Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:FiveSports schreef:Mijn issue is dat er een groep walgelijke gekken is die vrij spel krijgt vanuit ons "het westen" en bijvoorbeeld gewoon in de tweede kamer hun woordje mogen doen.
[ [url=m/FFI1vy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zie dat (gelukkig) nergens gebeuren met Hamas gekken, zou alleen willen zien dat er helemaal geen gekken geaccepteerd worden.
OMG
irmaz schreef:Sorry maar ik vind dit topic nu toch echt ontsporen in het tegen elkaar opbieden met allerlei insinuatie en beschuldigingen aan het adres van diverse bevolkingsgroepen over en weer. Bij deze ontstipt
Nikass schreef:irmaz schreef:Sorry maar ik vind dit topic nu toch echt ontsporen in het tegen elkaar opbieden met allerlei insinuatie en beschuldigingen aan het adres van diverse bevolkingsgroepen over en weer. Bij deze ontstipt
Doe er dan wat aan. In plaats van te ontstippen.Nikass schreef:Babootje is het fake news? Als dat zo is dan zie ik het graag onderbouwd, want het is moeilijk om te zien wat wel en wat niet fake is. Dus als je het roept alleen, wordt het nog verwarrender.
Nikass schreef:Ja ik vind het ook jammer, ook omdat ik vind dat we elkaar juist op het rechte pad moeten houden, en laten zien dat genuanceerd en op inhoud discussiëren ook kan.
Ik ben overigens team kinderen![]()
(en eigenlijk ook paarden en ezeltjes, maar het voelt alsof je het daar niet echt over kan hebben..)
Ik kijk altijd naar de bron en ga af op mi vertrouwde, in principe Nederlandse bronnen, zoals NOS, Trouw etc.
Ik heb al eerder laten weten dat ik Engels- of anderszins- talig in principe oversla.
Bij dat ene bericht, over de gastspreker in de Tweede Kamer, heb ik mogelijk even niet opgelet. Maar alsnog weet ik nu niet of het wel of niet fake is?
Nikass schreef:Het lijkt me een mooi verhaal, maar het is helaas niet toegankelijk.
julius_juut schreef:Nikass schreef:Het lijkt me een mooi verhaal, maar het is helaas niet toegankelijk.
Doet hij het zo wel? Even door Archive gehaald, dan doet hij het bij mij welhttps://archive.ph/6feAE
FiveSports schreef:Vind het een beetje een raar stuk en enigzins misleidend als je het tegenover de feiten (al sinds het onstaan van Israël) legt.
Rennie89 schreef:FiveSports schreef:Vind het een beetje een raar stuk en enigzins misleidend als je het tegenover de feiten (al sinds het onstaan van Israël) legt.
Omdat het niet in jouw straatje past?
Ik vind het een mooi geschreven stuk. Geschreven door iemand die verder kijkt en dieper ingaat op alles en vanuit meerdere perspectieven kijkt. Thanks voor het delen!
Citaat:But as I grew up and read more widely, I began to admire peaceful humanists such as Martin Luther King Jr., Gandhi, and Nelson Mandela. They showed me that compassion and humanity can lead to freedom.
Citaat:We know too well that our freedom is incomplete without the freedom of the Palestinians.
Citaat:He was an icon in the proper sense of the word. He was not only concerned with the liberation of the Arab people but of all the oppressed people throughout the world - Arabs and non-Arabs - and to lose a man of that stature and thinking is a great blow to all those who are fighting against oppression.
Citaat:If one has to refer to any of the parties as a terrorist state, one might refer to the Israeli government, because they are the people who are slaughtering defenseless and innocent Arabs in the occupied [Palestinian] territories, and we don’t regard that as acceptable.
FiveSports schreef:Wij dragen gelukkig ook ons steentje bij:
[ [url=m/9SR2XQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/07/ne ... -0fq-4KTWE
Nikass schreef:FS allereerst: dank je voor de quotes van Nelson Mandela. Komt het uit een interview? Kan ik het hele stuk lezen?
Citaat:En verder: mijn Engels is niet zo top, dus misschien heb ik het niet zo goed gelezen, maar ik dacht dat die persoon alleen maar schrijft dat geweld geen oplossing is?
Ik begrijp geweld vanuit de onderdrukte (maar geen idiote wreedheden!), maar het blijkt niet tot een oplossing te leiden?