het winnen van stemmen belangrijk nu. Dus dan zijn onderwerpen als asielzoekers leuker om over te schreeuwen. Typische kenmerken van populisme trouwens ook. Dus als je wat wil veranderen is het stemmen op populistische partijen misschien onhandig.
Bron Barneveldse krant
Citaat:Epe Gelderland
04-09-2025
07.00 uur
Om 7 uur achter pannenkoeken huis de ossenstal Epe 4 wolven gezien, liepen richting de dellenweg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
charrr91 schreef:tienus63 schreef:Provincie Gelderland geeft toestemming om ‘probleemwolf’ bij Voorthuizen te doden.
Bron Barneveldse krant
Deze wel.. hopelijk volgt de aanvaller van Daisy snel.
Er is nog steeds geen enkel spoor. De hoop vervliegt, de angst en de wanhoop neemt toe..
Knuffeldier schreef:MarlindeRooz schreef:Den Haag heeft de komende tijd wel grotere problemen om af te handelen. De wolf heeft op dit moment geen prioriteit denk ik. Wat je er ook van vindt. Voor "ons" mensen op de Veluwe en voor mensen die dierenhouden is de wolf een belangrijk onderwerp. Maar voor veel mensen ook niet.
De tendens in Nederland is dat als een minderheid er last van heeft dat er dan niet geluisterd wordt. Kijk maar naar het toeslagenschandaal en het aardbevingsprobleem in Groningen.
Daarbij is er veel onrust omdat er geen zittend kabinet is. Voor veel partijen is het winnen van stemmen belangrijk nu. Dus dan zijn onderwerpen als asielzoekers leuker om over te schreeuwen. Typische kenmerken van populisme trouwens ook. Dus als je wat wil veranderen is het stemmen op populistische partijen misschien onhandig.
Dit is exact wat ik ook zie.
Populistische partijen pakken elk vuur dat ze pakken kunnen. Is het niet asiel en migratie, dan is het wel de wolf. Op zich kan het een ingang zijn voor 'ons' om het wolvenprobleem groot op tafel te krijgen. Aan de andere kant is het wel opletten - populisme werkt slim, als een cult - voor je het weet zit je tot over je oren in complotten oid.
Ik ben ook wel aan het nadenken hoor... want WAAROM is die wolvenlobby zo sterk? Wat hebben ze te winnen? Ik geloof echt niet dat het gaat om 'boeren wegwerken'. Allerminst. Ik denk eerder dat het richting geopolitische belangen gaat. Onrust in Europa - daar zijn er best een boel bij gediend.