Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:09

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:13

Citaat:
Sinds het begin van de grootschalige invasie van de Russische Federatie zijn in totaal meer dan 11,5 miljoen Oekraïners binnen en buiten Oekraïne verhuisd, meldt vice-minister van Binnenlandse Zaken Kateryna Pavlichenko.
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 6677161984
:oo dat is 2/3 van de Nederlandse bevolking!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:18

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:20

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 19:08

BigOne

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 19:16

Zichzelf bevuild? Stoma geknapt ? Darmkankerpatient?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:01

Overal in EU zijn op Oekrainse ambassades macabere pakketjes bezorgd.
T begon met ontvlambare brieven in bij de Oekrainse en Amerikaanse ambassade in Madrid en nu dan dus
bloederige pakketjes met uitwerpselen, bloed of koeienogen.
Hongarije, Polen, Kroatië en Italië werden net als in Den Haag onsmakelijke pakjes bezorgd, net als bij consulaten in Italië, Polen en Tsjechië. Omdat het zo georganiseerd is (alle pakketjes zijn tegelijk bezorgd) lijkt dat zeker niet het werk van plaatselijke activisten, maar van een zgn "statelijke actor". Vermoedelijk is Rusland hierbij betrokken; het Russische regime heeft op dit gebied een rijke traditie, zegt veiligheidsexpert Pronk. „Het zijn maffiapraktijken, laag-bij-de-gronds pestgedrag, maar in Rusland zijn dit soort dirty tricks gebruikelijk om te intimideren

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:11

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:22

martichr schreef:
Het gaat de goede kant op.. nu nog een openstaand raam op 6 hoog..

_O- _O- ~~}>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:36

Het mag voor mij nog wel wat hoger, voor de zekerheid O:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:39

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:50

Cowboy55 schreef:
Oh dear, how sad, never mind.

Jij kent je klassiekers. Zal ook wel niet meer mogen tegenwoordig.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:49

Het mag voor mij nog wel wat hoger, voor de zekerheid O:)

Ik denk dat Poetin, lang niet de ergste president is, die je je kan voorstellen. De rechts extremisten zijn nog veel fanatieker in hun afkeer tegen europa.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:53

Babootje schreef:
Overal in EU zijn op Oekrainse ambassades macabere pakketjes bezorgd.
T begon met ontvlambare brieven in bij de Oekrainse en Amerikaanse ambassade in Madrid en nu dan dus
bloederige pakketjes met uitwerpselen, bloed of koeienogen.
Hongarije, Polen, Kroatië en Italië werden net als in Den Haag onsmakelijke pakjes bezorgd, net als bij consulaten in Italië, Polen en Tsjechië. Omdat het zo georganiseerd is (alle pakketjes zijn tegelijk bezorgd) lijkt dat zeker niet het werk van plaatselijke activisten, maar van een zgn "statelijke actor". Vermoedelijk is Rusland hierbij betrokken; het Russische regime heeft op dit gebied een rijke traditie, zegt veiligheidsexpert Pronk. „Het zijn maffiapraktijken, laag-bij-de-gronds pestgedrag, maar in Rusland zijn dit soort dirty tricks gebruikelijk om te intimideren

Ook in Spanje hoorde ik hier op de Franse radio.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:54

Citaat:
Rusland stelt voorwaarden voor onderhandelingen over de demilitarisering van de Zaporizhzhia-kerncentrale in ruil voor Oekraïense garanties voor continue gasleveringen aan Europa via de Druzhba-pijpleiding, — Instituut voor Oorlogsstudie (ISW).

Citaat:
Volgens deskundigen zal de Russische Federatie echter hoogstwaarschijnlijk elke overeenkomst schenden en Oekraïne beschuldigen van niet-nakoming ervan.
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 2776810496

Er wordt druk onderhandeld over de condities om de Zhaporizia kerncentrale veilig te stellen.
Deze onderhandelingen worden gevoerd door het Internationaal Atoom Agentschap en is dus geen strikte Rusland-Ukraïne aangelegenheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:38

irmaz schreef:
Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar het verschil niet kunt maken tussen agressor en verdediger.

´

Ik begrijp dat jij verschil ziet wat er in míjn perceptie niet is.
Ík zie burgers die voor machtshebbers het leven riskeren/laten.
Maakt dat voor het volk wat uit aan welke kant ze de pisang zijn?

Landen, naties zijn een systeem gecreëerd door de toplaag.Neem het paspoort. Dat is verplicht en moet je duur betalen.
Je moet tóch belasting betalen. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt.
Oorlog gaat alleen maar om wie het volk binnen een grens onder welke vlag mag uitbaten.

Het Westen verdedigt nu ineens Oekraïne. Deed/doet niets voor Irak, Afghanistan, noem maar op. Oeps, in Irak/Afghanistan was het de agressor. Idem de gemáákte puinhoop in Libya.
Wat maakt het voor de betreffende vólken uit?

Oekraïne was deel van de Soviet Unie. Zeg maar verenigde staten. De leiders hebben het onafhankelijk verklaard in een tijd van een zwak Kremlin. Het Kremlin is het daar nog steeds niet mee eens.
´Wij´ zijn/worden geprogrammeerd om tegen het Kremlin te zijn dus voor steun aan het ´vrij´ houden van Oekraïne.
Als Oekraïne er in slaagt om Rusland buiten de grenzen te houden ligt het volledig in puín en is het defacto de 21ste eeuw vrijwel volledig van de VS met de rest van de EU/UK.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:43

pien_2010 schreef:
Ook in Spanje hoorde ik hier op de Franse radio.

Is volop in Spaans nieuws.
Tot nu toe zes bom´brieven´.
Volop de terrorisme-regels geactiveerd.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken net als bij de onderzeese gasleidingen. Ik zie wederom niet wat het belang van Rusland erbij is. Sterker nog; dit is tégen de belangen van de Russen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:11

Ga gewoon ergens anders de anarchist uithangen en je frustraties over het bestaan van iedere vorm van overheid ventileren. Misschien is dit onderwerp daar niet de plek voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:49

Yullia (terug in Oekraïne) schreef over alle moeilijkheden nu en eindigde met

Citaat:
I am so happy with all support en help off so much people. We need it, because living with all the difficulties is better as living under the Russians

Ik ben zo blij met alle hulp en support, maar Pien alles is beter als een leven onder Russisch bewind.

HC wanneer laat je dat eens tot je doordringen! En meer ga ik er niet meer over schrijven. Je bent op die berg, in mijn ogen, toch wel vervreemd van de werkelijkheid en je laat met je opvattingen een volk dat zo lijdt volledig in de steek.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:06

Ja HC, volgens jou maakt het niet uit waar je woont of dat nu een democratie, of een autocratie/dictatuur/politiestaat is en wie de macht in handen heeft...
Zie je nu echt niet hoe krom dat is?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:19

mysa schreef:
Ja HC, volgens jou maakt het niet uit waar je woont of dat nu een democratie, of een autocratie/dictatuur/politiestaat is en wie de macht in handen heeft...
Zie je nu echt niet hoe krom dat is?

HC ziet iedere vorm van beperkingen die door welke overheid dan ook wordt opgelegd als een verschrikkelijk onrecht en een rechtstreekse aanval op zijn persoonlijke mensenrechten.
Alle vormen van drang of dwang zijn in zijn ogen een kwaad en intrinsiek even erg, of ze nu worden afgedwongen middels een QR-codescanner bij de deur van een restaurant of middels het gewapenderhand wegvagen van een compleet volk.
Volgens hem zijn dat prima vergelijkbare situaties, en dus heeft het geen enkele zin om in discussie te gaan.

Foeiknop erop en negeren dus. Next.
:)*

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:25

Huertecilla schreef:
Ik begrijp dat jij verschil ziet wat er in míjn perceptie niet is.
Ík zie burgers die voor machtshebbers het leven riskeren/laten.
Maakt dat voor het volk wat uit aan welke kant ze de pisang zijn?

Ja dat maakt uit, bij de ene ben je zwaarder de pisang dan bij de andere. Daarnaast maakt het ook uit wanneer je kinderen hebt, misschien krijg je het zelf niet beter in je leven maar kun je je kinderen wel een beter leven geven door jezelf op te offeren.

Huertecilla schreef:
Landen, naties zijn een systeem gecreëerd door de toplaag.Neem het paspoort. Dat is verplicht en moet je duur betalen.
Je moet tóch belasting betalen. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt.
Oorlog gaat alleen maar om wie het volk binnen een grens onder welke vlag mag uitbaten.

Met je paspoort heb je ook de rechtsbescherming van dat land, dat is (bij sommige landen) waardevol, ook als je in een ander land bent.
Sommige oorlogen gaan inderdaad alleen maar over wie het volk mag uitbaten maar daar horen ook de levensomstandigheden bij van een land. In sommige landen wordt je gemarteld of doodgeslagen wanneer je een provocerende rap maakt of wanneer je je hoofddoekje niet op de juiste manier om doet, in andere landen horen die raps bij de cultuur en mag je zelf weten of je een hoofddoekje wel en hoe of niet om doet. In sommige landen zorgt de overheid voor een veilige leefomgeving en mogelijkheden om persoonlijke doelen te bereiken, in andere landen wordt geen poging gedaan om te zorgen voor mogelijkheden om jezelf te ontplooien en mag je alleen leven van de restjes die je toegegooid worden of door het af te pakken van je buurman. Worden door jou betaalde belastingcenten gebruikt voor een mooier paleis of boot van de leider in plaats van een speeltuin voor de kinderen of een goede oude dagvoorziening.

Huertecilla schreef:
Het Westen verdedigt nu ineens Oekraïne. Deed/doet niets voor Irak, Afghanistan, noem maar op. Oeps, in Irak/Afghanistan was het de agressor. Idem de gemáákte puinhoop in Libya.
Wat maakt het voor de betreffende vólken uit?

Het maakt voor de betreffende volkeren in zoverre uit dat ze een mogelijkheid hebben (een 'window of opportunity') om zelf de macht te grijpen of een vertegenwoordiger te kiezen die wil zorgen voor de randvoorwaarden om persoonlijke mogelijkheden te bereiken. Als een volk die moeite niet zelf neemt dan is een interventie bij voorbaat verloren.

Overigens dat het in andere landen niet goed zou zijn gegaan is geen argument om de dringende hulpvraag van Ukraïne te negeren.

Huertecilla schreef:
Oekraïne was deel van de Soviet Unie. Zeg maar verenigde staten. De leiders hebben het onafhankelijk verklaard in een tijd van een zwak Kremlin. Het Kremlin is het daar nog steeds niet mee eens.
´Wij´ zijn/worden geprogrammeerd om tegen het Kremlin te zijn dus voor steun aan het ´vrij´ houden van Oekraïne.

Je bent blijkbaar niet erg goed op de hoogte van hoe de Sovjet Unie aan zijn eind is gekomen. Dit is volledig volgens de wetten van de toenmalige Sovjet Unie gegaan door grootschalige referenda. Hierbij hebben alle delen van Ukraïne (met grote percentages) voor het uittreden uit de Sovjet Unie te kiezen.
Het huidige Kremlin heeft daar geen zeggenschap over, de officiele erfgenaam (laatste lid) van de Sovjet Unie was Kazachstan. De Sovjet Unie was officieel een federatie met vrije republieken waarvan Rusland er 1 was. Dat jij denkt dat alle landen van Rusland waren is veelzeggend.

Huertecilla schreef:
Als Oekraïne er in slaagt om Rusland buiten de grenzen te houden ligt het volledig in puín en is het defacto de 21ste eeuw vrijwel volledig van de VS met de rest van de EU/UK.

Net zoals heel West Europa was na WO2 :)*
Ik geloof niet dat we daar veel slechter van zijn geworden.
Laatst bijgewerkt door irmaz op 03-12-22 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:26

oomens schreef:
Foeiknop erop en negeren dus. Next. :)*

Doe dat dan zelf ook.

;)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:59

HC, volgens mij doe je aan zeer ernstige geschiedvervalsing. Joh, blijf aub op die berg en laat vooral de werkelijkheid niet doordringen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:03

Zie hier het niet persoonlijk aanvallen en recht op, respecteren van een eigen mening _O-

Imo illustreren ´jullie´ hier hoe oorlogen blijven onstaan en gevoerd blijven worden.

De vlag die op het gemeentehuis wappert zegt me toch niets, wélke het ook is.
Heb net zo weinig met de bijbel als met de koran, meer met respect voor het leven.
Ik pas me liever aan dan dat er tienduizenden jonge mensen voor de macht en financieen van de toplaag geofferd worden als voer voer de wapenindustrie.